• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de coolste bedrijfsbus aller tijden

Auteur: willeme, gepost 11 november 2021 om 10:00 – 12 Reacties

coolste bedrijfsbus

Misschien op een zwarte GMC Vandura met rode wielen na dan. Maar op die wagen van BA Barracus na, moet dit de coolste bedrijfsbus ooit zijn.

Als het om het design van bedrijfswagens gaat, is het voornamelijk functioneel. Dat is op zich logisch, want zo’n auto is ontworpen om mee te werken. Alles moet een doel dienen. Omdat men met bedrijfswagens vaak ook nog eens samenwerkt met andere fabrikanten die dezelfde auto verkopen, is het heel lastig om zo’n bus een eigen gezicht te geven.

Een Transporter mag dan saai zijn, de auto is wel hel erg herkenbaar. Zeker nu Stellantis en Toyota allemaal dezelfde bussen hebben, is het helemaal lastig om die uit elkaar te halen.

coolste bedrijfsbus

Coolste bedrijfsbus

Maar deze Hiperon Carrier lost alle problemen voor je op. De techniek is bijzonder en zullen we uiteraard met je doornemen. Maar eerst even het uiterlijk. Dit moet wel de coolste bedrijfsbus aller tijden zijn, de auto van Das A-Team daargelaten.

  • coolste bedrijfsbus

De Hiperon Carrier is een elektrische bedrijfswagen. Vandaar dat er geen grille is. Bijzonder is de verlichting aan de voorzijde, dat één grote lichtbalk is. Ook apart is de raampartij. Deze lijkt visueel door te lopen naar de achterzijde. Opmerkelijk genoeg volgt Hiperon níet de trend om een strip als achterlicht te gebruiken. Er zijn namelijk twee separate units. Ondanks dat het rechttoe, rechtaan is, is het wel een afwijkende achterzijde.

Afmetingen

Qua afmetingen zit de coolste bedrijfsbus aller tijden een beetje tussen de Transporter en Crafter in. De Hiperon Carrier is 5,66 meter lang, 2 meter breed en 2,01 meter hoog. De wielbasis bedraagt 3,74 meter. Onder de kap ligt een elektromotor die 269 pk levert. Het accupakket is 75 kWh. De actieradius van de elektrische bedrijfswagen op een volle lading is 320 km. Maximaal kun je 995 kilogram meenemen.

  • coolste bedrijfsbus
  • coolste bedrijfsbus

Er komen twee versies van de Hiperon Carrier, de standaardversie en de Carrier Pro. Standaard heb je navigatie, stoelverwarming (alleen bestuurder), cruise control, achteruitrijcamera en dode hoekdetectie. Een stapje hoger staat de Carrier Pro die ook bipsverwarming heeft voor de bijrijder. Er is tevens een groter infotainmentscherm en diverse rij-assistenten.

De auto komt ook naar Europa, wanner weten we alleen niet. Naast de Hiperon Carrier komt er ook een Hermes (shuttle bus), Demeter (Chassis cabine) en Aether (korte versie) bij om het gamma te completeren.

Via: Carscoops.

Ook interessant!

  • Populairste elektrische bedrijfswagen is een verrassing!
  • Belgische werknemers nog niet klaar voor elektrische bedrijfswagen?
    Belgische werknemers nog niet klaar voor elektrische bedrijfswagen?
  • Prijs eerste elektrische bedrijfswagen van Toyota bekend
    Prijs eerste elektrische bedrijfswagen van Toyota bekend
  • Zo wil België alleen nog maar elektrische bedrijfswagens

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Busjes, Elektrisch

Vorig bericht: « Zó ziet het interieur van de Radford Type 62-2 eruit
Volgend bericht: Honda Prelude met vierwielbesturing van 1e eigenaar te koop in NL! »

Lees Interacties

Reacties

  1. GWBoes zegt

    11 november 2021 om 10:15

    Heel leuk die renders maar zolang er geen rijdend prototype is en helemaal van een bedrijf die niet eens op het internet te vinden is, is het niks meer dan een mooi plaatje.

    Login om te reageren
    • Reinier zegt

      11 november 2021 om 19:44

      Inderdaad. Totale vaporware van een nepbedrijf dat investeerdersgeld wil verbrassen. Het noemen van prijzen en range heeft dan ook geen enkel nut want die zijn nergens op gebaseerd.

      Login om te reageren
  2. admiajfe zegt

    11 november 2021 om 10:26

    50000USD vs 62000USD voor de pro Pfew dat zijn wel erg stevige prijzen.

    Mooi ding. dat wel! Jammer van de beperkte range :/ 500km range is toch echt wel het minimum wat ik terug zou willen zien in een EV

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    11 november 2021 om 10:29

    Mocht VW de ballen hebben om de veel geteasede ID.Buzz in nagenoeg ongewijzigde vorm en met (optionele) two-tone lak op de markt te brengen, dan denk ik toch dat ik deze zal prefereren boven deze Hiperion.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      11 november 2021 om 11:53

      Afgaande op de spyshots wordt de productie ID.Buzz een veredelde transporter. Al het leuke er vakkundig uitgesloopt.

      Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      11 november 2021 om 19:12

      @RRRobert: laat VW de nieuwe bus maar eens op de markt zetten inderdaad

      Login om te reageren
  4. kevertje zegt

    11 november 2021 om 10:42

    Ik heb eerder de indruk dat er iets mis was met het tekenpotlood van de designer. De streepjes en details pakten niet goed op het papier, alleen de contouren ;-).

    Login om te reageren
  5. autogedrocht zegt

    11 november 2021 om 10:44

    Benieuwd hoe de achterkant eruit ziet met openslaande deuren, zal er niet mooier op worden.
    Daarnaast lijkt de achterkant nogal onpraktisch hoog.

    Leuk dat het er mooi uit ziet, maar hij moet vooral praktisch zijn lijkt me.

    Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      11 november 2021 om 14:04

      niet hoger dan een vw bus denk ik zo. meeste busjes hebben achterwiel aandrijving dus word ie ook hoger daardoor.

      Login om te reageren
  6. Edge zegt

    11 november 2021 om 11:07

    Leuk dat je die GMC Vandura van B.A. aanhaalt, Willem! Ik vind dit bij uitstek een busje dat zich goed leent voor een moderne versie. De velgen lijken aardig op een moderne interpretatie van de velgen onder de Vandura, terwijl je die vouw in het bodywork rondom de ramen (en dat zwarte lijntje langs de dakrand) goed kunt gebruiken om de rode bies op te verwerken. Grijs dak, verder zwarte body en je hebt een leuke A-Team bus

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      11 november 2021 om 11:54

      Hopelijk wel minder stuurspeling.

      Login om te reageren
  7. Corrado16v zegt

    11 november 2021 om 11:12

    Ford Transit Supervans vergeten?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North