• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gloednieuwe Audi Q5 Sportback voelt als een déjà vu

Auteur: machielvdd, gepost 26 november 2024 om 08:06 – 15 Reacties

Audi Q5 Sportback

Dit is niet de Q4 Sportback of de Q6 Sportback, maar de nieuwe Q5 Sportback.

Je krijgt waarschijnlijk bij het zien van de headerfoto een déjà vu, maar dit is toch echt een nieuw model. Audi zet als geen ander merk in op SUV-coupés en nu is hier weer de nieuwe Q5 Sportback. Niet te verwarren met de Q3 Sportback, de Q4 Sportback of de Q6 Sportback.

De nieuwe Q5 kregen we in zijn reguliere vorm al in september te zien. De Q5 heeft een nieuwe neus die naadloos aansluit op die van de nieuwe A5. Ook heeft de Q5 nu de achterlichten die een doorlopende balk vormen. Audi doet geen poging om verrassend uit de hoek te komen.

Audi Q5 Sportback
Audi Q5 Sportback
Audi Q5 Sportback
Audi Q5 Sportback

Nu is er ook wederom een Audi Q5 Sportback, want klanten willen nog steeds zo’n hippe aflopende daklijn. Daarmee oogt de auto “gestrekt en dynamisch”. Wij zouden zeggen: koop een sedan als je een gestrekte en dynamische auto wil, maar wie zijn wij?

De Q5 Sportback heeft uiteraard hetzelfde interieur als de gewone Q5. Het dashboard heeft ook veel overeenkomsten met dat van de nieuwe A5. Dat betekent dus dat het dashboard helemaal volgebouwd is met schermen. Het scherm voor de passagier is overigens wel optioneel.

De Q5 Sportback wordt in Nederland alleen leverbaar als plug-in hybride. Dat is helaas alles wat we weten, want Audi maakt nog geen details bekend over deze aandrijflijn(en). Internationaal is er ook een SQ5 met een 367 pk sterke V6, maar die gaat helaas aan onze Nederlandse neus voorbij.

De nieuwe Q5 Sportback maakt pas in het derde kwartaal van 2025 zijn opwachting in Nederland en zal vanaf het voorjaar te bestellen zijn. Tegen die tijd weten we als het goed is de specificaties en de prijzen.

Ook interessant!

  • Nieuwe Audi Q5, met focus op PHEV in Nederland
    Nieuwe Audi Q5, met focus op PHEV in Nederland
  • Gespot - de nieuwe Audi A5 Avant
  • Audi past flauwe badgetuning toe op nieuwe modellen
    Audi past flauwe badgetuning toe op nieuwe modellen
  • Breek: de nieuwe Audi A5 is gelekt (inclusief Avant)

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, q5, sportback, sq5

Vorig bericht: « BREEK: Formule 1 gaat tóch akkoord met elfde team
Volgend bericht: 350Z-bestuurder stapt zelf uit na bizarre crash in Arnhem »

Lees Interacties

Reacties

  1. caprio zegt

    26 november 2024 om 08:52

    Ach, van achter bezien met wat goede wil is er een vleugje TT daklijn te ontdekken. Maar verder, 13 in een dozijn uit Audi’s gereedschapbox. Wanneer komt er eens een nieuw verfrissend ontwerp?
    Van de week getracht de A3 plug-in te configureren, wat blijkt, je moet er zoveel bijkopen om een beetje aangeklede auto te krijgen. Uiteindelijk eindigde ik op 57.500,- voor een A3. Wat een geld. Motorisch met 143km elektrisch rijden lijkt me dat wel geweldig, de 1.5 tsi is ook een fijne motor. Maar dan het gewicht, daar ben ik niet achter gekomen, maar zal misschien wel 1600kg bedragen in voltarief wegenbelasting, een aardig bedrag.

    Login om te reageren
  2. DeWitteCondor zegt

    26 november 2024 om 09:05

    Het is een carrosserievorm die ik gewoon niet begrijp en ook niet zal begrijpen. Je tikt de hoofdprijs af voor een auto die effectief niet veel meer ruimte biedt dan een A3, die ook al te duur is voor wat het biedt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 november 2024 om 09:53

      Hoezo? De Q5 biedt meer passagiersruimte dan een A5, vooral in de hoogte wat voor de ruimtebeleving meer uitmaakt.

