• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Volkswagen Passat (B8)

Auteur: JordyS, gepost 3 juli 2014 om 21:09 – 65 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen Passat (B8)Afbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen Passat (B8)Afbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen Passat (B8)Afbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen Passat (B8)Afbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen Passat (B8)Afbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen Passat (B8)Afbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen Passat (B8)Afbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen Passat (B8)

De nieuwe Volkswagen Passat B8
Volkswagen-liefhebbers kunnen hun hart vanavond ophalen, want hier is-ie dan: de achtste generatie van de Passat.

De Passat is al jarenlang een van de belangrijkste modellen van Volkswagen: in 41 jaar tijd werden er ruim 22 miljoen verkocht. Het is dus niet zo gek dat de technici in Wolfsburg de auto nogmaals flink onder de loep hebben genomen en de nodige zaken hebben aangepast. Zo past VW het MQB-platform uit de Golf toe, waardoor de Passat liefst 85 kilogram is afgevallen.

Dankzij het MQB-platform hebben de ontwerpers en technici namelijk veel meer vrijheid bij het maken van verschillende belangrijke onderdelen, zoals het onderstel, dat nu negen kilo minder weegt. Daarnaast is de aandrijflijn is ongeveer 40 kilo lichter en kon op het interieur van de Passat B8 ruim 30 kilo bespaard worden.

De Passat is in zijn huidige vorm al jarenlang succesvol en de Duitsers spelen met het nieuwe ontwerp op safe. Ja, de B8 ziet er anders uit dan zijn oudere broer, de B7, maar echt schokkend zijn de visuele aanpassingen verder niet.

De nieuwe Passat is leverbaar met verschillende benzine- en dieselmotoren, die tot twintig procent zuiniger moeten zijn dan hun voorgangers. Deze motoren zijn leverbaar met een vermogen tussen de 120 en 280 pk, al krijgt de dieselversie maximaal 240 paardenkrachten. Daarnaast komt Volkswagen met een hybride met 211 pk (waarvan 109 elektrisch), waarmee je vijftig kilometer volledig elektrisch kunt rijden.

UPDATE: de volledige/officiële informatie lees je HIER! (incl video)

Ook interessant!

  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

b8, passat, Volkswagen

Vorig bericht: « Porsche Panamera Super Sport Wide Track is heftig
Volgend bericht: Wat heb jij over voor de bijzonderste Aston Martin ooit? »

Lees Interacties

Reacties

  1. ej20g zegt

    3 juli 2014 om 21:13

    De concurrentie is en blijft mooier in mijn ogen. Toch een goede poging van Volkswagen…

    Login om te reageren
  2. Dimglor zegt

    3 juli 2014 om 21:13

    Ik vind de neus er wat raar uitzien op de foto hierboven..
    Verder ziet de variant er wel goed uit!
    Beetje weinig verandering voor de rest…
    In het interieur zal ik er zelf de loep moeten opleggen om te zien waar er iets verandert is..

    Login om te reageren
  3. sportstand zegt

    3 juli 2014 om 21:13

    Die digitale cockpit ziet er gaaf uit! Als hij maar met 20% of 14% komt, dan gaan we hem weer veel zien!

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      4 juli 2014 om 00:42

      @sportstand: vast wel, maar daar zit die digitale cockpit vast niet in. ‘Buiten je leasebudget Jan’

      Login om te reageren
  4. henk_he zegt

    3 juli 2014 om 21:14

    Neusje is wel aardig, kont doet me denken aan een 156. Middendeel: saai en kleurloos

    Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      3 juli 2014 om 22:41

      @henk_he: doe even normaal. Als je daar wat van een 156 in ziet, mankeert er iets aan je ogen

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 juli 2014 om 00:30

        @tweetyv6: brede, niet al te hoge puntige achterlichten op een achterkant die verder vrij is van opsmuk. Dat heeft de 156 ook. En natuurlijk is de designer van de 156 nu design opperhoofd bij VW.

        Login om te reageren
  5. koenigseggccxr zegt

    3 juli 2014 om 21:20

    Mooie wagen alleen de uitlaten vind ik niet zo mooi .
    De auto is wel ruim en mooi van binnen

    Login om te reageren
    • gallardogt zegt

      4 juli 2014 om 00:22

      @koenigseggccxr: Inderdaad heel aanstellerig die uitlaten.

      Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      4 juli 2014 om 09:01

      @koenigseggccxr: Precies! Deden me denken aan W12 uitlaten, beetje sjonnie gehalte.

      Login om te reageren
  6. knipperlichtje zegt

    3 juli 2014 om 21:20

    Het digitale instrumentarium is mooi, voor de rest vind ik het interieur niet echt anders dan bijvoorbeeld dat van een octavia. Wel lekker krachtige motoren zeg!

