• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de goedkoopste Donkervoort van Nederland [updated]

Auteur: Dizono, gepost 2 juli 2015 om 22:56 – 45 Reacties

Afbeelding Dit is de goedkoopste Donkervoort van Nederland [updated]Afbeelding Dit is de goedkoopste Donkervoort van Nederland [updated]Afbeelding Dit is de goedkoopste Donkervoort van Nederland [updated]Afbeelding Dit is de goedkoopste Donkervoort van Nederland [updated]Afbeelding Dit is de goedkoopste Donkervoort van Nederland [updated]Afbeelding Dit is de goedkoopste Donkervoort van Nederland [updated]Afbeelding Dit is de goedkoopste Donkervoort van Nederland [updated]

Donkervoort S8
Voor minder dan twintig mille ben je helemaal het baasje met deze fijne S8 [update: -retrofit].

Vond je die rijtest van Wouter in de Donkervoort D8 GTO Performance ook zo jaloersmakend? Dan kun je of heel hard doorsparen/je vermogen beleggen en voor 100.000 tot 150.000 euro jezelf zo’n D8 GTO aanschaffen. Je kunt ook de hand iets meer op de knip houden en opzoek gaan naar de goedkoopste Donkervoort van Nederland. Of eigenlijk: de goedkoopste Donkervoort van Nederland kopen, dat zoeken hebben wij al voor je gedaan.

Op dit moment staan er in ons land twee Donkervoorts te koop voor 19.995 euro. Aangezien de andere kandidaat de langgerekte voorspatborden heeft (zoals op deze Caterham) en ondergetekende die niet bepaald fraai vind, kijken jullie nu naar dit groene exemplaar. Die is overigens om meer redenen interessant. Wat dacht je van die kleur bijvoorbeeld? Of dat Spartaanse interieur met Chesterfield-sportkuipjes?

Onder de kap van deze Donkervoort S8 een tweeliter Ford-motor met 140 pk. Dat is weliswaar een heel pak minder dan de 340 of 380 pk in de D8 GTO, maar op een wagengewicht van nog geen 600 kilo is het nog altijd genoeg om het de 911’jes van deze wereld bijzonder moeilijk te maken. Naar een radio zoek je tevergeefs, maar rondom instelbare vering is gewoon standaard.

Update 03-07: Donkervoort liet ons zojuist weten dat het hier om een niet helemaal originele S8 gaat. Onder andere de rollbar en het interieur zijn naderhand aangepast, maar verder is het wel een eckte eckte Donkervoort.

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Goedkoopste benzine van Nederland
    Goedkoopste benzine van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Donkervoort, marktplaats, occasion, s8

Vorig bericht: « Engeland in de ban van de Opel Corsa en Astra-terreur
Volgend bericht: ‘Formule 1-weekends moeten spannender en innovatiever’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeroen13 zegt

    2 juli 2015 om 23:00

    Die gele ophanging aan de voorkant.. Dat kan je toch niet maken op zo’n auto.. :(

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      2 juli 2015 om 23:14

      @jeroen13: dat zijn de Gele Koni’s. De enthousiastelingen en trackday rijders zijn er gek op. Dat zijn de meest sportieve dempers voordat je naar echt serieuz remote-reservoir spul gaat werken.

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        3 juli 2015 om 00:51

        De ophanging @gtwillem: niet de schokdempers! Ennuh alleen de veren zijn geel.. ?

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          3 juli 2015 om 01:33

          @mars: koniveren ?

          Het is wel bewonderingswaardig dat Joop Donkervoort koos voor Nederlandse leveranciers. Ik weet niet of ze nog steeds Vredestein banden standaard monteren, maar dat deden ze vroeger nog wel altijd, volgens mij.

          Login om te reageren
          • MARS zegt

            3 juli 2015 om 09:06

            Koni maakt geen veren ?@gtwillem: ze gebruiken Eibach en H&R.. En voor de dempers heb je keus uit Intrax, WP en Koni.

            Login om te reageren
          • MARS zegt

            3 juli 2015 om 09:10

            En als ik mij niet vergis rollen ze tegenwoordig op Toyo’s @gtwillem:

            Login om te reageren
      • d15b2 zegt

        3 juli 2015 om 01:43

        @gtwillem: Nice try, maar dat is toch echt een KW schroefset. De paarse verstelringen geven het weg.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          3 juli 2015 om 08:46

          @d15b2: waar zie je die dan? Op mijn telefoon kan ik het niet zo goed zien, eigenlijk.

