• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe BMW 3 Serie is officieel

Auteur: RubenPriest, gepost 2 oktober 2018 om 10:10 – 87 Reacties

Afbeelding De nieuwe BMW 3 Serie is officieelAfbeelding De nieuwe BMW 3 Serie is officieelAfbeelding De nieuwe BMW 3 Serie is officieelAfbeelding De nieuwe BMW 3 Serie is officieelAfbeelding De nieuwe BMW 3 Serie is officieelAfbeelding De nieuwe BMW 3 Serie is officieelAfbeelding De nieuwe BMW 3 Serie is officieelAfbeelding De nieuwe BMW 3 Serie is officieel

BMW
De zevende generatie 3 Serie druipt van je beeldscherm.

Het wachten is voorbij. BMW heeft zojuist eindelijk de nieuwe 3 Serie in Parijs gepresenteerd. Zoals verwacht lijkt de 3 grof gezegd op een gekrompen 5 Serie. In dat opzicht is de 3 Serie zakelijker dan ooit. Mogen we de woorden ‘een beetje saai’ in de mond nemen? Het is overigens niet alleen boe-geroep. Kudos voor BMW dat ze de zichtbare uitlaten hebben behouden. Geen neppe sierstukken voor de nieuwe 3 Serie.

De nieuwe 3 Serie heeft een langere wielbasis (+41 mm) en is 55 kg verloren. Verder heeft de dreier een 50:50 gewichtsverdeling in combinatie met een laag zwaartepunt. Aan de sportieve rijder is ook gedacht. Optioneel is de auto te krijgen met het M Sport differentieel. Dit systeem kent een volledige variabele sperwerking. Het zal even met de ogen knipperen worden om de 3 en de 5 uit elkaar te houden in het dagelijkse verkeer, maar de kont heeft zijn eigen draai gevonden. Vooral de dunne L-vormige achterlichten zullen een herkenbaar punt worden.

Voor innovatie moet je niet bij BMW zijn. Het interieur is geen revolutie in vergelijking met zijn voorganger. Veel fysieke knoppen in het instrumentarium en één display voor de infotainment. Wat dat betreft zijn merken zoals Mercedes, Audi, maar ook Porsche en Range Rover een stuk verder met de implementatie van twee displays. De tellers voor je neus zijn wel gedigitaliseerd, maar dat mag sinds de komst van de 8 Serie en Z4 geen verrassing meer zijn.

Qua krachtbronnen is er keuze uit meerdere benzine- en dieselmotoren. Voor zes-in-lijn powâh kun je voorlopig alleen bij een diesel terecht. Instapper onder de benzinemotoren is de BMW 320i, met een 184 pk sterke vier-in-lijn. Daarna volgt de 330i, met een 258 pk sterke viercilinder. Dieselen gaat met de 318d (150 pk), 320d (190 pk) en 330d (265 pk). Laatstgenoemde is de betreffende zes-in-lijn motor. Enkel de 318d en 320d zijn verkrijgbaar met een handgeschakelde versnellingsbak. De rest van het gamma komt met de 8-traps Steptronic automaat. In 2019 volgen er nieuwe varianten, waaronder een M Performance model en een plug-in hybride.

De marktintroductie is in maart 2019, de prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt. Bewegende beelden van de nieuwe 3 Serie check je hier en hier in de studio.

UPDATE 1: livepics van de nieuwe 3 Serie vind je in dit artikel en onze video van de 3 Serie in Parijs kun je HIER checken!

UPDATE 2: we hebben er inmiddels ook mee gereden, klik verder voor onze rijtest.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • 'Nieuwe BMW 3 Serie zal naast de oude verkocht worden'
    'Nieuwe BMW 3 Serie zal naast de oude verkocht worden'

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, g20, parijs-2018

Vorig bericht: « Deze Pininfarina-schoonheden hebben een naam
Volgend bericht: Bugatti Chiron LEGO: livepics met bizarre details »

Lees Interacties

Reacties

  1. rachid zegt

    2 oktober 2018 om 10:15

    Ik zie een beetje E46 en een beetje F30.

    Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      2 oktober 2018 om 10:33

      @rachid: Eerder Peugeot knikje in de lampen, lexus bumpers en Audi a3 limousine achterlichten.

