Dit is de nieuwe 3 Serie met M Performance goodies

Auteur: , 65 Reacties

Geef je 320i het uiterlijk van een losgeslagen beer.

Pal na de lancering van de nieuwe BMW 3 Serie slaan de Duitsers de M Performance catalogus los op der dreier. Net als bij vrijwel ieder andere modern BMW-model, kan ook de nieuwe 3 voorzien worden van de nodige opsmuk.

Een nieuwe front splitter, een M Performance achterspoiler, een M Performance diffuser, nieuwe spiegels. Het kan allemaal. Aanvankelijk van je smaak en portemonnee is er keuze uit een zwarte high-gloss, en mat zwarte, of een carbon afwerking. Het is niet alleen uiterlijk vertoon. Want hoewel de onderdelen in carbon daadwerkelijk nuttig kunnen zijn, zul je het verschil amper merken. Wel merkbaar is de installatie van een 18-inch M Performance remsysteem. De remmen zijn onder meer te herkennen aan de rode remklauwen, het feit dat ze geperforeerd zijn en natuurlijk de grootte ten opzichte van standaard 3 Serie remmen.

Daarnaast kun je bij M Performance shoppen voor een nieuw setje lichtmetalen, variërend van 18 tot en met 20-inch. BMW adviseert om er ook een M Performance bandenhoezenset bij te kopen. Kost ongetwijfeld meer in vergelijking met een reguliere set, maar dan heb je wel dat M Performance logo op de hoezen in de garage liggen hè.

In het interieur kun je een M Performance stuur krijgen. Tevens is er de mogelijkheid om de pook van de automaat een carbon afwerking te geven. Net als de M Performance carbon schakelflippers. Vergeet de M Performance vloermatten niet, want men moet potverdrie wel weten dat ze in een M Performance 3 Serie stappen. Kers op de M Performance-taart is de LED-projector met oplichtende BMW M logo als je de deur opent. Volgens BMW is dit echt een aandachtstrekker. We geloven het van ganser harte.



