Na de Peugeot 108 en de Citroën C1 was het wachten voor de stadsmini-liefhebber alleen nog op de nieuwe Toyota Aygo. Welnu, hier is 'ie!
Zoals we zien heeft de nieuwe Aygo als blikvanger een grote ‘X’ op zijn snoet, mooie scherpe lampjes en een algehele frisheid in het design dat fris en zowaar sportief overkomt. Dit is absoluut een leuk bakkie geworden!
Natuurlijk kleedt Toyota hem voor de persfoto’s leuk aan, en is het nog even afwachten hoe hij in één kleur en met wieldoppen uit de verf komt, maar enfin. Het design staat op zichzelf goed, zoals we zien in wat lijkt op folderscans, die Carscoops wist te bemachtigen.
Update 04-03: Zojuist presnteerde Toyota de Aygo officieel, en dus hebben we meer en scherpere foto’s. Vanaf medio juli komt deze mini X-man op de markt, in vijf verschillende uitvoeringen, allemaal met 1.0 liter driecilinder VVT-i benzinemotor. De motor levert een vermogen van 51 kW (69 pk) bij 6.000 toeren per minuut en heeft 85 Nm koppel bij 2.000 toeren per minuut. Hij stoot (n handgeschakelde vorm) 88 gr/km uit, waardoor hij in aanmerking komt voor 14% bijtelling.
Afmetingen
De auto zelf groeide met 25 millimeter en is nu 3.455 millimeter lang. Het dak ligt 5 millimeter lager, en het passagierscompartiment groeide met bijna 1 centimeter in de lengte én de breedte. Kleine verschillen in een kleine auto.
Net zoals de C1 van Citroën komt ook de Aygo er met canvasdak. Deze x-wave is volgens Toyota de eyecatcher van de serie, met 15 inch lichtmetalen velgen en een deels leren interieur.
36 reacties
OT: Die X in de neus is wel erg onallerdaags… Lelijk noem ik het niet. Wel apart.
Citroën ondanks de mislukte koplampen.
Maar vind het wel grappig dingetje zo. Wel even wennen<<
En de meest verkochte variant wordt grijs met grijs.
Het zijn juist de kopers van dit soort ukkies die nog voor enige kleur zorgen in ons grijze straatbeeld, laat dat a.u.b. zo blijven.
Wel zo veilig ook, in een felle kleur zie je ze niet zo snel over het hoofd….
Eerst in real life zien