Dit is de Fiat 124 Spider [updated]

Auteur: , 139 Reacties

Fiat brengt ons een extra goed aangeklede MX-5, speciaal voor degene die geen Mazda wil rijden.

De Fiat 124 Spider viert zijn vijftigste verjaardag, ter gelegenheid waarvan het model weer afgestoft is. De ontstaansgeschiedenis is bekend: dit zou eerst een Alfa Romeo worden, maar omdat deze net in Italië werd gemaakt gooide eindbaas Sergio Marchionne die plannen overboord, en doopte de auto om tot Fiat.

De ontwikkeling liep parralel met de Mazda MX-5 ND, waardoor het je niet zou verbazen dat de auto grotendeels hetzelfde oogt, alleen dan met wat luxer leer overtrokken en met eigen bodywork, lampen en andere details. Ook is de 124 een slagje groter dan de MX-5.

Motorisering

Het USP van Fiat ligt voor de bestuurder: waar Mazda een atmosferische 1.5 of 2.0 biedt legt Fiat zijn 1.4 T-jet onder de kap van de achterwielaandrijver, net zoals in de Abarth 500 goed voor 160 pk 140 pk en 240 Nm. De 124 wordt geleverd met een zestraps handbak of automaat. In de zomer van 2016 moet het model op de markt komen, in 2 uitvoeringen: Classica en Lusso.

Eigenaren van een Fiat Barchetta hebben er meer dan 20 jaar op moeten wachten, maar zij kunnen spoedig eindelijk weer open Fiat rijden.

Update: vermogen aangepast van 160 naar 140 pk, de 160 pk-variant is vooralsnog alleen voor de Amerikaasne markt. Tevens 5 nieuwe foto’s toegevoegd.



139 reacties

Vet!!
@philipf: ben benieuwd wat ie gaat kosten.
@philipf: naja vet, vet… Ik vind hem wel leuk maar niet mooi. Interieur is 1 op 1 mazdaaa niks mis mee lijkt me zo :)
Dat is best een leuke verrassing zo ’s ochtends!
@lemster: Ik heb dan liever een andere leuke verrassing ’s ochtends 😆
@venividivici: Infiniti Q30?
@granlusso: waarschijnlijk iets zonder autoblog
@moatie: Nou… je kunt er wel in rijden 😁
@venividivici: Een natte warme kleffe gewassen doos?
@jrsmoke: Een woknok.
@lemster: Na de andere foto’s gezien te hebben kom ik er weer een beetje op terug. Hij lijkt door te hangen in het midden en het oogt allemaal heel Amerikaans. Doe mij maar gewoon de MX5.
@lemster: beter dan de Mx5 is hij niet nee, desondanks vind ik het toch een leuke auto..
@lemster: Mijn eerste indruk was ook dat het zo Amerikaans oogt, veel Dodge elementen..
@lemster: Eens, de neus is voor mijn gevoel nu iets te lang en anprofiel is het teveel een MX-5. Ook al geen eigen buitenspiegels of interieur…..
Ziet er erg leuk uit.
Hot dang, ik ben groot Mazda fan maar misschien zou ik deze Fiat wel boven een MX-5 kiezen, misschien….
Beetje jammer dat ze het logo niet IN de grill hebben geplaatst. Net als bij het origineel (de vorm van de grill lijkt immers ook).
Ziet er leuk uit, maar doe mij toch maar de MX-5, puur om het 2,0-liter SkyActiv-blok, das pas smullen!!
@janjaspar28: Kon je die eigenlijk wel krijgen hier?
@p0wn3d: ja, alleen in GT-M uitvoering en met wat opties zoals een LSD.
@p0wn3d: ja. De MX-5 is verkrijgbaar met de 131 sterke 1.5 en de 160 pk sterke 2.0. Ik had het eigenlijk wel leuk gevonden als Mazda ook de 192 pk sterke 2.5 zou leveren, denk dat het dan een serieus snel karretje zou zijn geweest. Maar dat is uiteindelijk natuurlijk niet waar het bij de MX-5 om gaat.
@ej20g: Kwestie van tijd voor de supercharger en turbokits op de markt komen. Dan zit je al snel over de 200 pk.
@lemster: precies of die installatie en investering zo evident is voor de meeste mensen… Laat staan dat je de garantie verliest.
@boomhauwer: Veel kwalitatieve tuners nemen de garantie op het motorblok van de fabrikant over op het moment dat die vervalt vanwege tunen. Al denk ik nog steeds niet dat de massa z’n auto gaat super/turbochargen inderdaad.
Lijkt wel een mini Viper
@p0wn3d: jaa precies, daar dacht ik ook meteen aan
@yves007: dat was ook mijn eerste reactie!
@p0wn3d: dat dacht ik ook toen ik de eerste foto zag! Maar ik vind m daarom eigenlijk best wel mooi!
@p0wn3d: je haalt de woorden uit mijn mond!
@p0wn3d: Idd, wordt vast nog gerebdged tot Dodge…
@Esprit_de_Flandre: gewat?
@p0wn3d: Oeps, gerebadged…
@Esprit_de_Flandre: Oooh hahah, ja jammer dat er geen V10 in ligt.
@Esprit_de_Flandre:
Lijkt me niet, aangezien dit duidelijk de US versie is.
@mgmgb: En dan? De VW Jetta wordt in Europa ook verkocht als VW, Seat en Skoda. Dus waarom zou FCA niet een Fiat en een Dodge-versie verkopen op één en dezelfde markt? Als Dodge verkoopt ie zeker 10 keer meer dan als Fiat…
Wat een prachtige auto! Stuk fraaier dan de MX-5 (kan maar niet wennen aan die achterkant).
Fraai in het zwart ook zo, misschien nog wel mooier dan rood. Moge het een succes worden, hier laat ik best een tweedehands Z4 voor staan!
Qua ontwerp veel meer in balans dan de MX-5. Al kan je aan de voorzijde duidelijk zien dat deze wagen heel erg op de Amerikaanse markt gericht is. Zou hem graag willen maar met 1.90 pas ik er helaas toch niet in.
@mopar: was inderdaad ook het eerste wat in mij opkwam ( Amerikaans ontwerp). Daar waar de barchetta een puur Italiaans design was heeft deze meer de neus van een muscle car.
Mooi ding, en net als de 500 lijkt hij genoeg op zijn voorganger zonder daarbij geforceerd te raken. Met name de snoet en motorkap vind ik top, achterlichten zijn dan weer net iets te Amerikaans.