65 reacties

Het design was nog niet heel druk dus dit kan ‘ie op zich wel hebben.
@jaapiyo: precies mijn gedachte, vooral met de neus.
Wat een prachtige wagen is dit geworden zeg! Ik ben fan
@e46coupe: volledig mee eens. Toen ik de visualisaties zag, had ik sterke bedenkingen bij de voorbumper. Nu ik ‘rijdende beelden’ gezien heb klopt de voorkant wel. Evenals het volledige plaatje. Nu nog even bevestigd zien als ik hem in het echt zie.
@leaper035t: eens, vaak duurt het maanden todat een nieuw model aanslaat. Deze is direct modderdik, vooral die achterkant heerlijk BMW. Vele Peugeots en volkswagen zullen die achterkant leren kennen
@wildbeest: hoezo? Liever een dikkere motor dan al die mperformance meuk… een 316 of 318 is helemaal niet snel….
@peug206: Liever een goed sturend m-onderstel dan alleen maar in een rechte lijn hard gaan of bij de stoplichten als eerste weg zijn.. Dus die mij die m-performance ‘meuk’ maar.
@jprc: nee standaard is ook echt waardeloos of slecht… heb je wel eens het verschil gevoeld?
@peug206: Jazeker. Het standaard onderstel is niet slecht hoor maar verschilt wel degelijk met het m-sportpakket op mijn E81. Nadeel is dat de auto wel vrij stug is en je dus alle oneffenheden en hobbeltjes voelt in de auto, een adaptief onderstel is dan wel weer prettig..
Ik kan M Performance goodies op bijvoorbeeld een M2 heel erg waarderen. Maar carbon onderdelen en GTS-achtige velgen op een auto die met alleen viercilinders komt (330d daar gelaten) gaat wel een beetje de verkeerde kant op.
Ik ben pro M-performance. Ik vind de sticker op de deuren echter verschrikkelijk! Waar blijven de M-performance dorpellijsten.
Die M performance bandenhoezen set geeft ook +7pk. Een Must have dus.
@cpp1: haha! waar kan ik die bestellen?!
@cpp1: Dat zijn bandenwarmers. Over 5 jaar standaard bij elke mc Donalds meeting
Potverdorie, zijn ze vergeten de gaatjes helemaal door te boren!
@towi1989: Het idee achter deze kuiltjes is dat je ze je remschijven lichter maken, maar niet scheuren, daarnaast zijn ze effectiever met het wegnemen van water. Ik weet niet of je het wel eens gemerkt hebt, maar als er veel water op de autobahn staat dan gaat er een laagje water op je schijven zitten waar je met remmen dan eerst echt even doorheen moet drukken. Dat is minder met deze schijven.
@jkhm:
Hoe veel gram zullen die remschijven lichter worden van die “kuiltjes”?
@dirkv: hoeveel nut zal het überhaupt hebben? T is geen gt3….
@jkhm: Dat laatste wist ik niet, het effect van water daarentegen is me wel bekend. Je moet echt een seconde eerder dat pedaal intrappen.
De remmen zijn wel niet geperforeerd. Er zijn gaatjes in geboord, maar ze zitten er niet door. Waarschijnlijk schrik voor scheurtjes…
@cossiekiller: Zijn ze nou wel geperforeerd of zijn ze nou niet geperforeerd?
@cossiekiller: Wat is het nut van perforeren dan? Volgens mij is het alleen voor het uiterlijk.
@berlinetta: Kunnen de schijven de warmte beter kwijt (meer oppervlakte van de schijf)
@berlinetta: Vooral het remstof afvoeren en de blokken schoonschrapen. Zodat je geen harde laag krijgt op je blokken. Bij niet-doorgeboorde gaten is dat veel minder effectief.
@cossiekiller: mijn gaten, op mijn auto dus, zijn allemaal verstopt met remstof…. Dimpels werken misschien zelfs beter, ze zijn vrij aan de lucht boor het grootste deel van de omtrek.
Normaal heb ik dat een BMW na een jaar of 5-6 een aso-auto wordt, maar dat heb ik bij deze direct al…
@nownow: goed nieuws dus, succes met jouw 1,4 hdi, BMW IS BACK
-EDIT: als je ZO een gesprekje gaat beginnen, weet je dat het fout gaat.-
-EDIT: Nou, nou. Dat kan vriendelijker!-
-EDIT: Niet zo opscheppen! Mijn vader werkt trouwens bij McDonald’s-
-EDIT: ook dit mag wel iets vriendelijker. Sommige mensen werken s’avonds. Zoals ik.-
@wildbeest: dat hangt heel erg af van welk type ondernemer, beste wildbeest.
@wildbeest: That’s where you’re wrong kiddo. Niet elke ondernemer werkt elke dag of volle dagen.
@unknown234: de zogenaamde tech start-up ondernemer misschien die op basis van wat investmentrounds financieringen meepikt vanwege economische hoogconjunctuur. Succes allemaal en geniet van je dag
-EDIT: Hopelijk ben je beter voor je personeel, dan tegen je mede-bloggers!-
@nownow: exact hetzelfde en ga ook over op een electrisch aangedreven auto, de fiscale behandeling weet jij ook alles van. Ook een Duitse en geen Tesla.
@barry355gtb: mooi! Elektrisch is veel fijner rijden. De Tesla is een prima auto, maar toch nog een tandje minder dan een Duitse auto, vandaar dat ik voor de Porsche Taycan wil gaan, ondanks dat de bijtelling omhoog gaat, blijft het fiscaal nog steeds interessant.
