• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Audi TT [schetsen]

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 februari 2014 om 09:07 – 27 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Audi TT [schetsen]Afbeelding Dit is de nieuwe Audi TT [schetsen]Afbeelding Dit is de nieuwe Audi TT [schetsen]Afbeelding Dit is de nieuwe Audi TT [schetsen]Afbeelding Dit is de nieuwe Audi TT [schetsen]Afbeelding Dit is de nieuwe Audi TT [schetsen]Afbeelding Dit is de nieuwe Audi TT [schetsen]Afbeelding Dit is de nieuwe Audi TT [schetsen]

Audi TT 2014
Over een paar weekjes maakt de derde generatie Audi TT zijn debuut in Genève, met zijn kekke dashboard. Eigenlijk wisten we alleen nog niet hoe hij er precies uit zou zien. Laat deze officiële schetsen die vraag beantwoorden.

Op de tekeningen zien we de TTS, te herkennen aan twee dikke stortkokers in de achterbumper. Dit voorlopige topmodel neemt de 2.0 TFSI en het Quattro-systeem van de S3 in zijn vele gedaantes over. Ergo: 300 pk en 380 Nm, you know the drill.

Voor de meer doorsnee-rijder komen er een 1.8 TFSI en 2.0 TFSI uit de EA888-stal met 180 en 220 pk, die in de basis een gewicht van minder dan 1.270 kg aan de dag moeten leggen (onder dat van de eerste generatie), in 2015 volgt een TT-RS met 2.5 liter TFSI vijf-in-lijn, die naar verwachting om en nabij de 360 pk levert. Dieselaars kunnen hun hart ophalen aan de 2.0 TDI in verschillende gedaantes.

De TT Roadster zal zijn opwachting een half jaar na de coupé maken, op de autosalon van Parijs (september).

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, geneve-2014, Schetsen, TT

Vorig bericht: « Video: McLaren Mercedes SLR verliest wiel, rijdt door
Volgend bericht: President Mitsubishi krijgt hoge Nederlandse onderscheiding [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. motoragent zegt

    20 februari 2014 om 09:15

    Ligt het aan mij of lijkt hij, op het front na, vrij veel op de huidige generatie?

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      20 februari 2014 om 10:33

      @motoragent: Het is nog steeds een TT. zo raar is het niet dat het op de vorige model lijkt

      Login om te reageren
    • fritsie zegt

      20 februari 2014 om 12:11

      @motoragent: Pfff audi hater. Hij heeft toch nieuwe koplampen? wat is dan het probleem

      Login om te reageren
  2. spark1337 zegt

    20 februari 2014 om 09:16

    Strak ontwerp! Maar vooral het lagere gewicht lijkt mij het grootste pluspunt ten opzichte van het vorige model.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      20 februari 2014 om 09:37

      @spark1337:
      De 2.0 TFSI van de huidige generatie weegt (dankzij de ASF-structuur) ook slechts 1260 kg. Nog steeds een van de meest indrukwekkende wagens in deze klasse waarmee ik gereden heb. Ondanks zijn imago een erg goede wagen!

      Login om te reageren
  3. str8six zegt

    20 februari 2014 om 09:22

    Andere koplampen, logo op de motorkap ipv de grille.. Dat was het wel zo’n beetje. Ze maken het er zich weer makkelijk van af bij Audi.

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      20 februari 2014 om 09:44

      @str8six: wat had je dan gewilt, 6 wielen dubbel gedeelde voorruit en een propeller achterop?

      Login om te reageren
      • bosje zegt

        20 februari 2014 om 09:55

        Sinds wanneer heeft de TTS twee stortkokers in zijn achterwerk? Lijkt terug te gaan naar de eerste generatie, die had dat wel.
        Achterkant krijgt wat meer R8 in zich, voor de rest l

        Login om te reageren
      • str8six zegt

        20 februari 2014 om 16:11

        @darkpluisje: Wat ik wil is überhaupt geen Audi. Dat terzijde. Maar een beetje vernieuwing zou wel leuk zijn, zéker op een model als de TT die vooral emotie gekocht wordt. Maarja we zijn van Audi wel gewend dat écht vernieuwen (helaas) een illusie is.

        Login om te reageren
  4. sydney zegt

    20 februari 2014 om 09:30

    Het is nog even wachten tot de officiële foto’s of beter nog; ‘m in real life zien maar ik heb niet de indruk dat dit optisch gezien een hele spannende auto gaat worden.De eerste TT is mijn ogen ook nog steeds mooier dan de tweede generatie.Maar hulde voor het gewicht,dat doen ze goed hoor.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      20 februari 2014 om 09:39

      @sydney:
      De eerste generatie was te smal, iel en stond op een matig onderstel (Golf IV)…

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        20 februari 2014 om 09:43

        @StijnB: Dat die auto volgens jou te smal en te iel is en op matig onderstel staat doet niet af van het feit dat de eerste TT in (nogmaals) mijn ogen nog steeds de mooiste is.