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        2 oktober 2018 om 12:35

        @piquet1986: Ik vind eigenlijk de hele achterkant wel wat weghebben van Lexus.

        Login om te reageren
        • slickrick zegt

          2 oktober 2018 om 12:53

          @granlusso: ik vind weer de achterlichten iets weg hebben van een Audi ……het wordt steeds lastiger om een onderscheidend ontwerp neer te zetten

          Login om te reageren
    • bisazza zegt

      2 oktober 2018 om 12:59

      @rachid: een beetje verandering inderdaad dan een standaard copy paste -/-20%. Ik wil hem nog even in het echt zien maar ik ben positief! Mooie dreier!

      Login om te reageren
    • bakboord1 zegt

      2 oktober 2018 om 13:43

      @rachid: ik zie op iedere hoek van de auto een zwarte ijskrabber. Simply clever. :)
      Once seen it can’t be unseen!

      Login om te reageren
      • Dreke zegt

        2 oktober 2018 om 20:25

        @bakboord1: fijn, en bedankt hè! ??

        Login om te reageren
  2. reactief zegt

    2 oktober 2018 om 10:16

    Beetje rare swarte frutsels op de hoeken van de bumpers bij die witte, en de blauwe weer ietsje overdreven ‘sportieve’ bumpers.

    Maar voor de rest wel mooi. Koplampen best leuk en de vloeiende achterkant ook wel mooi.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      2 oktober 2018 om 10:17

      @reactief: swarte = zwarte

      Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      2 oktober 2018 om 10:30

      @reactief: Idd, nou kloppen de koplampen eindelijk een keer, verkloten ze de bumpers weer….zucht.

      Login om te reageren
    • damiand23 zegt

      2 oktober 2018 om 11:24

      @reactief: Precies, die frutsels lijken van een afstandje net op ijskrabbers. Alsof het originele design te weinig tierlantijntjes had en ze daarom nog maar wat meer zwarte details er op te plakken, zowel voor als achter..

      Login om te reageren
  3. hacker zegt

    2 oktober 2018 om 10:16

    Voorkant is een kleine 7 reeks, achterkant is precies een Audi A3 berline

    Login om te reageren
  4. harrie zegt

    2 oktober 2018 om 10:19

    Ik wacht wel op de facelift bumpers, wat is dit joh.
    Wel +1 voor de ronde pijpjes.

    Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    2 oktober 2018 om 10:20

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. goodolddays zegt

    2 oktober 2018 om 10:23

    Luidkeels een dikke… meh

    Login om te reageren
  7. magnumsing zegt

    2 oktober 2018 om 10:26

    Ben als kleine jongetje al fan van de 3-serie, kan me zelfs herinneren dat de 2de buitenspiegel als optie kon worden aangevinkt. Vanaf toen, altijd fan gebleven… totdat ik dit zag. Teveel chroom om de “nieren” en de achterkant kan me helemaal niet bekoren : is een mix tussen lexus en een A3 met kofferbak.
    Als deze foto’s met een ander logo waren geplaatst en de kop was geweest “Chinesen lappen de regels aan hun laars en combineren de BMW-5, Lexus en Audi” dan zou me het niets hebben verbaasd.
    Wellicht ben ik te snel met mijn oordeel en word ik ( weer ) verliefd als ik hem in het wild zie, maar ben bang van niet.

    Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      2 oktober 2018 om 12:06

      @magnumsing: Ik denk dat het wel meevalt. Sportline ipv Luxuryline en de overtollige chroom is weg.

      Login om te reageren
    • jerry zegt

      2 oktober 2018 om 14:47

      @magnumsing: Tijd voor een Dacia Duster? Back to basic

      Login om te reageren
  8. Edge zegt

    2 oktober 2018 om 10:29

    Als je je niet elke ochtend kapot wil schrikken moet je hem dus zonder M-pakket bestellen. Zonder M-pakket loopt dat ene lijntje ook niet door tot in het hapje van de koplampen, waardoor je het Peugeot-gevoel een stuk minder hebt. De achterkant vind ik best oké, maar totaal niet BMW. Het is gisteren ook al vaker gezegd, maar het lijkt zo van een Lexus af te komen. Mede daardoor oogt het van achteren eigenlijk iets te strak en vierkant in vergelijking met de voorkant, waar de gebogen lijnen juist de boventoon voeren. Het geheel oogt daardoor een beetje onsamenhangend.

