• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de goedkoopste ‘Italiaanse Audi R8’ occasion

Auteur: Loek, gepost 18 november 2020 om 21:07 – 30 Reacties

Italiaanse Audi R8 occasion? Wat voor spul heeft ondergetekende nou weer opgesnoven? Om onze minister-president te citeren: dit moet ik uitleggen.

Een beetje een Lamborghini-shift deze avond. Na het onthullen van de Huracán STO en het bekendmaken van de nieuwe CEO van de Italianen, zou het toepasselijk zijn om dan ook eens in de Marktplaats zoektermen te duiken wat betreft het Italiaanse merk. Om toch nog een beetje de afwisseling erin te houden, presenteren wij vandaag liever een Lamborghini die stiekem helemaal geen Lamborghini is.

Audi R8

Al 13 jaar houdt de Audi R8 het vol. Audi verraste vriend en vijand toen zij in 2007 ineens een middenmotor-sportauto onthulden. Dikke motor en quattro-vierwielaandrijving als sterke kant. De motor in kwestie was een 4.2 liter V8. 420 pk: niet slecht, maar ook niet op het niveau van de dikste der diksten op supercar-gebied in 2007.

V10

Daar kwam in 2009 verandering in. De toen kersverse Lamborghini Gallardo kreeg een nieuwe 5.2 liter V10 aan boord. Zonder turbo’s of andere ongein. Omdat Lamborghini zeer grotendeels afhankelijk was van Audi, konden de Gallardo en R8 makkelijk uitgewisseld worden. Zo ook de motor. De 5.2 liter V10 verscheen ook in de R8 met 525 pk. The rest is history: de V8 verviel en de R8 is nu V10 or nothing.

Lamborghini voor een duppie

Door de Lamborghini-motor en de – helemaal bij de huidige generatie – sterke overeenkomsten tussen de Audi- en Lamborghini-versie van het concept, durft ondergetekende de Audi R8 als occasion van de avond prima in het Lamborghini thema te zetten. R8’en zijn er zat voor hele nette bedragen. Let wel dat je voor iets minder en rondom de 50 ruggen enkel op de V8 bent aangewezen. Kun je iets meer uitgeven? Dan kun je de Lamborghini V10, omringd door een wat meer ingetogen supercar, zo meenemen.

V10 Spyder

Zoals je kunt zien gaat het om een Spyder. De dakloze R8 kwam in 2010 op de markt. Zo ook dit exemplaar. De eerste of vorige eigenaar hield niet van kleur. De auto is zwart, met alle accenten in het zwart, velgen in het zwart, voorruit-omlijsting zwart en een zwart stoffen klapdak. ‘Sinister’ dan wel ‘gangster spec‘ terzijde: wij vinden juist dat een kleurtje de R8 prima staat.

De 525 pk sterke V10 leverde in de Spyder een topsnelheid van 313 km/u op. De kilometerstand van dit exemplaar is een nette 57.000. Het ziet er allemaal niet slecht uit, wat gebruikssporen terzijde. Durf jij met de goedkoopste genoegen te nemen als het gaat om een Audi R8 occasion? Dan kun je je slag slaan voor 69.500 euro op de advertentie van de zwarte R8 Spyder.

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Is dit de lekkerst samengestelde Audi R8 op Marktplaats?

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, occasion, R8, spyder, V10, zwart

Vorig bericht: « Nieuwe CEO Lamborghini is oude bekende
Volgend bericht: Mercedes EQC kan eindelijk sneller opladen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    18 november 2020 om 21:28

    Met handbak een droomkar… Maar toch meer iets voor tijdens de wintermaanden, als coupé. Ferrari in de zomer, R8 in de winter… Dat lijkt me nou wat.

    Login om te reageren
  2. Dizono zegt

    18 november 2020 om 22:09

    Doet u mij maar een V8 met dak én handbak. De gerobotiseerde handbak met enkele koppeling uit deze serie wil je eigenlijk niet. De R-tronic met dubbele koppeling van na de facelift is beter.

