• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de goedkoopste rijdende middelvinger van Marktplaats

Auteur: nicolasr, gepost 24 februari 2022 om 18:00 – 33 Reacties

De goedkoopste rijdende middelvinger tegen de belastingdienst, oliemaatschappijen en vechtende Russen welteverstaan.

Het gaat er -terecht- al de hele dag over; de oorlog in Oekraïne. Over het leed daar zullen we het nu even niet hebben en ook over de hoge prijzen aan de pomp zullen we nu even niet klagen. Nee, want Autoblog komt met de oplossing. Voor het leed aan de pomp dan hè, we kunnen veel hier, maar niet alles!

Want wat kun je het beste doen als je niet de hoofdprijs wil betalen bij het tanken en dus op de goedkoopste manier van A naar B wil komen? Juist ja, je koopt deze rijdende middelvinger naar alle mensen die ervoor zorgen dat de energieprijzen de pan uitrijzen. Dat zal ze leren!

De Volkswagen Lupo 3L is echt een middelvinger

Jaren geleden was Volkswagen van plan om een zogeheten 1 liter auto te ontwikkelen. Dat wil zeggen, een auto die 1 liter op 100 kilometer verbruikte. Het was een lastig project en al helemaal een kostbaar verhaal. Want de XL1 die dit verbuik uiteindelijk ruimschoots haalde, kostte nieuw 110.000 euro.

En als je dacht dat deze auto gebruikt wat voordeliger is, dan heb je het mis. Tweedehands doen ze namelijk nog meer, laatst werd er eentje voor 111.000 aangeboden. Ja, als het zo moet kun je net zo goed je geld aan de pomp uit blijven geven.

Maar vrees niet, wij hebben een auto gevonden die ietsje meer verbruikt, maar wel heel veel goedkoper is. Namelijk de Volkswagen Lupo 3L. En we hebben ook nog eens de goedkoopste gevonden. Gewoon op Marktplaats.

3 liter diesel op 100 kilometer. Hahahaha!

De Lupo 3L was het betaalbare zuinigheidswonder van Volkswagen en werd begin deze eeuw geleverd. Alhoewel, betaalbaar, nieuw kostte hij bijna 19.000 piek. Maar degene die wij hebben gevonden kost maar een fractie, namelijk -zit je er klaar voor- slechts 850 euro!

Daarvoor krijg je een gele Lupo 3L met automaat uit 2001. Hij heeft wel flink wat kilometers gemaakt, 350.000 in totaal. Even snel rekenen leert dat dit dus net iets meer dan 10.000 liter diesel is geweest. Verder is er niet veel over de auto bekend, behalve dan dat hij rijdt en dat je dat mag uitproberen tijdens een proefrit.

Dus daarom, als jij de hoge brandstofprijzen ook zo zat bent en daarom echt de goedkoopste rijdende middelvinger richting de olieboeren, Russische megalomanen en de Belastingdienst wil hebben, dan kun je op de advertentie klikken en je slag slaan.

En niet te hard lachen aan de pomp hè?

Ook interessant!

  • goedkoopste Amarok
    Dit is de goedkoopste Volkswagen Amarok van Nederland
  • Dit is de dikste Volkswagen Touareg van Marktplaats
  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Dit is de goedkoopste Brabus van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

benzineprijzen, Diesel, geel, lupo, marktplaats, occasion, Volkswagen

Vorig bericht: « Sebastian Vettel gaat absoluut niet racen in Rusland dit jaar
Volgend bericht: Je kunt nu gerust het circuit op met de Cupra Leon »

Lees Interacties

Reacties

  1. Turbo S zegt

    24 februari 2022 om 18:10

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      24 februari 2022 om 18:56

      Denk ook niet dat dit een middelvinger is naar de Beldienst… diesel mrb tikt toch gewoon door zelfs op zo’n klein koektrommeltje als dit…

      Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        24 februari 2022 om 19:20

        Het gaat meer om de Belastingdienst die de accijnzen en BTW op de brandstof int.