Of ik deze zou verkiezen boven de Mazda? Ik weet het niet, de Mazda had eenvoudig een stuk mooier kunnen zijn als ze gewoon hun familiegezicht op de wagen hadden geplakt. Ik vind het zelfs het minste design van hun huidige line-up, en dat blijft toch knagen.
Teleurstelling overheerst want dit Is niet meer dan badge engineering. Leuk die turbomotor maar het past niet bij het uitgebalanceerde onderstel en zo heel licht zal het ook niet zijn. Bovendien is 180pk of zelfs 215 voor dit blokje geen probleem.
Ik zie ook een automaat.. Is dat dan de tot van Fiat Power train of een automaat van Mazda?
@w0o0dy: ja dat vroeg ik me ook gelijk af! Van wie is de automaat?
@w0o0dy: Ga er maar van uit dat dit de dct bak is met 6 versnellingen.
@w0o0dy: bij om ook, vind m niet erg in balans, en de mx5 is mooier en ziet er ook eigentijdser uit. Meer luxe is natuurlijk fijn maar vind dat voor dit soort auto’s niet echt een verkoop argument.
Die komt van Mazda. Zelfde bak.
@w0o0dy: Wacht eerst nu maar eens een rijtest af.
@w0o0dy: jij bent magisch man. Jij kan door foto’s te bekijken zien dat de balans van de auto kut is door de turbomotor….echt wauw gewoon. En jij ziet gewoon dat de auto niet licht is, echt heul bizarrr dit
@87sandyd: tja, lezen is kennelijk lastig. En de Fiat is zo’n 50kg zwaarder dan de Mazda volgens de bronnen.. Dus kennelijk was mijn inschatting juist dat de turbo motor en de (iets) grotere body het gewicht laten toenemen. Succes verder.
@w0o0dy: ik denk dat hij gewoon eens even moet wachten op een rijtest voordat je doet alsof jouw mening een feit is
@w0o0dy: Gewoon je vrouw thuis laten als je gaat touren. Probleem opgelost.
Super vet! Mijn dag is weer goed begonnen!
-=edit: probeer het eens met meer dan 1 woord=-
Wie had dat gedacht; alleen maar positieve reacties hier!