    Login om te reageren
  7. GerbenN zegt

    3 juli 2014 om 21:20

    Wat een hok

    Login om te reageren
  8. kraakensmaak zegt

    3 juli 2014 om 21:20

    Nieuw blok voor de GTD? Mmmm

    Login om te reageren
  9. coenijn zegt

    3 juli 2014 om 21:21

    Als die achterkant van de station er werkelijk zo uit komt te zien, vind ik het persoonlijk niet echt goed gelukt. Hij is overall wel mooi, maar die station niet echt.

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    3 juli 2014 om 21:23

    Die achterkant lijk wel een touran met 2 mooie uitlaten…

    Login om te reageren
  11. rune zegt

    3 juli 2014 om 21:24

    Voorkant redelijk geslaagd, achterkant is weel bijna kei hetzelfde…
    Dat interieur mogen ze ook eens dringend over een andere boeg gooien!

    Vraag me af hoe lang hij er nieuw zal blijven uitzien…

    Login om te reageren
    • parker zegt

      3 juli 2014 om 23:03

      @rune: ‘kei hetzelfde’? We zijn hier niet in brabant, jongeman..

      Login om te reageren
      • rune zegt

        4 juli 2014 om 20:55

        @parker: Sorry, ben nochtans van West-Vlaanderen… :p

        Login om te reageren
  12. fconderkantlat zegt

    3 juli 2014 om 21:29

    *pakt popcorn en gaat weer in de tuin zitten*

    Login om te reageren
  13. genesis zegt

    3 juli 2014 om 21:31

    Ook hier zie ik weer een hoop BMW invloeden.

    Login om te reageren
  14. AudiQuatro zegt

    3 juli 2014 om 21:31

    Die voorkant lijkt wel op dat nieuwe Chinese merk. Qoros, verder is het eigenlijk gewoon weer een flinke facelift.

    Login om te reageren
  15. mrbadaboem zegt

    3 juli 2014 om 21:32

    beetje een chinees aandoend neusje… of ligt dat aan mij?

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      3 juli 2014 om 23:08

      @mrbadaboem: ze willen mogelijke Chinese kopies vermijden door zelf een kopie van een kopie van het vorige model te maken.

      De Chinezen zitten nu vast met de handen in het haar.

      Login om te reageren
  16. faalhaas zegt

    3 juli 2014 om 21:41

    Chrome eraf, wieldoppen erop, R-pakket eraf, mistlichten eraf, plastic bumpers erop, en voila uw lease Passat.

    Login om te reageren
  17. bsxc2 zegt

    3 juli 2014 om 21:48

    Lijkt op een kleine A8 aan de zij & achterkant.

    Login om te reageren
  18. quattropower zegt

    3 juli 2014 om 21:58

    Wat een jaren 80 stijl… En daarmee bedoel ik niet jaren 80 a la testarossa, maar alles wat saai en vormloos was in de jaren 80, zoals volkswagens…

    Login om te reageren
  19. Jochempie zegt

    3 juli 2014 om 22:00

    Kan wel zijn dat er ergens een nieuwe passat is onthuld, maar waarom plaatsen jullie plaatjes uit 2003?

    Login om te reageren
    • @ut0 zegt

      3 juli 2014 om 22:59

      @Jochempie: Grappig.

      Login om te reageren
    • honeyhanger zegt

      3 juli 2014 om 23:05

      @Jochempie: wow super grappig.

      Login om te reageren
  20. mclarenf1lm zegt

    3 juli 2014 om 22:00

    Het kijk een Gol- Jett- Phaeto- oh, een passat als je de badge ziet. Begin me er langzaam een beetje aan te ergeren, design kenmerken zijn goed, maar alles hetzelfde uitlaten zien slaat nergens op. Audi, BMW en zelfs Mercedes zijn ook schuldig.

    Login om te reageren
  21. brekkenbats zegt

    3 juli 2014 om 22:06

    Vormloos geheel. Duidelijk gevalletje, “blijven steken in de plaatwals”.

    Login om te reageren
  22. sydney zegt

    3 juli 2014 om 22:12

    Geen verassing, maar gewoon een mooie auto.Knip en klaar.

