• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de duurste Volkswagen occasion van Nederland

Auteur: Author, gepost 24 augustus 2015 om 22:04 – 52 Reacties

Afbeelding Dit is de duurste Volkswagen occasion van NederlandAfbeelding Dit is de duurste Volkswagen occasion van NederlandAfbeelding Dit is de duurste Volkswagen occasion van NederlandAfbeelding Dit is de duurste Volkswagen occasion van NederlandAfbeelding Dit is de duurste Volkswagen occasion van NederlandAfbeelding Dit is de duurste Volkswagen occasion van NederlandAfbeelding Dit is de duurste Volkswagen occasion van NederlandAfbeelding Dit is de duurste Volkswagen occasion van Nederland

Dit is de duurste Volkswagen occasion van Nederland
De kenner heeft natuurlijk allang door waar ‘ie naar zit te kijken.

Inderdaad, het betreft een geweldig mooie Volkswagen T1 Samba Bus die dankzij een recente restauratie staat te glimmen als een keutel in de maneschijn. Het 1.483 CC boxermotortje braakt 44 gezonde pk’tjes uit, voldoende om rustig mee op de rechter rijstrook te cruisen richting een zonnige bestemming naar keuze.

VW T1 bus

Eén foto van het uiterst knusse interieur is afdoende om ook moeder te vrouw te overtuigen van de charme van dit ding. Twee jaar geleden werd de bus gerestaureerd. Daarna kreeg de T1 de status “Note 1”, wat feitelijk betekent dat ‘ie in concoursstaat verkeert.

Tel alles wat hierboven staat bij elkaar op, deel het door 2,20371 en kwadrateer de uitkomst van deze som, en je komt als het goed is op een verkoopprijs van 135.000 euro. Een hoop geld, maar het kan zomaar de laatste keer zijn dat je en T1 in deze staat en met een te koop-bordje voorbij ziet komen.

Ook interessant!

  • De populairste occasions van Nederland
  • Dururste Kever van Marktplaats
    Dit is de duurste Kever van Marktplaats
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
  • Deze tweedehands Volkswagen kost een vermogen!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, groen, occasion, T1, two-tone, Volkswagen, wit

Vorig bericht: « Man voert Porsche op, Porsche zegt BOEM
Volgend bericht: Kies maar: Ferrari F355 of Porsche 993 Turbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesbenz63 zegt

    24 augustus 2015 om 22:06

    Dit is zo prachtig om te zien! Dank autoblog alsjeblieft plaats meer van zulke prachtige klassiekers

    Login om te reageren
  2. JamesBond007 zegt

    24 augustus 2015 om 22:09

    Pfft veel te veel geld voor die hipster bak

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      24 augustus 2015 om 22:22

      @jamesbond007: je slaat de plank nogal mis. Niet het spijltje, maar de T2 was het hippiebusje.
      Daarnaast is een hipster iets anders dan een hippie. So I’m told.

      Login om te reageren
      • poulehh zegt

        24 augustus 2015 om 22:41

        @e1000bmw523i: hippie is inderdaad anders dan hipster, maar het hipster gehalte van deze bus is wel vrij hoog!

        Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        24 augustus 2015 om 22:43

        @e1000bmw523i: exact wat ik bedoel ook met hipster. Gros van de hipsters heeft geen weet van een T1 of T2

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      25 augustus 2015 om 11:16

      @jamesbond007: valt mee, als je nagaat dat goed uitziende niet-samba uitvoeringen al 40.000 kosten.

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    24 augustus 2015 om 22:12

    Nu graag in het rood met wit en zo’n westfalia vouwdakje.

    Login om te reageren
    • toeter11 zegt

      25 augustus 2015 om 08:49

      @ghost: En graag pre 60, dat zijn de mooie.

      Login om te reageren
  4. mercedesclk350 zegt

    24 augustus 2015 om 22:14

    ’t Zal wel, ik hou ’t lekker in m’n zak, ga geen 135.000 spenderen aan een Volkswagen. Hij is mooi, daar niet van, maar die kleur zint mij niet.

    Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    24 augustus 2015 om 22:15

    Het zijn nogal goudzoekers, garages met VW bedrijfswagens:

    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=274645340

    Login om te reageren
  6. vvti zegt

    24 augustus 2015 om 22:18

    Kopen en gelijk een ratlook geven :-)

    Login om te reageren
  7. BRT zegt

    24 augustus 2015 om 22:18

    De duurste Volkswagen occasion van Nederland met een Duits kenteken..?

    Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    24 augustus 2015 om 22:20

    Hoe mooi dit ook is, ik zou er niet mee op reis kunnen… Vėéél te traag! Doe mij maar iets dat veel rubber op het wegdek kan achterlaten en stevig hoeken kan pakken…

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      24 augustus 2015 om 22:33

      @tjorque: heb je ervaring met een roadtrip met een veel te langzame auto? Zo niet dan raad ik je dat aan. Ontzettend leuk sturen als je alles eruit moet halen wat er in zit om alleen al bij je bestemming te komen. Werkt ook erg onthaastend.

      Login om te reageren
      • lacker zegt

        24 augustus 2015 om 23:44

        @lekbak: ik kan je nog wel een aantal dingen opnoemen die onthaasten voor 135 duuzend euro. Wat een geld!

        Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    24 augustus 2015 om 22:22

    Ondanks het feit dat ik dit persoonlijk het meest minne automotive product ooit vind – ik heb als klein jongetje ’s winters zitten sterven van de kou in zo’n kreng omdat er toen nog geen Duits woord voor ‘kachel’ was ;zo’n ding nauwelijks vooruit ging en schakelen meer leek op roeren in de olie, kan ik de mensen ok niet begrijpen die dit restaureren, woorden als FIAT 238 of Renault Estafette of Hanomag F20 maar, alla !

    Eerlijk is eerlijk, ’t is mooi, te mooi gedaan en ik snap het sterkere motortje, ik zou schijfremmen voor begrijpen, het één tellers dashboard prima de luxe, de zorgvuldig gerestaureerde en period correcte Blaupunt radio, Chapeau op zijn Duits; werkelijk waar.

    Maaaaaaaarrrrr waarom schroef je er in vredesnaam, in ’s hemelsnaam van die totaal niet originele opklap voorruiten in, dit zijn de grootste rijdende tochtgaten ooit, van nature die VW bussen, je tocht zonder die ramen al uit zo’n kreng, sorry ding !
    ER IS GEEN DUITSE VW BUS GEMAAKT DIE OOIT IS UITGERUST MET DIE RAMEN
    Dit was uitsluitend verkrijgbaar op de nog slechtere Braziliaanse modellen.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      24 augustus 2015 om 22:27

      @desjonnies: in de VS (en dan met name in de Zuidelijke staten) werden de Samba’s toch ook met die klapraampjes geleverd?

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      24 augustus 2015 om 22:30

      @desjonnies: lol. Zoveel is dat ‘note 1’ dus waard.

      Als zoiets een dergelijke prijs heeft en dat stempel. Dan verwacht is ook dat de auto volledig authentiek is. Dus geen zwaardere motor of remmen en geen niet originele klapramen. Met deze prijs is het toch een garage Queen dus goed rijden hoeft het toch niet te kunnen. Een beetje een verrassing voor mij dat het niet een dergelijke originele auto is dus.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      24 augustus 2015 om 22:33

      @desjonnies: sterker nog: de Europese busjes hadden het VW-logo niet op de neus.
      Zou het niet een uit de VS geïmporteerd exemplaar betreffen (ja, zelfs de Duitsers doen dat).

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        24 augustus 2015 om 22:49

        @e1000bmw523i: Sommige hebben toch zo’n hondenhok voor op hun neus zitten met een reserewiel erin?