Hij is dan ook zeer goed gelukt!
Nu rijd ik sinds oktober de nieuwe MX-5 en had deze fiat er toen naast gestaan denk ik toch dat we eerst naar de MX-5 waren gelopen. Deze Fiat zie er prima uit dat wel maar vind de Mazda net even wat speelser gelijnd. Ik ben wel erg nieuwsgierig wat de specificaties gaan worden.
@erik64:
Ik vind de Mazda ook wel mooier dan de Fiat!
@erik64: Goed zo, en zeg nou zelf: je wilt toch niet de hele tijd tegen zo’n Fiat stuur aankijken??
@fapfap: want?
@87sandyd: Want dan word je er aan herinnerd dat je in een Fiat rijdt
@fapfap: dus?
Prachtig, eentje met handbak en zonder schermpje graag.
De dag is eindelijk aangebroken… De dag Japanners een mooiere auto maken dan de Italianen….
Baby viper.. Ik vind hem mooier dan de MX-5
“Werd gelijktijdig ontwikkeld met”…… juist.
Sergio gaf Mazda een bonk geld om een bijna uitontwikkeld model te mogen rebadgen. (Nieuwe neus, nieuwe achterlichten)
En duidelijk op design-vlak is dan ook dat de samenhang in het lijnenspel zoek is.

En het had zo leuk kunnen worden: een echte 124 spider.

Gaat er ook nog een Abarth komen? Met het vermogen van de 696 biposto? Dan maken ze het in ieder geval op motorisch vlak nog helemaal goed.
@MrHyde: dat is inderdaad een iets negatievere bewoording van hetzelfde idee, hoewel ik het wel wat kort door de bocht vind.

Als geplaagde fabrikant met een lege kas moet je het wiel niet opnieuw uit willen vinden, en de 124 is meer onderscheidend dan de Lancia Thema tov de Chrysler 300, om maar een voorbeeld te noemen.
@sir_smokalot: Dat is zeker waar. Maar wat elke bedrijf dat er slecht voor staat moet doen, is creatief zijn, slim handelen en een verhoogde dosis lef tonen. Zoiets als Mazda deed toen ze hun huidige ‘kodo-design’ line-up met skyactive motoren introduceerde.
Of Fiat zelf ten tijde van de introductie van de 500 een kleine 10jaar geleden.

Een bestaand model van een ander nemen, zonder er zelf echt iets significants aan toe te voegen…. mwa.

Aan de andere kant: de beste stuurlui….
@MrHyde: Vind het plaatsen van de 1.4 turbo motor in plaats van de ongeblazen 1.5 of 2.0 toch wel een significant verschil.
@MrHyde: Een Abarth versie is al bevestigd en gaat er zeker komen. Hoogstwaarschijnlijk met het welbekende 1750tbi alfa motorblok.
Heel slim, als dit een alfa romeo zou zijn zou het nl. een teleurstelling zijn.
Nu dit een Fiat blijkt, is het ineens een kek wagentje (en terecht).
Alsof Fiat een kinderwens had en Maserati en Ford graag hierbij wouden helpen met het doneren van een zaadcel en een eicel om vervolgens door Mazda geholpen te worden als draagmoeder. Knappe dochter dat wel.
Wat een lelijk hok is dit zo geworden zeg. En leverbaar met een automaat, the horror! Doe mij de Mazda maar, daarvan lijken de motoren mij eigenlijk ook fijner.
Zelf rijd ik een MX-5 NC en een deel van het plezier in de auto is de atmosferische motor. Volgens mij heeft een T-Jet blok een turbo, dus dan zou een MX-5 toch misschien leuker zijn gezien de rest van de auto eer gelijk is. Plezier is in mijn ogen daarom je dit soort auto’s koopt… Ook vind ik de nieuwe MX-5 mooier.
@Traxxas: Ik denk dat de 124 Spider wat meer op comfort is afgestemd, ook qua vering/demping. Dan is een koppelrijk turboblokje en automatische versnellingsbak wel een mooie toevoeging.
@Traxxas: ligt er aan wat de bestuurder wilt. Het turboblokje zal (denk ik) veul sneller zijn op tussensprints. Vooral op bergachtige weggetjes (waar deze auto volledig tot zijn recht komt) rij je met het turboblokje de atmosferische mx5 helemaal zoek denk ik
Geef mij maar een MX-5
Ik kan maar niet wennen aan de kont van de MX-5 maar als geheel oogt dat model toch meer in balans. Zeker in lichte kleur valt pas op hoe gedateerd deze 124 oogt

http://cdn-4.motor1.com/p/static/img/mglr/600000/600000/601000/601200/601222/s8/2017-fiat-124-spider.jpg
http://cdn-8.motor1.com/p/static/img/mglr/600000/600000/601000/601200/601223/s8/2017-fiat-124-spider.jpg
Godzijdank dat ze er geen Alfa Romeo van gemaakt hebben. Had het merk waarschijnlijk het laatste zetje gegeven. Net als Lancia. Nu het een Fiat is lijkt iedereen het wel te pikken.
Leuk die retro-link van twee bulten in de motorkap naar de ouwe trouwe 124 Spider toe, da’s die FIAT die in 1896 in productie is genomen tot aan 2004 toe.