    Login om te reageren
  23. uselessblogger zegt

    3 juli 2014 om 22:23

    hoffmeister-knik? *kuch* BMW *kuch*

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      3 juli 2014 om 22:53

      @uselessblogger: sterk aflopende motorkap en laag geplaatste koplampen… *Kuch* 3-serie *Kuch*

      Login om te reageren
  24. remydeb zegt

    3 juli 2014 om 22:26

    Best een net model geworden al lijkt ie en profil nog precies op z’n voorganger. Wel wat ongelukkig om een persfoto van het interieurlampje te gebruiken waarbij het motorlampje brandt.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 juli 2014 om 22:29

      @remydeb:
      Motor al stuk in de folder?
      Dan zeggen die lui wat over Alfa, die zijn nooit verder gekomen dan roesten in de folder en dat ligt alweer een jaar of 30 achter ons..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 juli 2014 om 00:55

      @remydeb: dat is toch gewoon de zelf check situatie voordat de motor gestart wordt?

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        4 juli 2014 om 13:24

        @mashell: horen er dan niet meer lampjes te gaan branden? Bij mijn auto gaan er in ieder geval meer dan 10 lampjes branden.

        Login om te reageren
  25. Carreza zegt

    3 juli 2014 om 23:03

    Eerlijk, ik vind het beter ogen dan de huidige versie maar ook eerlijk, erger kon het niet.

    Het blijft in ieder geval veel te saai voor mij. Het zilvergrijze exemplaar is er te veel aan …

    Login om te reageren
  26. schellekens006 zegt

    3 juli 2014 om 23:07

    Gewoon een erg goed en mooie auto voor de gewone man. Ik zoek het voor mij persoonlijk wat hogerop en exclusiever.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 juli 2014 om 01:02

      @schellekens006: wat hogerop en exclusiever? Je wordt op je wenken bediend, VW heeft voor jou de Golf Sportsvan. Die is behoorlijk aan de prijs en zal dus niet veel verkocht worden, exclusiviteit gegarandeerd, en je zit daarin lekker wat hogerop ;) maar voor echte exclusiviteit moet je toch uitwijken naar exoten als een Toyota Avensis, Honda Accord of Suvaru Legacy want zelfs de Europese premium merken die in dit segment verkopen (Mercedes, BMW, Audi en Volvo) verkopen zoveel dat het gewoon massa productie is.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        4 juli 2014 om 01:59

        @mashell: Vergeet de Lexus IS en de Infiniti Q50 niet twee schitterende auto’s, exclusief en betrouwbaarder dan die Europeanen.

        Login om te reageren
  27. jessetje zegt

    3 juli 2014 om 23:12

    Vind zelf dat ie er erg strak uitziet. Mooi ding hoor!

    Login om te reageren
  28. agera zegt

    3 juli 2014 om 23:20

    Voorkant Passat CC en achterkant weer herkenbaar VW. Zal gewoon weer een goede (lease) auto worden.

    Klassieke concurrenten zijn natuurlijk de Ford Mondeo, Opel Insignia, Peugeot 508, maar die zijn nooit echt mijn type auto’s geweest. Eerlijk gezegd ben ik er niet uit vind ik deze Passat nu mooi of niet? Mijn sympathie voor VAG is er vanwege dat zij Lambo, Bugatti en Bentley in leven gehouden hebben, maar dit is amper nieuwe dan het vorige model.
    Ben wel lichtelijk teleurgesteld.

    In deze klasse zou ik bovengenoemde auto’s allemaal laten staan inclusief de VW Passat, ik zou gaan shoppen bij Lexus of Infiniti.

    Login om te reageren
  29. Lennaert zegt

    3 juli 2014 om 23:27

    Conservatief, typisch volkswagen. Maar hij is zeker mooi.

    Login om te reageren
  30. sijpkesn zegt

    3 juli 2014 om 23:32

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  31. henkhupelschoten zegt

    3 juli 2014 om 23:54

    “Passaai” doe mij maar gewoon een mooie c-klasse of Opel insignia maar dit voelt gewoon als saai thuis komen, het gevoel van “zo ik ben weer thuis én de ellende kan weer beginnen” heeft overigens iedere volkswagen naar mijn mening

    Login om te reageren
  32. Jantje_555 zegt

    3 juli 2014 om 23:55

    Hij is mooi maar zo gaan we hem amper zien… Het zal hier eerder een saaie zilveren of grijze bluemotion worden…

    Login om te reageren
  33. Praeses zegt

    4 juli 2014 om 00:08

    Station lijkt op de Honda Accord station!

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      4 juli 2014 om 06:52

      @Praeses: Die station is een vrijwel exacte kopie van de vorige Passat, en wetende hoe lang die al meeloopt weet je dus ook waar Honda z’n inspiratie vandaan gehaald heeft.

      Aan de andere kant, als je een zakelijke combi wilt maken, zonder allerlei rare designfratsen, dan heb je als ontwerper niet heel veel vrijheid…

      Login om te reageren
  34. moveyourmind zegt

    4 juli 2014 om 00:11

    Best wel gewaagd!

