Dit is de duurste Maserati van Marktplaats

Auteur: , 47 Reacties

Met afstand.

Staat de gemiddelde dure Maser-occasion in dat bekende pand langs de A2, moeten we voor deze Italiaan naar het Zuid-Hollandse Moordrecht. Een autobedrijf heeft daar deze prachtige 3500 GT te koop staan. De klassieker uit 1959 heeft slechts 12.980 kilometer gelopen.

De 3500 GT werd geproduceerd tussen 1957 en 1964. Onder de kap een 276 pk sterke zes-in-lijn, gekoppeld aan een handmatige versnellingsbak met vier of vijf verzetten. De Maser is in een nette conditie. Vooral het interieur ziet er nog fraai uit.

Wat de duurste Maserati van Marktplaats moet opbrengen? Het Moordrechtse autobedrijf hoopt er 319.500 euro voor te vangen. De Italiaan wordt omschreven als een potentieel beleggingsobject, al is de meeste rek er met die dikke 300k wel uit. Van de 3500 GT rolden er uiteindelijk 1.978 exemplaren van de band.

Met dank aan Melvin voor de tip!



47 reacties

Beetje optimistische prijs. Desalniettemin een prachtige wagen met lage kilometrage. Maar ik zou er de vraagprijs niet aan geven.
Prachtig! Maar die 320k is mij even teveel van het goede
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-

Maarre, wel een heel mooie auto. Duurste Maserati, maar wat mij betreft ook wel de mooiste.
“Beleggingsobject”. Ik ben toch wel benieuwd wanneer die zeepbel nou eens knapt.

On-topic: Bellisimo! Wat een prachtige auto. Zoveel elegantie. Jammer dat dit soort auto’s straks wegkwijnen in een privécollecties, want al is dit een auto in topstaat, dit is gewoon niet meer road legal vanuit verzekeringsperspectief.
@RRRobert:
Met beleggingsobject bedoelen ze de vorige eigenaar die het ding ooit voor 20 mille kocht :-D
Wat een prachtwagen zeg! Maar allejezus: 13k kms in 72 jaar. :(
@toyotafortuner: Waar heb jij leren rekenen?
@bertollie: Zo te zien nergens…
@toyotafortuner: je gaat er van uit dat hij nog een paar jaartjes stil staat ?
wie weet hoe het zit met het verzekeren van klassiekers, technisch gezien is het namelijk een oud barrel. laten we voor het voorbeeld een 190 sl nemen, stel dat die wordt gestolen of afbrandt, hoe bepaalt de verzekering het uiteindelijke bedrag, prijzen varieren van 90k voor een met veel werk tot 200k voor een pareltje
@marstr: Klassiekereigenaren hebben vaak een taxatierapport van hun auto of auto’s. Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dat nogal handig voor de verzekering mocht je calamiteiten met je auto hebben.
@marstr: auto’s van die prijsklasse worden altijd getaxeerd
En boven de 100k moet er alarm klasse 3 in
@bartjeeh: met alarm klasse 3 daalt de waarde wel flink…
Wat mij betreft de mooiste auto ooit gemaakt. M’n baas had er één, zo niet deze. Weg was mn concentratie wanneer deze voor het pand stond. Machtig apparaat.
@bossie: Dan hoop ik niet dat jij chirurg bent 😉
Dat is zeker aan de prijs… maar toch een prima alternatief voor een Ferrari 250 coupé. Lijkt er akelig veel op.
Ook als Lancia verkrijgbaar…………………

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/1b/e4/ed/1be4edc73c966f9b2044ab3fc64402f8.jpg


Net als Pininfarina in die tijd, waren ze bij Carrozzeria Touring in Milaan even lui; net zo lui als de ontwerpers van de Porsha 911 zou een bekend -bij TopGear node gemiste- presentator kunnen zeggen !
Eigenlijk is dit toch waar je aan denkt als ze de naam Maserati noemen, Maserati was altijd al veel chiquer dan een Ferrari, had een veel meer roemruchte race-geschiedenis als Ferrari toendertijd, dit was een auto voor rijke adel en Prinsen !
@desjonnies: Buiten dat is het ook een veel mooier merk dan Ferrari. De naam alleen al, Maserati.. Één van de mooiste autonamen ooit. Bijvoorbeeld de Ghibli van 1967, veel mooier dan een Daytona uit die periode. Een parel van een auto.