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          24 augustus 2015 om 22:57

          @henkhupelschoten: yep

          Login om te reageren
      • raymster zegt

        24 augustus 2015 om 23:14

        @e1000bmw523i: geen logo op de neus? Ik heb nog nooit een T1 zonder logo voorbij zien komen (enkele brandweerwagens e.d. uitgezonderd). Ook op foto’s van die tijd zie je altijd een logo voorbij komen.

        Login om te reageren
      • raymster zegt

        24 augustus 2015 om 23:17

        @e1000bmw523i: geen logo op de neus jn Europa? De T1 zie je op elke foto (ook foto’s uit die tijd) voorbij komen met een logo. Bedoel je daarmee niet de T2?

        Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      25 augustus 2015 om 09:10

      @desjonnies: Oooooyeaaahhh… de Fiat 238. In mijn ogen het mooiste busje ooit. Ik vond hem als kind prachtig en dat is nooit over gegaan.. hij is alleen uit het oog verdwenen. Ik zou ooit wel eens een mooie gerestaureerde uit 68/69 willen bezitten.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        25 augustus 2015 om 09:40

        @Freewarefreak:
        238
        Pa had een eigen zaak en kocht uiteraard een gebruikte.
        Van de hel in de hemel.
        FWD, super hete kachel voor de winter en zo’n 238 reed als een tijger !
        Lage laadvloer door de FWD en een paar achterdeuren die bijna tot aan de grond reikten.
        Een van de eerste auto’s waar de jonge desjonnies stiekem mee reed op het terrein !

        Ik heb echt niets tegen Volkswagen, maar ik heb nooit begrepen dat die VW bus zo’n succes was, alle concurrenten waren gewoon beter.

        Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          25 augustus 2015 om 10:45

          @desjonnies: I hear you. Ik heb nooit begrepen hoe mensen die bult achterin waar de motor onder zit konden accepteren bij een T1 t/m 3. Pas bij de T4a kwam het bij VW goed. De motor hoort inderdaad gewoon onder de stoelen of onder het dash, dan heb je een vlakke laadvloer met normale deuren achter. Dat is het concept van een bus. Dat had de 238 in ’68 al.

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          25 augustus 2015 om 11:21

          @desjonnies: ik snap het wel, gedeeltelijk. De volkswagen was 10 tot 15 jaar eerder dan de modellen die jij opnoemt.

          Ik denk dat je die anderen dan ook moet vergelijken met de t2. Dan klopt het beter.

          Login om te reageren
  10. bmwalpina zegt

    24 augustus 2015 om 22:23

    Van Nederland?

    Login om te reageren
  11. lekbak zegt

    24 augustus 2015 om 22:23

    En weg is de charme…

    Doe mij maar eentje waar je wel aan kunt zien dat het een klassieker is.

    Login om te reageren
  12. Hubert zegt

    24 augustus 2015 om 22:28

    Niet zo bijzonder natuurlijk, maar wel net iets duurder :
    http://www.handelsprijzen.nl/advertentie/auto/volkswagen/touareg/4312273/volkswagen-touareg-.html

    Login om te reageren
  13. moveyourmind zegt

    24 augustus 2015 om 22:32

    Grappig dat klokje. Was toen vast en zeker een hele dure optie op deze Volkswagen bus…

    En anno 2015 is een bijna identiek klokje nog steeds een heel dure optie, alleen dan op een Bentley.

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    24 augustus 2015 om 22:36

    Heb het er absoluut niet voor over, zelfs al kan ik het geld missen.

    Ik kan de T1 en T2 wel waarderen, maar echt hebberig ervan worden deed ik nooit. Niet in Nederland, niet in Indonesië. Die 135 rooitjes spendeer ik veel liever ergens anders aan uit.

    Login om te reageren
  15. norge zegt

    24 augustus 2015 om 22:46

    Ja de bus is leuk….De prijs be-lachelijk….Je bent dus een clown wanneer je die prijs betaalt..