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      19 november 2020 om 07:50

      @Dizono: de R-tronic met dubbele koppeling bestaat niet. Dat is de S-Tronic

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        19 november 2020 om 12:03

        Ja, dat dus. S in plaats van R.

        Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      19 november 2020 om 13:51

      Ja, heel fijne variant die je daar opnoemt. Voor mij is de v8 of de v10 een beetje om het even. Maar dat het een coupé met handbak moet zijn, staat vast.

      Login om te reageren
  3. flatsixx zegt

    18 november 2020 om 22:25

    Ziet er uit als een prima deal

    Login om te reageren
  4. frank2b zegt

    18 november 2020 om 22:42

    Joh! Bijna 70.000 euries stukslaan op een R8 die op het punt staat de motor te laten vastlopen …..
    Livin’ on the edge!

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      19 november 2020 om 00:42

      @frank2b: hoezo dreigt de motor vast te lopen? Serieuze vraag. Ik vind het wel een bijzondere auto met een niet bijzondere badge.

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        19 november 2020 om 09:07

        @911targa: De motor lust wel een slokje olie https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-r8-2006-2015-type-42-occasion-aankoopadvies-159104 Controleer je dat niet tijdig dan ben je de spreekwoordelijke sjaak. Dit is een erg leuke review van deze wagen, maar uiteraard meteen weer een olie-issue: https://www.r8talk.com/threads/my-first-r8-v10-impressions-of-my-ownership-and-issues.93730/. Je kunt dan ook redelijk snel aan een nieuw blok toe zijn: https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/audi-r8-42-fsi-2008-252549-km-klokje-rond/

        Login om te reageren
        • Rudy zegt

          19 november 2020 om 09:31

          Eea wordt sterk overdreven. Mijn vader heeft nu bijna 10 jaar een R8 4.2 v8 (handbak uit 2007 (een van de eerdere auto’s dus) met zo’n 70k op de klok.
          De auto loopt niet olievrij maar meer dan 0,5l tussen de beurten door hoeft er zeker niet bij.

          Login om te reageren
        • erikabarth zegt

          19 november 2020 om 10:59

          @frank2b alles kan stuk en van elke oudere auto kun je wel zaken vinden op internet die potentieel stuk zouden kunnen gaan, beetje onzinnig om te stellen dat deze motor vast zou lopen. Jij kunt beter gaan fietsen weet je zeker dat je geen autopech onderweg krijgt ;)

          Login om te reageren
          • frank2b zegt

            19 november 2020 om 14:16

            @erikabarth: Koop dan!

            Login om te reageren
  5. fmgarcia zegt

    18 november 2020 om 22:44

    En de Lamborghini Urus is in principe de duurste suv van Audi.

    Login om te reageren
  6. goodvibrations zegt

    18 november 2020 om 22:58

    Ik vraag me altijd af hoeveel meer lol je nou met zoiets hebt ten opzichte van een Cayman of 4C of iets tamer een fiat abarth spider..
    Net iets te kostbaar om op eigen kosten achter te komen ?

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      19 november 2020 om 00:49

      @goodvibrations: het is anders. Een Porsche Cayman is meer een stuurmansauto. Dit is logger, maar het geluid en motorkarakteristiek van een V10 is natuurlijk uniek. Kon weleens een klassieker worden.

      Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      19 november 2020 om 07:32

      @goodvibrations: op t circuit of een bochtig weggetje heb je vast meer lol met de Cayman of 4C. Qua beleving lijkt me deze spider meer indruk maken dan een Abarth Spider, je wordt wss meer beloond als je eens lekker toeren gaat maken of m op de snelweg gaat uitlaten.

      Login om te reageren
  7. thestino zegt

    18 november 2020 om 23:20

    Wat ik jammer vind aan de T8 van die generatie dat het eigenlijk een dure TT lijkt, behalve de motor dan. De stoelen, het stuur, de klimaatregeling. Net hetzelfde als in de TT.

    Login om te reageren
    • thestino zegt

      18 november 2020 om 23:21

      @thestino:T8 is R8 natuurlijk. -geef ons een edit knop-!

