• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de duurste Subaru van Autotrack

Auteur: RubenPriest, gepost 16 februari 2018 om 14:59 – 46 Reacties

Afbeelding Dit is de duurste Subaru van AutotrackAfbeelding Dit is de duurste Subaru van AutotrackAfbeelding Dit is de duurste Subaru van AutotrackAfbeelding Dit is de duurste Subaru van AutotrackAfbeelding Dit is de duurste Subaru van AutotrackAfbeelding Dit is de duurste Subaru van AutotrackAfbeelding Dit is de duurste Subaru van AutotrackAfbeelding Dit is de duurste Subaru van Autotrack

WRX STi
Meer dan 50.000 euro voor een gebruikte WRX STi.

Ze zijn bruut, snel, klinken lekker en bieden genoeg fun voor de autoliefhebber die niets geeft om een badge. Helaas zijn ze ook volslagen onbetaalbaar, met dank aan ons belastingsysteem.

Het gaat hier om de Subaru WRX STi. In Nederland is de potente Japanners er vanaf 96.995 euro. Net als de Honda Civic Type R een geweldige rijdersauto, maar helaas niet te betalen voor Jan Modaal. Het kan ook niet anders dan dat de duurste Subaru op Autotrack een WRX STi betreft.

Een zoekopdracht levert al gauw een reeks dure Subie’s op, met deze blauwe duvel op de tweede plaats. Er staat nog één exemplaar boven deze occasion, maar dat betreft een fictieve advertentie van een Subaru-dealer.

Deze WRX STi komt uit 2015 en heeft 23.175 kilometer op de teller staan. Met een vraagprijs van 59.999 euro is de Jap nog steeds een dure grap. Onder de kap een 2.5 liter turbo boxermotor met 300 pk. De WRX STi zit om en nabij de vijf tellen op de honderd en de pret stopt pas bij 255 km/u.

Het is wachten op een liefhebber die er zestig mille voor over heeft. Voor dit bedrag zijn er immers genoeg alternatieven te vinden. Je kunt de advertentie op Autotrack bekijken.

Ook interessant!

  • Officieel: de gloednieuwe Subaru WRX is hier
  • Subaru WRX Wagon
    Subaru WRX Wagon is eindelijk terug!
  • Nieuwe Subaru WRX
    Nieuwe Subaru WRX krijgt luchthapper en 300 pk!
  • nieuwe Subaru WRX
    BREEK: nieuwe Subaru WRX gelekt!

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

autotrack, blauw, occasion, STi, Subaru, wrx, wrx-sti

Vorig bericht: « Hoofdrol voor 7 Serie in nieuwe film met Jennifer Lawrence
Volgend bericht: Shampoo is slechter voor het milieu dan auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    16 februari 2018 om 15:07

    Welke alternatieven ?
    Een Subaru man wil een Subaru.

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      16 februari 2018 om 15:23

      @desjonnies: Je kunt niet ontkennen dat 100.000 euro voor een Impreza heel veel geld is. Was dat niet juist de kracht van deze auto vroeger? Veel voor weinig. Ik snap heel goed dat er mensen zijn die voor een 5 deurs M140i X-drive kiezen van 20.000 euro goedkoper.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        16 februari 2018 om 16:30

        @straatzakelijk: Je zegt het zelf, veel voor weinig. Wat de 1 serie heel weinig heeft, is fatsoenlijke ruimte…

        Buiten het feit dat een 1-serie nog lelijker is dan een WRX.

        Als je naar de kernwaarden kijkt van een wrx sti: snel, 4wd, 4 deurs sedan met een beetje ruimte dan is vergelijkbaar een S3 limousine, een A4 2.0 TFSI quattro of een s4, AR Guilia Veloce, een 330 xdrive of 340 xdrive, jaguar 25t awd of 30t awd, kia stinger v6, c400 4matic, opel insignia gsi, vw arteon 2.0 tsi 280pk, passat 2.0 tsi 280pk.

        Gezien het feit dat geen enkel model ook maar in de buurt komt van een WRX STI heeft deze dus 0 concurrenten. Dus ook 0 alternatieven…

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          16 februari 2018 om 18:37

          @87sandyd: het feit dat deze subaru minder lelijk is dan een 1-serie zegt volgens mij meer hoe lelijk die 1-serie echt is.

          Login om te reageren
          • schuiftrompet zegt

            16 februari 2018 om 20:40

            @jpoers: het feit dat je de term ‘lelijk’ als feit gebruikt zegt al genoeg.

            Login om te reageren
      • fanboy zegt

        16 februari 2018 om 16:33

        @straatzakelijk: Jep. Vroeger kon je een Subaru Impreza 555 krijgen voor minder dan een VW Golf VR6, hilarisch was dat. Veeeel meer waar voor je geld.