        En een verkoophit.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          20 februari 2014 om 09:52

          @sydney:
          Tuurlijk,ieder zijn mening. Gaf ook slechts de mijne. De eerste was zeker origineler, dat is een feit.

          De tweede was trouwens eveneens een verkoopshit, op een gegeven moment verkocht Audi evenveel TT’s als Mercedes SLK’s en BMW Z4’s tezamen…

          Login om te reageren
          • harie zegt

            20 februari 2014 om 10:15

            @StijnB: ‘Verkoopshit…’? Ik neem aan dat je ‘verkoophit’…. Er zit een wereld van verschil tussen een ‘verkoop-hit’ en ‘verkoop-shit’….

            Login om te reageren
  5. eklasse zegt

    20 februari 2014 om 09:32

    Uiteraard weer voorspelbaar. Er is ook veel lef voor nodig een winnend team te wijzigen.
    Maar zolang Audi wél een betaalbare sportcoupe in de markt kan zetten en tal van andere fabrikanten dat niet durven of kunnen niet te veel zeiken op Audi. Kia heeft er geen…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 februari 2014 om 10:08

      @eklasse: Het is maar wat je betaalbaar noemt. Als je met trillerige handen de optielijst in vult, moet je goed gevulde zakken hebben.

      OT: wel mooi, maar zeer voorspelbaar. Jammer. En waarom zou de S geen vier uitlaten krijgen? Alle modellen krijgen dat toch opeens. Zelfs de S1.

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        20 februari 2014 om 10:27

        @berlinetta: Het is een “sportautootje”.. opties zijn voor huisvrouwen. ;)

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          20 februari 2014 om 15:18

          @eklasse:
          Nope, het is geen sportwagentje, een sportwagentje heeft achterwielaandrijving.
          Dit is gewoon een Golf in een joggingpak….

          Login om te reageren
  6. brennie-1994 zegt

    20 februari 2014 om 10:39

    bij de schetsen krijg ik meer het gevoel dat er bij audi een Golf Coupé word ontworpen.. de koplampen vind ik meer op die van de Golf VII lijke dan die van Audi zelf…

    Login om te reageren
  7. endofline zegt

    20 februari 2014 om 10:57

    Mooi ontwerp. Maar een vernieuwend design als de eerste generatie kan je natuurlijk moeilijk evenaren. Het minimalistische design vond ik zelf wel strak maar ik kan begrijpen dat niet iedereen dit mooi vond. Generatie 1 staat niet voor niets in het design museum. De huidige generatie is iets te gewoon. Jammer dat generatie 1 op een niet zo scherp onderstel was gezet. Maar een generatie 3 zie ik wel zitten. Hij valt in de klasse van betaalbare fun auto’s met image (in belgie toch).

    Login om te reageren
  8. kapiteinaudi zegt

    20 februari 2014 om 11:20

    Lijkt te veel op de huidige TT, had toch iets anders verwacht. Jammer…

    Login om te reageren
    • audifreak zegt

      20 februari 2014 om 21:06

      @kapiteinaudi: Dat is toch niet zo gek? Net zoals een Golf eruit mag zien als een Golf, mag een TT eruit zien als een TT, anders had Audi wel een andere auto ter vervanging van de TT geïntroduceerd. Ik ben wel positief na het zien van deze schetsen. Mooi sportief front en de achterkant verwijst subtiel naar de 1e TT met de dichter bij elkaar geplaatste uitlaatjes.

      Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    20 februari 2014 om 13:58

    Meh, kan je beter een VW sirocco oid. kopen dit ziet er niet eens uit.

    Login om te reageren
  10. fconderkantlat zegt

    20 februari 2014 om 18:43

    *gaap* *gaat weer verder tukken*

    Login om te reageren
  11. bobisnulop zegt

    20 februari 2014 om 19:58

    Volgens VAG: de compleet NIEUWE Audi TT ! T enigste wat er verandert is zijn de koplampen en de badge is verplaatst en t oogt allemaal weer net wat cleaner. Bij de VAG groep houden ze van Clean ze denken dat ze als ze een lijntje extra of als ze een andere koplamp maken dat ze dan een compleet nieuwe auto gebouwd hebben.. Jammer VAG zo werkt het niet… Kijk maar naar de andere ‘hippe’ merken zoals Mercedes of Renault. Daar kunnen ze nog veel van leren qua design!

    Login om te reageren
  12. harryb zegt

    20 februari 2014 om 23:26

    de kappers zullen al reikhalzend uitkijken naar de introductie

    Login om te reageren
  13. Tommy2 zegt

    21 februari 2014 om 11:39

    Een evolutie zoals verwacht. Ben benieuwd hoe deze het gaat doen op de markt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North