• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de dikste diesel die je op Marktplaats kunt vinden

Auteur: nicolasr, gepost 8 februari 2022 om 20:00 – 51 Reacties

Dikste diesel Marktplaats

Dikke diesels, we houden ervan. Er staan er best wat op Marktplaats, maar we gaan het vandaag eens hebben over de dikste diesel die je daar kunt vinden.

Wij bij Autoblog zijn natuurlijk echte petrolheads. Dat moet wel, anders kun je niet fatsoenlijk werken bij het allerbeste automotive blog van heel de wereld en omstreken en ver daarbuiten. Dat zie je ook aan de auto’s die in de Autoblog Garage staan. Allemaal benzine’s. Behalve twee…

De zeer gewaardeerde collega @willeme rijdt een dikke, vette getunede BMW 325D uit de E91-serie. En ondanks dat het een oliestoker is, kan het zomaar eens de snelste auto uit onze garage zijn. Want dat ding is bruut, niet te geloven.

En dan ondergetekende. Die rijdt een Porsche Cayenne met een 3.0 diesel. Inmiddels wel gechipt, dus met meer dan 300 pk en 600Nm op alle vier de wielen. In mijn optiek best een dikke diesel, alleen bij het slagschip dat we op Marktplaats vonden is het een mietje. Sterker nog, het is een ongelofelijk mietje vergeleken bij de dikste diesel van Marktplaats.

We hebben het over de Audi Q7 6.0 V12 TDI.

We hebben het natuurlijk over de Audi Q7 V12 TDI. Een kanon van een SUV die feitelijk is uitgerust met twee keer de motor uit mijn Cayenne. Twee keer 3.0 V6 is 6.0 V12, toch? In de Q7 levert dit monsterlijke blok 500 pk en 1000 Nm koppel. Daarmee rij je 100 kilometer per uur in 5,5 seconden en houdt de pret op bij een begrensde 250. In een rijtjeshuis op wielen hè?

Deze Audi op Marktplaats weegt 2605 kilo. Laat die prestaties dan maar even op je inwerken. Om dat gewicht ook weer een beetje bijtijds te laten stoppen, is de dikste diesel die we konden vinden uitgerust met keramische remmen. Remt niet alleen beter, blijft ook wat langer heel, als het goed is.

Koop jij de dikste diesel van Marktplaats?

De Audi Q7 V12 diesel heeft in zijn 12-jarig bestaan niet stilgezeten, maar er staat ook geen duizelingwekkend aantal kilometers op de teller. Het zijn er net geen 140.000. Binnenin ontbreekt het je ook aan niets, zo heb je een dubbel schuifdak, sportstoelen met verwarming, schermpjes in de hoofdsteunen, dode hoek detectie en natuurlijk kun je alles elektrisch verstellen en bedienen.

De prijs voor de dikste diesel van Marktplaats is op 5 piek na 50.000 euro. Daarmee ben je er helaas nog niet, de motorrijtuigenbelasting komt uit op 870 euro per kwartaal. En ik heb begrepen dat de diesel in Nederland ook niet meer zo goedkoop is. Dus als het je laatste geld is, loop dan maar even verder. Heb je het geld wél en wil jij voortaan in de dikste diesel van Nederland rijden, ga dan naar Marktplaats en sla je slag.

En dan niet stiekem rondjes rijden langs het partijkantoor van GroenLinks hè?. Vindt Jesse niet leuk namelijk.

Ook interessant!

  • Dit is de duurste diesel van Marktplaats
  • Dít is de duurste diesel van Marktplaats
  • Goedkoopste Aston Martin van Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Aston Martin van Marktplaats
  • Koop de dikste G-Klasse van Nederland op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Diesel, marktplaats, occasion, tdi, V12

Vorig bericht: « Simpele middenklasser vrijwel nergens duurder dan in Nederland
Volgend bericht: Waarom is een Rolls-Royce zo duur? Nou, mede hierdoor! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jozo zegt

    8 februari 2022 om 20:19

    Bruut gevaarte. Maar ik vrees de restwaarde over 5 jaar.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      8 februari 2022 om 20:51

      @Jozo: Ik vrees ook voor de kosten van hem op de weg houden voor 5 jaar

      Login om te reageren
      • ontploffer zegt

        9 februari 2022 om 11:01

        @fanboy: die kosten zou ik idd voor vrezen, restwaarde zal je verbazen… genoeg liefhebbers die er dan naar smachten.

        Login om te reageren
        • Variomatic zegt

          9 februari 2022 om 13:30

          @ontploffer: eh.. hij staat al twee jaar te koop..