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      24 augustus 2015 om 22:59

      @norge: of een onwetende naïeveling.
      Ik vind dit al veel voor een opgedirkt VW Bus: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=275359378

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      24 augustus 2015 om 23:01

      @norge: of een onwetende naïeveling.
      Ik vind dit al veel voor een opgedirkte VW Bus: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=275359378

      Login om te reageren
  16. Edge zegt

    24 augustus 2015 om 22:50

    Dit blijven hele mooie busjes, zeke in originele staat. Maar stiekem is het ook wel leuk als er zo’n opgefokt Porscheblokje in ligt.

    Login om te reageren
  17. henkhupelschoten zegt

    24 augustus 2015 om 22:51

    Geweldige wagen maar voor zoveel geld zou ik zo’n Mercedes panorama bus kopen of die geselschafts wagen waar nico aalderink laatst mee op reis wa. Wat een gaaf ding is dat toch ook! Komt er later vast en zeker eentje!

    Login om te reageren
  18. sanderm3 zegt

    24 augustus 2015 om 22:52

    Doe dan toch maar een Phaeton, áls het een VW moet zijn. In concourstaat 10X goedkoper dan zo’n bussie, en 10X comfortabeler.

    Login om te reageren
  19. desjonnies zegt

    24 augustus 2015 om 22:56

    Is dit toch 100 keer leuker praktischer en het rijdt veel beter :
    En…..er zit verwarming in !
    https://c1.staticflickr.com/5/4066/4702175919_cf46777d7e_z.jpg

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      24 augustus 2015 om 22:59

      @desjonnies: Is het ook, en je hoeft er geen baard voor te laten groeien. Overigens heeft de ford ook een hele grote cult status. Transporter op een andere manier voor mij maar goed. Dit is eigenlijk een veel betere keuze!

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      25 augustus 2015 om 09:15

      @desjonnies: oja die inderdaad ook. De Transit MK1. Waanzinnig mooi busje.

      Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    24 augustus 2015 om 23:18

    Ja, het is een hele mooie Samba, maar pfoe wat een geld!

    Login om te reageren
  21. kennone zegt

    25 augustus 2015 om 00:07

    Pho die dingen stijgen hard in waarde!! Wel echt een plaatje!!!

    Login om te reageren
  22. hahaha zegt

    25 augustus 2015 om 02:33

    Kan mij niet voorstellen dat er mensen ook werkelijk meer dan een ton voor zo’n ding neer leggen…

    Login om te reageren
  23. noachristoffel zegt

    25 augustus 2015 om 07:51

    Weet iemand hoeveel de t1 kostte toen hij nieuw was?

    Login om te reageren
  24. philipf zegt

    25 augustus 2015 om 09:04

    Wouw! Wat een pracht van een busje!

    Login om te reageren
  25. Alfarobert zegt

    25 augustus 2015 om 09:13

    Er is er pas nog 1 geveild voor 198.000 dollar toch?

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      25 augustus 2015 om 09:38

      @Alfarobert: Volgens mij 250k. Maar in ieder geval belachelijk veel.

      Login om te reageren
  26. trustmeiamanengineer zegt

    25 augustus 2015 om 10:19

    Leuk, maar traag en levensgevaarlijk om mee rond te rijden. Zeker voor dit geld.

    Login om te reageren
  27. RutgerK zegt

    25 augustus 2015 om 12:47

    Ben benieuwd op welk bedrag eze dan straks getaxeerd wordt.

    http://www.kaagkevers.nl/project.php?id=56

    Login om te reageren
  28. turbobrick zegt

    25 augustus 2015 om 13:10

    Prachtig busje hoor, maar weer een mooi voorbeeld van prijzen die de pan uit rijzen voor bepaalde modellen. Ziekelijke ontwikkeling, tenzij je een eigenaar bent natuurlijk.

    Login om te reageren
  29. wd97 zegt

    25 augustus 2015 om 14:32

    Bij ons in het dorp rijd er ook eentje rond die compleet gerestaureerd is alleen i.p.v. groen zit er een oranje kleurtje op. Geweldige busjes!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North