Dít is de vernieuwde BMW X1!

Auteur: , 43 Reacties

BMW's bestseller kan er weer even tegenaan.

BMW is lekker bezig deze week. Eerst werden we verblijd met de komst van de BMW 1 Serie van de derde generatie, die BMW intern aanduid als ‘F40’. Nu staat er nog een compacte BMW klaar, namelijk de ‘F48’, jullie (en ons) beter bekend als de tweede generatie van de BMW X1.

De BMW X1 is alweer een tijdje onder ons, dus hoog tijd voor een facelift. Onze Beierse vrienden spreken van een ‘LCI’: Life Cycle Impulse. De BMW X1 is een groot succes voor BMW, dus logisch dat ze er relatief weinig aan veranderd hebben.

BMW X1 (F48) '19

Volgens BMW heeft de X1 een compleet vernieuwde voor- en achterzijde. Het verschil is niet wereldschokkend, maar inderdaad: de voorbumper is afwijkend en de koplampen zijn net wat anders. Uiteraard maakte BMW van de gelegenheid gebruik om de grille eventjes wat groter te maken. Aan de achterkant zien we dat hetzelfde recept is toegepast: een nieuwe bumper en verse achterlichten moeten ervoor zorgen dat de X1 er weer eventjes tegen aan kan gaan.

BMW X1 (F48) '19

Speciaal voor de facelift heeft BMW vier nieuwe velg-designs in de aanbieding. Ook kan er gekozen worden uit drie nieuwe kleuren: Jucaro Beige, Misano Blue (alleen M Sport) en een BMW Individual lak: Storm Bay metallic. Leuk foefje is het BMW X1-logo, dat geprojecteerd wordt als je de voordeur aan de bestuurderszijde opent. Dat had je niet in de oude X1.

BMW X1 (F48) '19

De BMW X1 is leverbaar met een range aan verbeterde drie– en viercilinder motoren, zowel op benzine als diesel. De instapper is de sDrive18i met 140 pk. Deze versie is alleen als ‘sDrive’ te krijgen, voorwielaandrijving in het geval van deze X1. Een stapje hoger staat de sDrive20i (192 pk), die er ook als xDrive is. Topper is vooralsnog de xDrive25i, die standaard met vierwielaandrijving wordt geleverd. Alle X1’s zijn uitgerust met een automaat, behalve de ’16’ en ’18’ modellen.

BMW X1 (F48) '19

BMW zet ook nog vol in op dieseltechnologie. De instapper is de sDrive16d met 116 pk, daarboven treffen we de 150 pk sterke sDrive18d aan, die er ook als xDrive komt. Voor wie dat niet voldoende is, kan men kiezen uit de sDrive20d of xDrive25d met respectievelijk 190 pk of 231 pk. De meest interessante uitvoering is overigens de BMW X1 xDrvie25e. De X1 plug-in hybride kan 1 op 50 halen in de WLTP-cyclus. De actieradius op één accu bedraagt meer dan vijftig kilometer. Dat betekent weinig CO2, dus hopelijk een gunstige prijs-prestatie verhouding. De xDrive25e komt volgend jaar op de markt. Prijzen zijn.

BMW X1 (F48) prijzen (benzine):
X1 sDrive18i – 43.996 euro
X1 sDrive20iA – 46.794 euro
xDrive20iA – 53.150 euro
xDrive25iA – 60.749 euro

BMW X1 (F48) prijzen (diesel)
sDrive16d – 45.995 euro
sDrive18d – 47.994 euro
xDrive18d – 55.995 euro
sDrive20dA – 54.796 euro
xDrive20dA – 59.995 euro
xDrive25dA – 63.151 euro



43 reacties

Sorry hoor, maar ik vind die grote grill niet lelijk meer, maar irritant. Ik wil gewoon niet meer naar de nieuwe BMW’s kijken. De 7 serie, X1, 1 serie… hoe lelijk gaan die -destijds geweldig sturende- BMW’s nog worden?
@VWTouran75: X5, X7…