        Login om te reageren
      • b088y zegt

        24 februari 2022 om 20:01

        @dutchneon: omslagpunt heb je bij 7.500-10.000 km

        Login om te reageren
  2. sportabgasanlage zegt

    24 februari 2022 om 18:52

    Is dat verbruik van vóór of na dieselgate?

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      24 februari 2022 om 21:40

      @sportabgasanlage: van toen ze nog degelijke motoren mochten maken.

      Login om te reageren
  3. alcantara zegt

    24 februari 2022 om 19:02

    Dan koop ik nog liever een brommer dan dit…

    Login om te reageren
    • T5Power zegt

      25 februari 2022 om 15:54

      Wanneer je iets tegenkomt onderweg dan zijn je overlevingskansen hierin groter dan op die brommer. Marginaal, dat wel.

      Login om te reageren
  4. potver7 zegt

    24 februari 2022 om 19:12

    Een Batavus is een stuk goedkoper hoor.

    Login om te reageren
  5. mc96 zegt

    24 februari 2022 om 19:22

    Nee, bedankt… Als ik dan toch zo veel moet betalen voor de brandstof geniet ik liever van het autorijden.

    Login om te reageren
  6. jaso013 zegt

    24 februari 2022 om 19:27

    Dit is toch gewoon superduurzaan?! Hoeveel verbruikt nu een nieuwe auto op benzine? 1:15 misschien 1:17? En niet oo papier maar in de praktijk natuurlijk. Dat doet die van mij ook en die is 12 jaar oud. Schiet mij mar lek

    Login om te reageren
    • Aijelt zegt

      25 februari 2022 om 09:26

      @jaso013: Dat is de schuld van de overheden die maar weten van asfalt, steen en beton blijven maken in plaats van papier.

      Login om te reageren
      • Aijelt zegt

        25 februari 2022 om 09:26

        @aijeltx: niet weten maar wegen…

        Login om te reageren
  7. Johanneke zegt

    24 februari 2022 om 19:56

    Als je nu echt zuinig diesel wilt rijden, twingo pakken met 1.5 dci. Chippen naar 115pk 260nm kost 400 euro zie ik. Kom je nog heel lekker mee ook. Op de snelweg ga je de 1 op 30 dan ook wel pakken hoor.

    Login om te reageren
    • rogerzz zegt

      24 februari 2022 om 20:25

      Nou, de 1.2 liter benzine variant haalt de 1:15 lang niet dus die 1:30 op papier geloof ik ook niet direct. Wat een ongelofelijke nare auto is dat toch, meer kilometers ingereden dan ik zou willen. Zitpositie fout, spiegels waar je niks in zit door een rare plek en veel te rond, stuur op de verkeerde plek en niet goed verstelbaar, veel lawaai, stuiteren, zo goed als geen kofferbak, en zo kan ik nog even doorgaan. Hoe kun je een auto zo slecht maken, nog veel gedoe mee gehad ook.

      Voor Twingo geld kun je vast een Up! krijgen, ik was enorm verbaasd toen ik daar voor het eerst in reed. Dat rijdt gewoon doable als je van A naar B moet, maar dan zonder de frustratie/pijn/lawaai.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        24 februari 2022 om 22:12

        @rogerzz
        Ik heb jaar in Twingo DCI met 120pk gereden. En rustig op de cc op de snelweg reed ik 1 op 30.
        Maar daarvoor had ik hem niet laten chippen. Dus met lekker stevig doorrijden en genieten van het hoge koppel in een licht autootje kwam ik op ruim 1 op 20.
        Daarna 5 jaar UP gehad. Gedurende deze 5 jaar, met zuinig rijden, kwam ik tot 1 op 21.
        De UP voelde een klasse degelijker maar de Twingo was veel meer lol.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 februari 2022 om 06:52