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        19 november 2020 om 08:07

        @thestino: dr is een edit knop. Alleen niet in de app

        Login om te reageren
    • z4coupe30si zegt

      18 november 2020 om 23:37

      @thestino: zie je doorgaans bij ieder merk met supercar wel gebeuren. BMW deed het met de Z8 wel goed daarentegen. Daar is de versnellingspook vrijwel het enige dat mij bekend voorkomt van andere BMWs.

      Maar ben het helemaal met je eens dat de R8 qua interieur een hoog TT gehalte heeft. Wat mij betreft een van de weinige nadelen van de R8, want exterieur is prachtig.

      Login om te reageren
      • thestino zegt

        18 november 2020 om 23:51

        @z4coupe30si: Ja vanbuiten is hij top, behalve de led kerstverlichting vooraan. Nu ik er nog meer naar kijk, de knopjes onderaan de poon zijn ook dezelfde. Trouwens Ik heb zelf een TT en de stoelen geven niet genoeg zijdelingse steun tijdens het sturen.

        Login om te reageren
        • thestino zegt

          18 november 2020 om 23:52

          @thestino: pook* ?

          Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      19 november 2020 om 07:26

      Het stuur van een RS4 van die generatie kwam zo uit een Gallardo.

      Login om te reageren
  8. quincy zegt

    19 november 2020 om 07:06

    @autoblog: Ik kom.met plezier op jullie site en begrijp dat jullie dmv advertenties inkomsten genereren. Vanwege de filmpjes ben ik al over gestapt van de app naar de browser variant op mijn mobiel. Niet zo soepel en fijn als de app, maar het doet wat het moet doen.
    Nu is er sinds een paar dagen een reclame van Spa toegevoegd die bij het openen van Autoblog en artikelen mijn browser over zijn nek krijgt. Hierdoor loopt alles even vast of heel stroperig. Ik gebruik Android met Chrome.
    Ik snap dus dat reclames nodig zijn, maar mijn inziens is deze reclame teveel. Zowel omdat het blijkbaar teveel voor de browser is, maar ook omdat ik eerst alleen maar reclame zie voordat ik iets van Autoblog zie (bij de site en bij ieder artikel weer). Het doet zoveel afbreuk aan de gebruikerservaring en maakt dat ik Autoblog minder vaak open dan normaal. Just to let you know.

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      19 november 2020 om 09:00

      @quincy We duiken even in de Spa, dank voor het melden.

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    19 november 2020 om 08:32

    Blijft een wijs ding zo’n R8. De V8 klinkt overigens bijna net zo goed als de V10, de automaat is drama dus liever V8 handbak dan V10 en automaat.

    Login om te reageren
    • generaalalfa zegt

      19 november 2020 om 09:50

      Ik zou even langs beter horen gaan. Bijna net zo goed….

      Login om te reageren
  10. Alfarobert zegt

    19 november 2020 om 09:21

    Supercars how the’re made s’avonds op tv. Audi motoren voor de R8 komen blijkbaar uit Hongarije.Laat Lamborghini hun blokken daar ook bouwen of zijn die nog wel echt Italiaans?

    Login om te reageren
  11. petroldrinker zegt

    19 november 2020 om 09:47

    Blijft gaaf de R8, al zou ik de V8 willen (staat op lijstje voor als mn M3 eindelijk verkocht is). De V10 betaal je gallardo prijzen, zonder dat je het stiertje voorop hebt. Als ik toch Lambo prijzen moet betalen wil ik ook in de Lambo zitten ipv een Audi……

    Login om te reageren
  12. ghost zegt

    19 november 2020 om 11:14

    Eerste waar ik bij deze importje altijd naar kijk is het afgetikte BPM-bedrag. Vooral omdat ik der al heb gezien met bedragen onder de €1000,-..wat toch klinkt alsof die op z’n dak langs de RDW is gegaan .. maar goed bij deze was ik alles verbaasd over dat bedrag. Klinkt niet als een frikandel..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North