• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Toyota Aygo is exit, maar toch ook weer niet

Auteur: RubenPriest, gepost 5 oktober 2021 om 07:44 – 16 Reacties

Toyota Aygo X

Toyota wil toch niet compleet afscheid nemen van de Aygo en daar is nu de X. Het model leeft voort op een nieuwe manier.

Hallo, weet iemand waar de X van de Opel Grandland is gebleven? Oh, Toyota heeft de X van de straat opgeraapt hoor ik net. En inderdaad, de Aygo krijgt er een X opgeplakt. Want blijkbaar is dit een uitstekende benaming om aan te geven dat je hier met een crossover te maken hebt.

Het uitspreken van de naam Toyota Aygo X

Zo weet je nu dus dat de nieuwe Toyota Aygo X de naam gaat zijn van de aankomende crossover in het A-segment. Mocht je straks in de showroom nu vragen naar dit model, vraag dan niet naar de “Aygo Iks”. Nee, je spreekt het uit als cross. Gratis tip van ons.

De keuze van Toyota is niet zo gek. De Aygo is een begrip van het merk, zeker hier in Nederland. Iedereen begrijpt dat Aygo staat voor het goedkoopste model van Toyota. Ze zouden dan ook gek zijn om zo’n succesvolle naam in de prullenbak te gooien. De tweede generatie Aygo is sinds 2014 op de markt en krijgt straks een opvolger in vorm van een crossover genaamd Aygo X. Even een korte test, las je dit nu als ‘iks’ of als ‘cross’ in je hoofd? Duim omhoog als dit laatste het geval is.

De nieuwe Toyota Aygo X is getekend door het Europese designstudio van het merk in Frankrijk. Net als het kleine gebakje nu, zal de productie van de toekomstige crossover plaatsvinden in fabriek in Tsjechië.

Ook interessant!

  • Toyota Aygo X: een crossover in het A-segment
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • Toyota Aygo X
    Toyota Aygo X houdt het A-segment in leven
  • Toyota RAV4 Adventure
    RAV4 Adventure is extra stoere crossover

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

aygo, crossover, Toyota

Vorig bericht: « Gespot: de bruutste Audi RS6 die er is
Volgend bericht: 10 elektrische auto’s met de grootste actieradius [2021] »

Lees Interacties

Reacties

  1. karhengst zegt

    5 oktober 2021 om 07:56

    Aygo Iks natuurlijk. Wel een fijn model voor de lokale bezorgdienst om nog nét even iets harder over drempels te kunnen X-en.

    Login om te reageren
    • frank2b zegt

      5 oktober 2021 om 08:19

      @karhengst: Dan moeten ze wél het dak wat hoger maken. Anders krijg je er van die X-en in….

      Login om te reageren
  2. Variomatic zegt

    5 oktober 2021 om 08:04

    Tuurlijk, ook de autootjes met de allerkleinste wielbasis gaan we flink omhoog krikken en een groteske SUV-achtige neus geven omdat tante Toos het dan zo’n ‘lekker stoer en eigenwijs’ karretje vindt.. mijn god.. ik kijk nu al uit naar de elandtest van dit gedrocht..

    Login om te reageren
    • frank2b zegt

      5 oktober 2021 om 08:20

      @Variomatic: Het wachten is op de Smart Cross.

      Login om te reageren
    • heckblende zegt

      5 oktober 2021 om 10:01

      je bent aardig triggered. Tante Toos bent u dat?

      Login om te reageren
      • Variomatic zegt

        5 oktober 2021 om 12:12

        @heckblende: shit, ze hebben me door.. :-(

        Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    5 oktober 2021 om 08:54

    De Aygo tweede generatie alweer zeven jaar op de markt? Voor mijn gevoel is hij nog kakelvers. Goed design dus. Is het al rendabel om de nieuwe elektrisch te doen? Lange afstanden doe je tenslotte niet met zo’n hok, en die driepitter zullen we echt niet missen.

    Login om te reageren
    • krisp zegt

      5 oktober 2021 om 09:05

      Ja, dat is de Dacia Spring.

      Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      5 oktober 2021 om 10:15

      Je bent vast in de war door de 2018 facelift, de basis van die auto is gewoon gelijk aan de 2014, onderdelenlijst is nagenoeg identiek.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        5 oktober 2021 om 11:12

        Dat is een erg knappe facelift. Omdat dit soort gebakjes veel minder goed verkoopt dan vroeger en je ze dus ook veel minder vaak ziet blijft het design ook langer vers.

        Login om te reageren
  4. LaLancia zegt

    5 oktober 2021 om 09:37

    Dit wordt een soort van Ignis dus. Denk dat dat de verkopen in NL niet veel goeds zal doen. Nu is het ook een populair model bij de jongere medemens.

    Login om te reageren
  5. Robert zegt

    5 oktober 2021 om 09:56

    Op het moment dat de paarse broeken moeten gaan uitleggen hoe je een benaming moet gaan uitspreken, gaat het meestal mis met de marketing van een product…

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    5 oktober 2021 om 10:02

    Lekker crossen met een Aygo! Maar een Opel Crossland X is daar natuurlijk nog veel meer geschikt voor…

    Login om te reageren
  7. mout zegt

    5 oktober 2021 om 10:07

    Hoi Toyota,
    Je hebt nogal wat Aygo’s verkocht. Het unique selling point is de prijs. Crossovers zijn een ding nooit: de voordelige keus in hun segment. Dus verlies je zijn unique selling point.
    Strak plan.

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    5 oktober 2021 om 12:59

    Deze nieuwe Aygo X is al een tijdje in ontwikkeling, en is al vele malen als test mule betrap in velen test situaties.

    Login om te reageren
  9. hakvo054 zegt

    5 oktober 2021 om 14:28

    is er zo weinig nieuws dat het nieuws van maart wordt gerehashed?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North