• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de BMW X1 xDrive25e met 224 pk

Auteur: Loek, gepost 25 september 2019 om 09:55 – 17 Reacties

Afbeelding Dit is de BMW X1 xDrive25e met 224 pkAfbeelding Dit is de BMW X1 xDrive25e met 224 pkAfbeelding Dit is de BMW X1 xDrive25e met 224 pkAfbeelding Dit is de BMW X1 xDrive25e met 224 pkAfbeelding Dit is de BMW X1 xDrive25e met 224 pkAfbeelding Dit is de BMW X1 xDrive25e met 224 pkAfbeelding Dit is de BMW X1 xDrive25e met 224 pkAfbeelding Dit is de BMW X1 xDrive25e met 224 pk

X1 xDrive25e
De logische volgende stap voor de kleinste SUV van BMW.

Plug-in Hybrides zijn weer heet. Bij gebrek aan een totaal compromisloze elektrische auto lijkt half-elektrisch tot nog toe een goede oplossing. BMW realiseert zich dit maar al te best. Hun gamma bevat een groot aantal plug-ins. Daar komt nu eentje bij die eigenlijk wel te verwachten was: de recent gefacelifte BMW X1. Nu ook verkrijgbaar met een stekker én een benzinemotor.

De benzinemotor in kwestie is een 1.5 liter driecilinder. Die drijft, zoals in de standaard X1, de voorwielen aan. Aan de elektrische kant gaat het om een batterijpakket van 9,7 kWh, wat de benzinemotor een lekkere boost geeft. Door de 95 pk uit alleen de elektromotor, waarmee de auto volgens WLTP 50 km volledig elektrisch kan rijden, komt het totaalvermogen uit op 224 pk. Voor een kleine SUV is dat een riant aantal.

BMW X1 xDrive25e

Accelereren doet de xDrive25e in 7,0 seconden en de topsnelheid van de motoren in combinatie is 192 km/u. Enkel op de elektrische motor is de topsnelheid 135 km/u, waarmee je in theorie op de snelweg volledig elektrisch kunt rijden. Let wel op dat die range van 50 km niet gemeten is op 135 km/u. Ten slotte, het blijft handig te vermelden gezien de nieuwe selectie hybrides: je mag een aanhanger trekken, mits deze minder dan 750 kg weegt.

Door de X1 xDrive25e kun je nu de BMW SUV’s in drie gradaties krijgen met per trap omhoog sterkere elektrokracht. Zo is er de X3 xDrive30e en de X5 xDrive45e. Wanneer de kleinste telg van de hybride-SUV-familie beschikbaar is, is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
    Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!
  • 600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
    600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Hybride, plug-in, x1

Vorig bericht: « Komt er dan toch een opvolger voor de Mazda RX-8?
Volgend bericht: Officieel: XC40 wordt volgende maand eerste Volvo-EV »

Lees Interacties

Reacties

  1. towi1989 zegt

    25 september 2019 om 10:08

    Kunnen we aub zo snel mogelijk door en deze tussenoplossing vol compromissen snel weer vergeten? Dank u.

    Ik heb op de IAA hard gelachen over de gewichten van deze plugins, vreselijke bochels in de kofferruimtes en het belabberde praktijkbereik en elektrisch motorvermogen. Zoiets zal er bij mij noooooooit komen.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      25 september 2019 om 10:14

      @towi1989: tja het model spreekt mij niet aan, maar voor veel particulieren zou het dé oplossing zijn. Woon-werk lekker elektrisch, dat is goedkoper dan benzine, en op vakantie met sleurhut gewoon benzine gebruiken.

      Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        25 september 2019 om 11:14

        @dutchdriftking: Hiermee kom je niet op en neer op 1 lading, dus bijladen bij een dure openbare laadpaal op het werk. Daar gaat je voordeel tov benzine.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          25 september 2019 om 11:26

          @towi1989: Hangt af van je afstand. Als het 50 echte kilometers zijn kom ik wel heen en weer. En anders is er wellicht een regeling te treffen met de werkgever.

          Login om te reageren
      • karhengst zegt

        25 september 2019 om 12:47

        @dutchdriftking: Dat zal geen grote sleurhut zijn wanneer er Max 750kg getrokken mag worden

        Login om te reageren
  2. jcjc zegt

    25 september 2019 om 10:47

    Donders wat is de X1 opgeknapt ten opzichte van het eerste model. Oke, niet qua aandrijving maar wel hoe ‘t smoelt.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      25 september 2019 om 18:12

      @jcjc: toevallig ben ik naar eentje aan t kijken omdat mn vriendin er eentje wil (slecht excuus…) en ik vind ze eigenlijk helemaal niet zo veranderd. Net zo saai…

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    25 september 2019 om 11:29

    Dit lijkt me best een prima SUV. Ziet er niet verkeerd uit en de hybride-aandrijving lijkt me prettig rijden. Voldoende prestaties en zuinig verbruik en ook een goede range.

    Login om te reageren
  4. EnthousiaST220 zegt

    25 september 2019 om 11:52

    Leuk dingetje maar heb toch liever een gewone 1 serie. Oh nee wacht die is lelijk nu, laat maar…

    Login om te reageren
  5. cossiekiller zegt

    25 september 2019 om 12:04

    BMW, noem hem dan gewoon X1 xDrive15e.

    Maar ja, dan verkoopt het niet hé, als iedereen zo direct ziet dat je met een 1.5 rond rijdt…

    Login om te reageren
  6. loserboi932 zegt

    25 september 2019 om 12:39

    Lol. Dat max aanhanger gewicht.

    Login om te reageren
  7. sprankel zegt

    25 september 2019 om 12:50

    Dat komt overeen met de Mini Countryman Hybride en dat trekt inderdaad heel snel naar 100. Maar op een autosnelweg gaat het ding niet vooruit, de electromotor is niet krachtig genoeg om nog een duw te geven en dan mag de 1.5L benzine het alleen oplossen wat ook de topsnelheid van 192 verklaart. Bij een hybride moet je dus anders naar dat maximaal vermogen kijken net zoals dat bij een full EV ook anders is gezien je daar continu je max koppel hebt in plaats van bij toerental X

    Login om te reageren
  8. dare2think zegt

    25 september 2019 om 13:35

    De topsnelheid van 192 km/h is wel erg laag voor 224 pk. Mijn conclusie is dan ook dat bij 192 km/h er geen 224 pk beschikbaar is, maar 136 pk die 1700 kg vooruit mag hijsen (de elektromotor geeft er niet lang na 100 km/h de brui aan).

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      25 september 2019 om 16:19

      @dare2think: het is dezelfde aandrijflijn als de 225xe, verbaast me eigenlijk ook dat ze nu pas met een hybride X1 komen, maar de 225xe rijdt 200 en een beetje. Toch best bijzonder dat ze dan zo verschillen.

      Login om te reageren
  9. bmw2coupeeigenaar zegt

    25 september 2019 om 16:43

    Ik begin een beetje misselijk te worden bij het zien van deze kleur. Dat komt doordat ik het onlosmakelijk verbind met de nieuwe F40 1-serie.

    Login om te reageren
  10. smex zegt

    25 september 2019 om 19:04

    Ik kan alleen maar denken, wat een grote grill

    Login om te reageren
  11. kempenaer zegt

    25 september 2019 om 23:51

    Op papier lijkt het best leuk allemaal, als je niet beter zou weten, maar in de praktijk is het helemaal niks.
    De accu kan nog steeds veel te weinig stroom opslaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North