    Login om te reageren
    • P1m zegt

      2 oktober 2018 om 10:36

      @edge: Die lijn naar beneden vanaf de koplampen is inderdaad afschuwelijk. De standaard bumpers kloppen tenminste.

      Login om te reageren
  9. mark997gt3 zegt

    2 oktober 2018 om 10:30

    Gewoon heel erg geslaagd. Vooral het interieur vind ik schitterend. Digitale dash was eerst ff wennen maar vind het ontwerp ervan erg mooi. Leuk met toerenteller die tegen de klok in loopt. Audi interieurs zijn te klinisch, de dubbele iPad in de mercs is mij een te lui ontwerp. BMW nailed it.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      2 oktober 2018 om 10:54

      @mark997gt3: ben het 100% met je eens, dit is een mooi en makkelijk interieur, voor de normale dingen als Airco gewoon knoppen, navi op een scherm. Geen geouwehoer met 12 menu’s door scrollen voor je hebt wat je zocht

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 oktober 2018 om 11:29

        @lekkerlinksrijden: en toch… Als de airco op automatisch staat heb ik niet veel meer knoppen nodig als ontwasseming en achterruitverwarming. De rest mag van mij prima in een klimaat submenu. Pas ik hoogstens 1x per jaar aan.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          2 oktober 2018 om 12:00

          @mashell: zal dan misschien aan mij liggen maar ik draai nog wel vaker aan de knoppen, autistisch trekje van me vrees ik.

          Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 oktober 2018 om 12:33

      @mark997gt3: Eens, ik vind hem ook geslaagd. Gewoon een lekkere sedan, zowel met als zonder sportpakket. Interieur vind ik ook mooi. Modern genoeg, maar toch tijdloos. Deze staat bij mij nu ook op nr. 1 in dit segment.

      Login om te reageren
    • Boomer zegt

      2 oktober 2018 om 12:57

      @mark997gt3: De navigatie op het scherm naast je is imho wel echt een misser. Alle andere merken plaatsen hem gewoon recht voor je. Dat is niet voor niets.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        2 oktober 2018 om 13:02

        @airc: Ik vind dit juist veel handiger. Nu kan degene naast je namelijk ook met je meekijken, soms wel handig als je in druk verkeer rijdt en je ogen op de weg moet houden.

        Login om te reageren
        • Boomer zegt

          2 oktober 2018 om 15:24

          @berlinetta: Ja dat kan dus ook in alle andere modellen. BMW is de enige die dat niet doet centraal bij de tellers en 90% van de tijd zit ik alleen in de auto… dus dan is dat echt een betere plek.

          Login om te reageren
      • karhengst zegt

        2 oktober 2018 om 16:45

        @airc: Rijstrookaanduiding is toch veel duidelijker dan Google Maps met sattelietbeelden? Daarnaast is er ook nog een HUD beschikbaar.

        Persoonlijk zou ik het niet eens willen, die digitale kermis. Vind het vooral iets wat je voor de buurman koopt om indruk te maken.

        Login om te reageren
      • M240i zegt

        2 oktober 2018 om 20:41

        @airc: volgrns mij kun je op dit model wel een heads up display bestellen. Handigste feature ooit.

        Login om te reageren
  10. AMG zegt

    2 oktober 2018 om 10:30

    Kan niet zeggen dat ik echt mooi vind, vooral de achter en voorbumpers van de witte niet.
    Het dashboard ziet er wel geslaagd uit, typisch BMW!

    Login om te reageren
  11. m54b25 zegt

    2 oktober 2018 om 10:34

    Oké, zonder M-pakket oogt het al beter vind ik. Minder druk, gelukkig. Zelfs de T-vormen in de bumper mogen wat mij betreft wel. Ik blijf er echter een beetje de kromming van een C-klasse in zien en dat is jammer. Wie heeft in hemelsnaam die ovale portiergrepen bedacht? Dat versterkt die bolle vorm alleen maar. Heel vreemd!

