Dit is de nieuwe MINI met vijf deuren

Auteur: , 30 Reacties

Dat MINI druk bezig was met een normaal model met vijf deuren hadden we al gehoord, maar dit zijn de eerste foto's.

MINI 5-deurs Schiphol

Mensen die meer dan drie deuren willen kunnen bij MINI uiteraard al terecht voor de Clubman of de Countryman, maar de ‘normale’ MINI was tot nu toe alleen leverbaar met drie deuren.

Zoals op deze foto’s te zien is staat MINI op het punt om ook een vijfdeurs model te onthullen. Deze foto’s zijn in het diepste geheim geschoten op een vliegveld, waarschijnlijk Schiphol, en tonen een MINI met vijf deuren die eigenlijk zo in productie kan. Er is geen spoortje camouflage te bekennen. (via: newminiclub.nl)

MINI 5-deurs Schiphol



30 reacties

Vraag me af of er beenruimte is.
@filip696: Als de bestuurder maar goed zit, de rest is bijzaak.
@alcantara: De meeste mini bestuurders zijn vrauwen, hun zijn meestal kleiner als normaal.
@volvov70: vrauwen, hun, kleiner als?
@c-ad: ssstt… Laat alcantara nou happen ;-)
@volvov70: ooh, sowwy ;-)
@filip696: 2 extra deuren voegen geen beenruimte toe, alleen 2 deuren ;)
@mylvan: Plus een makkelijkere instap voor de passagiers achterin dan voorheen.
@heidi: Das waar! :)
Zo! Dat……zijn…..nog eens…duidelijke foto’s….

Weten we zeker dat dit geen “teasers” zijn van Mini?
Wat een gedrocht van achteren, zo met die uitstekende achterbumper!
@lenny98: Lang leve context!
Weet je het zeker? Ik dacht aan een Fiat 500L…
@bartsmit: lijkt inderdaad op een Fiat 500L, niet bepaald een model waar je mee wil vergeleken worden
De ‘mini’ is sowieso een gedrocht..hoe men et nog steeds een ‘mini’ durft te noemen, ik snap het niet
Er is weinig ‘Mini’ aan deze wagen.
Verkeerde linkje? Ik zie die foto’s nergens staan op die site.
Jammer dat de Cooper S zo’n rare bumpers voor en achter heeft.. Dan maar een ‘gewone’ cooper ;) vind de 5-Deurs er prima uitzien!
Waar is de tijd gebleven dat de Mini nog “mini” was. Ik wil gewoon de oude Britse Mini terug. Als BMW dat nou eens zou bouwen. Met een drie-cilinder, niet te veel lifestile poespas en dan onder de 8000 euro. Ik denk dat dat nog eens goed zou verkopen ook.
@robert110: Kan niet, voldoet op geen enkele manier meer aan de eisen die tegenwoordig gesteld worden. Zelfs de kleine Japanners en Koreanen die nu te krijgen zijn, zijn limousines vergeleken met de oude Mini, en ze zijn een stuk praktischer in elkaar geschroefd.
“Dat MINI druk bezig was met een normaal model”
Dat zijn sterke woorden als ik dit zie..
De nieuwe MINI is lachwekkend buiten proportie. Rare lichten, uitstekende bumpers, in alles is overdreven.
ze kunnen ze beter maxi gaan noemen als je die countryman ziet heeft dat echt niks meer met mini te maken. Toen mini weer terug kwam was leuke auto maar nou wordeb ze te groot en beginnen ze het echt uit te melken.
Ik denk niet dat BMW/Mini van deze comments wakker gaat liggen want wij zijn hier niet echt de doelgroep. Ik denk dat de juppen en dinken van deze wereld weer staan te springen om deze wagen! En het feit dat de mini niet meer mini is is toch geen probleem? Waarom zeurt niemand over de Fiat 500 die ook totaal uit proportie is ivm de fiat 500 uit de jaren ’60?
@TimoBac: de huidige generatie 500 is inderdaad veel groter dan het origineel maar de auto op zich klopt wel. Geen rare lijnen, uitstekende bumpers of andere designfratsen.

Ik denk eerder dat ze die problemen wel bij de volgende generatie 500 gaan hebben. De designers krijgen immers weer de opdracht om een auto te schetsen die sterk op het origineel lijkt en toch anders is dan het 2007-model. Zoiets kan je één keer om de 50 jaar doen, maar elke 6 jaar is gewoon niet haalbaar tenzij je het design vern*kt.
Mini is een merk, geen maataanduiding.
Mini is net zo mini, als Volkswagen betaalbaar is voor het volk.
@mout: bericht van de dag!
R50-R53 blijft de mooiste serie, daarna alleen maar bergafwaarts gegaan met de looks.
Dit ziet er toch eigenlijk helemaal niet zo gek uit.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).