Dit is de Techrules AT96: een EV met 8.640 Nm

Auteur: , 35 Reacties

Plus een actieradius van 2.000 km. En dat alles verbruikt minder dan de gemiddelde staafmixer.

Dit is de Techrules: een Chinese EV met 8.640 Nm

De Chinezen geven namelijk een vermogen van 1.044 pk op bij een verbruik van slechts 0,18 l/100 km. Het zou een beetje flauw zijn om deze conceptcar nu al af te schieten en we willen in de nabije toekomst niet het deksel op de neus krijgen, dus wij doen vrolijk mee. Techrules ontwikkelde namelijk een turbine-oplaadsysteem voor EV’s, genaamd Turbine-Recharging Electric Vehicle (TREV).

Hiermee worden technieken uit de luchtvaart en autowereld met elkaar gecombineerd om een onovertroffen aandrijflijn neer te zetten met eerdergenoemde cijfers tot gevolg. Middels een microturbine wordt elektriciteit gegenereerd die vervolgens z’n weg naar de accu’s vindt. Resultaat: minder accu’s en dus minder ballast. Het gewicht blijft dan ook hangen op 1.280 kg.

De AT96 conceptcar zoeft in 2,5 tellen naar de honderd, richting een begrensde top van 350 km/u. Binnen enkele jaren moet de auto daadwerkelijk in productie gaan dus dan kunnen we zelf met een stopwatch en GPS aan de gang om een en ander na te trekken. We zijn benieuwd!




35 reacties

Erg voetganger vriendelijke spoiler
Ha..ha..haha..hahahahahah
@janmetdelangeachternaam: ik denk meer, ni hou hou hou hou hou
@r32turbo + @janmetdelangeachternaam :
En ik denk: Wat moet ik nou met reacties als deze. Moet dit leuk zijn? Nou, ik lig in een deuk hoor! Zelden zulke goede humor meegemaakt. Past slechts in één categorie: Zonloze reacties!
@9000cse: tis inderdaad bewolkt buiten…
Dit ziet er niet verkeerd uit. Ik ben benieuwd of ze het ook echt weten te realiseren of dat het bij een concept blijft en uiteindelijk een stille dood sterft.

Wat die raceversie betreft: Damn, flinke spoiler zeg! En het kan aan mij liggen, maar werkt die enorme ruitenwisser niet precies boven het blikveld van de coureur?
De uitlaten hebben ze vast niet van de 918 afgekeken
@remus1997: nee, ze hebben de tesla gebruikt
@remus1997: heeft meer met het feit te maken dat hier een turbine onder zit
Mooie mock-up
@potjak: ja, ik dacht ook al “is dat interieur van papier-maché en zijn ze het vergeten te schilderen?”
8640Nm en elke 500km langs de profile?
Serieuze Bamibak!
Ik vind dit best vet!
Sinds wanneer zijn kilowatts in liters te krijgen? Aangezien ik niks over een verbrandingsmotor lees.
@moondustfocus: En die turbine dan?!
@boris9397: Die verbranden idd brandstof (overheen gelezen)
@boris9397: Die heeft ook geen verbrandingsmotor nodig.
@gerjanm: zat met mn hoofd bij windturbines c:
Turbine techniek vind ik wel interessant, maar hou je cijfers een beetje realistisch totdat je een werkelijk productierijp product hebt
Heel mooi! Echt top ontwerp. Ben benieuwd of de techniek werkt, de helft van de specs is al interessant genoeg..
Bandenvretertje als hij 8000nm+ heeft zal hij elke week naar de banden boer gaan, of maakt i zijn eigen rubber aan?
Ben ik de enige die totaal niks voelt voor van die auto’s met 1000+pk en +/-2000 Nm? Waar in godsnaam willen ze de gemiddelde klant vinden die ermee om kan gaan? Daarbij, kan de gemiddelde aandrijfas het langer dan een half jaar aan? Of Blbanden? Velgen? Differentiëlen? Maak toch gewoon auto’s waarin een normale sterveling (zij het met een aanzienlijk pak geld op zak) gewoon kan rondrijden! Je betaalt nu alleen maar voor een pak kracht waar jijzelf (en waarschijnlijk je banden ook) niet fatsoenlijk mee om kan gaan, en dus nooit echt kan benutten.
@cmllmmns: Helaas leven we in een commerciele wereld, waarin alles draait om de cijfertjes. Pk, Nm, gewicht, acceleratietijden, rondetijden op de ring, etc. etc. Commercieel gezien is het dus van het grootste belang dat jouw ‘product’ op één of meerdere van de genoemde punten beter scoort dan een ander vergelijkbaar ‘product’. Er zullen altijd mensen blijven die daar gevoelig voor zijn, terwijl het eigenlijk niets zegt. De beleving in een auto is helaas niet in cijfertjes uit te drukken en daar gaat het eigenlijk om.
@eltee: precies. “Cijfertjes maken blind”, zullen we maar zeggen. Ik word dan wel weer blijer van zoiets als de 570GT, F-type SVR of de DB11. Nog steeds een bak peekaas, maar al een stuk realistischer.

PS: ik zie nu ook dat ik ‘banden’ prachtig gespeld heb in mijn vorige reactie…
Vind de kleur wel gaaf, als we die in de toekomst blijven zien ben ik al tevreden.
Neus van de McLaren en kont van de NSX.
De specs zijn wel erg overdreven goed…….
Prima design, die Chinezen leren snel! Volgende les: realistische doelen.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze dit verder uitwerken, maar realistisch gezien zijn de Nm, actieradius en verbruik extreem optimistisch. Desalniettemin is de beoogde techniek erg mooi en kunnen ze mogelijk cijfers neerzetten waarvoor ze zich niet hoeven schamen.
Miljoenmiljard Nm! En dan die achterkant… Ze mogen ‘m houden.
Ik geloov dur cheen sack van allemol !!
Ziet er best leuk uit. Maar dit gaat niks worden, tenzij die veel lager wordt geprijsd dan concurrenten. Wie wil er nou een Chinees rijden, als je ook een Japanner, Italiaan of Duitser kan rijden.
@e550:
Vroegah. Toen lachten we Japanners keihard uit. Je ging toch niet in zo’n ding rijden, als je ook een mooi British Leyland product kon rijden? En moet je nu eens kijken….

Toen, beetje later. Toen lachten we massaal de Koreanen uit. Je ging toch niet in zo’n ding rijden, als je ook een mooie Volkswagen kon rijden? En moet je nu eens kijken….

Nu, weer wat later. Nu lachen we massaal Chinezen uit. Je gaat toch niet in zo’n ding rijden, als je ook een mooie Nissan kan rijden? En over een X aantal jaar? We zullen het zien….
Met de juiste versnellingen er tussen kan mijn scenic van 2006 ook 8000Nm leveren hoor…
Ik wilde net zeggen… 8640Nm op de motor zegt niks als je er niet bij vermeld bij welk toerental dit is… het enige dat interessant is, is uiteindelijk koppel op de wielen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).