      Login om te reageren
  3. harrie zegt

    26 november 2024 om 09:32

    Wel lekker dat je er nu extra dikke frieten mee kan snijden.

    Login om te reageren
  4. ghengiskhan zegt

    26 november 2024 om 09:39

    Jaaaren geleden bij de introductie van de A8, vroeg Hammond al aan Clarkson: would you like an A4 that is more expensive and harder to park?
    Die toenmalige design filosofie geldt nog steeds.

    Login om te reageren
  5. dijan zegt

    26 november 2024 om 09:54

    kwestie van smaak ,de sportback word meer verkocht bij Audi dan de gewone . Ik vind de sportback van Audi modellen echt mooi . Heb er zelf ook een en ben er blij mee . Mensen zijn verschillend en hebben allen hun eigen smaak en dat doet Audi dus goed om deze modellen te maken.

    Login om te reageren
  6. acavs zegt

    26 november 2024 om 10:01

    Op zich best een geslaagde auto, maar waarom de SQ5 niet ook gewoon in Nederland aanbieden? VAG doet dat wel vaker met de betere motoriseringen. We houden zo alleen maar geknepen blokjes en plug-ins over. Als zo’n plug-in leeg is, dan is hij niet meer vooruit te branden. Al zou je er maar 5 op jaarbasis verkopen, je moet het alleen al doen als service naar je klanten. In Duitsland wordt hij nota bene ook gewoon aangeboden.

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      26 november 2024 om 11:04

      acavs; Wat een onwaarheid over als de plug inn leeg is ,dan houd ik met een Q3 sportback nog 150 pk over ,dat is net zoveel als een niet plug inn levert in deze klasse ..

      Login om te reageren
      • acavs zegt

        26 november 2024 om 12:55

        Daar geloof ik geen snars van. Een Q3 met de 1.5 tfsi zonder plug-in (150 pk) is al niet vooruit te branden, laat staan als datzelfde aantal pk’s ook nog een paar honderd kilo elektroquatsch moet voorstuwen.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 november 2024 om 11:19

      Als je er maar vijf per jaar van gaat verkopen dan kun je daarvoor toch geen demonstratiewagens in de floot houden en onderdelen voorziening optuigen? Ben geen fan van Pon maar dit lijkt me een logische keuze.

      Login om te reageren
      • acavs zegt

        26 november 2024 om 13:07

        Je hoeft geen demo te hebben staan. Ik begrijp best dat zoiets niet rendabel is. De frustratie zit hem bij mij erin dat je het model gewoon helemaal niet meer kan krijgen. Als ik nu een SQ5 rijd en een nieuwe SQ5 wil hebben, dan wordt het mij onmogelijk gemaakt door PON. Dat is richting een klant gewoon echt niet chique. En het is niet alleen dit model. De T-Roc is sinds de facelift niet meer leverbaar als 4matic met 2.0 tsi (190pk). Maar dat gaat ook op voor de A3. Waarom zou ik die niet met 2.0 tfsi (190 pk) en 4matic kunnen krijgen, terwijl je ze in DE overal ziet rijden?

        Login om te reageren
    • gilettelubbers zegt

      26 november 2024 om 11:44

      Dit besluit neemt de importeur, in dit geval is dat PON.

      Login om te reageren
  7. pignon zegt

    26 november 2024 om 11:03

    Al deze sportbacks zijn hetzelfde: één in meer of mindere mate opgeblazen ballon. Ernstig gebrek aan onderscheid

    Login om te reageren
  8. Friez zegt

    26 november 2024 om 13:33

    Hij ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan het uitgaande model. Wat was dat een gedrocht op wielen zeg.

    Login om te reageren
  9. verdebosco zegt

    26 november 2024 om 13:45

    Hoe zet je jezelf op achterstand? Zo dus, met een Q5 Sportback.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North