• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de overtreffende trap van de GT3 RS

Auteur: machielvdd, gepost 22 november 2024 om 10:00 – 10 Reacties

De spoiler neemt nu echt lachwekkende proporties aan.

Je zou denken dat de 992 GT3 RS wel genoeg downforce heeft, met zijn gigantische taartschep. Toch is er nu een overtreffende trap van de GT3 RS: de langverwachte GT3 RS Manthey Racing. Deze heeft nóg meer downforce, mede dankzij een krankzinnig grote spoiler.

Manthey Racing is niet zomaar een tuner, want Porsche heeft sinds 2013 een meerderheidsbelang in deze partij. De kits van Manthey worden daarom in samenwerking met Porsche ontwikkeld en zijn ook gewoon te bestellen via de dealer. Bovendien blijft de fabrieksgarantie intact.

Aangezien de 992 GT3 RS standaard al hele extreme aerodynamica heeft, is Manthey een beetje overbodig gemaakt. Toch zijn ze erin geslaagd om de GT3 RS nog extremer te maken. We hadden al eerder beeldmateriaal voorbij zien komen, maar nu is ‘ie helemaal officieel.

De spoiler zelf is niet eens groter geworden, maar Manthey heeft de achtervleugel wel grotere end plates gegeven en een gigantische haaienvin gemonteerd. Daarbij hebben ze ook de achterruit opgeofferd: die is vervangen door een carbon paneel. Op het dak zijn ook nog eens zes extra vinnen geplaatst, naast de twee die er al zaten.

De GT3 RS is verder voorzien van een nieuwe splitter aan de voorkant, extra vleugels aan weerszijden van de voorbumper, een extra groter diffuser en aerodiscs op de achterste velgen. Mooi is anders, maar het is allemaal wel functioneel. Met de Manthey-kit genereert de auto nu meer dan een ton aan downforce bij 285 km/u.

Om te zorgen dat alles in balans blijft is ook het onderstel aangepast. De veren zijn voor 30% stijver geworden en achter 15% stijver. Ook worden de automatische schokdempers nog sneller en preciezer afgesteld. Last but not least zijn er nieuwe remblokken en remleidingen die voor een snellere respons moeten zorgen.

Wat de Manthey-kit voor de GT3 RS precies moet kosten weten we nog niet op het moment van schrijven, maar hij is vanaf heden te bestellen. Vanaf januari is de Manthey GT3 RS ook beschikbaar bij de Porsche-dealer om de hoek.

Ook interessant!

  • Manthey Porsche 911 GT3 RS, want het kon nog heftiger
  • Slechts één gelukkige mag deze GT3 RS kopen
    Slechts één gelukkige mag deze GT3 RS kopen
  • Spotter toont zijn Porsche 997 GT3 RS
  • Wat krijgen we nou? Een 992 GT3 RS Cabrio?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, gt3-rs, manthey, Porsche

Vorig bericht: « Top 10: dit zijn de Nederlandse autobedrijven met de grootste omzet
Volgend bericht: Dit zijn de meest bijzondere elektrische occasions op Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    22 november 2024 om 10:13

    Ik geloof nooit dat je met zo’n taartschep nog een toelating voor de openbare weg gaat krijgen.

    Die (bijna) dichte putdeksel velgen achter zijn trouwens wel +1.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      22 november 2024 om 12:54

      Het zijn aerodiscs, geen putdeksels ;-)

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    22 november 2024 om 10:38

    Leuk als je nabij de Ring woont en je normale GT3 RS hebt uitgespeeld op rondetijden…je zou zeggen dat het verder tamelijk overbodig is om deze kit te kopen. Zijn er weinig die echt het maximale al uit hun gewone GT3 RS hebben gehaald, en dan bedoel echt tot op de rand van kunnen hebben gereden.

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      22 november 2024 om 12:41

      80% procent zal gekocht worden door wie de langste wil hebben aan de bar. Dit setje zal ongetwijfeld gruwelijk duur worden en eigenlijk alleen prof rijders zoals Nicky Catsburg etc kunnen er wat mee.

      Login om te reageren
    • melv zegt

      22 november 2024 om 13:24

      Wat ik wel eens vernomen heb is dat de auto met het MR pakket vooral makkelijker word om hard mee te rijden. Op zich wel logisch omdat de auto er nog een stukje sneller van word, word het voor de ”doorsnee” rijder eenvoudiger om hetzelfde tempo te rijden als wat ze al deden.

      Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    22 november 2024 om 11:15

    Krijg de indruk dat de achterspoiler nu gefixeerd is, niet meer hydraulisch versteld kan worden. Klopt dat of zie ik ze vliegen ?

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      22 november 2024 om 11:33

      Nee dat lijkt maar zo, de haaienvin zit niet vast aan de spoiler

      Login om te reageren
    • JelmerS zegt

      22 november 2024 om 14:30

      Het wordt pas echt geinig als je die spoiler helemaal in klappen voor een normale look

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    22 november 2024 om 12:47

    De groen met goud combinatie is wel mooi.

    Login om te reageren
  5. maussieknip zegt

    22 november 2024 om 13:18

    Na het winnen van de loterij zal deze denk ik zeker bij mij in de garage komen te staan en zal ik er heel vaak mee naar een circuit rijden om te kijken hoe snel ie echt is. Eerst maar een aantal cursussen volgens om ermee om te kunnen gaan. Voor daily koop ik er een touring naast en voor het gezin een Cayenne. Deze maakt wel erg begeerlijk, ondanks die immens grote spoiler.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North