• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]

Auteur: RubenPriest, gepost 30 september 2016 om 08:38 – 20 Reacties

Afbeelding Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]Afbeelding Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]Afbeelding Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]Afbeelding Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]Afbeelding Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]Afbeelding Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [alle prijzen]

Zoe
We zien de Zoe nu eindelijk van alle kanten.

Gisteren werd officieel bekend dat de elektrische hatchback van de Franse autofabrikant een nieuwe batterij heeft gekregen. En dat is ook meteen het belangrijkste nieuws. Renault vond het uiterlijk van de Zoe nog wel fris genoeg en dus is er op dit gebied niets veranderd.

De Zoe met de Z.E 40-batterij (41 kWh) brengt je nu in theorie zo’n 400 kilometer ver. Het is mogelijk om de auto aan te schaffen en de batterij te huren, maar het is ook mogelijk om de Zoe inclusief de batterijen te kopen. Dit is wel een stuk duurder. De prijzen check je in de tabel hieronder.

UitvoeringPrijs (batterijhuur)Prijs (koop)
R90 Entry 22 kWh, 240 km21.490 euro29.390 euro
R90 Life 41 kWh, 400 km23.990 euro31.890 euro
R90 Intens 41 kWh, 400 km25.990 euro33.890 euro
R90 Bose 41 kWh, 400 km28.790 euro36.690 euro
Q90 Life Quickcharge 41 kWh, 370 km24.690 euro32.590 euro
Q90 Intense Quickcharge 41 kWh, 370 km26.690 euro34.590 euro
Q90 Bose Quickcharge 41 kWh, 370 km29.490 euro37.390 euro

Ook interessant!

  • Renault wanbetalers
    Wanbetalers kunnen gewoon doorrijden met hun Renault
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Elektrisch, hatchback, parijs, parijs-2016, Renault, zoe

Vorig bericht: « Abarth 595: Italiaans herrieschoppen vanaf 23 mille
Volgend bericht: Verstappen pakt P5 tijdens tweede vrije training op Sepang »

Lees Interacties

Reacties

  1. sracert zegt

    30 september 2016 om 08:43

    Tesla 3.0. leuk bakkie voor woon-werk in randstad.

    Login om te reageren
  2. henkp1 zegt

    30 september 2016 om 08:47

    Goed bezig daar bij Renault. Ik vind de Zoé nog steeds een leuke auto. Met de nieuwe batterijen (zelfde volume en gewicht als vorige) en langere autonomie, makkelijk 300 km in de praktijk, is dit een hele goede EV aanbieding. Oh ja met € 6.000 euro subsidie voor particulieren in 2017 wordt ie zelfs financieel aantrekkelijk!

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      30 september 2016 om 09:03

      @henkp1: die achterkant kan alleen niet vind ik :/
      Verder isie prima

      Login om te reageren
  3. JvH zegt

    30 september 2016 om 08:47

    Liever een Abarth dan

    Login om te reageren
  4. tenaci zegt

    30 september 2016 om 08:49

    Dat ziet er steeds beter uit. Er begint nu toch zo langzaamaan een generatie EV’s te komen die steeds serieuzere en steeds meer praktisch bruikbare opties zijn. De range wordt beter, de prijzen lager. Auto’s als deze en bijvoorbeeld de Ampera-e kunnen wel eens gamechangers worden.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      30 september 2016 om 09:10

      @tenaci: De zoë en de Ampera-E zijn auto’s die vooral fijn zijn als je de stad niet uithoeft. Ze hebben ouderwets hoge CW waarden waardoor het verbruik op de snelweg gigantisch toeneemt.

      De Renault zoë zit op [b]0.29 [/b](€30~40K)
      De Ampera-E zit op [b]0.32 [/b](€35~40K)

      Niet erg voor iedereen die binnen de stad blijft rijden, maar voor mensen die ook wel snelwegkilometers maken, zijn auto’s als de Tesla 3 (Cw 0.21) meer aantrekkelijk mocht je niet te veel range willen inleveren.