        Login om te reageren
  2. joostie zegt

    16 februari 2018 om 15:12

    Het enige nadeel aan de alternatieven is dat het geen WRX STI is…

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    16 februari 2018 om 15:13

    Kan ik mijn vriendin hierop inruilen? Ze is netjes ingereden en ik heb altijd op tijd de olie ververst. Ook haar koplampen zijn vrij van eventuele afwijkingen.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      16 februari 2018 om 15:17

      @berlinetta: Hoe is het verbruik? Ik rijdt nogal veel en vaak (te?) hard.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        16 februari 2018 om 15:20

        @lekkaah: Ze is erg dorstig, maar dat zie ik niet per se als een nadeel.

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          16 februari 2018 om 15:25

          @berlinetta: En de laadruimte achterin?

          Login om te reageren
          • cossiekiller zegt

            16 februari 2018 om 15:55

            @jack_abarth: mmm apart…

            Login om te reageren
          • Supra1981 zegt

            16 februari 2018 om 15:58

            @jack_abarth: net zo toegankelijk als de gemiddelde 4-deurs?

            Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            16 februari 2018 om 16:23

            @jack_abarth: Gezien het feit dat er een paar remsporen zitten, is het een krappe bedoening daar.

            Login om te reageren
            • jack_abarth zegt

              16 februari 2018 om 16:33

              @berlinetta:

              Oh gelukkig maar, ik was bang voor flinke schade wanneer iemand er achterop had gezeten.

              Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      16 februari 2018 om 15:27

      @berlinetta: kan ik een afspraak maken voor een proefrit?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        16 februari 2018 om 16:44

        @3246cm252kw: Zeker. Je snapt uiteraard wel dat ik het niet zomaar vertrouw dus ik zit wel de hele tijd naast je.

        Login om te reageren
        • dutchoutlaw zegt

          16 februari 2018 om 18:02

          @berlinetta: Hahaha heerlijk gesprek dit.

          Login om te reageren
    • potver7 zegt

      16 februari 2018 om 20:39

      @berlinetta: van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan?

      Login om te reageren
  4. 123bat zegt

    16 februari 2018 om 15:14

    Top van 255 km/h. Zodat je toch mooi langs alle op 250 km/h afgeregelde BMW’s en Audi’s kan kruipen op de autobahn

    Login om te reageren
    • misterdrogba zegt

      16 februari 2018 om 15:26

      @123bat: zo’n begrensde top bij de Duitsers is wel meestal soepel afgesteld hoor. Je kan gerust doorblazen tot +- 260 km/h, althans bij Audi toch.

      Login om te reageren
      • jerudo zegt

        16 februari 2018 om 18:25

        @misterdrogba: 260km/h op de teller waarschijnlijk, dan kruipt die Subaru er toch nog voorbij.

        Login om te reageren
  5. yipikaye zegt

    16 februari 2018 om 15:15

    Vroegah…
    had je een Subaru Impreza turbo voor fl 49.999,- nieuw

    Login om te reageren
    • poes zegt

      16 februari 2018 om 15:24

      @yipikaye: Bizar hè. Oké, die tijden liggen inmiddels ver achter ons (dik 20 jaar geleden!), maar dan nog.

      Login om te reageren
    • dirkv zegt

      16 februari 2018 om 16:15

      @yipikaye: Vroeger dacht ik “later koop ik een WRX STI.
      Nu kosten ze ex alles €40.000,- + €8.000,- btw + €55.000,- bpm.
      Er zullen weinig auto’s in Nederland zijn waarvan de bpm hoger is dan de kale verkoopprijs.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        16 februari 2018 om 16:29

        @dirkv:

        Mitsubishi Pajero:

        Basis: € 43.840,-
        BTW: € 9.206,-
        BPM: € 65.644,- (!!!)

        Totaal: € 118.690,-

        Login om te reageren
    • duderuud zegt

      17 februari 2018 om 07:54

      @yipikaye: Klopt, eerste model zat net onder de f50.000. Daarna kwam een speciaal 555 model en die kostte: f55.555,55

      En over het importeren van een recente Impreza: Door de hoge co2 uitstoot niet interessant. Reken op een kleine €25k bpm voor een 2015/2016 model ?

      Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    16 februari 2018 om 15:24

    Some love Maserati’s, others love Fords,
    Some are in love with their Porsches, or real classic Cords,
    But here’s a guy, you’ll se what I am,
    Coz till the day that I die, I’m the Subaru man.
    I’m the Subaru man , I’m the Subaru man, come to see me, catch me if you can, I’ll always be faster, this is what I do, coz I’ll keep on driving me old Subaru.
    I love the blue paint job , the gold alloy wheels, the Spirit of McRae, that’s how these cars feel, the barking exhaust pipe it really is true,
    I’ll never get rid of my old Subaru!