    Niet de auto zelf, maar om op het navigatiesysteem de straten Germania te tonen, de stad van Duitslands grootste ‘architect’. Volkswagen verloochent zijn afkomst in ieder geval niet.

    Login om te reageren
  35. speedie zegt

    4 juli 2014 om 00:17

    C-classe of Insignia kunnen helemaal niet tippen aan deze Passat wat betreft functionaliteit en ruimte. Echt een zakelijke en gebruiksvriendelijke auto en daar gaat het in principe om. Toch sportiever ogend zonder te moeten inboeten aan knie en hoofdruimte. Belangrijkste zit toch weer onderhuids met resem aan motoren en rijhulpmiddelen. GPS in wijzerplaat is schitterend.

    Login om te reageren
  36. redbeams zegt

    4 juli 2014 om 00:17

    No way ugly as hell…dat doen de concurrenten toch echt beter.

    Login om te reageren
  37. mashell zegt

    4 juli 2014 om 00:52

    De sedan heeft op de foto’s wel iets, maar eerst in het echt zien want bij VW liggen de foto’s soms nogal lang in de fotowinkel. De variant ruikt op de foto al naar spruitjes.
    Het interieur is opmerkelijk. De lijnen op de ventilatieroosters zijn mooi maar weer zit het infotainment te laag. Ook jammer dat de klimaatknoppen weer verdiept moeten zitten, dat ziet er goedkoop uit als niet helemaal passend maar toch gerecycled. En gerecycled is er veel, bijna alles is 1 op 1 uit de MQB Golf overgenomen. Behalve het volledig digitale cluster, dat is uit de Audi TT (niet toevallig ook een MQB voertuig).

    Login om te reageren
  38. isobmw zegt

    4 juli 2014 om 01:41

    De politie mag de touran wel inruilen voor deze, niet dat ik deze mooi vind maar toch beter als die lelijke touran..

    Login om te reageren
  39. Arnoud zegt

    4 juli 2014 om 06:19

    Nog steeds een kofferklep met beugels? Dat kan echt niet meer op zo’n dure auto in deze tijd. Daar wordt de effective ruimte een stuk kleiner van.

    Login om te reageren
  40. mbkevin zegt

    4 juli 2014 om 06:30

    Nah, interieur saai/lelijk exterieur gaat wel maar beetje t zelfde als vorig model passat.. Station zoals hier afgebeeld wel mooi.. Maar toch, wss een van de beste kopen op de automarkt

    Login om te reageren
  41. potver7 zegt

    4 juli 2014 om 06:49

    Als je had geroepen dat het een flinke face-lift was, dan had ik je ook geloofd. Daar is VW immers ook niet vies van.

    De neus vind ik nog niet echt mooi. Die grille zou zo op een Aziaat kunnen, en doet wat mij betreft iets teveel z’n best om te roepen dat er een grote luxe auto aan komt rijden.

    Login om te reageren
  42. racerx zegt

    4 juli 2014 om 07:12

    Jammer van dat Audi lijntje over de zijkant, langs de deurgrepen. Verder een mooie zakensedan.

    Login om te reageren
  43. fordnut zegt

    4 juli 2014 om 08:34

    Het moet toch fantastisch zijn voor een Volkswagen ontwerper dat hij na 4 jaar weer nieuwe koplampen en achterlichten voor een model mag tekenen.

    Login om te reageren
  44. endofline zegt

    4 juli 2014 om 08:47

    De looks zijn niet echt mijn ding, te amerikaans. Maar als ze met dezelfde afmetingen 85 kilogram minder op de schaal kunnen zetten dat is knap. Dat is een volle persoon minder en dat voel je.

    Login om te reageren
  45. Specht zegt

    4 juli 2014 om 11:14

    Vind het geen heel mooi ontwerp. Maar er zit wel een premium-ish feel aan, waardoor dit ontwerp de oude B7 er gelijk zwaar verouderd en goedkoop uit laat zien.

    Login om te reageren
  46. mipmip zegt

    4 juli 2014 om 15:05

    @endofline de ventilatieroosters in het dashboard

    Login om te reageren
  47. gerjanm zegt

    4 juli 2014 om 18:12

    Ik vind hem persoonlijk iets te vierkant en die uitlaten passen totaal niet op een passat.

    Login om te reageren
  48. Tommy2 zegt

    5 juli 2014 om 14:29

    Dat werd tijd, de huidige draait al bijna 10 jaar mee. De sedan ziet er goed uit, de variant is weer vrij lelijk. Benieuwd hoe deze grote bak het gaat doen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North