• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Techrules AT96: een EV met 8.640 Nm

Auteur: Author, gepost 1 maart 2016 om 20:42 – 35 Reacties

Dit is de Techrules: een Chinese EV met 8.640 Nm


Plus een actieradius van 2.000 km. En dat alles verbruikt minder dan de gemiddelde staafmixer.

De Chinezen geven namelijk een vermogen van 1.044 pk op bij een verbruik van slechts 0,18 l/100 km. Het zou een beetje flauw zijn om deze conceptcar nu al af te schieten en we willen in de nabije toekomst niet het deksel op de neus krijgen, dus wij doen vrolijk mee. Techrules ontwikkelde namelijk een turbine-oplaadsysteem voor EV’s, genaamd Turbine-Recharging Electric Vehicle (TREV).

Hiermee worden technieken uit de luchtvaart en autowereld met elkaar gecombineerd om een onovertroffen aandrijflijn neer te zetten met eerdergenoemde cijfers tot gevolg. Middels een microturbine wordt elektriciteit gegenereerd die vervolgens z’n weg naar de accu’s vindt. Resultaat: minder accu’s en dus minder ballast. Het gewicht blijft dan ook hangen op 1.280 kg.

De AT96 conceptcar zoeft in 2,5 tellen naar de honderd, richting een begrensde top van 350 km/u. Binnen enkele jaren moet de auto daadwerkelijk in productie gaan dus dan kunnen we zelf met een stopwatch en GPS aan de gang om een en ander na te trekken. We zijn benieuwd!


Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?
  • Nieuwe elektrische auto's vinden hun weg vaak naar de zakelijke markt. Elektrische auto occasions zijn echter meer interessant voor de particulier. Het aanbod groeit de laatste tijd hard, maar wat zijn de meest interessante elektrische auto occasions voor de particulier?
    Deze EV occasions zijn interessant voor de particulier
  • Twintig procent van EV kopers gaat terug naar benzineauto

Nieuwste artikelen

  • Maandenlang gratis tanken komt vrouw duur te staan
    Blijf weg van dure benzinepompen. Ik herhaal…
  • Echt helemaal niemand wil een handbak
  • Dit is de echte reden dat Horner ontslagen is bij Red Bull
  • Het is zwart, weegt 2684 kilo en de vloermatten trillen. Rara, wat is dat?
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, blauw, concept, Elektrisch, geneve, geneve-2016, hypercars, Supercars, techrules, turbine

Vorig bericht: « De nieuwe Porsche 718 Boxster
Volgend bericht: McLaren 675LT Spider is met goud bekleed »

Lees Interacties

Reacties

  1. huupe zegt

    1 maart 2016 om 20:45

    Erg voetganger vriendelijke spoiler

    Login om te reageren
  2. janmetdelangeachternaam zegt

    1 maart 2016 om 20:47

    Ha..ha..haha..hahahahahah

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      1 maart 2016 om 21:38

      @janmetdelangeachternaam: ik denk meer, ni hou hou hou hou hou

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        2 maart 2016 om 02:45

        @r32turbo + @janmetdelangeachternaam :
        En ik denk: Wat moet ik nou met reacties als deze. Moet dit leuk zijn? Nou, ik lig in een deuk hoor! Zelden zulke goede humor meegemaakt. Past slechts in één categorie: Zonloze reacties!

        Login om te reageren
        • eltee zegt

          2 maart 2016 om 09:45

          @9000cse: tis inderdaad bewolkt buiten…

          Login om te reageren
  3. Edge zegt

    1 maart 2016 om 20:48

    Dit ziet er niet verkeerd uit. Ik ben benieuwd of ze het ook echt weten te realiseren of dat het bij een concept blijft en uiteindelijk een stille dood sterft.

    Wat die raceversie betreft: Damn, flinke spoiler zeg! En het kan aan mij liggen, maar werkt die enorme ruitenwisser niet precies boven het blikveld van de coureur?

    Login om te reageren
  4. remus1997 zegt

    1 maart 2016 om 20:51

    De uitlaten hebben ze vast niet van de 918 afgekeken

    Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      1 maart 2016 om 20:56

      @remus1997: nee, ze hebben de tesla gebruikt

      Login om te reageren
    • timoonus zegt

      1 maart 2016 om 22:31

      @remus1997: heeft meer met het feit te maken dat hier een turbine onder zit

      Login om te reageren
  5. potjak zegt

    1 maart 2016 om 20:52

    Mooie mock-up

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      2 maart 2016 om 12:33

      @potjak: ja, ik dacht ook al “is dat interieur van papier-maché en zijn ze het vergeten te schilderen?”

      Login om te reageren
  6. hfdude zegt

    1 maart 2016 om 20:55

    8640Nm en elke 500km langs de profile?

    Login om te reageren
  7. michaelb zegt

    1 maart 2016 om 20:55

    Serieuze Bamibak!

    Login om te reageren
  8. joostvis zegt

    1 maart 2016 om 20:58

    Ik vind dit best vet!

    Login om te reageren
  9. moondustfocus zegt

    1 maart 2016 om 20:59

    Sinds wanneer zijn kilowatts in liters te krijgen? Aangezien ik niks over een verbrandingsmotor lees.

    Login om te reageren
    • boris9397 zegt

      1 maart 2016 om 21:11

      @moondustfocus: En die turbine dan?!

      Login om te reageren
      • moondustfocus zegt

        1 maart 2016 om 21:28

        @boris9397: Die verbranden idd brandstof (overheen gelezen)

        Login om te reageren
      • gerjanm zegt

        1 maart 2016 om 21:28

        @boris9397: Die heeft ook geen verbrandingsmotor nodig.

