• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 992 Turbo S: dit is hem!

Auteur: machielvdd, gepost 18 februari 2020 om 19:02 – 18 Reacties

Porsche 992 Turbo S

De échte Turbo-versie van de 992-reeks laat zich voortijdig zien.

De onthulling van de Porsche 992 Turbo zou sowieso geen grote verrassing worden, maar nu zeker niet. De auto is namelijk al in al zijn glorie te bewonderen op foto’s die vanavond opdoken. Zoals we van Porsche gewend zijn is er sprake van een evolutie, maar dat maakt de auto niet minder vet.

De vorige generaties waren vooral te herkennen aan de luchtinlaten aan de zijkant. Dat is bij de 992 ook weer het geval. Een gewijzigde voorbumper en een bescheiden spoiler – vergeleken met de RS-modellen – mogen natuurlijk ook niet ontbreken.

De uitvoering van het exemplaar op de foto’s is trouwens iets minder bescheiden. In de praktijk zal 90% van de eigenaren gewoon voor grijs of zwart kiezen. Hoe snel de Porsche 992 Turbo ook is, het is nog altijd een auto waarmee je gewoon dagelijks naar je werk kunt gaan.

https://www.instagram.com/p/B8tt1-hp1J6/?igshid=nj0ycl0rgagh

De velgen zien er heel bekend uit. Die zagen we namelijk al op de 991 Turbo S Exclusive Series. Wat verder nog opvalt is de striping. Dit zal een leuke optie zijn voor de weinige klanten die niet gaan voor een anonieme uitvoering. Bij de vorige Turbo stond dit niet op de optielijst.

Wat we qua vermogen kunnen verwachten is ook al bekend. Naar verluid zal de Turbo S over maar liefst 650 pk beschikken. Dat is een flinke schep meer dan de 580 pk van de 991 Turbo S. De S-loze Turbo zal naar verwachting 600 pk krijgen. Als het er net zo aan toe gaat als bij de vorige generatie is de Turbo S de belangrijkste versie. Ondanks het prijsverschil van een kleine €30.000 gingen de meesten klanten namelijk voor een S.

De officiële onthulling van de Porsche 992 Turbo (S) staat voor Genève op de planning. We kunnen dus over zo’n twee weken alle details over de auto vertellen.

UPDATE: er is nog een Instagram-gallery van de Porsche 992 Turbo de wereld in geslingerd. Hierop is vrijwel dezelfde auto ook vanbinnen en recht van achter te aanschouwen.

https://www.instagram.com/p/B84twy_BYT8/?igshid=1scz1rgbaki88

Ook interessant!

  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla
  • Hybride Porsche 911
    Hybride Porsche 911 nu eindelijk op komst
  • Porsche 80 miljard
    Zou je een ton EXTRA betalen voor een 911 Turbo?
  • Ruf 992 upgrades
    RUF 992 upgrades maken de Turbo bijna overbodig

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, gelekt, Porsche, turbo-s

Vorig bericht: « Audi RS Q3 Sportback – rijtest en video
Volgend bericht: ‘Elektrische taxi niet in trek bij klanten’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    18 februari 2020 om 19:29

    Van wat ik nu kan zien,, ??????

    Login om te reageren
  2. fastforward zegt

    18 februari 2020 om 19:36

    Een marktoverzicht lijkt me wel aardig. Heeft de Turbo-S een angstgegner?

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    18 februari 2020 om 19:42

    De Porsche Taycan gaat in 3s naar de 100.
    De vraag is:
    Is de Turbo S nou nog steeds de snelste Porsche in het portfolio?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      18 februari 2020 om 20:05

      @janjansen: Deze duikt wel onder de 3 seconde. En naar de 200 is relevanter als je het mij vraagt. Zelfs naar de 300 doet deze turbo echt goed mee met de snelste van het moment.

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      18 februari 2020 om 23:18

      @janjansen: de vorige pakte hem toch ook al in 2,9sec??

      Login om te reageren
      • capogbe zegt

        19 februari 2020 om 00:51

        @kennone: Op papier, in werkelijkheid is/was 2,6 zelfs mogelijk bij perfecte omstandigheden.

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    18 februari 2020 om 20:09

    Hij is fijn!

    Login om te reageren
  5. bsxc2 zegt

    18 februari 2020 om 20:10

    Lekkere auto hoor (ik ben alleen een beetje Porsche moe aan ’t worden).

    Login om te reageren
    • tttijn zegt

      19 februari 2020 om 09:09

      @bsxc2: nou dan zal je Tesla helemaal leuk vinden!!

      Login om te reageren
  6. 205zonderdak zegt

    18 februari 2020 om 20:45

    Het zal ongetwijfeld lekker rijden maar die neus is toch niet om aan te gluren!

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      18 februari 2020 om 21:39

      @205zonderdak: het is net als carnaval: na 100 neuzen op te hebben gezet heb je ze op ’n gegeven moment allemaal wel gehad en wordt ’t er niet beter op. Tenzij je gezopen hebt, maar dan wordt alles beter dus da telt niet. ?

      Login om te reageren
  7. joos straetmans zegt

    18 februari 2020 om 20:51

    Die neus zie je ook niet als je achter het stuur zit.

    Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    18 februari 2020 om 22:46

    Inderdaad, die neus, zelfs de imposante aardbeiengiechel van mn buurman ziet er eleganter uit. Maar die heeft dan weer geen 650 peekaa.

    Login om te reageren
  9. lompey zegt

    18 februari 2020 om 23:15

    Bij porsche twijfel ik nu of er echt wel een turbo in zit

    Login om te reageren
  10. jajeroenja zegt

    19 februari 2020 om 06:55

    Volgens mij is het best een leuke velg met een normaal zilver lakje ipv dit.

    Laatste jaren een trend bij autofabrikanten, een zo’n druk mogelijke velg ontwerpen…

    Login om te reageren
  11. racerx zegt

    19 februari 2020 om 06:56

    Fraai! Hebben ze weer mooi gedaan bij Porsche. Gister trouwens even de laatste Top Gear aflevering gekeken, waarin Harris de Taycan reviewt. Eerste EV waar ik hebberig van word, als dat soort wagens de toekomst worden heb ik er geen problemen mee. Zit zelfs wel een geinig geluid in. Nu dat laden nog even onder de 5 min krijgen, anders krijg ik flashbacks naar m’n R/C wagentje van vroeger waarbij ik ook het geduld niet had om op een volle accu te wachten…

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    19 februari 2020 om 09:19

    De voorkant is wel erg hoekig, dat kan inderdaad veel mooier.

    Login om te reageren
  13. ottosk zegt

    19 februari 2020 om 10:49

    @fastforward Als je ooit eens met een 911 Turbo gereden hebt dan weet je dat je rechtervoet de enige Angstgegner is :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North