-EDIT: Hey, waarom zo’n nare toon? Dat kan toch veel liever? Mag ik trouwens een sticker van een Gnoe? Of een Yak?-
-EDIT: refereren aan een ‘Gouden Douche’ kun je beter niet doen op een internetsite. Don’t eat the yellow snow!-
-EDIT: Nee, dat mag jij niet. Er zijn namelijk huisregels. En als iedereen zich daar netjes aan houdt hoef ik niet reactie weg te jorissen!-
-EDIT: Als je argumenten op zijn, moet je misschien nadenken over je uitlatingen! Schelden is niet echt een manier om ze kracht bij te zetten.-
-EDIT: Nee, dit is niet een open forum. Een open forum staat gelijk aan een open riool. Dit is een comment-sectie voor een site over auto’s.-
Ik vind de voorkant echt spuug lelijk! Met een andere badge en verborgen nieren zou dit zo een budget aftermarket auto kunnen zijn.
Pffff laat al die opsmuk toch weg. Het is een 4 cilinder dus het zal nooit lekker klinken. Koop liever een kale 330d
@drommedaris: Mercedes A45 AMG klinkt niet verkeerd toch? Is ook maar een 4 pitter
Een aandachtstrekker voor de portomonee trekker.
De remmelarij lijkt me wel aardig, de rest van de meuk kan in de BMW-schappen blijven liggen.
Allemaal onzin om mensen kaal te plukken !!
Koop je toch een echte M3
Zoniet laat het gewoon standaard,BMW is erg slim om geld te verdienen ..
Letterlijk plukken ze echte fans kaal!!
Er zullen vast domme kopers zijn ..
@pablo007: sommige mensen, ja ze bestaan echt, willen wél een BMW met dikke looks maar hebben geen zin in het brandstofverbruik, onderhoudskosten, dure verzekering/belasting. Dan is zo’n stoere 318i toch ook vet cool voor je portemonnee?!
Ik vind dat deze 5 serie goed is gelukt, oh wacht eens🤔
@bmwfreak038: daar moet ik wel bij zeggen, de achterkant is wel mooi. Maar de neus is net een 5 serie..
Smaakvol…. Heb persoonlijk liever een kale met een fatsoenlijke motor. Maar de gemiddelde leaserijder denkt daar heel anders over.
@trustmeiamanengineer: Kijk jij begrijpt het! Ik zie een markt voor leaserijders. Net even wat sportiever laten ogen.
@trustmeiamanengineer: ik vermoed dat een redelijk kale 330i, manueel en met M-differentieel achter een sterke kandidaat is voor de volgende auto, in concurrentie met electrische alternatieven. Voorwaarde is dat de handling/dynamiek echt veel beter is dan vandaag. Tesamen met dat ie in die uitvoering relatief erg licht zal zijn, kan dat een echt leuke rijderscombo worden. Hier in Zweden dan op E85 zetten met ~320pk, plenty. 4-cylinders zijn ook nog steeds echte motoren… en lichter.
Ik begin mij toch echt af te vragen wat voor figuur er bij Bmw op de velgontwerpafdeling zit. De velgen op de gewone 3 serie zijn niks en deze van M performance zien er ook al niet dik uit.
Ik zou de buitenkant standaard laten. In het interieur staat carbon goed.
Anders maak je van je dreier een Duitse interpretatie van de Giulia. Wellicht kwalitatief beter maar mbt design valt niet te spotten met ‘s werelds meest fervente spaghetti eters. Mag qua looks wel wat minder pondjes hebben, ben zeker geen fan van deze variant. Hopelijk valt dat in het echt mee want we gaan ze ongetwijfeld veel zien op de NL wegen.
@spotkoningvdaal: Geen Giulia maar een Julius dus.
M Performance, S-line, het is een beetje als een nep Rolex voor mensen die geen echte kunnen betalen.
Nou, ik zou dat geld dus lekker uitgeven aan het sperdifferentieel.
Vind die zwarte streep op de flanken niet echt mooi. Voor de rest best wel een geslaagd model.
Toch zijn een aantal performance parts erg leuk om te monteren. Aantoonbaar beter is de performance remmerij. De speciale performance wielen zijn lichter en dat is zeer goed mbt wegligging en weggedrag. Voor de rest doen de kofferbakspoiler en de splitter onder de voorbumper, me erg doen denken aan de Giulia.
Alles wat een BMW niet moet hebben op één wagen verenigd. Niet mijn ding.
Ik vind het echt een hele mooie auto ! Ik zou misschien niet alle M Preformace goodies bestellen maar ieders smaak is er denk ik wel een goeie combinatie. Het interieur vind ik ook super niet alleen maar scherm maar ook gewoon nog de nodige echte knoppen. De preformace remmen zijn zeker een aanrader! Heb zelf een 330D gehad waar de standaard remmen op zaten en deze konden mijn rijgedrag zeker niet aan. Bij wat steviger rem werk werden ze veel te heet en begon mijn rempedaal te trillen en vervelend te doen. Dit is dus zeker een aanrader om die wel te nemen als je wat sportiever rijdt.
3serie 318 met m-pakket a 4 jaar/20.k kost je ongeveer 700€ private lease. Kale 330 kost je 770€ met media/navi 810€….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).