De 124Spider is nog steeds alom vertegenwoordigd in de States en me dunkt dat FIAT deze daar ook zal gaan slijten, vandaar dat de automaat dan een logische optie is
De 124 werd daar op het laatst verkocht onder de naam Pininfarina Spider

Welke ik leuker vind, de Mazda of de FIAT kan ik niet zeggen, al vind ik dat zwart die FIAT mooi staan.

En over badge engineering gesproken, zou ik zeggen de Amerikanen begonnen ermee, de Engelsen zetten het voort, maar de Duitsers zijn er Weltmeister mee geworden !
Das VAG !
@desjonnies: toch nog weer even een kritische noot naar VAG, ik zat er al op te wachten. Zelfs bij een topic van een FIAT 124 kan het nog over VAG gaan, knap hoor. Zit wel heel diep die haat
@87sandyd:

Absoluut geen haat mijn beste, maar je kunt toch zekers niet ontkennen dat VAG meesters zijn in het badge engineeren ?

Ik heb er een enorme bewondering voor !

Alleen GM in de VS zijn er ooit mee weggekomen.
Hij is wel erg goed gelukt naar mijn mening, eventjes sparen en dan kan dit zeker een mooie opvolger voor mijn Barchetta worden.
Kan een best mooi ding worden
Weet iemand of deze voor of achterwiel aangedreven wordt?
@i8ani8: het is een MX-5, met een nieuw neusje, andere achterlichten en een motorblok uit eigen (fiat) huis. Technisch nog meer veranderen maakt het nog duurder.

Hij heeft dus gewoom achterwielaandrijving.
@mrhyde: dank voor uw reactie!
@MrHyde: Iets dat ook in de tekst staat, maar ja, wie leest dat? :)
@sir_smokalot: excuses, overheen gelezen. Zie het nu staan ja. Het was nog aardig vroeg gelukkig
@i8ani8: Lees het bericht nu even goed mijn beste ;)
Spuuglelijk. De MX-5 vindt ik vele malen mooier. De proporties kloppen van geen kanten. Staat veel te hoog op zn wielen, het dak (gesloten) lijkt wel een puist die op springen staat.

Ik zou toch echt voor de MX-5 gaan.
Leuk, mss ook als Abarth versie zeg 200 pk en handbak.
Je zou toch denken dat Italianen alles in huis hebben om een klein kek sportautotje te maken, jammer dat ze niet zelf iets hebben ontwikkeld.
Hopelijk pas ik erin want in de Barchetta kijk ik tegen de bovenrand van de voorruit aan, in de oude mazda mx 5 pas ik prima.
Kek bakje.
Dat ziet er wel heel fijn uit zo dat wagentje weer eens een mooie fiat
Ik denk nu de opluchting weg is getrokken (ik was bang voor de zoveelste 500-uitmelk-actie) begin ik wel steeds meer details te vinden die ik echt niet mooi vind. Iets dergelijks heb ik net ook bij de buren gereageerd maar nu ik hem ook in andere kleuren heb gezien gaat hij steeds meer tegenvallen helaas.

Het geheel geeft me een veel te Amerikaanse look, duidelijke Chrysler-invloeden van 10 jaar terug (lijnen in motorkap, hoe klassiek 124 ze ook mogen zijn, zilveren raamstijl á la Crossfire), veel te dikke wielkasten, koplampen van een Smart Forfour. Brrr.