          Login om te reageren
    • Jagris zegt

      8 februari 2022 om 21:11

      Hier weleens naar zitten kijken wanneer ik droomde over wat ik zou kopen bij het winnen van de jackpot. Maar niet als dagelijks vervoer, maar om er met vrienden heel Europa mee door te rijden als roadtripvakantie. Lijkt me echt een heerlijke auto hiervoor. Ach ja, het blijven dromen…

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      8 februari 2022 om 23:23

      Dan blijf je er gewoon mee doorrijden, doe ik ook.

      Login om te reageren
    • sprankel zegt

      9 februari 2022 om 23:24

      Welke restwaarde? Het ding is nu al niets meer waard.

      Niemand met een dergelijk budget gaat een auto kopen waar je bepaalde steden (bijna) niet meer in mag. Veel kijken met verwondering naar de V12 maar niemand wilt het verbruik, belasting of verzekering ervan betalen.

      Je kan evengoed voor dat geld een E300DE of C300DE zo goed als nieuw gaan halen met alle moderne snufjes, het verbruik is 3-4 keer lager, als het je niet intresseert plug je dat ding nooit in, belasting is belachelijk laag.

      Grootste probleem voor deze Audi, die Mercedes is even snel, niemand met een dergelijk budget is zo zot om deze auto nog te kopen, dan had het toch een Rols moeten zijn met een V12. Het is enkel de verkoper die denkt dat dit nog iets waard is maar dat denkt die al 2 jaar.

      Login om te reageren
  2. ggj1987 zegt

    8 februari 2022 om 20:21

    Ik ben niet zo van de diesels maar hier zou ik wel een keer mee willen rijden! Die motor hadden ze in meer modellen mogen leveren zoals de A8 of R8 (was zelfs al een concept van). Diesel of niet, een V12 blijft toch wel het summum van de motoren

    Login om te reageren
    • volvo480gtt zegt

      8 februari 2022 om 23:16

      @ggj1987: een maat zijn vader had er zo een. Die maat had me meegenomen een rondje rijden. Het is echt bizar hoe het voelt om met zo’n gewicht zo hard te accelereren.
      Stopte pas met versnellen bij 287km/h.
      Zoop ook als een tank overigens.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        8 februari 2022 om 23:25

        Hoeveel?
        Ik denk dat je onder normale omstandigheden met 15-17 liter al heel ver komt.

        Login om te reageren
        • volvo480gtt zegt

          9 februari 2022 om 09:55

          @wimof: ik dacht dat ze het hadden over 1:6 gemiddeld met normaal rijden. Dus dan zit je aardig in de buurt met 15-17l/100km. Vind ik toch wel fors.

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            9 februari 2022 om 14:03

            Mijn oude baas nam altijd als maatstaf 1 liter per 100 kg wagengewicht voor een diesel 0.7.
            Ondertussen hebben we die cijfers naar beneden kunnen bijstellen.
            Mijn T4 2.5 tdi verbruikt 7.5-8.3 liter voor 1.8 ton leeggewicht, verhaal klopt dus nog als vuistregel.
            Bekijk het eens met uw wagen(s?)

            Login om te reageren
    • meetsysteem zegt

      9 februari 2022 om 00:12

      Weleens een DetroitDiesel tweetakt V12 gehoord? Type 12V71, 14,4 liter en 360-400 pk bij 1800 tpm., afhankelijk van het soort injector. Met de luchtfilters eraf huilt het als een formule 1. Overigens ook als 8 of 16 cilinder geproduceerd, evenals de 92 serie met grotere boring.

      Login om te reageren
      • silenro zegt

        9 februari 2022 om 08:59

        @meetsysteem: er is weinig wat fraaier is als een krijsende Detroit. Wat een gaaf geluid blijft dat. Kippenvel.

        Login om te reageren
      • lightisride zegt

        9 februari 2022 om 09:21

        DetroitDiesels zijn inderdaad fantastisch. Vroeger had je de Mack dagen dat was genieten. maar die zullen ook wel gesneuveld zijn. En ook daar zag je steeds minder.
        V12 is altijd mooi. Maar in een personenauto? De heren van deze site blijken allemaal zo’n botte beul te rijden? Nog een automaat ook waarschijnlijk. Zit ik blijkbaar toch op de verkeerde site loeren.

        Login om te reageren
        • meetsysteem zegt

          9 februari 2022 om 11:41

          Nee joh, het is hier toch best gezellig?!