    Login om te reageren
  12. VeniVidiVici zegt

    2 oktober 2018 om 10:36

    Login om te reageren
  13. roland78 zegt

    2 oktober 2018 om 10:36

    Ik vind dat BMW toch wel de juiste snaar te pakken heeft qua infotainment en interieur. Er is niks mis met een goede ergonomie op basis van echte knoppen. Beter dan alles touchscreen.

    Login om te reageren
    • erwh zegt

      2 oktober 2018 om 10:43

      @roland78: helemaal mee eens, al die touchscreens zijn lekker makkelijk scoren, maar ergonomisch echt een achteruitgang.
      Hopelijk laat BMW zich in de toekomst niet verleiden tot dezelfde mode.

      Login om te reageren
  14. mashell zegt

    2 oktober 2018 om 10:37

    Zoals verwacht ziet het er met normale bumpers (zoals op de witte) een heel stuk beter uit. Gewoon een nette, typische 3 serie. Qua design even voorspelbaar als een Golf en een 911. En dat zal helemaal de bedoeling zijn. Interieur ziet er gewoon goed uit. En anders dan de gelekte foto’s nu wel met pook.

    Login om te reageren
  15. e36thuglife zegt

    2 oktober 2018 om 10:37

    Wat is dit voor bullshit over dat twee touch displays beter zijn???
    Bimma heeft gewoon echte knoppen zoals het moet zodat je gewoon dinges kan doen zonder op je diss-plee te kijken en zonder eerst door 15 menu’s te scrollen om je climate control een graatje hoger te zetten.
    Echte knoppen zijn dope, touch displays moeten dood.

    Login om te reageren
  16. lambowambo zegt

    2 oktober 2018 om 10:38

    Waarom moet het allemaal zo druk..

    Login om te reageren
  17. Design_Driven zegt

    2 oktober 2018 om 10:39

    Doe mij de versie van de witte maar, die ziet er best strak uit. Blij dat de bumpers van de blauwe een optie zijn want die is duidelijk bedoeld als tokkie magneet.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      2 oktober 2018 om 17:58

      @sketcher: Geen probleem, wilt u daar 4 ijskrabbers bij?

      Login om te reageren
  18. lekkaah zegt

    2 oktober 2018 om 10:42

    tsja tis maar wat je prettig vind, fysieke knoppen all the way, wil niet naar mijn scherm moeten kijken. Bovendien hoeft van mij die digitale ongein niet te ver door te schieten, speel ik wel granturismo. Maar ik rij dan ook om te rijden, niet om mijn auto als 1 of andere smartphone te showen aan andere, dan koop ik wel n tesla

    Login om te reageren
  19. skinnybmw zegt

    2 oktober 2018 om 10:44

    Niks verrassend, goed interieur (heb ik juist liever dan al die schermen), wel lelijke bumpers met het M-pakket. Verder heel herkenbaar de nieuwe generatie BMW 3-serie, zoals de G30 5-serie. Ik meen me te herinneren dat de E36 toentertijd ook héél veel negatieve kritiek kreeg i.v.m. z’n voorganger, de E30. Draait allemaal wel weer bij, denk ik?

    Login om te reageren
  20. ikweethet zegt

    2 oktober 2018 om 10:45

    Interieur is nu al achterhaald

    Login om te reageren
    • kurtb zegt

      2 oktober 2018 om 10:55

      @ikweethet: Al die interieurs met alleen maar scherm en geen fysieke knoppen zijn nu al achterhaald.
      Die zijn namelijk irritant, afleidend, langzamer, en hebben geen enkel voordeel vergeleken met dit ergonomisch superieure en keurige interieur van bmw.
      Kermis dingen zijn het.

      Login om te reageren
      • ikweethet zegt

        2 oktober 2018 om 10:58

        @kurtb: ooit in 1 gereden?

        Login om te reageren
        • kurtb zegt

          2 oktober 2018 om 11:02

          @ikweethet: Ja. Maar dat doet er niet toe.
          Iedere knurft met een gram hersens kan zonder in zo’n auto gezeten te hebben ook wel bedenken dat dit zich veel fijner laat bedienen dan een range rover velar, tesla model s, of panamera.

