• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de nieuwe Volkswagen Caddy

Auteur: willeme, gepost 20 februari 2020 om 20:02 – 34 Reacties

Caddy achterzijde

Na jaren van doorontwikkelen is er eindelijk een compleet nieuwe Volkswagen Caddy.

Je zou het niet zeggen, maar de Caddy van Volkswagen die nu nog bij de dealers staat, is slechts de vierde generatie. Vergeet niet dat de eerste generatie uit 1980 stamt. Dan nemen we het overigens niet al te nauw met de laatste ‘generatie’. Dat was meer een ingrijpende facelift, dan een compleet nieuw model. De huidige generatie stamt, technisch gezien, dus uit 2003.

Maar er is nu eindelijk een compleet nieuwe Caddy! Volkswagen heeft twee afbeeldingen vrijgegeven van een mat caramel-bruin exemplaar. De afbeeldingen laten de zogenaamde ‘Caddy Life’ zien, de personenwagen variant van de kleine besteller van VW. Een bestelwagen-variant zal uiteraard op een later tijdstip volgen.

Caddy voorzijde

De nieuwe Caddy staat nu (eindelijk) op het MQB-platform. Dit betekent dat de Caddy iets lichter zal zijn dan zijn voorganger. En een lichtere auto zorgt weer voor een lager verbruik. Wat ook zorgt voor besparing qua brandstof is de stroomlijn. De Cw-waarde is gedaald van 0,33 naar 0,30. Ondanks dat de auto van huis uit een bedrijfswagen is en ook de personen-versie relatief sober is, kun je kiezen voor behoorlijk luxe opties als adaptieve cruise control, panoramadak en LED-koplampen.

Caddy achterzijde

In technisch opzicht zijn er minder grote verrassingen. Uiteraard komen er diverse gradaties van de 2.0 TDI. Voor wie écht geen zelfontbrander wil, is er een 1.5 TSI Evo. Er komt zelfs een Caddy op gas (CNG). Volgens Volkswagen is de Caddy zo’n 12 procent zuiniger geworden. Verwacht de Caddy veel op de weg te zien. Niet alleen omdat het een zeer populaire bestelbus is, maar ook omdat hoogstwaarschijnlijk de opvolger van de Ford Transit Connect dezelfde basis zal delen.

De Caddy maakt zijn debuut op de Salon van Genève 2020.

Ook interessant!

  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!
  • NL tuner haalt 175% meer vermogen uit Volkswagen Caddy
    NL tuner haalt 175% meer vermogen uit Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
    Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
  • Volkswagen Caddy 4Motion
    Volkswagen Caddy 4Motion vult elke niche

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

caddy, Genève 2020, Volkswagen

Vorig bericht: « De nieuwe Cupra Leon is los!
Volgend bericht: Cupra introduceert twee nieuwe race Leons »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    20 februari 2020 om 20:05

    Wat dacht Volkswagen? Die Caddy is zo saai dat het toch niemand boeit hoe ‘ie eruit ziet, sleur maar foto’s van het kleimodel de wereld in?

    Login om te reageren
    • flik2punt0 zegt

      20 februari 2020 om 20:07

      @Edge: Hahaha ja echt hè

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      20 februari 2020 om 21:15

      @Edge: zo te zien ben ik de enige die hem wel tof vindt.
      Van mij mag deze kleur ook wel leverbaar worden.

      Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    20 februari 2020 om 20:12

    Kennelijk stonden er bij Skoda nog een paar blikken verf uit de jaren ’70 op zolder…

    Login om te reageren
  3. sntial zegt

    20 februari 2020 om 20:15

    Hey Fiat Panda long time no see ?

    Login om te reageren
  4. Volvo940polar zegt

    20 februari 2020 om 20:17

    Mijn avondeten heb inmiddels uitgespuugd. Wat een lelijk hok

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      24 februari 2020 om 18:15

      Ondertussen weten we dat de realiteit duizend maal beter is.

      Login om te reageren
  5. Volvo_440_turbo zegt

    20 februari 2020 om 20:28

    Een maat van mij MOEST destijds eentje kopen, het derde kind bleek een tweeling :D
    Nu is hij gescheiden en woont hij samen met een vrouw met 5 kinderen. Geen idee hoe ie het nu doet maar
    er zijn er volgens mij die zichzelf al voor minder verhangen hebben!

    Login om te reageren
    • hooesi zegt

      20 februari 2020 om 22:52

      @Volvo_440_turbo: je weet niet hoe je maat het doet…goede vriend ben je dan ??

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        21 februari 2020 om 21:26

        @hooesi met de jaren het contact verloren, gebeurt, weet je :(

        Login om te reageren
  6. Robert zegt

    20 februari 2020 om 20:30

    Met die overmaatse velgen toont Volkswagen deze auto precies zoals de gemiddelde Caddy-bestuurder z’n bolide zou willen zien.

    Trouwens, wel kek hoor, adaptieve cruise control. Kan diezelfde bestuurder nóg veiliger op de achterbumper van z’n voorganger blijven kleven.

