Dit is de duurste Subaru van Autotrack

Auteur: , 46 Reacties

Meer dan 50.000 euro voor een gebruikte WRX STi.

Ze zijn bruut, snel, klinken lekker en bieden genoeg fun voor de autoliefhebber die niets geeft om een badge. Helaas zijn ze ook volslagen onbetaalbaar, met dank aan ons belastingsysteem.

Het gaat hier om de Subaru WRX STi. In Nederland is de potente Japanners er vanaf 96.995 euro. Net als de Honda Civic Type R een geweldige rijdersauto, maar helaas niet te betalen voor Jan Modaal. Het kan ook niet anders dan dat de duurste Subaru op Autotrack een WRX STi betreft.

Een zoekopdracht levert al gauw een reeks dure Subie’s op, met deze blauwe duvel op de tweede plaats. Er staat nog één exemplaar boven deze occasion, maar dat betreft een fictieve advertentie van een Subaru-dealer.

Deze WRX STi komt uit 2015 en heeft 23.175 kilometer op de teller staan. Met een vraagprijs van 59.999 euro is de Jap nog steeds een dure grap. Onder de kap een 2.5 liter turbo boxermotor met 300 pk. De WRX STi zit om en nabij de vijf tellen op de honderd en de pret stopt pas bij 255 km/u.

Het is wachten op een liefhebber die er zestig mille voor over heeft. Voor dit bedrag zijn er immers genoeg alternatieven te vinden. Je kunt de advertentie op Autotrack bekijken.



46 reacties

Welke alternatieven ?
Een Subaru man wil een Subaru.
@desjonnies: Je kunt niet ontkennen dat 100.000 euro voor een Impreza heel veel geld is. Was dat niet juist de kracht van deze auto vroeger? Veel voor weinig. Ik snap heel goed dat er mensen zijn die voor een 5 deurs M140i X-drive kiezen van 20.000 euro goedkoper.
@straatzakelijk: Je zegt het zelf, veel voor weinig. Wat de 1 serie heel weinig heeft, is fatsoenlijke ruimte…

Buiten het feit dat een 1-serie nog lelijker is dan een WRX.

Als je naar de kernwaarden kijkt van een wrx sti: snel, 4wd, 4 deurs sedan met een beetje ruimte dan is vergelijkbaar een S3 limousine, een A4 2.0 TFSI quattro of een s4, AR Guilia Veloce, een 330 xdrive of 340 xdrive, jaguar 25t awd of 30t awd, kia stinger v6, c400 4matic, opel insignia gsi, vw arteon 2.0 tsi 280pk, passat 2.0 tsi 280pk.

Gezien het feit dat geen enkel model ook maar in de buurt komt van een WRX STI heeft deze dus 0 concurrenten. Dus ook 0 alternatieven…
@87sandyd: het feit dat deze subaru minder lelijk is dan een 1-serie zegt volgens mij meer hoe lelijk die 1-serie echt is.
@jpoers: het feit dat je de term ‘lelijk’ als feit gebruikt zegt al genoeg.
@straatzakelijk: Jep. Vroeger kon je een Subaru Impreza 555 krijgen voor minder dan een VW Golf VR6, hilarisch was dat. Veeeel meer waar voor je geld.
Het enige nadeel aan de alternatieven is dat het geen WRX STI is…
Kan ik mijn vriendin hierop inruilen? Ze is netjes ingereden en ik heb altijd op tijd de olie ververst. Ook haar koplampen zijn vrij van eventuele afwijkingen.
@berlinetta: Hoe is het verbruik? Ik rijdt nogal veel en vaak (te?) hard.
@lekkaah: Ze is erg dorstig, maar dat zie ik niet per se als een nadeel.
@berlinetta: En de laadruimte achterin?
@jack_abarth: mmm apart…
@jack_abarth: net zo toegankelijk als de gemiddelde 4-deurs?
@jack_abarth: Gezien het feit dat er een paar remsporen zitten, is het een krappe bedoening daar.
@berlinetta:

Oh gelukkig maar, ik was bang voor flinke schade wanneer iemand er achterop had gezeten.
@berlinetta: kan ik een afspraak maken voor een proefrit?
@3246cm252kw: Zeker. Je snapt uiteraard wel dat ik het niet zomaar vertrouw dus ik zit wel de hele tijd naast je.
@berlinetta: Hahaha heerlijk gesprek dit.
@berlinetta: van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan?
Top van 255 km/h. Zodat je toch mooi langs alle op 250 km/h afgeregelde BMW’s en Audi’s kan kruipen op de autobahn
@123bat: zo’n begrensde top bij de Duitsers is wel meestal soepel afgesteld hoor. Je kan gerust doorblazen tot +- 260 km/h, althans bij Audi toch.
@misterdrogba: 260km/h op de teller waarschijnlijk, dan kruipt die Subaru er toch nog voorbij.
Vroegah…
had je een Subaru Impreza turbo voor fl 49.999,- nieuw
@yipikaye: Bizar hè. Oké, die tijden liggen inmiddels ver achter ons (dik 20 jaar geleden!), maar dan nog.
@yipikaye: Vroeger dacht ik “later koop ik een WRX STI.
Nu kosten ze ex alles €40.000,- + €8.000,- btw + €55.000,- bpm.
Er zullen weinig auto’s in Nederland zijn waarvan de bpm hoger is dan de kale verkoopprijs.
@dirkv:

Mitsubishi Pajero:

Basis: € 43.840,-
BTW: € 9.206,-
BPM: € 65.644,- (!!!)