Ze hebben trouwens bij BMW Welt in München een kunstwerk hangen waarin ze meerdere generaties nieren aan koordjes achter elkaar hebben gehangen zodat je de evolutie kunt zien van het ontwerp. Ik denk dat ze voor de huidige versie de deuren bij de ingang gaan gebruiken.
@VWTouran75: nieren bedoel je
@VWTouran75: ik vind zelfs de Touran’s mooier dan de huidige BMW’s
Ik vind het wel jammer dat dr achterkant van BMW anoniemer is geworden.
Geslaagde facelift als je het mij vraagt
Ja ik vind het niet lelijk, maar dat komt alleen omdat ik wel wat erger ben gewend van bmw tegenwoordig
Bijzonder fijn, doe er maar 3…
BMW is mijn inziens keihard aan het degraderen! Al die vouwen, frutsels en gaten.
@momo: Helemaal mee eens. Ik begin mij echt mateloos te irriteren aan pakweg alle modellen. 3 serie vind ik dan nog wel redelijk geslaagd, maar had wel iets minder druk gemogen. De echte leuke BMW die tot nu is overgebleven, is de 2 serie coupe/M2.
Ik begin me nu toch wel mateloos te irriteren aan dat nooit-veranderende interieur…
@ariif:
Jezelf erger je ergens aan óf iets irriteert jou…..
@bennyweisz: maaknieuit
Nooit gedacht, maar als ze zo doorgaan wordt de i3 de mooiste van het stel…
Heel de wereld: gatver die nieuwe neus kan echt niet meer
BMW: hold my Löwenbräu!
Paar wielen onder het konijnenhok en ik heb een mooier voertuig bedacht
De interieurs van BMW lopen 10 jaar achter. Ook in de nieuwe modellen.
Exterieur wordt steeds lelijker gemaakt. Omdat de Chinezen dat zo mooi vinden.
In deze categorie en prijsklasse zou ik zeker voor een veel nettere Q3 of XC40 gaan. Waarschijnlijk heb je dan ook veel minder last van kraakjes en goedkoop harde kunststoffen dan bij BMW.
@kroon: Maar waarom vind je het dan precies 10 jaar achter lopen? Ik zie deze reacties wel vaker. Ben er benieuwd naar.
@berlinetta: het uiterlijk en het vrijstaande scherm. Drukke lijnen, rommelige roosters.
Maar het allerbeste voorbeeld, zodat jij het ook ziet: BMW stopt nog CD spelers in hun auto’s. Zoals in deze X1, maar ook in de recente X3. Alleen bejaarden gebruiken nog CD’s. Die lopen ook 10 jaar achter. Net als BMW…
@kroon: Nou volgens mij probeer jij je eigen mening gewoon te verkondigen als een feit. Dat er een cd-speler in ziet, dat is inderdaad ouderwets. Maakt dat verder uit? Deze auto is ook gericht op babyboomers en die zijn ook nog wel een beetje ouderwets. Vind het niet eens heel vreemd. Verder noem je geen enkele andere reden waarom het interieur 10 jaar achter loopt. Of biedt de concurrentie soms allerlei nieuwe functies die deze X1 niet heeft?
@kroon: cd/dvd speler hebben vag producten ook gewoon hoor. Alleen dan in t dashboardkastje. En daarnaast kun je t bij BMW aanvinken is niet standaard. Daarbij geeft een cd/dvd wel veel zuiverder geluid dan bluetooth streamen dus wat dat betreft begrijp ik het wel….
Mijn god, 43 ruggen voor een 18i met 140pk……
@finn1996: precies wat ik dacht
@finn1996: en dat is niet het enige. Heb een keer in de prefacelift een proefrit gemaakt en werkelijk alles aan deze auto is BMW onwaardig. Rijdynamiek, interieur en geluidsisolatie/comfort allemaal ruk!
@punicaoase: eens, heb de twijfelachtige eer zelf ook al eens gehad. Je zou toch denken dat een merk dat zo prat gaat op rijplezier ook op een fwd wel een beetje z’n best zou doen maar het valt toch tegen
@finn1996: Precies mijn gedachte. Ook 60k voor een 25i, wie gaat dat betalen?
Je kan de grill ook gebruiken als traphekjes voor de kinderen.
@boomhauwer: Als je ze schakelt kan je ze inzetten voor het stapelbed.

De volgende generatie zal meer gericht zijn op de agrariërs onder ons en komt met portable veeroosters.
Vergeleken met de nieuwe 1 serie (F40 is overigens een geniale interne code) eigenlijk best geslaagd toch? Ik hoef hem niet, maar het ziet er stukken beter uit dan de Q3.
Een 3 cilinder met aandrijving op de voorwielen in een hoog hok; FREUDE AM FAHREN!
Het is echt verschrikkelijk!!!
A! Prachtig, wederom een gedrocht maar er kunnen ons nu wel inleven in de wereld van de kebabpooier die een A3 Sportback wil maar eigenlijk BMW wil rijden!
En weer een afzichtelijke BMW die ik niet wil door het formaat van het tuinhek in de neus. Ik word er wel blij van, het sluit in ieder geval 1 merk uit als optie voor de volgende auto, maakt de keuze makkelijker.
Ondanks alle negatieve reacties…. hij ziet er best goed uit deze facelift. Heb de X1 overwogen maar ik vond het onderstel te onrustig en bonkerig om echt lange ritten comfortabel te maken (kwam uit een 4-serie….daarna rijdt alles kut, ja ook Audi)
Zal wel een opa zijn, maar waar is de tijd dat BMW’s nog auto’s ontwierp als de e46. (1999-2005) Zelfs die generatie X5 zag er nog goed uit voor een suv.
@jamesbond007: Mee eens. Hoewel de eerste X5 er zwaar gedateerd uit ziet. Dan liever de E70. 1Gen later.
Iets positiefs? Vergelijken bij de nieuwe 1-serie, is dit een plaatje.
Welk kortzichtig die grote grillen mode, want wat doe je in de nabije toekomst als je met meer elektrische modellen op de markt komt?
Je hebt “verblind” verkeerd geschreven. Derde zin van het artikel.
De lagere BMW series (1,2 at, x1, x4) zijn gedrochten die niet (meer) bedoeld zijn voor BMW puristen. Ik hoop dat de H reeks over pak ‘m beet 6 jaar een stuk beter wordt.
Ik vroeg me af, wáár lijkt die BMW-grijns toch op?
Maar nu zie ik het opeens!

“It’s me, Ahmed the dead terrorist!
I kill you!”

Als je het eenmaal gezien hebt, kun je niet meer ontzien ….. ;)
Als er santa fe op had gestaan had ik het ook geloofd. Meer wil ik er niet aan kwijt.
Waar moet deze mee concurreren? Q2, Q3, Tiguan?…..
BMW maakt alleen nog maar lelijke hokken, jammer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).