Dit is de goedkoopste Volvo van Autotrack

Auteur: , 39 Reacties

Voor twee appels en vijf eieren rol jij in deze Volvo.

Het is nog altijd winter en dat betekent dat je geliefde auto waar je van maart tot en met november mee rijdt om de MRB laag te houden nog in de stalling staat. Maar hoe overbrug je die drie koude wintermaanden dan? Je zou natuurlijk met het OV kunnen gaan. Lekker koukleumen op station Anna Paulowna of raddraaiers trotseren die bushokjes in elkaar hoeken. Gezellig. Een andere optie is om voor een habbekrats een beater te regelen die lacht om koude.

Zo zou je bijvoorbeeld deze Volvo V70 op de kop kunnen tikken. Voor slechts 300 Euro is de kloeke Zweed uit 1998 de jouwe. De 2.5 liter grote vijfpitter onder de kap heeft pas 442.029 kilometer achter de kiezen en loopt ook op LPG. De APK is nog drie dagen geldig. Wat wil je nog meer?

Toegegeven, de Estate heeft wat problemen. In de voorgaande jaren is er al wat verspijkerd om de auto door de APK te loodsen en werd vastgesteld dat de stuur- of fuseekogel en mechanische delen van het remsysteem wat slijtage vertonen die waarschijnlijk binnen een jaar tot kosten zou leiden. Dat betekent dus nu. Bovendien staat er al een ‘1’ op het kenteken en lijkt er afgaande op de foto’s een kind bij de auto te zitten. Vreemd.

Zou jij het avontuur aan durven gaan met een dergelijke hooptie?



39 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Deden ze vroeger ook al in de autoreclame: kleine mensen gebruiken, zodat de auto in kwestie groter lijkt. Slim bekeken.
@RRRobert: of gewoon inspelen op het schuldgevoel van ouders dat óók hún kind een veilige Zweedse tank als vervoermiddel moet krijgen?
absoluut, gooi er 1000 á 1200 tegenaan en je rijdt weer jarenlang met veel plezier in een echte auto.
@Soulmaster: jarenlang? Succes
@Soulmaster: Zou jij met plezier in zo’n oud vies hok rijden? Ik niet.
@clarkson: kom maar op.
@clarkson: Breng hem maar langs mij
@soulmaster: Nieuwe remklauwen + schijven, besturing laten fixen, ophanging verfrissen; koppeling zal wel aan vervanging toe zijn; LPG-troubles troubleshooten; reken maar minstens op 2500-3000 om dat ding weer echt fatsoenlijk te kunnen rijden hoor …
@dawwg: En dan is er nog het feit dat je niet in zo’n rijdend hockeyschijthuis gezien wil worden.
Als je een beetje handig bent en de ruime hebt is zoiets altijd leuk om een wintertje mee te rijden. En als je het verstandig aanpakt kan je misschien zelfs een wintertje rijden zonder dat het je geld kost. Ik sla deze ff over want ik heb al een vermoeide stationwagen staan die aandacht nodig heeft. Maar die gaat het hopelijk enkele jaren volhouden als dagelijks blik.
@lekbak: ‘een wintertje rijden’ met 3 dagen apk gaat moeilijk worden ben ik bang. Als je er net ff wat meer in wilt stoppen dan kan het jarenlang plezier zijn. 6 ton is motorisch prima haalbaar.
@peug206: Paar honderd euro materiaalkosten en wat werk voor een nieuwe apk en je kunt wel een wintertje rijden. Lijkt me logisch dat dat nodig is. En na de winter weer weg doen want in het geschetste scenario heb je al een youngtimer voor de overige 9 maanden. Lekker belasting besparen dus, en winst maken op deze volvo. Daarom verkopen en een ander tot 6 ton laten rijden.
@peug206: totdat ie olie begint weg te slurpen
Je auto voor een weggeef-prijs aanbieden met nog 3 dagen APK….
De prijs biedt weinig tot geen onderhandelingsmarge, de APK nog minder!
Ik vraag me af hoe dat komt….
@bennyweisz: waarschijnlijk lekker koppakking
@wildbeest: Zelf doen. Boutjes los, nieuw pakkingske dr op en weer vast. Koelvloeistof dr in en gaon.
Niet duur incl kind, maarja dat kind zal nog wel het duurste zijn qua onderhoud:p

