• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de goedkoopste Audi S3 op Marktplaats

Auteur: Loek, gepost 12 augustus 2020 om 21:57 – 20 Reacties

Audi S3

Je hoeft helemaal niet zo’n gloednieuwe te kopen om met de letters ‘Audi S3’ op de bips te rijden, dus wij zochten uit hoe veel (of weinig) je betaalt voor een exemplaar op Marktplaats.

Wie niet de snelste versie van de Audi A3 wil, maar toch rap vooruit wil, kan kiezen voor de Audi S3. Natuurlijk is de RS3 de leukste, maar ook de duurste. De RS3 is overigens een product van Audi Sport GmbH, dus de S3 is de dikste auto die echt van Audi zelf is.

Nieuwe S3

Dat alles is natuurlijk relevant omdat gister de nieuwe S3 werd voorgesteld. De inmiddels vierde generatie van de snelle kleine Audi.

Nieuwe Audi S3

Zoals zijn voorgangers van de generatie 8P en 8V heeft de S3 niet de lekkere 2.5 TFSI aan boord, maar de goed tunebare 2.0 T(F)SI die we kennen uit vele andere VAG-producten. In zijn nieuwe vorm levert het blok 310 pk. Niet slecht! Prijzen zijn nog niet bekend, maar die kunnen wel eens hoog oplopen.

Ouder

Maar zoals gezegd is de nieuwe S3 de vierde S3 die Audi uitbrengt. Uiteraard kun je met gemak goedkopere versies vinden. De 8P is al lekker in prijs aan het dalen en ook een goed gebruikte, vroege 8V is tegenwoordig schappelijk geprijsd. Maar de echte prijsknaller is nog steeds de eerste generatie (8L).

Goedkoop is duurkoop

De 8L is op een paar manieren een buitenbeentje. Het was immers de eerste S3. Zo heeft deze geen 2.0 in het vooronder maar een 1.8. Deze leverde een schappelijke 210 pk, precies 100 minder dan de huidige. Alle exemplaren zijn driedeurs, ook dat is tegenwoordig anders. En ten slotte was de S3 de dikste A3, er was destijds nog geen RS3. Onderschat de 8L trouwens niet, zoals beschreven in de special over de Audi S3.

Goedkoopste op Marktplaats

Goed, laten we eens overgaan naar wat nou de goedkoopste Audi S3 is op Marktplaats. Uiteraard is dat een 8L, maar dat hoeft niet zo uiteraard te zijn. Men begint door te krijgen wat de S3 zo speciaal maakt en de prijzen voor goede exemplaren zijn bepaald niet aan het dalen. Dat we een vrij goedkoop model hebben kunnen vinden kun je dan ook zien als goed nieuws en slecht nieuws.

Het goede nieuws is: de auto is niet duur. 4.995 euro om precies te zijn. Het nadeel is dat je dat er ook wel aan af ziet. Het leer op de bestuurdersstoel mag een opfrisbeurtje gebruiken. Ook zitten er wat vervelende schades her en der.

Ook is de S3 al aan zijn tweede motor toe, die bij 235.000 km erin is gezet. De nieuwe motor heeft iets minder gelopen, de rest van de auto is dus iets meer versleten. Maar er is recent goed voor gezorgd. Het hoeft allemaal niks te betekenen, maar de term ‘goed gebruikt’ schiet te binnen. Oh, en het kenteken is nieuwer dan de auto, dus er moet ook even gecheckt worden of de import normaal is verlopen.

Maar als je dit allemaal aandurft, ben je wel met een vrij goedkope S3 op pad. Dat gaat een nieuwe niet lukken voor 4.995 euro. De advertentie bekijken van de goedkoopste Audi S3 doe je op Marktplaats.

Ook interessant!

  • Dit is de goedkoopste Audi 90 van Marktplaats
  • Hier, de lekkerst samengestelde Audi RS3 occasion op Marktplaats
  • Voel je stijlvol én veilig in deze Audi A8 occasion
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, geld, marktplaats, occasion, s3

Vorig bericht: « Video – geslacht onthullen met burnout gaat fout
Volgend bericht: Veilig Verkeer Nederland: blijf thuis tijdens de ochtendspits »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    12 augustus 2020 om 22:04

    Wie vervangt er in vredesnaam nog een motor bij 235.000 km?

    Login om te reageren
    • tmenges zegt

      12 augustus 2020 om 22:56

      @SimonMc: waarom niet? Ooit een Civic coupé gehad met 220000 op de teller die als een malle olie en koelvloeistof begon te zuipen, was verder een superfijn autootje dus ander blok geregeld. 1,5e dag sleutelen en klaar! Daarna nog 4 jaar probleemloos plezier van gehad

      Login om te reageren
    • Groninger zegt

      13 augustus 2020 om 02:38

      @SimonMc: motor begon te tikken na aankoop, en is onder garantie vervangen door de garage die hem een een bekende van mij heeft verkocht destijds (2 jr terug).

      Login om te reageren
      • Groninger zegt

        13 augustus 2020 om 02:38

        @groninger: aan een bekende

        Login om te reageren
  2. bruinwerker zegt

    12 augustus 2020 om 22:16

    Jullie kunnen toch ff checken of de import goed is gelopen?