          Login om te reageren
  3. AudiRS zegt

    8 februari 2022 om 20:42

    Met oog op dit ding ben ik benieuwd wat de kmheffing gaat worden, als de mrb wordt afgeschaft. Kan bij deze sneller uit schat ik in…

    Login om te reageren
  4. MarcoM zegt

    8 februari 2022 om 20:42

    Nog een paar jaar en dan gaat deze voor een appel en een ei naar Afrika. Nee, Nederland het beste jongetje van de klas. Ik zie nog zo van Kooten en de Bie met hun filmpje uit de jaren 80, toen zeiden ze het al met die kleine Pinda Pandaatjes, hup weg met die hokjes en dikke wagens op de weg.

    Login om te reageren
    • z3cabby zegt

      9 februari 2022 om 00:34

      @marcomanta: Jacobse en Van Es?

      Login om te reageren
      • MarcoM zegt

        9 februari 2022 om 21:01

        @z3cabby: haha, inderdaad!

        Login om te reageren
  5. camber24 zegt

    8 februari 2022 om 20:58

    Wat ziet dat interieur er afgeleefd uit zeg. En die zwart plastic klaptafels achterin. Armetierig.

    V12 TDI blijf ik wel awesome vinden, maar 50K? Ding raak je aan de straatstenen niet kwijt denk ik, absurd duur om rijdend te houden. Voor die prijs zijn er veel leuker sturende auto’s (Cayenne, X5), of veel luxueuzer (Range Rover).

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      8 februari 2022 om 21:19

      @camber24: hij staat ook al ruim 2 jaar te koop helaas (zie finnik.nl)

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        8 februari 2022 om 21:38

        @variomatic: 2 jaar al. Iedereen loopt er dus met een grote boog omheen…

        Login om te reageren
      • DeWitteCondor zegt

        8 februari 2022 om 22:35

        @variomatic: verkoper lijkt onverminderd optimistisch te blijven. Of hij probeert een nieuw statijdrecord te breken.

        Login om te reageren
        • Stefje zegt

          9 februari 2022 om 14:57

          @dewittecondor: hij heeft wel de tijd mee. Een jaar of anderhalf geleden stonden ze voor 30k te koop. Door de enorme chiptekorten zijn deze auto’s weer flink in waarde gestegen. Jammer van de wegenbelasting, anders was het een leuke daily geweest. Zolang je dagelijks meters blijft maken gaat er weinig stuk. Het lange stilstaan sloopt alles intern langzamerhand…

          Login om te reageren
          • DeWitteCondor zegt

            9 februari 2022 om 16:42

            @stefje: dat is waar. Realiteit is wel dat ie nog altijd te koop staat terwijl de prijsstijging al een tijdje gaande is. Hopelijk snel weer op de weg, zonde om zoiets te laten verpieteren. Maar ik begin er niet aan.

            Login om te reageren
          • Variomatic zegt

            11 februari 2022 om 10:54

            @stefje: relatie tussen chiptekorten en zo’n oude occasion is er niet: als nieuw te lang duurt qua levertijd koopt men jong tweedehands en zeker niet zo’n oud lijk als dit. In Duitsland pik je soortgelijke Q7’s overigens voor de helft op.

            Login om te reageren
            • Stefje zegt

              11 februari 2022 om 11:40

              @variomatic: trickle down economics. Als nieuw niet verkrijgbaar is, wordt jonggebruikt duurder. Wordt dat voor kopers dan ook te duur, dan gaan ze naar youngtimers kijken of naar goedkopere modellen. De realiteit is dat je anderhalf jaar geleden deze mastodont voor 30-35k kan kopen. Maar ook toen stond hij lang te koop de markt blijft altijd klein voor dit soort auto’s in NL. In Dld is hij zo weg. Maar daar waar wij graag in Dld kopen, is dat andersom niet de realiteit.

              Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      8 februari 2022 om 21:25

      @camber24: valt toch wel mee dat interieur (kan ook aan mn mobiel liggen)? Volgens mij is die bekleding een soort alcantara en ziet t er daarom zo uit.

      Maar idd, ik vraag me af wie zo’n bedrag nog neerlegt voor een V12 diesel. Iemand die van zijn geld afwil vermoedelijk.

      Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      8 februari 2022 om 21:27

      @camber24: die klaptafels zijn van aluminium met leder afgewerkt heur… ;-)

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        8 februari 2022 om 21:37

        @audirs666: ah, echt? Dat had ik niet gespot. Mea culpa

        Login om te reageren
        • AudiRS zegt

          8 februari 2022 om 22:41

          @camber24: nee. Gewoon goedkope plastic troep inderdaad. Triest…

          Login om te reageren
  6. Variomatic zegt

    8 februari 2022 om 21:11

    Ze vragen 45k, geen 50. Maar voor dat geld heb je ook een nieuw model SQ7 van 2015, denk dus niet dat deze 2010 hiervoor weggaat. Verder wel een heerlijk, nee, fantastisch apparaat en eeuwig zonde dat dit soort grappen op wielen nooit meer terug zullen komen dankzij alle overdreven milieudrammerij..