          Daarbij was/is Koni jarenlang leverancier voor Donkervoort.

          Login om te reageren
          • d15b2 zegt

            3 juli 2015 om 12:00

            @gtwillem: Die verstelringen? zit eigenlijk onder de veer, niet goed zichtbaar op de fotos nee. hier even een voorbeeld. Komt als bonus nog bij kijken dat bij Koni de schokdemper geel is, dit lijkt op een KW Inox variantje ;-)

            Koni:

            KW:

            Login om te reageren
        • MARS zegt

          3 juli 2015 om 09:13

          Nice try @d15b2: *kuch* zijn toch echt van Intrax!

          Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      3 juli 2015 om 07:37

      @jeroen13: beste jeroen, pak een spuitbus met carbon fiber kleur en klaar!

      Login om te reageren
  2. ahs1979 zegt

    2 juli 2015 om 23:04

    Zie ik daar trommel remmen achter??

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      2 juli 2015 om 23:15

      @ahs1979: ja, dat zie je goed. Meer heeft zo’n ding ook niet nodig op de achteras.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        3 juli 2015 om 01:34

        @ej20g: inderdaad. Met 600kg heb je echt niet meer nodig. Sterker nog, veel auto’s die af fabriek schijven rondom hebben, kunnen het prima meg trommels doen.

        Login om te reageren
  3. pikkie zegt

    2 juli 2015 om 23:08

    Voor dat geld kan je natuurlijk veel praktischere dingen kopen, zoals de goedkoopste Aston Martin-occasion van Nederland (als je even doorspaart), maar dat neemt niet weg dat het een lekker speeltje is voor ‘erbij’!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 juli 2015 om 01:37

      @pikkie: ja, dat zou je kunnen doen. Maar zo’n Donkervoort is in onderdhoud spotgoedkoop vergeleken met een DB7. Daarbij zijn Donkervoorts behoorlijk robuuste auto’s (laag gewicht, dus weinig belasting en ze zijn gewoon goed gebouwd).

      Dan heb je nog de kosten voor verzekering, brandstof en wegenbelasting. Je kan een prima Jett 1.9 TDI van een paar haar oud erbij kopen voor de dagelijkse kilometers en deze Donkervoort voor de lol en je bent nog altijd goedkoper uit.

      Login om te reageren
      • freezzr zegt

        3 juli 2015 om 09:02

        @gtwillem: zo’n ding is leuk om op feestjes te vertellen dat je een strak sturende grote kart hebt, maar alle praktisch nut is echt 0. Daarom zie je ze ook zo vaak denk ik… Naast dat je er een garage voor nodig hebt en er 3x per jaar mee rijdt…

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          3 juli 2015 om 09:22

          @freezzr: Ik zie het precies anders om, een Aston Martin koop je omdat je het leuk vind om op feesten en partijen te vertellen dat je een Aston Martin hebt. Zo’n Donkervoort koop je juist voor jezelf, omdat je van écht rijden houdt.

          Voor anderen hoef je een Donkervoort niet te kopen, die vragen toch alleen maar of je ‘m zelf gebouwd hebt…

          Login om te reageren
          • freezzr zegt

            3 juli 2015 om 19:38

            @motoragent: kan ik mij ook wel in vinden eigenlijk :)

            Login om te reageren
        • jobberns zegt

          3 juli 2015 om 17:03

          @freezzr: ik kan je uit ervaring vertellen dat ie wel iets meer dan 3 keer per jaar uit de garage zal komen…

          Login om te reageren
  4. thebob zegt

    2 juli 2015 om 23:18

    Zeker leuk, maar voor dat geld koper ik liever een E46 m3 waar mee je het een 911 ook aardig lastig mee kan maken.

    Login om te reageren
    • thebob zegt

      2 juli 2015 om 23:18

      @thebob: -mee*

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 juli 2015 om 01:38

      @thebob: ja, dat kan ook. Maar de kosten om zo’n M3 rijdend te houden zijn erg hoog. En hoe leuk een M3 ook is, het is niet het ongefilterde rijplezier dat een Donkervoort kan bieden.

      Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      3 juli 2015 om 09:07

      @thebob: Saaaaai.

