• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de goedkoopste Audi S4 van Marktplaats

Auteur: willeme, gepost 13 april 2020 om 15:32 – 13 Reacties

goedkoopste Audi S4

De goedkoopste Audi S4 op marktplaats toevallig ook de geelste Audi S4 op Marktplaats.

Nog niet zo heel erg lang geleden waren er twee Audi S4’s in de Autoblog garage. Beide Youngtimers waren voorzien van een originele lakkleur: Imolageel en Briljantrood. Geen van beiden kon echter aanspraak maken op de titel ‘goedkoopste Audi S4 van Nederland’

Team Geel

Omdat de Audi S4 van Team Geel niet voorzag in de constante overstuur- en burnoutbehoefte van @wouter, werd de S4 ingeruild voor een BMW M135i, die voorzien werd van een paar smakelijke upgrades, zoals een sper, meer vermogen en betere schokdempers. Maar er is één ding waar de S4 beter in was (naast knallen naar de wintersport) en dat was geel zijn.

goedkoopste Audi S4

Goedkopere S4’s

De boterbloemgele kleur was lekker herkenbaar. Toevalligerwijs heeft de goedkoopste Audi S4 van Marktplaats exact dezelfde kleur. Nu gebied de eerlijkheid te zeggen dat er goedkopere S4’s zijn te vinden. Dat zijn echter achtcilinders van een generatie later (B6 of B7) die om een of andere reden (kettingspanners!) niet meer functioneren en eerst gerepareerd moeten worden. Deze Audi S4 daarentegen rijdt nog als een zonnetje.

goedkoopste Audi S4

Bescheiden

De vraagprijs van de goedkoopste Audi S4 van Nederland is 4.995 euro. Een heel bescheiden bedrag voor zo’n rappe youngtimer. Is er dan een adder onder het gras? Niet echt, de auto heeft alleen wat meer ervaring, wat een hoop verklaart. De auto heeft namelijk 330.050 kilometer gelopen. Ongeveer net zoveel als de Alfa Romeo 159 duurtester heeft gereden. In tegenstelling tot de Alfa is deze S4 wel oud genoeg om als youngtimer te rijden.

Interieur

Verstandig?

Dan is het nu de vraag: is dit een verstandige koop? Nee, natuurlijk niet. Maar dan mis je het punt. De hardware is namelijk erg vermakelijk. De 2.7 motor kan met gemak meer vermogen leveren dan de 265 geadverteerde pk’s. Maar het is vooral het koppel van 400 Nm die over het gehele toerenbereik beschikbaar is, in combinatie met de korte overbrengen van de handgeschakelde zesbak. Deze auto is nog altijd erg vlot op de sprint en tussensprint. Over de topsnelheid hoef je je geen zorgen te maken, die was begrensd op 250 km/u.

Motor, V6 biturbo

Sjeu

Dan rest nu de vraag: moet je deze goedkoopste Audi S4 van Marktplaats auto kopen? Veel hangt af van de technische staat van de auto. Check dus vooral ons Autoblog aankoopadvies over de Audi S4. Als je ‘m niet al te intensief gebruikt en een potje voor onderhoud apart houd: waarom niet? Het heeft net even wat meer sjeu dan de verplichte Peugeot Bipper, lease-Polo of BMW E39. En dankzij de lakkleur vind je ‘m zo op de parkeerplaats van de Albert Heijn.

goedkoopste Audi S4

Ook interessant!

  • Dit is de goedkoopste Audi 90 van Marktplaats
  • Hier, de lekkerst samengestelde Audi RS3 occasion op Marktplaats
  • Voel je stijlvol én veilig in deze Audi A8 occasion
  • Heerlijke Audi RS6 occasion eert zijn voorvader

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, avant, biturbo, geel, marktplaats, occasion, quattro, s4, station, v6, youngtimer

Vorig bericht: « Deze Chevrolet Corvette pick-up kun jij ook huren
Volgend bericht: Mercedes-AMG GLC 63S rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. michelF zegt

    13 april 2020 om 16:06

    Een potentiële “geld uit zakken klopper” ?

    Login om te reageren
  2. mauwerd zegt

    13 april 2020 om 16:06

    Geweldige auto’s. Dat kunnen ze bij Audi wel.

    Login om te reageren
  3. tortuga zegt

    13 april 2020 om 16:38

    5000€ neertellen en hopelijk monstens evenveel om de motor te laten reviseren, vervolgens nog eens monstens 5000 voor aan dat vermogen van 400pk te geraken en dan zijn we nog ni aan het chassis bezig

    Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      13 april 2020 om 17:50

      @tortuga: chassis?

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        13 april 2020 om 17:51

        @techniekmeneer: sorry hier het mooi nl: het ophanging en carroserie gedeelte. Was nog in lazy monday modus

        Login om te reageren
    • bmwx5m50d zegt

      13 april 2020 om 19:40

      @tortuga: dat is mOnstens €12000

      Login om te reageren
  4. Robert zegt

    13 april 2020 om 16:50

    Je kunt twee dingen concluderen uit die km-stand j dat er goed mee gereden heeft en niet alleen mee gepronkt. En dat er waarschijnlijk nog wel het e.e.a. in geïnvesteerd mag worden, want deze km-stand laat hoe dan ook z’n sporen na.

    Wat vóór de auto pleit is dat de advertentie tekst ‘eerlijk’ over komt, maar je moet wel reëel zijn; hij staat al een half jaar te koop. Geeft wel aan hoe de markt is voor dit soort auto’s.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      13 april 2020 om 20:21

      @RRRobert: of dat diegene die m gingen bekijken toch afhaakten toen ze ermee gingen proefrijden. Kan wel “traffic” voor geweest zijn, maar de “conversie” is 0,0

      Login om te reageren
  5. grasvreter zegt

    13 april 2020 om 18:33

    Was de beroemde audi die een porsche kapotrijdt op die autobahn ook niet zo’n wagen?

    https://youtu.be/d6m08InT8Oo

    Login om te reageren
    • bikevscar zegt

      13 april 2020 om 20:43

      @grasvreter: rs4

      Login om te reageren
  6. deredactie zegt

    13 april 2020 om 20:20

    Zwart wrappen, TDI erin voor 1000 euro klaar!

    Login om te reageren
  7. JanJansen zegt

    14 april 2020 om 23:29

    Heb er ook een, maar dan in het zwart.
    De motor en het interieur is het enige wat goed is. Maar dan ook heel erg goed. Briljant zelfs. Alle materialen zijn na 21 jaar nog zoals ze moeten zijn.
    Stuurt op zijn best matig. Ok, best wel een beetje sub-optimaal zelfs. Nee OK, gewoon echt heul erg slecht.
    Zuipt als Hans van der Tocht, die nog op zijn benen kon staan in dat bouwjaar. Dus G3 is een must. Zeker nu je voor 49 cent per liter kunt tanken.
    Ja onderhoud is aan de prijs, maar omdat het een yountimer is, valt het totaalplaatje aan het einde van het jaar wel mee.

    Login om te reageren
  8. woertquattro zegt

    16 april 2020 om 20:57

    Ik kocht een paar jaar geleden voor €1750 een S4 2.2 turbo quattro . Lekker gebruikt zeg maar . In een jaar tijd flink wat onderdelen verzameld op EBay en de auto weer redelijk op orde gebracht . Is 1 jaar later voor €6500 verkocht aan een Belg ( oldtimer regeling België ) als deze generatie ook weer zo ver is gezakt ga ik er zeker nog een kopen , liefst een sedan in het zilver . Lekker onherkenbaar ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North