• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de eerste Bentley Bacalar W12 voor een klant

Auteur: RubenPriest, gepost 18 februari 2021 om 08:01 – 15 Reacties

Dit is de eerste Bentley Bacalar W12 voor een klant

Een kunstwerkje, deze twaalfcilinder van Bentley. Het is de eerste W12 van de Bentley Bacalar die naar een klant gaat.

Na een aankondiging en testen is het dit jaar zover. Klanten die een handtekening hebben gezet onder de onder van een Bacalar krijgen de exclusieve auto dit jaar geleverd. Van de Bentley Bacalar met W12 worden er namelijk maar 12 gemaakt.

Met al dat nieuws van elektrificatie de laatste dagen is een shotje ‘verbrandingsmotor’ meer dan welkom. Wat dat betreft komt dit bericht van Bentley als geroepen. De W12 die Bentley in de Bacalar lepelt is de krachtigste tot op heden. Het blok, dat bijvoorbeeld ook ligt in de Continental, is in de Bacalar goed voor maar liefst 659 pk en 900 Nm koppel. Een vermogensstijging van 27 procent en een koppelstijging van 38 procent sinds de introductie van de motor.

  • Bentley Bacalar W12
  • Bentley Bacalar W12
  • Bentley Bacalar W12

Elke W12 die in de Bacalar komt te liggen krijgt drie uitvoerige inspecties. De Britse autofabrikant staat graag stil bij het feit dat het eerste exemplaar nu klaar is. Ervaring hebben ze wel in Crewe, want Bentley zegt meer dan 100.000 stuks van de W12 tot op heden hebben gebouwd. Geniet er tegelijkertijd nog maar van, want de machtige motor heeft niet langbestaansrecht meer.

In het geval van de Bentley Bacalar zijn 45 personeelsleden in totaal 6,5 uur bezig om de handgemaakte W12 in elkaar te zetten. Het motorblok gaat in de basis al een enorm lange tijd mee. Deze twaalfcilinder gebruikt Bentley sinds 2002, dat is alweer 19 jaar geleden.

Ook interessant!

  • Bentley heeft de eerste Bacalar én Blower af
  • Volgende Bentley Mulliner
    Volgende Bentley Mulliner wordt laatste met W12
  • Reguliere Bentley modellen niet meer met W12
  • De Bentley Continental GT Speed is terug

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Bacalar, Bentley, motor, w12

Vorig bericht: « Audi: actieradius elektrische auto’s gaat afnemen in de toekomst
Volgend bericht: Video: glijden is niet zonder gevolgen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    18 februari 2021 om 08:19

    Als ik zo die meneer naast dat blok zie staan krijg ik de indruk dat ik dit blok niet in de Mini van mijn vrouw geperst krijg. De meneer ook niet trouwens :D

    Overigens off-topic; ik heb in het verleden vaak geklaagd over de spelling en grammatica van menig Autoblog-redacteur, maar deze is in zo’n beetje alle gevallen zienderogen vooruit gegaan (natuurlijk gaat er nog wel eens wat fout maar ik ben zelf ook niet perfect). Het leest tegenwoordig toch een stuk prettiger en daarvoor mijn complimenten!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      18 februari 2021 om 09:39

      @Gulli: gewoon dyslectie nemen. Heb ik ook, en nog nooit last van spellingsfouten gehad tijdens het lezen👌🏼

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        18 februari 2021 om 11:22

        @kennone: supertip!!

        Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    18 februari 2021 om 09:09

    100,000 stuks al, je zou denken dat die blokken gebruikt dan relatief te betalen zouden zijn ondertussen, maar helaas is dat nog niet het geval….

    Login om te reageren
  3. babayaga zegt

    18 februari 2021 om 09:19

    W12 in de Continental 635PS, in de Baccalar 659PS, 659/635=4% vermogens stijging. Waar komt die 27% vandaan? Lees ik iets verkeerd?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      18 februari 2021 om 09:22

      Bentley doelt op een stijging van 27% sinds de introductie van de W12. Heb het wat verduidelijkt in de tekst.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    18 februari 2021 om 09:30

    Het blijft een fantastisch blok. De V8 zal beter zijn. maar mocht ik ooit een Continental of Flying Spur mogen aanschaffen zal ik echt voor de W12 gaan, gewoon omdat het kan.

    Login om te reageren
  5. frank2b zegt

    18 februari 2021 om 10:04

    Wanneer 45 medewerkers er in totaal 6,5 uur over doen om de motor in elkaar te schroeven dan is dat vlot gedaan zeg!

    Da’s maar tien minuten of zo per persoon. Tjonge! Top!

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      18 februari 2021 om 11:23

      @frank2b: Dat volk muk hier ant wark hebb’m..

      Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      18 februari 2021 om 19:34

      Doen ze bij AMG toch beter, werken met het One Man, One Engine principe.
      Heeft zich bewezen als betrouwbare manier van werken omdat ‘probleem blokken’ makkelijk zijn terug te herleiden naar diegene die het in elkaar schroefde. Bij 45 man is is het al weer een stuk moeilijker ;-)

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        19 februari 2021 om 21:08

        @clubbtraxx: er heeft ook in wetenschap bewezen dat men het beste 1 type taak in 7 minuten moet uitvoeren om de hoogste kwaliteit te krijgen.

        Login om te reageren
  6. coupedriver zegt

    18 februari 2021 om 10:20

    Prachtig!

    Login om te reageren
  7. markgt3 zegt

    18 februari 2021 om 12:07

    BMW – Compact 5.0 V12 – 1994
    € 13.750,00
    https://link.marktplaats.nl/a1372562611?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

    Toch niet bijzonders dit.. zit ook in een compact ;-) ;-)

    Login om te reageren
  8. wimof zegt

    18 februari 2021 om 14:47

    Een éénrijige ketting, geef ons toch de illusie dat we iets waardevol kopen.

    Bekijk op “https://www.redhead-zylinderkopftechnik.de/ ” de video over de Honda Civic R eens.
    Motor waar de Duitse constructeurs nog wat van kunnen opsteken, opperde men.

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      18 februari 2021 om 19:31

      Och… Soms is simpel gewoon goed genoeg.
      Kan me ook niet herinneren dat de W12 nou veel distributieketting problemen heeft gehad.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North