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      3 juli 2015 om 09:46

      @thebob: rare vergelijking

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      3 juli 2015 om 17:33

      @thebob: voor dat geld bouw je er ook één zelf met een mooie zes in lijn onder de kap

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    2 juli 2015 om 23:18

    Die”lelijke” lange spatborden houden de steentjes veel beter weg…

    Login om te reageren
  6. Marijn90 zegt

    2 juli 2015 om 23:19

    Is dat donker voort in..? Nu weer donkergroen laatst in de rijtest donkerblauw. Oke laatmaar tijd om naar bed te gaan..

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      3 juli 2015 om 00:28

      @marijn90: doe het licht maar uit, dan is het ook Donker.

      Login om te reageren
  7. clarkson zegt

    2 juli 2015 om 23:25

    Ik vind hem leuk! En die spatborden ook

    Login om te reageren
  8. gash zegt

    2 juli 2015 om 23:43

    Kek houten sportstuurtje…

    Login om te reageren
  9. rainman zegt

    2 juli 2015 om 23:45

    Mooi die grote sticker achterop

    Login om te reageren
  10. donvincenzo zegt

    3 juli 2015 om 00:17

    Best veel geld voor een auto die niet geschikt is als enige auto. Aan de andere kant zijn ze wel behoorlijk waardevast – je zult er nauwelijks op afschrijven. :-)

    Login om te reageren
  11. Frankypanky zegt

    3 juli 2015 om 00:24

    Het is overigens oppassen met de S8 en zijn Cosworth-motor, want giftig!
    Een foutje en je raakt makkelijk de controle (en mss. je leven) kwijt.

    Wel een leuk ding voor erbij op deze zomerse dagen.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      3 juli 2015 om 09:25

      @FrankypankyV8: Dat Cosworth blok was pas te krijgen in de D8, niet in de S8. Maar dat blokje is gevaarlijk inderdaad, en niet alleen voor je rijbewijs…

      Login om te reageren
  12. wimbraber zegt

    3 juli 2015 om 01:13

    Gaaf ding, zou alleen wel gelijk dat ‘bootstuur’ vervangen door een iets sportiever ogend stuurtje

    Login om te reageren
  13. frtje16 zegt

    3 juli 2015 om 01:16

    Ook al kopen mensen veel liever iets anders voor dat geld, ik blijf Donkervoort echt gaaf vinden!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 juli 2015 om 01:47

      @frtje16: voor 20k heb je veel leuk spul, maar dit is wel zuiver exotisch. Een 996, 3200GT, DB7, XKR, Corvette C5, M3 E46 en CLK55 AMG kun je ook krijgen voor dat geld. Maar die hebben allemaal dezelfde voordelen (zeer snelle GT’s) en vooral dezelfde nadelen (kosten om het rijdend te houden).

      Zo’n Donkervoort is goedkoop in de wegenbelasting, redelijk te doen in de verzekering, onderhoud valt mee, brandstofverbruik is gunstig en de afschrijving is bijna positief te noemen!

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        3 juli 2015 om 10:48

        @gtwillem: dan zou ik liever een Westfield zelf in elkaar zetten met een Hayabusa blok.

        Login om te reageren
  14. gtwillem zegt

    3 juli 2015 om 01:43

    Dit is dé oplossing!!! Vrouwlief mag een Q3 van een oaar jaar oud als handtasje, zakelijk gaat gtwillem met een strontsaaie Octavia rijden en in het weekend dít!!!

    Helaas, ik pas er met mijn lengte (flink over de twee meter) nooit in. Maar anders zou ik het zeker overwegen. Een leuke kleur, goede velgen, geinig interieur met dat hout en een Donkervoort is net als een Lotus en Caterham een vrij risicoloze investering. Er zijn voldoende liefhebbers te vinden die er eentje zoeken.

    Login om te reageren
  15. 991gt3rs zegt

    3 juli 2015 om 08:23

    Is dit nou investeringsmateriaal?

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      3 juli 2015 om 09:06

      @991gt3rs: als je een auto zoekt die grandioos in waarde gaat stijgen: denk t niet. Als je n auto zoekt die zijn waarde houdt (dus geen afschrijving): ja.

      Login om te reageren
  16. philipf zegt

    3 juli 2015 om 11:13

    Leuk speelgoed!

    Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    4 juli 2015 om 10:57

    “Update 03-07: Donkervoort liet ons zojuist weten dat…”

    Leest Donkervoort Autoblog… ?

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    6 juli 2015 om 21:15

    Ik wil hem hebben

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North