          Login om te reageren
          • ikweethet zegt

            2 oktober 2018 om 11:05

            @kurtb: met de model s ben ik het met je eens. Maar de nieuwe audi’s en panamera hebben een veel betere dynamiek gevonden tussen ergonomie technologie

            Login om te reageren
            • kurtb zegt

              2 oktober 2018 om 11:10

              @ikweethet: Ja heerlijk bijvoorbeeld dat je bij je panamera allerlei menu’s door moet om je ventilatieroostertje te bedienen.
              Dat is echt die ‘dynamiek gevonden tussen ergonomie technologie’
              Wat een hoogstand.
              Een echte vent weet wat functionaliteit is. Niet zo’n omslachtig en onhandig bedienbaar interieur omdat alles moet wijken voor een gladjes voorkomen.

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                2 oktober 2018 om 11:18

                @kurtb: de filosofie is dat wat je maar zelden verstelt je niet direct toegankelijk hoeft te hebben, zoals het ventilatierooster. Overigens zijn de electrische ventilatieroosters bij de Panamera natuurlijk decedentie ten top en daarmee een aankoopargument.

              • kurtb zegt

                2 oktober 2018 om 11:25

                @mashell: Ongetwijfeld, en was enkel een voorbeeld.
                De realiteit is dat voor een dergelijke functie een fysieke knop prettiger, sneller, en veiliger is.
                De bediening van een auto als de range rover velar is gewoonweg bagger, zo simpel is het nu eenmaal het is super traag en ontzettend onhandig.
                Dat weegt voor mij toch zwaarder dan een of ander zweverig verkoop filosofie verhaal.

              • mashell zegt

                2 oktober 2018 om 11:38

                @kurtb: Yep. Maar de Velar is dan ook niet van het niveau van wat Audi in de A7,A6, Q8 etc biedt. Touchscreens kunnen goed, snel, veilig en handig werken. En knoppen kunnen erg onoverzichtelijk en onhandig werken (vorige generatie Opel Astra had er veel te veel bijvoorbeeld). Het komt allemaal op de kwaliteit van het ontwerp en de implementatie aan. Daar kunnen de merken zich onderscheiden. Je ziet bij JLR dat het er op het eerste gezicht goed uitziet maar in de praktijk het allemaal net niet is.

              • kurtb zegt

                2 oktober 2018 om 11:50

                @mashell: Daar kan ik mij allemaal wel in vinden, eens.
                Maar van alles wat ik heb gezien is Audi dan ook echt wel de enige die echt in de buurt komt of op een gelijk niveau zit vergeleken met een beetje een gebalanceerd interieur tussen scherm en knopen zoals je bij alle bmw’s eigenlijk ziet.
                Een panamera interieur werkt wel aardig snel hoor, maar de bediening is toch echt gewoon minder handig en veilig dan bijv een 7 serie interieur als beter vergelijk.
                En ja bij andere merken is het nog minder goed voor elkaar en een van de beste voorbeelden is dan idd jlr met zo’n velar, het ziet er op het eerste oog gelikt uit maar zodra je het gebruikt hebt of in actie hebt gezien weet je dat het gewoon niet op schiet, niet prettig is, en eigenlijk ook gewoon onveilig waarom zulke auto’s bouwen als we niet mogen appen in het verkeer :) zo slecht is het bijna.

  21. VeniVidiVici zegt

    2 oktober 2018 om 10:47

    Nette auto, maar deze bescheiden trut velgen op dit intromodel zien er niet uit natuurlijk.

    Login om te reageren
  22. kurtb zegt

    2 oktober 2018 om 10:52

    Keurig interieur, BMW doet dit veruit het beste van de premium merken.
    Alleen maar scherm is onhandig, langzaam, en irritant. Het heeft geen enkel voordeel.
    Beetje functionaliteit en ergonomie.
    Fijn dat BMW er nog wat fysieke knoppen in houd.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      2 oktober 2018 om 18:02

      @kurtb: in dit segment heeft iedereen gewoon knoppen toch?

      Login om te reageren
  23. jack_abarth zegt

    2 oktober 2018 om 10:53

    Het is allemaal wel aardig, maar ik mis voor mezelf de wow-factor.

    Login om te reageren
  24. Dutchdriftking zegt

    2 oktober 2018 om 11:04

    Niet heel verrassend, zoals ik gisteren al zei, een 5-serie met Lexus achterlichten. Maat wel een heel knappe kar welke met M-goodies en 330d motor waarschijnlijk bijzonder fijn is als dagelijkse metgezel.