      Als je zuinig wilt rijden moet je niet chippen. Als de motor meer vermogen kan leveren dan ga je dat ook gebruiken om vlotter te rijden en omdat meer vermogen = meer energie en dus meer verbruik schiet je jezelf in de voet.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        25 februari 2022 om 07:05

        @mashell:

        Jawel. OOK als je op vermogen tunet, zal het verbruik licht dalen. Natuurlijk, als je er constant aanspraak op maakt niet. Maar als je elke dag met het verkeer meekabbelt, is een gechipte auto VAAK WEL zuiniger. Je kan overigens bij veel tuners terecht om ‘m juist op zuinigheid te chippen. 10-20 procent zuiniger is vak mogelijk en vaak krijg je dan ook nog wat koppels en pk’s erbij.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          25 februari 2022 om 08:07

          Wat doen de fabrikanten dan fout in de afstelling van de auto? Zij hebben alle baat er bij een auto zo zuinig mogelijk te maken, is het niet vanwege marketing, dan wel vanwege het mislopen van CO2 boetes.

          Of is dit weer een klassiek geval van minder verbruiken maar daarvoor meer zooi (stikstofoxiden) uitstoten?

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            25 februari 2022 om 08:15

            @karhengst:

            Er zijn enorm veel variabelen die meespelen, naast verbruik en prestaties. Inderdaad, die stikstofuitstoot is een dingetje. Maar een fabrikant zit met nog veel meer dingen waar ‘ie rekening mee moet houden. Daarbij moet zo’n auto ook op veel locaties verkocht worden. Daarbij is een licht verval in prestaties bij een gechipte auto geen probleem, maar een fabrikant kan er serieus problemen mee krijgen.

            Vanwege het grote aantal variabelen, zit er altijd een marge in zo’n auto/ Tegenwoordig zien we dat die marges groter dan ooit zijn.

            Vergeet niet dat Nederland misschien wel het meest ideale land is voor chiptuning:
            – We hebben geen bergen
            – Hoge kwaliteit brandstof
            – Hoge kwaliteit onderhoud
            – uitstekende wegen
            – Relatief lage temperaturen
            – Relatief hoge luchtvochtigheid

            Die ruimte heeft die fabrikant niet. De auto’s met de zelfde ECU moeten ook verkocht worden in de zandbak, Azië en de VS. Daarnaast maakt zo’n fabrikanten enorm veel motoren. Die gaan ze niet per stuk helemaal afstellen (wat een goede chiptuner wel doet). Zo’n fabrikant kiest tussen een compromis van enorm veel variabelen. Dit terwijl een chiptuner zich kan focussen op vermogen, betrouwbaarheid, verbruik et cetera.

            Login om te reageren
            • karhengst zegt

              25 februari 2022 om 08:16

              Duidelijk en erg uitvoerig, hartelijk dank!

              Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    24 februari 2022 om 20:11

    Zou zelf liever voor een Audi A2 gedaan, die is bijna net zo zuinig, maar wel meer auto en doordat het een buitenbeentje is dat destijds vooruitstrevend was kan je er nog mee weg komen dat je voor die A2 gekozen hebt omdat je liefhebber van bijzondere auto’s bent.

    Login om te reageren
  9. stradale888 zegt

    24 februari 2022 om 20:23

    Het enige leuke aan de Lupo 3L is het verhaal dat VW de ontwikkeling daarvan flink zou hebben versneld toen men het gerucht opving dat Renault ook bezig was met een 3 liter Clio. VW wilde per se de eerste zijn. Renault was echter heel wat anders van plan dan een zaaddodend hondenhok op fietsbanden. Het werd de Clio V6 met drieliter middenmotor.