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      12 augustus 2020 om 23:26

      @bruinwerker: ze hebben wss geen zin om hun vingers eraan te branden. Als ze ernaast zitten, voelt dat erg shit

      Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      13 augustus 2020 om 07:17

      @bruinwerker: Nee, dat kan niet.

      Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    12 augustus 2020 om 23:05

    Wel mooi dat er tweede hans motorblok in ligt.

    Login om te reageren
  4. vaakbenjetebang zegt

    13 augustus 2020 om 00:03

    “Men begint door te krijgen wat de S3 zo speciaal maakt”. Kennelijk ben ik niet ‘men’, want ik zie het speciale niet. Ik zie een Golf IV met 210 pk in een andere jurk, met alles wat daar goed en slecht aan is (geen waardeoordeel mijnerzijds). Wat maakt dit dan bijzonder, wat verheft de S3 boven een Golf IV met dezelfde motor?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      13 augustus 2020 om 02:23

      @vaakbenjetebang: motor, bak en vierwielaandrijving. De Golf GTI had de 1.8 20VT met kleinere turbo, voorwielaandrijving en een andere bak. Deze S3’s kun je serieus goed tunen. Chip alleen is al 270 pk, maar met inlaat, uitlaat en wat andere kleine mods heb je 330 paarden. Andere turbo (blok kan het hebben) en je gaat richting de 420 pk. Was destijds best een dingetje. In feite is het een TT hatchback. Daarbij was de A3 er eerder dan de Golf IV, dus is de Golf een kalere en minder potente variant ;-).

      Login om te reageren
      • rubend zegt

        13 augustus 2020 om 07:04

        @willeme: ik wilde het net gaan benoemen. Als je geen behoefte hebt aan een achterbank, dan is de TT met 225pk de technische gelijke van deze S3.

        Login om te reageren
      • jajeroenja zegt

        13 augustus 2020 om 08:14

        @willeme: Ho Ho Ho. Niet zo optimistisch.
        Mijn S3 had destijds inlaat, uitlaat, chip, en bleef bij 275 wel een beetje steken.
        330 Zijn er wat meer euro’s nodig.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          13 augustus 2020 om 10:53

          @jareroenja: Dat is opmerkelijk. Misschien even de testbank wat positiever afstellen ;-). Wat voor inlaat had je gedaan?

          Login om te reageren
          • kyoto944 zegt

            13 augustus 2020 om 11:07

            Veel te optimistisch inderdaad. 300 pk en 420 nm is in principe de max. Er zijn mensen die rijden met 320 rond maar dan moet het koppel al begrensd worden in de lage toeren anders gaat de boel kapot. 420? In your wildest dreams. ;) Dan is sowieso het onderblok aangepast.

            Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        13 augustus 2020 om 11:14

        Beetje een semantische discussie of de Golf of de A3 het eerst op de markt was, nietwaar? Het is hetzelfde ding. Was er trouwens niet een of andere ‘Edition’ van de Golf IV GTI die ook diezelfde 210 pk had maar geen vierwielaandrijving? En dat een S3 vierwielaandrijving en wat andere internals heeft ten opzichte van een standaard Golf IV GTI: big whoop. Dat had een TT zoals je zelf al aangeeft ook, en een TT was op het absoluut geweldige design na ook al niet speciaal. Het zal een uiterst competente auto zijn (geweest), zo’n S3, maar speciaal is het naar mijn mening niet. Al voer je het ding op naar 330, 420 of voor mijn part 600pk: je hebt in de basis te maken met een WWD Golf IV. Minder speciaal wordt het haast niet… Destijds heb ik er een paar keer mee gereden en het gaf me precies de indruk dat het een lekker snelle Golf was met een wat doods aanvoelend stuur. Leuk voor een ander, niet voor mij. Voor mij is een auto speciaal als je er spontaan een rondje mee wilt gaan rijden, gewoon, om het rijden. En deze auto riep dat gevoel bepaald niet bij me op.

        Login om te reageren
      • bpc zegt

        13 augustus 2020 om 12:51

        Iedereen dat ik een 1.8t heb weten tunen heeft er enorme betrouwbaarheidsproblemen mee gehad

        Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    13 augustus 2020 om 08:57

    Ik vind de S3 8L anders alweer flink gestegen. 5 jaar geleden kocht je voor dit geld bijna een knappe.

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      13 augustus 2020 om 21:23

      @dutchdriftking: Alle prijzen vsn 2e hands auto’s stijgen. Zeker liefhebbers auto’s, als de S3 8L, S2000, 350Z, alle M3’s zijn weer al jaren in waarde aan het stijgen. De toekomstige betaalbare klassieker met dikke atmosferische motor over 10 jaar bestaat dan niet meer… Nu moet je dus een goede kopen met weinig kilometers. Netjes bijhouden en je zal er nooit geld op verliezen.

      Login om te reageren
  6. davelepeef zegt

    13 augustus 2020 om 09:06

    Maar: zit de Gucci pet met manpurse er wel bij?

    Login om te reageren
  7. z4coupe30si zegt

    13 augustus 2020 om 09:15

    In mijn optiek wordt deze auto mooi oud. Exterieur dan. Van het Audi interieur uit die tijd word ik serieus verdrietig. De TT, of concurrenten zoals BMW of MB, hadden het wel beter voor elkaar met zeer tijdloze interieurs.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North