wss zal het blok nog niet stuk lopen dus voor de handige klusser een prima oplossing. Vrij degelijk spul, die volvo’s
@allesmetturbo: Zeker degelijk dat blok maar wel een zuiper.
@dirkv: valt mee met deze 10 kleppers. 1 op 12 is makkelijk haalbaar op benzine, 1 op 10 makkelijk op LPG. Niet onzuinig voor een auto uit dat bouwjaar en van dat gewicht.
@ej20g: 1 op 12 valt nog wel mee ja. Ik heb vroeger een 850R gehad, fijne auto maar dat van pomp naar pomp rijden was na een tijdje niet meer zo leuk.
@dirkv: klopt. Met mijn vorige 850 2.5 20V haalde ik 8,5L/100 km. Mijn huidige T-5R staat op 12,1L/100 km. Een heel aardig verschil inderdaad.
@ej20g: 1:12 rij ik met auto’s uit het c-segment als ik niet te wild doe. Ik snap niet hoe men dat met zo’n volvo kan halen. 12 liter komt meer in de buurt waarschijnlijk.
@lekbak: gaat wel vooral op voor de 2.5 10V’s. Die leveren onderin genoeg koppel om zuinig te zijn, dus met een 10V is 1 op 12 gemiddeld makkelijk te halen. Een 2.5T doet eerder 1 op 10 en een T-5, T-5R of R 1 op 8/9. Gemiddeld uiteraard, op de snelweg haal ik 1 op 11 met mijn T-5R, binnendoor ongeveer 1 op 6.
@ej20g: Het zal wel aan onze rijstijl liggen maar mijn vrouw en ik halen dat enkel met een a-segment koekblik. Ik snap niet hoe met dat zou moeten doen zonder als een rijdende chicane te dienen.
@lekbak: ik kan bevestigen dat je 1 op 12 kunt halen. Ik heb zelf 3 jaar een 2.5 10v gehad. Je moet wel normaal rijden. Ik haalde zelf alleen op de lange stukken 1 op 12.
Ik reed meestal wel door en dan was het meestal 1 op 11 of 1 op 10.
Het is gewoon een luie 5 cylinder en als eenmaal op kruissnelheid bent is het een best zuinig ding.
Perfect geschikt voor de garbagerun
Prachtig die analoge ‘90s parkeersensor aan de achterzijde. Een prachtig zachte ‘bof’ I.p.v. irritante ‘piep’. Good old days.
Ideaal voor de Junkyard race! In het BTCC deden ze lekker mee, die Volvo stations.
300 euro, met bijna de garantie dat ie niet door de apk komt. 500 euro en een verse apk, dat zou pas een deal zijn!
Jahoor, meerdere keren gedurft: Volvo V70 2.5D met 610.000km, Volvo 850 TDI met 450.000km en Peugeot 405 1.9D met 330.000km gehad. Met de 850 en 405 leuke roadtrips gemaakt. Nu nog een Audi A4 B5 1.9 TDI quattro met 450.000km staan, klaar aan het maken voor een winterse roadtrip.
@lohran: held
@lohran: gaaf!!
300 euro; net de duur om te kopen en dan de airbags testen. Wel eerst kind er uithalen.
Raar dat je een kind op de foto zet bij verkoop van een auto
Echt een superdegelijke auto, wij hadden een v70 2.5 tdi. Naar de 600.000 kilometer gereden met de eerste automaat. Halfjaar geleden verkocht voor 300 euro en het ding rijdt nog steeds rond. Auto had op het moment van verkoop wel wat aandacht nodig maar ze zijn niet kapot te krijgen. Op marktplaats staan ook bijna alleen maar 2.5 tdi’s met hoge kilometerstanden.
Die duplicaatcode heeft weinig met de waarde van de auto te maken. Bij een halfjaar oude Aston Martin wil je het niet; bij deze Volvo maakt het geen klap uit. Ooit verloren kenteken platen gehad, en of een verloren kenteken bewijs, nou en?
Kopen!!
Dat kind, daar krijg je bij de juiste mensen makkelijk 30.000€ voor. En daar koop je dan weer een V70R voor in showroomstaat en een jaarkaart bij de hoeren.
Stap 1.
Verwijder kind, bekleding, LPG tank, verlichting en uitlaat vanaf voorpijp.
Stap 2.
Monteer kruis van twee balken achter bestuurdersstoel, voorwielen met binnenbanden en helm op hoofd van berijder.
Stap 3.
Voltooi inschrijving voor balkenklasse bij het dichtstbijzijnde autocrossevenement.
Stap 4.

Stap 5.
Winst.
Wat is dat toch altijd met die overdreven liefde hier op autoblog voor zulke afzichtelijke gedrochten als deze oude Volvo’s. Beauty is in the eye of the beholder maar dit is gewoon een lelijk vierkant hok in mijn ogen. Dat ze degelijk en robuust zijn weet ik aangezien ik ook Volvo heb gereden maar doe alsjeblieft niet of dit het summum van autorijden en schoonheid is.
Hier is er nog 1 hoor: Wat een geweldige auto is dat gedrocht toch!!
Ik heb een V70 2,5 TDI gehad en werkelijk het enige nadeel daarvan was dat ie enorm rookte ;-) En in Duitsland tegenwoordig niet eens een milieusticker meer krijgt, zó vuil istie.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).