• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Audi Q8 Sport Concept

Auteur: Author, gepost 7 maart 2017 om 09:57 – 15 Reacties

Afbeelding Dit is de Audi Q8 Sport ConceptAfbeelding Dit is de Audi Q8 Sport ConceptAfbeelding Dit is de Audi Q8 Sport ConceptAfbeelding Dit is de Audi Q8 Sport ConceptAfbeelding Dit is de Audi Q8 Sport ConceptAfbeelding Dit is de Audi Q8 Sport ConceptAfbeelding Dit is de Audi Q8 Sport ConceptAfbeelding Dit is de Audi Q8 Sport Concept

Dit is de Audi Q8 Sport Concept
Zoals je vermoedde wordt deze sportieveling boven de Q7 in de markt gezet. Eerst moeten we nog even met de handjes op elkaar voor de conceptuele versie.

Om heel kort te gaan: Audi belooft de prestaties van een achtcilinder bij het verbruik van een viercilinder. Hoe dat kan? Simpel! Door een zescilinder te combineren met een elektromotor natuurlijk. De 3.0 TFSI levert samen met de elektromotor 476 pk en 700 Nm. Daarmee is 0-100 km/u achter de rug in 4,7 seconden en de top bedraagt 275 km/u, bij een actieradius van meer dan 1.200 kilometer.

Het accupakket van de Q8 Sport Concept heeft een capaciteit van 0,9 kWh waarmee volledig elektrisch kan worden gereden. Stapvoets weliswaarn, maar volledig elektrisch. Nog even over die forse actieradius: wellicht heeft de tank met een inhoud van 85 liter daar ook iets mee te maken. Naast de aandrijflijn staat ook het rijwielgedeelte er strak bij. Audi belooft vijf verschillende levels van bodemspeling, met maximaal 90 millimeter verschil tussen de hoogste en de laagste stand. Achter de 20 inchers gaan overigens keramische remmen schuil.

Verder is het beslist geen kleine auto met een lengte van 502 centimeter. Ook is ‘ie liefst 205 centimeter breed en 170 centimeter hoog. Grachtengordeldieren moeten dus even nadenken voor ze de toekomstige Q8 aanschaffen. Het interieur krijgt uiteraard de Virtual Cockpit en aan alle obligate connectiviteits-features is gedacht.

Wanneer we de productieversie gaan zien? Geen idee, maar deze concept car oogt veelbelovend. Eerder zagen we trouwens al de gewone Q8 Concept.

UPDATE 06-06-2018: de Q8 is officieel. Alle info lees je HIER! We hebben echter ook een eigen video, inclusief interview met de designer. Die check je hieronder:

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi dealerschap onder water
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Video: drift fail met een Audi
    Video: drift fail met een Audi

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, concept, geneve-2017, Hybride, q8, SUV

Vorig bericht: « Jawohl! De Porsche 911 GT3 is officieel
Volgend bericht: HEET: Bentley EXP 12 Speed 6e Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. vonklausenburg zegt

    7 maart 2017 om 10:00

    De specs heb ik misschien tegen, maar ook ik kan met mijn V6 incluis electrogedoe een actieradius van 1200 km halen. Niets nieuws onder de zon Audi!

    Login om te reageren
    • Author zegt

      7 maart 2017 om 13:44

      @vonklausenburg: heeft jouw auto ook het frontaaloppervlak van een oceaanstomer?

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        7 maart 2017 om 14:23

        @mauritsh: Wel het gewicht van een obesitaspatiënt met een aanhanger vol McD-voedsel.

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2017 om 10:01

    1200km actieradius. Dat is nog eens fijn!

    Login om te reageren
  3. janmetdelangeachternaam zegt

    7 maart 2017 om 10:02

    Citroën is that you

    Login om te reageren
  4. trolle zegt

    7 maart 2017 om 10:18

    Binnen een paar jaar is een audi een rijdende grill met ramen en deuren

    Login om te reageren
  5. audi18 zegt

    7 maart 2017 om 10:25

    Eindelijk weer een auto met een rustige zijkant, maken ze de voor- en achterkant druk en rommelig..

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      7 maart 2017 om 12:07

      @audi18: ja, dat krijg je als je op je concept gewoon de deurgrepen weg laat…

      Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    7 maart 2017 om 10:37

    Wat is dan het onderscheid met de normale Q8 Concept? Die eerste vond ik een stuk mooier.

    En sport? Dit ding is net zo sportief als een volgevreten labrador.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      7 maart 2017 om 15:17

      @berlinetta: Tractorpulling is ook een sport.

      Login om te reageren
  7. krisp zegt

    7 maart 2017 om 10:53

    Je hoort het die Audi-engineers denken: “Welk apparaat kunnen we nu weer bouwen om nog meer geld uit onze klanten te halen? Hoe wanstaltig zouden we het kunnen maken?”

    Het zal prima rijden en fantastisch afgewerkt zijn; dat is immers de gangbare definitie van kwaliteit. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand hier heel enthousiast van wordt.

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 maart 2017 om 11:07

    Exterieur mwah… Maar prachtig interieur! Eindelijk ook eens een mooi Audi interieur…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      7 maart 2017 om 11:57

      @svenska_aeroplan_ab: Het interieur is erg fraai en zoiets zeg ik ook niet snel over een audi-interieur.

      Login om te reageren
  9. elemento zegt

    7 maart 2017 om 13:08

    Toen audi spikes als concept q7 kwam was het echt mooi. Echtr q7 was teleurstellend. Nu q8 concept……

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 13:19

    Hoop dat ze dit concept aanhouden niet weer eenheidsworst van maken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North