Vraag me trouwens wel af wanneer Maserati gaat komen met een GranTurismo opvolger. Als ze dat al gaan doen..
@viezefreddyw: nou nou nou..
Je gaat even voorbij aan het feit dat alleen al de 250 serie van Ferrari meer iconen heeft voortgebracht dan alle maserati’s bij elkaar. Maserati is een prachtig merk maar heeft qua pedigree wel het onderspit te delven. Zeker als het om het aantal iconen gaat. Over smaak zal ik niet twisten, ik vind een ghibli ook mooier dan een daytona.
Oftewel de beroemde woorden van mijn klassiekerspecialist annex monteur: who needs a Ferrari when you can have a Maserati! Waarop ik terug antwoord met, the one that wants 12 cylinders in stead of 8.
@viezefreddyw: Je begint over mooiste auto namen en komt vervolgens met Ghibli aan… Dat klinkt als een zeewezen uit een kindertekenfilm.
@stfu: Ik doel niet op modelnaam maar op merknaam. De naam Maserati, die vind ik schitterend! Klinkt zo goed. Over de naam Ghibli heb ik het niet over. Wat ik wel weet is dat Maserati hun modellen vaak vernoemen naar wind. Zoals dus de Ghibli. Maar ook de Bora, Karif, Khamsin, Mistral en Shamal. Mooie gedachte..
@viezefreddyw:
maserati, bugatti, ferrari, lamborghini, ’t zijn allemaal doodgewone italiaanse achternamen, niks exotisch aan.
Bij saab Apeldoorn?
Wordt Autoblog gesponsord door Marktplaats ofzo? Staan laatste tijd aardig wat Marktplaats linkjes op haha…
@venividivici: wordt er ook een wakker…
Dit zijn de modellen die dit soort merken de faam hebben gegeven, welke fabrikant bouwt nu nog auto’s die echt echt bijzonder zijn. Koenigsegg? Alles wordt zo snel opgevolgd das eigenlijk best jammer. Dubbele Webers en al dat soort onderdelen die de auto typeerde zijn nu zo vergankelijk als het weer. De goedkoopste telt, ook bij merken zoals Ferrari en natuurlijk Porsche (VAG )-:
“Met afstand.”, op Marktplaats. Wie zet zulke dure oldtimers dan ook op Marktplaats? Voor dit soort bolides ga je eerder naar Autotrader waar de eerste volgende maar 15k goedkoper is en ook meer dan 3 ton kost.
@bassx: eerst volgende…
Hoe werden al die pk’s toch gehaald toen der tijd?
Het is gewoon een ongeblazen motor!
Tegenwoordig zijn is daar variabele kleptiming, meerdere sensoren enz. voor nodig
@gaszitrechts: Schijt aan uitstoot en verbruik
@gaszitrechts: van Italianen uit die tijd is bekend dat ze het niet zo nauw namen met die opgaves. Je mag blij zijn als hij 2/3 haalt.
@gaszitrechts:
volgens wiki “maar” 232pk voor de versie met injectie, dus weet niet waar die 276pk vandaan komt, maar goed, 232pk is nog steeds niet heel weinig.
Autoblog pfft dat is geen Maserati, dat is de Casco Lampadati =)
@house: Lampadati Casco moest het zijn :P
Dan heb je ook wel wat
Wel stevig aan de projs maar verder een schitterende auto.
Ik had er zelf een 27 jaar geleden! Kocht hem voor omgerekend €12000,- !!!!! Niet snel, remt zeer beroerd, roest als een oude Simca, zeer indirecte besturing, en met injectie was het helemaal huilie-huilie, dus kortom het was altijd wat. En dat is met een gerestaureerd exemplaar tegenwoordig ook nog zo! Laat je niet misleiden mensen door de gladjanussen van autohandelaren.
@robbie123:
Je koopt deze auto dan ook niet echt met je verstand. Dit soort auto’s koop je met je hart.
@robbie123: En als je ziet wat ze nu waard zijn had je ‘m nooit weggedaan zeker?
@robbie123: inderdaad, zulk spul rijdt beroerd. Heb pas nog gereden met een Alfa Romeo 6C 2500 Sport Pinin Farina. Er zaten nieuwe remmen onder, maar het leek wel alsof je op een spons aan het trappen was, met de vertraging van een goederentrein. Stuurschakeling met klats-knots overbrenging. Super auto, van buiten en binnen, maar een echte rijdersauto zijn dit soort wagens absoluut niet.
@robbie123:

Grappig, ik had dit gevoel met een E type V 12 coupé in Bruin Bruin Bruin.
Ding was het allerlaagste van de E-type pikorde en het rijden was ook een teleurstelling.

Droomauto’s, vooral van blijven dromen is mijn devies !
Mooie auto hoor
Ik denk dat de waarde nog wel een beetje gaat stijgen
Denk dat deze 3500 nog wel in waarde gaat stijgen.Heb Ghibli’s zien staan voor meer dan 4,5ton(The Gallery). Die kocht je 10 jaar geleden voor 70.000 ofzo.
Maar wat is hij mooi he!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).