Het is een beetje als het in de verte zien van een leuk meisje, en elke stap die je dichterbij komt denk je, hmm, zo leuk is ze eigenlijk niet eens.
Die hele auto oogt japans, met een vleugje amerikaans(viper). Het past allemaal voor geen meter met zo’n fiat logo, terwijl ik de mx5 juist heel leuk vind.
@Thijsj: Dat kenmerkt het origineel ook, wat dat betreft logisch dus….
Leuk ding. Ik hou wel van die retrostyling. Deze lijkt me wel meer geschikt voor dagelijks gebruik en de MX-5 zal meer fun bieden. Hoe dan ook; ik zou ze allebei wel willen hebben.
Vind hem er mooier uitzien dan de MX5, dus geslaagd!
Vreemde keuze om anno 2016 nog te kiezen voor een lelijke antenne op de kont (EN een haaienvin ernaast)
Erg slordige auto wat mij betreft.
Dit is toch schitterend? Ik begrijp dat sommige de mx5 mooier vinden. Maar ik denk dat de mensen die hun wilde haren een beetje zijn verloren liever voor de 124 spider gaan. En dat zijn nou juist de mensen die nieuw kunnen kopen. Ik vind het prachtig om te zien hoe kenmerken van uit de oer-124 spider terug komen in het design. Maar dat het toch helemaal van nu is. Ik hoop dat we hem veel gaan zien op de weg volgende zomer.
Qua oordeel over de looks ga ik nog even afwachten tot hij in de showroom staat. Foto’s zeggen zo vaak zo weinig. De MX-5 vind ik “in the flesh” alvast een beauty – vooral dan in ’t rood. Wat me het meest nieuwsgierig maakt is de motorisering. Ik heb de 1.5 in de Mazda getest, en voor mij heeft het blok te weinig punch onderin. De 2.0 (nog niet kunnen testen wegens niet beschikbaar) heeft 50 Nm meer, en dat brengt de 2.0 qua simpele cijfers op ongeveer gelijke hoogte als de 1.4 in de Abarth500, met ongeveer evenveel vermogen en evenveel koppel. Rest dus de vraag hoe die afgegeven worden in de Fiat 124 spider. Ah ja, en er is voor mij ook de vraag naar hoe groot de koffer zal zijn in de spider. Vermoedelijk even groot als bij de MX-5, maar bij dit soort van bakjes telt bij wijze van spreken elke liter :-). Meteen de reden waarom ik ook naar een TT roadster aan ’t kijken (als is die dan stervensduur), want die heeft een veel ruimere kofferbak.
@BaRa: correctie. Blijkbaar produceert de 1.4 een 249 Nm koppel – grofweg 50 meer dan de 2.0 in de MX 5. Dit kan nog interessant worden :)
Waar moet ik tekenen?
Dat coole retro Amerikaanse met Japanse kwaliteit dat je gewoon bij je lokale Fiat dealer kunt kopen. Best of all worlds?
Ik vind hem wel mooier dan de Mazda. Dit frontje klopt gewoon veel beter. Jammer dat er niet meer werk van het interieur gemaakt is.
via iPhone app
MX-5 met Fiat logo. Knap.
@gtwillem: Gelukkig lijkt hij niet op de MX-5 en rijdt hij ook niet als de MX-5. Wie niet weet wie niet deert.
@clarkson: ik vind hem er enorm veel op lijken. Beetje zoals met de Mitsubishi ASX van Citroen. Had er meer van verwacht, maar moet bij de Europese producten van FCA waarschijnlijk mijn verwachtingen bijstellen, kennelijk.
Ontzettend gaaf ding, eindelijk weer eens een leuke betaalbare Italiaanse cabrio.
Ik verkies hem zonder twijfel boven de MX5, de Tjet is zo heerlijk smeuig koppelrijk blok, in de praktijk zal hij ook veel beter presteren dan de MX5.
Eigenaren van een barchetta kunnen nog steeds open rijden.

Maar hoewel dit best geslaagd is vind ik toch de mazda mooier. En die bladblazer hoort er niet in natuurlijk, hier hoort een zelf aanzuigende motor in.
Vreselijk.
Voor het geld dat deze gaat kosten liever een perfect gerestaureerde originele 124. Of gewoon de ‘echte’ mx5.
Ze hebben gewoon een chrysler front op een mx5 geplakt, dit slaat nergens op.
iets klopt er niet aan, maar dat heb ik ook met de mx5. De 124 spider lijkt te hoog op zijn poten te staan.