    Login om te reageren
  7. stefanvts16v zegt

    16 februari 2018 om 15:34

    Net op Autoscout gekeken:
    In België pik je een WRX STi op voor 37.500 euro op (2014, 21.000 km). In Duitsland 29.000 euro voor een exemplaar uit 2014 met nog geen 40.000 km.

    Met invoeren lijkt me dat je dat Duitse exemplaar toch wel voor 40-45k op Nederlands kenteken moet kunnen hebben.

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    16 februari 2018 om 15:40

    Hm. 60 duizend voor eentje met de kop eraf… Toch maar even kijken of ik beter niet eentje uit t buitenland kan halen. Met t wisselgeld iets voor erbij.

    Login om te reageren
  9. panam1 zegt

    16 februari 2018 om 16:32

    Ze zijn niet lekker, klinken niet bruut, en je rijdt rond als een pauper in dit soort apparaten. Ja zal niet iedereen over een kam scheren, maar man man man wat rijden er toch altijd een patjepeeërs in die Subaru’s, t liefst nog met 120 door een woonwijk heen

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      16 februari 2018 om 16:45

      @panam1: Ik vind ze toch behoorlijk bruut klinken. Ik kan weinig viercilinders opnoemen die zo’n heerlijk geluid maken eigenlijk.

      Login om te reageren
      • panam1 zegt

        16 februari 2018 om 16:47

        @berlinetta: ik ook na een avondje chinees, maar niet iedereen vindt t fijn!

        Login om te reageren
    • Robert zegt

      16 februari 2018 om 16:49

      @panam1: de enige Subaru’s die ik nog wel regelmatig tegen kom, hebben het typeplaatje van een Forrester of Outback achterop, met standaard een twinnyload op of caravan aan de trekhaak. Bereden door een setje grijzende babyboomers herkenbaar aan hun matching fleece vest en/of outdoor jas van de ANWB.

      Ik kan me werkelijk niet heugen wanneer ik voor het laatst een WRX of STI in het wild heb gezien, laat staan dat deze bereden werd door een ‘petje’.

      Login om te reageren
    • Tenck zegt

      16 februari 2018 om 17:01

      @panam1: Bedoel je niet een proleet ipv patjepeeër? Patjepeeër is meer wat voor de “premium” merken :P.

      Wel leuk trouwens als iemand mij een pauper vindt vanwege een van mijn autokeuzes. Het ene moment een pauper in de WRX, en het andere moment een patjepeeër (of bejaarde of welk stereotype er ook aan hangt) in de Volvo XC70. Wat voor stereotype zou er volgens jou in een Volvo C303 moeten rijden?

      Login om te reageren
      • panam1 zegt

        16 februari 2018 om 17:50

        -edit: laten we het netjes houden aub-

        Login om te reageren
  10. jeppie zegt

    16 februari 2018 om 17:00

    Ik zou er wel graag een willen hebben later

    Login om te reageren
  11. alpinafanb10 zegt

    16 februari 2018 om 17:33

    Heerlijke wagen voor de rally die we elke dag rijden toch?

    Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    16 februari 2018 om 17:44

    Ik weet nog, eind jaren ’90, toen je een nieuwe Impeza gtt met 218pk kon kopen voor omgerekend 25000 euro. En daar zat dan de 5000 euro inschrijvingstaks (België) al in…

    Login om te reageren
  13. kniesoor zegt

    16 februari 2018 om 17:47

    Ben zelf geen Subiman, maar kan me nauwelijks voorstellen, dat iemand, die dat wel is een M140i als een acceptabel alternatief ziet. Kortom : er zijn vast mensen, die dit soort bedragen voor een WRX STi zouden neertellen ondanks dat er zogenaamd betere andere auto’s voor minder geld te vinden zijn. En daar gokt meneer Muis vermoedelijk op, geef ‘m eens ongelijk.

    Login om te reageren
  14. michaelb zegt

    16 februari 2018 om 19:11

    Huh? Geen cassette deck??

    Login om te reageren
  15. amersfoorter zegt

    16 februari 2018 om 20:45

    Zo’n super topwagen dat niemand hem wil…. Leg uit dan!!

    Login om te reageren
  16. amersfoorter zegt

    16 februari 2018 om 20:46

    Oh wacht, een muurbloem, een underdog! Die krijgen uiteraard altijd thumbs up. “Kijk mij eens anders zijn”! Moehahaha

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      17 februari 2018 om 17:52

      @amersfoorter: een muurbloem is toch wel iets totaal anders dan een underdog.

      Login om te reageren
  17. maroksahbe zegt

    16 februari 2018 om 23:14

    Mocht ik een tonnetje witgeld stuk kunnen slaan op een auto, kan iemand mij dan vertellen waarom ik niet voor een facelift S3 zou gaan vol in de opties,incl Keramisch. zon subara wrx wilt toch echt niemand meer.

    Login om te reageren
  18. ikleesookoverautos zegt

    17 februari 2018 om 17:50

    Vind de prijs nog wel meevallen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North