• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is alles dat we weten over de BMW M2 CS

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 19 september 2019 om 13:02 – 20 Reacties

Dit is alles dat we weten over de BMW M2 CS


De aap komt uit de mouw.

De onthulling van de meest extreme BMW 2 Serie, de M2 CS, komt alsmaar dichterbij en daarmee krijgen we ook steeds meer details over de auto te horen. Waarheidsgetrouwe details, welteverstaan. Zo heeft BMW deze week in België een privé-evenement gehouden voor de M2 CS. Een aanwezige heeft alle informatie als een spons opgezogen, om dit vervolgens op het internet te deponeren.

Een gebruiker van Bimmerpost heeft goed opgelet tijdens de besloten presentatie. In de afgelopen maanden is er van alles te doen geweest over de techniek van de krachtigste 2 Serie. Als we de informatie van de anonieme persoon mogen geloven, dan krijgt de M2 CS geen 445 pk, maar 450 pk. De S55 zes-in-lijnmotor blijft wel hetzelfde koppel produceren als de M2 Competition. Hij wordt standaard geleverd met een handbak, maar optioneel is een DCT-automaat beschikbaar.

Standaard is eveneens de nieuwe adaptieve ophanging, direct overgenomen van de M3 en M4. Hij heeft daarnaast lichtere velgen, verbeterde sportremmen in de kleur rood en een hele verzameling een M-carbon onderdelen. De auto wordt geleverd in slechts vier kleuren: Alpine White, Misano Blue, Hockenheim Silver and Sapphire Black. De M2 CS schijnt overigens ook iets lichter te zijn, maar het is niet duidelijk hoeveel kilogram precies. In de wandelgangen wordt gesproken over 43 à 50 kg.

BMW zal in totaal 2.200 exemplaren produceren, waarvan slechts 100 stuks naar de Benelux zullen komen. Volgens de bezoeker van het evenement moet de auto in België tenminste 95.000 euro kosten.

Met dank aan Marc voor de tip!

Ook interessant!

  • Deze revolutionaire BMW M2 brengt iedereen in verwarring
  • bmw m2 cs 2020
    'Nieuwe' BMW M2 CS met € 35.000 korting
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • Mijn Auto video: BMW M2 Competition van René
    Mijn Auto video: BMW M2 Competition van René

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, m2, m2-competition, m2-cs

Vorig bericht: « Hier kun je een 750 pk sterke Camaro huren
Volgend bericht: Vanaf nu kun je milieuvriendelijk door het bos crossen »

Lees Interacties

Reacties

  1. SpeedGeek zegt

    19 september 2019 om 13:11

    The ultimate driving machine, het bestaat dus toch.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      19 september 2019 om 13:23

      @speedgeek:
      Yup, een GT4… Waar deze M2CS qua prijs tegenaan zit in België

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        19 september 2019 om 13:35

        @stijnb: Ik denk dat een GT4 inderdaad net iets puurder zal zijn dan een M2, maar daar staat wel tegenover dat een M2 plek voor 4 en een kofferbak heeft. Toch net iets praktischer. Ik ben echter groot fan van beide auto’s overigens.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          19 september 2019 om 13:46

          @berlinetta:
          Vond een M2 (Competition) erg leuk tot deze eens meeging op roadtrip met echte sportwagens… En dan valt hij wat door de mand…

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            19 september 2019 om 13:48

            @stijnb: Dat zou goed kunnen. Het is immers ook geen echte sportwagen, maar een aangepaste personenauto. Maar daar staat dus wel tegenover dat het een prima auto voor iedere dag is. Mij lijkt het wel de ideale auto.

            Login om te reageren
          • bmw2coupeeigenaar zegt

            19 september 2019 om 14:29

            @stijnb: Misschien dat chiptunen helpt, icm big brake set en weight reduction kit(achterbank eruit, carbon hood, racekuipjes, kleinere accu) en nieuwe coilovers.

            Login om te reageren
            • kniesoor zegt

              19 september 2019 om 14:57

              @bmw2coupeeigenaar: Dan wordt-ie zo duur, dat-ie helemaal geen concurrent meer voor de GT4 is, vrees ik.

              Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              19 september 2019 om 15:07

              @bmw2coupeeigenaar: Dan kun je dus gewoon beter een GT4 kopen ;)

              Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    19 september 2019 om 13:20

    Volgens een goede bron bij Bimmerpost zitten er voor de gewichtsbesparing zelfs geen knipperlichten op!

    Login om te reageren
    • acakoning zegt

      19 september 2019 om 13:49

      Ik snap niet dat ze bij een auto van 1800 kilo maar 50 kilo vinden. Als er maar 2200 van verkocht hoeven worden kan je toch best wat extremer gaan? Dan wordt het voor grossomodo makkelijker voor de gewone M2 (competition) te gaan.

      Login om te reageren
    • por100 zegt

      19 september 2019 om 14:04

      @cossiekiller: heerlijk

      Login om te reageren
  3. bogey zegt

    19 september 2019 om 13:31

    30 000 euro meer is wel wat overdreven. Zoals hierboven reeds gezegd, kan je dan beter een klein beetje doorsparen voor de GT4. Als je dan toch iets exclusiefs wil…

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      19 september 2019 om 14:55

      @bogey: In procenten gemeten een vergelijkbaar verschil als indertijd tussen de gewone E46 M3 en de E46 M3 CSL.Dus historisch zeer verantwoord !

      Login om te reageren
  4. iphonistvongates zegt

    19 september 2019 om 13:53

    Jammer dat er geen Pacman Yellow versie met SMG III bak komt van deze zeer goede BMW. Handbak is leuk maar de DCT is gewoon te goed om niet te kiezen.

    Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      19 september 2019 om 14:10

      @iphonistvongates: Of Dakar yellow ;-)

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      21 september 2019 om 07:37

      @iphonistvongates: dat hangt er vanaf wat je wilt. Nurburgring racen, dan automaat. Lekker van lage naar hoge toeren in elke versnelling, dan handbak. Dat klinkt zoveel beter dan met automaat. Laatst nog een filmpje gezien van GT3-manueel vs GT3-RS en GT2, kwa geluid een overwinning voor de GT3.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    19 september 2019 om 14:07

    Niet zo gaaf als de 1M, maar wel heel dik.

    Login om te reageren
  6. bmw2coupeeigenaar zegt

    19 september 2019 om 14:33

    Nu nog Nordschleife test :-). Ben ook erg benieuwd hoe de lichtgewicht velgen eruit gaan zien.

    Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      19 september 2019 om 15:03

      @bmw2coupeeigenaar: Betreft de BMW style 763M velgen ;-) Google geeft al een goede indruk.

      Login om te reageren
  7. mobieler zegt

    19 september 2019 om 15:14

    €95k in België
    Dat wordt hier dan iets van €135k of nog veel meer

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North