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        30 september 2016 om 09:59

        @martinus: daar heb je zeker een punt. Daar was ik me niet van bewust. Hadden ze in de ontwikkeling beter kunnen doen. Het zijn natuurlijk wel wat kleinere auto’s dus zal ook lastiger te realiseren zijn dan bij een tesla met veel grotere wielbasis.

        Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    30 september 2016 om 09:00

    Gaat toch wel opeens rap hoor met die actieradiussen. De nieuwe Opel Ampera komt zelfs al 500km ver, heeft 200pk en ziet er nog best aardig uit ook. Zou best graag zo’n karretje willen hebben, en dan in de garage een Maserati Quattroporte GT S met blerende V8 voor de lol.

    Login om te reageren
  6. sjaakjwt zegt

    30 september 2016 om 09:09

    Om het verhaal compleet te maken zou het lekker als de huurprijzen ook worden vermeld.

    Zoals hierboven al vermeld wordt, het gaat steeds beter met de actieradiussen. Als de premiummerken dit ook weten te bereiken, dan kan Tesla langzaamaan inpakken in Europa.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      30 september 2016 om 09:13

      @sjaakjwt: Van zowel de zoë als de Ampera-E liggen de CW waardes anderhalf keer hoger dan bij het Model 3.

      Voor wie veel op de snelweg rijdt, en niet te veel range wilt verliezen lijkt de Model3 nog steeds een aantrekkelijke keuze om op te wachten.

      Login om te reageren
      • mrB zegt

        30 september 2016 om 09:49

        @martinus: maar dat is met al die kleine hatchbacks. Met een up of Smart wil je de stad ook liever niet uit en die gaan ook zuipen op de snelweg.

        Login om te reageren
  7. kobus1967 zegt

    30 september 2016 om 09:16

    Wat is het verschil tussen de verschillende quickchargers?

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      30 september 2016 om 09:48

      @kobus1967: en waarom heeft de quickcharge versie minder range met dezelfde energie? Nog steeds een prima prestatie, maar wel apart.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    30 september 2016 om 09:17

    Opzich een heel interessant bakkie met een mooie range. Ziet er ook echt goed uit voor een a/b segmenter. Maar wel gewoon heel duur. Daarom eigenlijk kansloos.

    Login om te reageren
  9. hennyhuisman zegt

    30 september 2016 om 09:34

    Zou dat woordje “Now” een prikje zijn naar de Model 3? :) OT: serieuze optie voor heel veel mensen en bedrijven denk ik

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    30 september 2016 om 09:39

    Opel en Renault hebben goede stappen gezet. De prijzen gaan omlaag en de range omhoog. Het is momenteel nog steeds niet helemaal aantrekkelijk, maar het omslagpunt komt wel steeds dichterbij.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    30 september 2016 om 10:04

    100% electric now. Renault is dus gestopt met het verkopen van brandstofmotoren? Dat is toch best wel groot nieuws.

    Login om te reageren
  12. sanderm3 zegt

    30 september 2016 om 10:09

    Dan ben je best dom als je voor de Entry kiest, voor het verschil in prijs met de 400km versie.

    Login om te reageren
  13. wza1979 zegt

    30 september 2016 om 10:16

    Ik heb serieus gekeken naar de Zoe.

    Maar afgeknapt op de batterij huur, de vreselijke stoelen en de herrie die de elektro motor maakt.
    Ik was gewent dat een EV lekker stil is, maar de Zoe maakt een echt een akelige bak herrie.

    Login om te reageren
  14. defl8 zegt

    30 september 2016 om 15:46

    @kobus1964 @mrb
    Uit informatie van vorig jaar: Quickcharge lijkt met 43kW te laden en normaal met 22kW.

    Ik denk dat dat accupakket iets meer ruimte heeft voor koeling en dus minder plek voor batterijtjes.

    Ruwweg 43kW kan 41kWh in een uurtje volstoppen, maar als het te warm wordt moet het rustiger, dus

    Opvallend genoeg vond ik de information dus uit een persbericht op renault.nl van december ’15 en is alle referentie naar “Zoe” weg op de renault.nl site. Daar hebben ze het nog over de R240 en Q210 motoren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North