    Login om te reageren
  25. Loek zegt

    2 oktober 2018 om 11:04

    Hebben ze Chris Bangle teruggehaald voor het ontwerpen van de achterkant? Valt me ineens op…

    Login om te reageren
  26. frederik zegt

    2 oktober 2018 om 11:13

    BMW is echt niet goed in hun renders (die gisteren uitlekten). Op deze foto’s ziet de nieuwe Dreier er een stuk beter uit.

    In de configurator zien modellen er ook heel saai en nietszeggend uit, daar moeten ze echt iets aan doen.

    Login om te reageren
  27. Corrado16v zegt

    2 oktober 2018 om 11:18

    Het interieur ziet er nu al gedateerd uit.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 oktober 2018 om 11:21

      @corrado16v: BMW is een conservatief merk. Logisch dat ze hiermee niet voorop willen lopen. Veel klanten zijn ook conservatief, dus dit is een zinvolle strategie.

      Login om te reageren
      • Corrado16v zegt

        2 oktober 2018 om 12:14

        @mashell: Hmmja, daar kan ik wel mee inkomen.

        Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      2 oktober 2018 om 11:32

      @corrado16v: En waarom precies dan? Te weinig schermen? Of roep je gewoon maar wat om de likes?

      Login om te reageren
      • romeoalfa zegt

        2 oktober 2018 om 11:58

        @skinnybmw: Voor de likes kun je beter iets zeggen als “Dit is de beste auto ter wereld, fuck VAG. Koop nooit een VAG, vieze oliezuipers.”

        Login om te reageren
      • Corrado16v zegt

        2 oktober 2018 om 12:12

        @skinnybmw: Nou, naar mijn mening is er weinig vernieuwend tegenover het interieur van de oude 3. Als je naar de concurrentie kijkt zie je daar een duidelijke ontwikkeling naar een moderner interieur. (Bijvoorbeeld de B-klasse een paar artikelen terug). Ik wil niet zeggen dat dit altijd de mooiste resultaten oplevert, maar de intentie om te vernieuwen is er in ieder geval. Ik zie dat hier niet echt terug bij deze 3 Serie.

        Login om te reageren
  28. skinnybmw zegt

    2 oktober 2018 om 11:32

    https://www.facebook.com/Bmwmylife1/videos/147295706220330/

    Login om te reageren
  29. racerx zegt

    2 oktober 2018 om 11:33

    Ja, ik vind ‘m mooi. Goed gedaan BMW!

    Login om te reageren
  30. sollie1984 zegt

    2 oktober 2018 om 11:36

    Wat een lulverhaal over 2 displays. Niet iedereen is daar fan van en ik ben daar 1 van! Ik ben blij dat BMW de fysieke knoppen behoudt en het interieur indeelt zoals dat hoort en niet dat het een veredelde T-Mobile winkel is met schermen om je heen. Goed bezig BMW!

    Login om te reageren
  31. jippie zegt

    2 oktober 2018 om 11:42

    Van een Lexus kan ik het nog wel hebben die lijnen met rare frutsels en fratsels en hoekige uitsteeksels aan de bumpers maar een BMW wordt er echt wel door verkloot.Het kan dan wel mode zijn maar doe mij maar een strak en clean ontwerp wat over een paar jaar ook nog mooi.

    Login om te reageren
  32. maarten_smid zegt

    2 oktober 2018 om 11:44

    is er wat bekend over de G21? (touring)

    Login om te reageren
  33. duittenb zegt

    2 oktober 2018 om 11:49

    Ik zou het bijna nog geloven als dit “de 3-serie facelift” zou zijn. Op de voor- en achterkant na lijkt er niet veel veranderd

    Login om te reageren
  34. azuli zegt

    2 oktober 2018 om 11:49

    Vind het zelfs triest als je gaat beweren dat schermen en displays innovatief zijn. BMW is zijn tijd ver vooruit door met handgebaren de auto te bedienen. Schermen leiden veel teveel af van het autorijden. Op ons telefoonscherm turen doen we al veel te vaak.