    Login om te reageren
  7. Shaw zegt

    20 februari 2020 om 21:00

    Scenic ford transit achtige achterlichten, de plaats van het VW logo en de gespreide letters Caddy ik vind het allemaal geen vooruitgang. Begin me oud te voelen maar vind de eerdere beter mooier meer VW

    Login om te reageren
  8. tourannetje zegt

    20 februari 2020 om 21:06

    Wat was de 1e generatie toch mooi als je dit ziet

    Login om te reageren
  9. stationcar zegt

    20 februari 2020 om 21:07

    Aan deze auto is geen ontwerper van pas gekomen, het is gewoon een logische afdekking van de motorruimte, een cabine en bepaald laadvolume. Samen plakt iemand die elementen aan elkaar in Photoshop en klaar is kees.
    Walgelijk.
    Extra pijnlijk dat ze ons laatst lekker hadden gemaakt met een hele coole schets van de nieuwe Caddy…
    https://static.autoblog.nl/images/wp2019/caddy-39593.jpg

    Login om te reageren
  10. potjak zegt

    20 februari 2020 om 21:12

    De achterzijde van de oude Honda Steam iets bijgepunt en de nieuwe Caddy was daar…

    Login om te reageren
  11. pa045 zegt

    20 februari 2020 om 21:20

    De Fiat Doblo uit 2001 was zijn tijd ver vooruit.
    Dit ontwerp is bijna gelijk, echter minder sympathiek.

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      21 februari 2020 om 07:38

      @pa045: Echt hè, eerste wat ik aan moest denken. Geen vooruitgang bij VW.

      Login om te reageren
  12. diablogt zegt

    20 februari 2020 om 21:32

    En de design lijkt bij Dacia vandaan te komen…..

    Login om te reageren
  13. gamma81 zegt

    20 februari 2020 om 21:46

    Die CW lijkt me nogal uit de duim gezogen, en nu geen middeleeuwse onderstel techniek meer?

    Login om te reageren
  14. frank2b zegt

    20 februari 2020 om 22:38

    Ik wilde iets snedigs posten maar ik ben vergeten wat ik ook al weer wilde zeggen.

    De leeftijd, zullen we maar zeggen …..

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    20 februari 2020 om 22:46

    @Shaw: Het ontwerp van de zijkant is ook echt heel amateuristisch. De tweede en derde zijruit zitten net een paar centimeter hoger dan de ruit in de portieren, dat ziet er niet uit. En dan zit de rail van de schuifdeur haast onafgewerkt op de zijkant geplakt, terwijl die bij het vorige model just voor zover mogelijk met zo’n rail heel netjes weggewerkt was. Het ziet er allemaal zo slecht uit, dat ik VW meteen geloofd had als men deze wagen had aangekondigd als een low-budget Caddy voor groeimarkten als India en Brazilië.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      24 februari 2020 om 18:18

      Ondertussen weten we waarom de ruiten iets hoger zitten, de adblue tank zit eronder, vandaar.

      Login om te reageren
  16. 911targa zegt

    20 februari 2020 om 22:58

    Ja, ik wil ‘m wel! Alles eruit slopen en een minicamper van maken. Weekend fietsen in de Ardennen, weekend fietsen in de Eifel, keer weekend naar Kopenhagen. Maar esthetiek heeft een andere inhoud. Kortom: ik zie mij deze auto kopen, maar het zal geen boulevard cruiser worden ;-))

    Login om te reageren
  17. caprio zegt

    20 februari 2020 om 23:24

    Ja veel lelijker kan het niet worden, chapeau VW

    Login om te reageren
  18. kevin1400 zegt

    20 februari 2020 om 23:38

    “verwacht de caddy veel op de weg te zien” mag toch hopen van niet. Wat een lelijk ding

    Login om te reageren
  19. joos straetmans zegt

    20 februari 2020 om 23:47

    Waarom lees ik een artikel over een auto die me eigenlijk totaal niet boeit? Alleen om te zien of er iets is overgebleven van het gedroomde ontwerp dat een paar maanden geleden op autoblog stond? Dikke teleurstelling. Dit is een 13, nee 14, nee 27 in een dozijn ontwerp. Vreemd dat dit ding geen kenteken uit Wolfsburg (WOB) heeft maar een uit Hannover (H). Schaamt VW zich zo voor dit ding dat ze het geen kenteken uit Wolfsburg gunnen?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 februari 2020 om 07:44

      @joosstra: de Caddy is een product van Volkswagen Nutzfahrzeuge en dat bedrijf is in Hannover gevestigd.
      Je kijkt naar dit artikel zodat je van de zomer in je achteruitkijkspiegel herkent dat het een nieuwe Caddy is die op je achterbumper hangt.

      Login om te reageren
  20. johnwaters zegt

    21 februari 2020 om 01:06

    -edit: blijf dan gewoon weg als het zo verschrikkelijk is. Dank. –

    Login om te reageren
  21. henkp1 zegt

    21 februari 2020 om 08:33

    “ Na jaren van doorontwikkelen”, ja het zal wel…..

    “ Verwacht de Caddy veel op de weg te zien…, omdat de nieuwe Ford wellicht op dezelfde basis wordt gebouwd….
    Waarom ga je dan meer Caddies zien??

    Nou ja, nee dank u. Ik wacht wel op de nieuwe Kangoo en kies voorlopig een Dacia Dokker.

    Login om te reageren
  22. Dutchdriftking zegt

    21 februari 2020 om 09:50

    Ziet er gewoon bijna beter uit dan de Golf 8.

    Login om te reageren
  23. wimof zegt

    21 februari 2020 om 10:40

    Meer beelden op AUTOZEITUNG.de

    Login om te reageren
  24. kasteel zegt

    21 februari 2020 om 13:35

    Iets bekend van welke vermogens voor de diesels?

    Login om te reageren
  25. johnwaters zegt

    21 februari 2020 om 13:40

    De bestelwagen versie stond gewoon op de persvoorstelling. Tevens stonden er de lange versie, de Pan Americana en de Edition. De auteur was duidelijk niet uitgenodigd.

    Login om te reageren
  26. henkstabilisatorstang zegt

    23 februari 2020 om 23:57

    Van achteren lijkt het wel een bastaardkind van een ouwe Vito en een nieuwe Escalade…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North