        Login om te reageren
        • gerjanm zegt

          1 maart 2016 om 21:31

          @gerjanm: zat met mn hoofd bij windturbines c:

          Login om te reageren
  10. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    1 maart 2016 om 21:09

    Turbine techniek vind ik wel interessant, maar hou je cijfers een beetje realistisch totdat je een werkelijk productierijp product hebt

    Login om te reageren
  11. giulio zegt

    1 maart 2016 om 21:09

    Heel mooi! Echt top ontwerp. Ben benieuwd of de techniek werkt, de helft van de specs is al interessant genoeg..

    Login om te reageren
  12. bmwm3gtr zegt

    1 maart 2016 om 21:10

    Bandenvretertje als hij 8000nm+ heeft zal hij elke week naar de banden boer gaan, of maakt i zijn eigen rubber aan?

    Login om te reageren
  13. cmllmmns zegt

    1 maart 2016 om 21:11

    Ben ik de enige die totaal niks voelt voor van die auto’s met 1000+pk en +/-2000 Nm? Waar in godsnaam willen ze de gemiddelde klant vinden die ermee om kan gaan? Daarbij, kan de gemiddelde aandrijfas het langer dan een half jaar aan? Of Blbanden? Velgen? Differentiëlen? Maak toch gewoon auto’s waarin een normale sterveling (zij het met een aanzienlijk pak geld op zak) gewoon kan rondrijden! Je betaalt nu alleen maar voor een pak kracht waar jijzelf (en waarschijnlijk je banden ook) niet fatsoenlijk mee om kan gaan, en dus nooit echt kan benutten.

    Login om te reageren
    • eltee zegt

      2 maart 2016 om 10:25

      @cmllmmns: Helaas leven we in een commerciele wereld, waarin alles draait om de cijfertjes. Pk, Nm, gewicht, acceleratietijden, rondetijden op de ring, etc. etc. Commercieel gezien is het dus van het grootste belang dat jouw ‘product’ op één of meerdere van de genoemde punten beter scoort dan een ander vergelijkbaar ‘product’. Er zullen altijd mensen blijven die daar gevoelig voor zijn, terwijl het eigenlijk niets zegt. De beleving in een auto is helaas niet in cijfertjes uit te drukken en daar gaat het eigenlijk om.

      Login om te reageren
      • cmllmmns zegt

        2 maart 2016 om 10:32

        @eltee: precies. “Cijfertjes maken blind”, zullen we maar zeggen. Ik word dan wel weer blijer van zoiets als de 570GT, F-type SVR of de DB11. Nog steeds een bak peekaas, maar al een stuk realistischer.

        PS: ik zie nu ook dat ik ‘banden’ prachtig gespeld heb in mijn vorige reactie…

        Login om te reageren
  14. amnesia zegt

    1 maart 2016 om 21:22

    Vind de kleur wel gaaf, als we die in de toekomst blijven zien ben ik al tevreden.

    Login om te reageren
  15. ghost zegt

    1 maart 2016 om 21:59

    Neus van de McLaren en kont van de NSX.

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 22:03

    De specs zijn wel erg overdreven goed…….

    Login om te reageren
  17. mrB zegt

    1 maart 2016 om 23:23

    Prima design, die Chinezen leren snel! Volgende les: realistische doelen.
    Ik ben zeer benieuwd hoe ze dit verder uitwerken, maar realistisch gezien zijn de Nm, actieradius en verbruik extreem optimistisch. Desalniettemin is de beoogde techniek erg mooi en kunnen ze mogelijk cijfers neerzetten waarvoor ze zich niet hoeven schamen.

    Login om te reageren
  18. beefcake zegt

    2 maart 2016 om 01:46

    Miljoenmiljard Nm! En dan die achterkant… Ze mogen ‘m houden.

    Login om te reageren
  19. fijnkonijn zegt

    2 maart 2016 om 07:10

    Ik geloov dur cheen sack van allemol !!

    Login om te reageren
  20. E550 zegt

    2 maart 2016 om 08:24

    Ziet er best leuk uit. Maar dit gaat niks worden, tenzij die veel lager wordt geprijsd dan concurrenten. Wie wil er nou een Chinees rijden, als je ook een Japanner, Italiaan of Duitser kan rijden.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      2 maart 2016 om 08:45

      @e550:
      Vroegah. Toen lachten we Japanners keihard uit. Je ging toch niet in zo’n ding rijden, als je ook een mooi British Leyland product kon rijden? En moet je nu eens kijken….

      Toen, beetje later. Toen lachten we massaal de Koreanen uit. Je ging toch niet in zo’n ding rijden, als je ook een mooie Volkswagen kon rijden? En moet je nu eens kijken….

      Nu, weer wat later. Nu lachen we massaal Chinezen uit. Je gaat toch niet in zo’n ding rijden, als je ook een mooie Nissan kan rijden? En over een X aantal jaar? We zullen het zien….

      Login om te reageren
  21. tjorque zegt

    2 maart 2016 om 13:17

    Met de juiste versnellingen er tussen kan mijn scenic van 2006 ook 8000Nm leveren hoor…

    Login om te reageren
  22. vondick zegt

    2 maart 2016 om 18:06

    Ik wilde net zeggen… 8640Nm op de motor zegt niks als je er niet bij vermeld bij welk toerental dit is… het enige dat interessant is, is uiteindelijk koppel op de wielen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North