    Login om te reageren
    • kurtb zegt

      2 oktober 2018 om 11:54

      @azuli: Ja dat is nu precies ook mijn mening, een range rover velar is dusdanig omslachtig en afleidend in de bediening dat het bijna verboden zou moeten zijn, appen mogen we ook niet in de auto.
      En zon ding is verschrikkelijk onhandig en traag, het kan echt afleiden als mensen daar mee geen prutsen op de weg.

      Login om te reageren
  35. martingtv zegt

    2 oktober 2018 om 11:59

    geen benzine motor met handbak meer mogelijk?

    Login om te reageren
  36. JJDW zegt

    2 oktober 2018 om 12:21

    Die M-Performance velgen! Wauw.
    2002 Hommage Concept – Style 795M.
    https://g20.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1909539&stc=1&d=1538467814

    Login om te reageren
  37. kniesoor zegt

    2 oktober 2018 om 12:23

    Vind de bumpers op de witte aanzienlijk beter ogen dan die op de blauwe. Maar als je voor een M340i zou gaan zit je natuurlijk aan die M-bumpers vast. Is wel een beetje jammer ?

    Login om te reageren
  38. berlinetta zegt

    2 oktober 2018 om 12:34

    Overigend snap ik de vergelijking met de 5 serie niet. Imo lijkt hij er totaal niet op.

    Login om te reageren
  39. Pordon zegt

    2 oktober 2018 om 12:58

    Ik zie nog steeds geen chrome raamlijsten. Wat is toch lelijk als dat helemaal zwart is.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      2 oktober 2018 om 13:21

      @pordon: Gelukkig ben jij niet zwart, hè, Stevie Wonder? :)

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        2 oktober 2018 om 14:35

        @Jochempie: die mag je me uitleggen…

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          3 oktober 2018 om 07:52

          @pordon: Je hebt duidelijk een probleem met je gezichtsvermogen want zwarte raamlijsten zijn helemaal niet lelijk :P

          Login om te reageren
    • e28forever zegt

      3 oktober 2018 om 08:45

      @pordon:
      Welkom in de 21ste eeuw .

      Login om te reageren
  40. Jochempie zegt

    2 oktober 2018 om 13:20

    69 reacties. Helemaal BMW.

    Login om te reageren
  41. wjeurs zegt

    2 oktober 2018 om 13:42

    Die foto van alleen de koplamp: prachtig! En toch, als je hem op de gehele auto ziet is het allemaal wat bol en rond, precies waardoor ik de e46 facelift minder mooi vind dan de pre-facelift. Misschien als de bovenkant van de grille strakker was of doorgetrokken vanuit de koplamp dat ik het mooier had gevonden. (Dat zou wat agressiever zijn) de bumpers van die witte met die driehoekjes zijn wel echt een misser. Iedereen meot maar een M-pakketje bestellen dan…

    Login om te reageren
  42. leviboyd zegt

    2 oktober 2018 om 14:07

    Eigenlijk bijna altijd als er een nieuw model is vind bijna niemand hem mooi, totdat hij na een jaar door iedereen geaccepteerd is, en dan vinden een stuk meer mensen hem mooi. Toch?!

    Login om te reageren
  43. karhengst zegt

    2 oktober 2018 om 18:42

    Van de nieuwe 5 vond ik het interieur eerder bij de 3 passen qua stijl. Maar eenmaal in het echt gezien waardeer ik het wel.

    Ik hoop op hetzelfde effect met de 3, want zo op de afbeeldingen lijkt het niet te kunnen tippen aan de C-klasse, A4 of S60, terwijl die eerste twee al een nieuwe generatie zullen zien voordat bij BMW de facelift komt.

    Op zich niet erg, maar gezien de typische BMW prijs én de zeer late vervanging, had ik een nieuwe maatstaf verwacht. Dat is het niet.

    Login om te reageren
  44. pablo007 zegt

    3 oktober 2018 om 21:34

    Echt een lelijk auto, echte 3 serie noem ik dit niet..
    Dit is gewoon mix van Lexus Audi en Mercedes gepikt look..
    Echte 3 serie was de E30 BMW ..
    Bmw is de weg helemaal kwijt , nieren lijken op miss piggy van de muppetshow varkens voorkant..
    Vroeger had BMW een agressieve look Shark look….nu is het Porklook..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North