Totaal: € 118.690,-
@yipikaye: Klopt, eerste model zat net onder de f50.000. Daarna kwam een speciaal 555 model en die kostte: f55.555,55

En over het importeren van een recente Impreza: Door de hoge co2 uitstoot niet interessant. Reken op een kleine €25k bpm voor een 2015/2016 model 😢
Some love Maserati’s, others love Fords,
Some are in love with their Porsches, or real classic Cords,
But here’s a guy, you’ll se what I am,
Coz till the day that I die, I’m the Subaru man.
I’m the Subaru man , I’m the Subaru man, come to see me, catch me if you can, I’ll always be faster, this is what I do, coz I’ll keep on driving me old Subaru.
I love the blue paint job , the gold alloy wheels, the Spirit of McRae, that’s how these cars feel, the barking exhaust pipe it really is true,
I’ll never get rid of my old Subaru!
Net op Autoscout gekeken:
In België pik je een WRX STi op voor 37.500 euro op (2014, 21.000 km). In Duitsland 29.000 euro voor een exemplaar uit 2014 met nog geen 40.000 km.

Met invoeren lijkt me dat je dat Duitse exemplaar toch wel voor 40-45k op Nederlands kenteken moet kunnen hebben.
Hm. 60 duizend voor eentje met de kop eraf… Toch maar even kijken of ik beter niet eentje uit t buitenland kan halen. Met t wisselgeld iets voor erbij.
Ze zijn niet lekker, klinken niet bruut, en je rijdt rond als een pauper in dit soort apparaten. Ja zal niet iedereen over een kam scheren, maar man man man wat rijden er toch altijd een patjepeeërs in die Subaru’s, t liefst nog met 120 door een woonwijk heen
@panam1: Ik vind ze toch behoorlijk bruut klinken. Ik kan weinig viercilinders opnoemen die zo’n heerlijk geluid maken eigenlijk.
@berlinetta: ik ook na een avondje chinees, maar niet iedereen vindt t fijn!
@panam1: de enige Subaru’s die ik nog wel regelmatig tegen kom, hebben het typeplaatje van een Forrester of Outback achterop, met standaard een twinnyload op of caravan aan de trekhaak. Bereden door een setje grijzende babyboomers herkenbaar aan hun matching fleece vest en/of outdoor jas van de ANWB.

Ik kan me werkelijk niet heugen wanneer ik voor het laatst een WRX of STI in het wild heb gezien, laat staan dat deze bereden werd door een ‘petje’.
@panam1: Bedoel je niet een proleet ipv patjepeeër? Patjepeeër is meer wat voor de “premium” merken :P.

Wel leuk trouwens als iemand mij een pauper vindt vanwege een van mijn autokeuzes. Het ene moment een pauper in de WRX, en het andere moment een patjepeeër (of bejaarde of welk stereotype er ook aan hangt) in de Volvo XC70. Wat voor stereotype zou er volgens jou in een Volvo C303 moeten rijden?
-edit: laten we het netjes houden aub-
Ik zou er wel graag een willen hebben later
Heerlijke wagen voor de rally die we elke dag rijden toch?
Ik weet nog, eind jaren ’90, toen je een nieuwe Impeza gtt met 218pk kon kopen voor omgerekend 25000 euro. En daar zat dan de 5000 euro inschrijvingstaks (België) al in…
Ben zelf geen Subiman, maar kan me nauwelijks voorstellen, dat iemand, die dat wel is een M140i als een acceptabel alternatief ziet. Kortom : er zijn vast mensen, die dit soort bedragen voor een WRX STi zouden neertellen ondanks dat er zogenaamd betere andere auto’s voor minder geld te vinden zijn. En daar gokt meneer Muis vermoedelijk op, geef ‘m eens ongelijk.
Huh? Geen cassette deck??
Zo’n super topwagen dat niemand hem wil…. Leg uit dan!!
Oh wacht, een muurbloem, een underdog! Die krijgen uiteraard altijd thumbs up. “Kijk mij eens anders zijn”! Moehahaha
@amersfoorter: een muurbloem is toch wel iets totaal anders dan een underdog.
Mocht ik een tonnetje witgeld stuk kunnen slaan op een auto, kan iemand mij dan vertellen waarom ik niet voor een facelift S3 zou gaan vol in de opties,incl Keramisch. zon subara wrx wilt toch echt niemand meer.
Vind de prijs nog wel meevallen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).