De koplampen doen me denken aan de mg berlinette.
Leuk cabriootje, maar het heeft werkelijk niets met FIAT te maken, als je de zijkant bekijkt zie je wel heel duidelijk wat de basis is geweest….triest dat dit weer gebeurd, net zoals bijvoorbeeld de Lancia/Chrysler “Thema”…doe het goed of doe het niet!
De MX-5 oogt slank en sportief, maar deze oogt toch wel lomp. Alsof de MX-5 een funauto is en de 124 Spider meer een klein GT’tje is. En hij lijkt ook een stuk hoger op zijn poten te staan dan de MX-5. Jammer, want in potentie is het natuurlijk een goed recept, de techniek van de MX-5 en een Italiaans design.
Gek genoeg lijkt het meer op een Chrysler dan een Fiat, toch jammer. Ik gun Fiat wel een leuke roadster.
Vind dit veel te Amerikaans ogen, een combinatie van een Viper en een Chrysler Crossfire. Had van mij veel liever een MX5 met een echt Italiaans uiterlijk mogen zijn, dan was ik wellicht zelfs bij de Fiat dealer langs gegaan.
Misschien heeft dat te maken met het feit dat Ralph Gilles nu eindbaas is op de designafdeling: http://www.autoblog.nl/nieuws/deze-chrysler-man-wordt-fiats-nieuwe-hoofddesigner-75863
Zal een prima auto zijn, maar jammer dat ze geen Italiaanse designer hebben ingehuurd….
De MX5 is niet leverbaar met automaat dacht ik, dus groot pluspunt voor Fix It Again Tony
Als je snel kijkt lijkt de spider meer op de NC dan de ND MX5.
Dat zal door de verhoudingen komen.
Hij heeft wat weg van een viper
Hee een Chrysler Crossfire!!
Zoooo veel mooier dan die vreselijk uitziende MX-5
@elias: Dat die MX5 niet al te goed gelukt is ben ik het mee eens. Maar ik heb de MX5 nu een paar keer in het echt gezien en moet zeggen in het echt is de MX5 maar half zo lelijk als op foto’s.
Ik vind deze mooier als de mx5, vooral de achterkant
Het DNA van de MX-5 is de 1967 Lotus Elan. Dit retro-ontwerp is uitgegroeid tot zelfstandig japans design. Dat is nu de basis voor een retro uitvoering van een Fiat 124 Spider uit 1966. Snapt u het nog?
@DAT:
Het DNA is een Lotus Elan? Het ontwerp is er toch door geïnspireerd verder niet? Verder hebben ze toch niks van Lotus overgenomen? Of ben ik verkeerd geïnformeerd?
Hoewel de 124 Spider wel mooi is, kies ik toch liever voor de MX-5
Ik vind ‘m behoorlijk tegenvallen in vergelijking met de MX-5. Hij lijkt in mijn ogen meer op de oude MX-5 dan op een Viper. En dat is geen compliment.
Wat is dit nou weer voor rariteiten om europa minder vermogen te geven?
Wat een aanfluiting, dit is dus schaamteloze badge engineering.
Prima hoor, maar het is dus geen Fiat, en al helemaal geen Fiat 124.
Schaamteloos, het is gewoon een Mazda MX5 met andere lampen en een iets andere motorkap.
Doe mij dan toch maar het origineel!
Waar ik de MX-5 echt een mooie, helder gelijnde en herkenbare auto vind, vind ik deze ‘fiat’ het net niet; jammer
Het front heeft overeenkomsten met de Fiat Aegea.

Mooi dus.
Blijkbaar ben ik de enige die niets begrijpt van die MX5 ‘liefde’ hier. Grappig wagentje, maar in mijn ogen 10x meer een kappersauto dan een TT
De looks hebben een iets te hoog ‘MURICA gehalte. Helaas
Het vorige model MX5 laten paren met een Crossfire, beetje oprekken en lekker lomp een Fiat-logo bovenop die Amerikaanse neus: hoppa, de nieuwe 124 Spider! Wat ben ik blij dat hier geen Alfa Romeo op staat. En wat vrees ik tegelijk voor het Italiaans design van toekomstige Alfa en Fiat modellen. We hebben helaas aan Lancia kunnen zien wat er kan gebeuren. Hé Marchionne, bedankt hiervoor hoor. Pannekoek!
Hoezo een mini viper? Man man man, ik dacht dat die Italianen wel konden ontwerpen. Dit is gewoon een slecht geinspireerde variant. Doe mij de mx-5 maar, die is WEL onderscheidend on het design. Ach, je moet maar zo denken, de mensen die deze auto gaan kopen zullen sowieso niet helemaal recht uit hun ogen kijken ben ik bang.
Volgens mij hebben veel mensen het verkeerd. Hij is parallel ontworpen met de mazda, dus mazda heeft hem niet eerst ontwikkeld en daarna is er fiat opgezet, maar ze hebben hem samen ontwikkeld en daarna een eigen look erop gezet. Geldt dat ook niet voor veel andere merken (peugeot, citroen, vag-groep)?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).