    Login om te reageren
  10. Robert zegt

    24 februari 2022 om 20:57

    Weet je wat het allertrieste is aan dit zuinige en schone autootje? Ondanks dat deze spaardiesel bij de introductie in 1998 al iets van zeven jaar vóór liep op de regelgeving qua uitstootnormen (Euro 4), mag je met deze Lupo dus geen milieuzone meer in. Want onze onvolprezen politici hebben ooit bedacht dat ‘leeftijd’ een steekhoudend argument is om de uitstoot te klassificeren…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 februari 2022 om 07:00

      Het zijn dezelfde politici die iets raars als provinciale opcenten hebben ingevoerd of het genoten voordeel over de privé kilometers met de auto van de zaak belasten over de cataloguswaarde.
      In Duitsland worden de milieu zones op uitstoot klasse bepaald en dat gaat via een sticker op de voorruit. Dat systeem hadden we kunnen overnemen…

      Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    24 februari 2022 om 22:08

    Mijn vader deed vroeger met zijn C3 1.4HDi ook 100km met 3liter.

    Met een groot genoeg “fuck dat snel rijden attitude” hoef je dus helemaal geen dure lupo te hebben 🤣

    Niks voor mij iig zo’n slakkengang :)

    Login om te reageren
  12. paulds65 zegt

    25 februari 2022 om 06:17

    Auto heeft niet de orginele 3L velgen. Heb er 2 gehad, daarna een stuk of 10 A2 1.2 TDIs. Inderdaad de betere auto.

    Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      25 februari 2022 om 08:14

      @paulds65: je kunt de asbak toch ook gewoon legen?

      Login om te reageren
      • joshua85 zegt

        25 februari 2022 om 08:44

        @imaginenl: hahaah

        Login om te reageren
  13. cossiekiller zegt

    25 februari 2022 om 07:47

    Dit is de grootste middenvinger van Marktplaats

    https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/fietsen-heren-herenfietsen/m1812375398-opknapper

    Login om te reageren
  14. Calimero zegt

    25 februari 2022 om 11:07

    Tja diesel een voordeligere brandstof om te tanken, dat klopt. Maar dat je dan 3x zoveel wegenbelasting moet betalen (Ten opzichte van een zelfde auto in benzine uitvoering) om op diesel te kunnen rijden vertellen jullie er niet bij. En ook die wegenbelasting komt maandelijks dan wel jaarlijks terug, slik. Daar kun je best veel benzine voor tanken zeker als je budget beperkt is en je misschien toch niet dagelijks in je autotje hoeft te zitten. Vandaar dat een diesel auto voor partculieren oninteressant is als je niet meer dan 10.000-12.000km per jaar rijd.

    De enige die heel hard lacht en dus een middelvinger naar jou op zal steken is de Belastingdienst. Niet andersom.

    Login om te reageren
  15. rulefollower zegt

    25 februari 2022 om 11:24

    ah, politiek.
    Want de Russen willen ons geen olie en gas meer verkopen?

    Login om te reageren
  16. omeslo zegt

    25 februari 2022 om 14:16

    Ah, de Lupo 3L. Noodgedwongen een tijd in gereden nadat ik de gloednieuwe Alfa 147 van mijn werkgever in de poeier had gereden na een eenzijdig ongeluk destijds. Ik heb nog steeds een zwak voor het karretje.
    Het interieur was best kek voor die tijd en 1 op 28 was in de praktijk haalbaar. Desondanks was ze nog redelijk rap in dagelijks gebruik. Meerdere malen probleemloos op en neer gereden naar het verre oost-Europa om mijn toenmalige geliefde en haar familie te bezoeken zonder problemen waarbij we regelmatig 200+ km/u hebben aangetikt op de autobahn (op de teller, wind mee, bult af.. die overdrive blijft gaan als je geduld hebt).
    Zwak punt is wel de automaat in combinatie met het start-stop systeem. De auto is uiteindelijk afgeschreven nadat het start-stop systeem meerdere malen niet meer aansloeg en de VAG garage dit niet kon oplossen.
    Als ik in de markt zou zijn voor een compacte auto die me zo goedkoop mogelijk van A naar B zou brengen met een fiks jaarkilometrage zou dit mijn keuze zijn!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North