    Login om te reageren
  7. Variomatic zegt

    8 februari 2022 om 21:11

    En Willeme rijdt sinds kort ook weer benzine toch..?

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      8 februari 2022 om 22:41

      @variomatic: klopt. Maar de BMW is ook nog in zijn bezit!

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 februari 2022 om 23:25

      He? Ik weet van niks?

      Edit: @autoblog, mag ik AUB van de zwarte lijst af?

      Login om te reageren
  8. frank2b zegt

    8 februari 2022 om 21:46

    Duitse humor, deze wagen.

    Login om te reageren
  9. Ot92 zegt

    8 februari 2022 om 21:55

    Keertje gezeten in een Audi Q7 4.2 TDI met 400pk en iets van 900nm koppel. Dat ging al absurd hard voor het formaat van dat ding. Ik kan me niet voorstellen hoe hard zoiets gaat, vooral nadat ie nog een behandeling heeft gehad bij een tuner.

    Login om te reageren
  10. laurens86 zegt

    8 februari 2022 om 22:40

    Dan liever deze dino die ik net tegenkom:
    https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/62518/18623731

    Login om te reageren
    • Flatsix zegt

      9 februari 2022 om 06:08

      Ja inderdaad mooi ding! Zo weinig ik gecharmeerd ben van die fossiele Q7, des te meer van deze! Nice. Speelt ook een hoofdrol in “Transporter” en “Ronin” toch? W12 rules!

      Login om te reageren
      • volvo480gtt zegt

        9 februari 2022 om 14:04

        @Flatsix: in Ronin zat het eerste type S8. Prachtige auto ook. Leuke film ook.

        Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    8 februari 2022 om 23:27

    Met 500 pk uit een 6.0 V12 kan je anno 2022 echt niet meer aankomen he, zelfs al is het een diesel. 600 pk moet hij met huidige technieken toch gemakkelijk kunnen halen, toch?

    Login om te reageren
  12. grandmasterb zegt

    9 februari 2022 om 00:36

    0-100 in 5,5 sec was 10 jaar geleden wel redelijk snel, maar er zijn nu heel veel auto’s te koop die sneller zijn, goedkoper en niet naar diesel stinken.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      9 februari 2022 om 11:02

      Of 2.0 leasediesels die vrijwel dezelfde prestaties leveren.

      Alleen dan natuurlijk wel in een veel kleiner formaat auto in plaats van een Maersk container op wielen. Het blijft wat dat betreft erg indrukwekkend, maar veel lomper kun je het niet krijgen nee.

      Login om te reageren
  13. wally zegt

    9 februari 2022 om 00:41

    Pk per kilo is drama met deze dikste diesel. Zelf e92 335d, lekker gekieteld onderhand naar 512pk en 1080nm. Upgrade kit onderweg. 700pk+ wielpk en 1200nm moet haalbaar worden. ( is er zelfs 1 met 1004 wiel pk 335d)Wat mijn auto ook waard mag worden, voor mij gaat ie niet meer weg. Supermarkt pesten met een diesel😉

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      9 februari 2022 om 08:27

      @wally: supermarkt pesten is inderdaad heel leuk, ja

      Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    9 februari 2022 om 06:54

    Ideale basis voor een swapje. In een A8 graag.

    Login om te reageren
  15. rikus zegt

    9 februari 2022 om 08:49

    De nachtmerrie inruiler van elke auto verkoper.

    Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      9 februari 2022 om 08:53

      @rikus: inderdaad. Ook omdat de eigenaar ergens ook wel verwacht een hoge inruil te krijgen gezien de aanschafprijs. Die zijn niet altijd ontvankelijk voor het feit dat het een incourante auto is. Hopelijk hebben ze m wel een stuk scherper ingekocht dan deze vraagprijs …

      Login om te reageren
  16. saxoke zegt

    9 februari 2022 om 22:01

    K ken 3 mensen die er 1 gehad hebben. Waarvan ik er dagelijks 1 zag rijden. Stiekem een dikke Q7. De subtiele aanpassingen maken deze net dat tikkeltje dikker dan de 3.0TDI versies.

    Login om te reageren
  17. L zegt

    10 februari 2022 om 05:38

    Indrukwekkende machine! Zou er graag een als dagelijks willen hebben. Ideaal al luxe cruiser/karren trekker. En stiekem best leuk met een software aanpassing, /-600pk/1200nm. Even een porschje opdrukken met een zeecontainer bij t stoplicht 😜👌. Oke…. tot de 1e bocht komt dan 😅

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North