Dit is de Tesla Model 3 volgens Novitec

Auteur: , 42 Reacties

Drie keer is scheepsrecht, aldus Novitec.

Na de Tesla Model X en de Model S is het nu de beurt aan de Model 3. Novitec heeft de Amerikaanse elektrische sedan optisch aangepakt en een nieuw setje 21-inch Vossen gemonteerd. Daarnaast is het ook het interieur vernieuwd.

Geen stoeprandjes raken of te hard over drempels rijden, want de extra randjes aan de bumpers zijn van carbon. Geen plastic spul, maar echt koolstofvezel. Novitec levert de tuning in naakt carbon. Tegen bijbetaling kunnenJ de onderdelen ook in een kleur worden gespoten. De lichtmetalen velgen van Vossen zijn naar eigen zeggen geïnspireerd op een molen. Hoe Nederlands wil je het hebben! Het gaat hier overigens om de ‘NOVITEC NV2’ wielen. De elektrische sedan is tevens 30 mm verlaagd. Volgens de tuner heeft de verlaging nog nut ook, de auto zou het verbruik op lange afstanden met zeven procent verminderen.

Mocht het standaard interieur van een Tesla je niet aanstaan, dan heeft Novitec de oplossing. De tuner voorziet het interieur van lederen en alcantara materialen. Op verzoek is elke kleur mogelijk. Dus jij wilt roze stoelen? Geen probleem. Al met al maakt deze tuning de Model 3 een stuk minder saai. Want saaie exemplaren van de Tesla Model 3 hebben we al genoeg in Nederland.



42 reacties

Kan r niets aan doen, blijf t een lelijke auto vinden. Sorry voor de tesla fans.
@jackass266: Ik denk niet dat de Tesla fans er wakker van liggen dat jackass hem niet mooi vindt.
@jackass266: Yup, velen doen ‘hosanna’ over Tesla, maar de Angry Daffy Duck look van met name de Model 3, die de suggestie geeft van een dichtgemaakte grille, vinnik design armoe van de allerbovenste plank.
die neus went maar niet he
@bpc: ik vind het front recht van voren juist cool. Het zijn meer de verhoudingen in het zijaanzicht die voor mn gevoel niet helemaal kloppen
@finn1996: De “motorkap” is erg laag, waardoor het voorraam erg lang is. Dit stoort mij toch een beetje in het design.
@quincy: klopt idd wel maar dat vind ik van de hele cabine. Ook van de zijkant ziet die er te hoog uit in verhouding tot de rest. Het laat me een beetje denken aan zo’n ufo’tje van de Jetsons
@quincy: van binnen is dat heerlijk.
@flutterby: Yes, dat ben ik met je eens. Maar dat maakt dat stuk design van buiten er niet beter op ;-)
@quincy: Ach ik kijk meer tegen de binnenkant aan dan de buitenkant. Daarnaast vind ik het uiterlijk niet mooi, maar ook niet lelijk. Het is gewoon functioneel, anoniem en rustig.
@flutterby: Ik heb hetzelfde idee erover. Kijk het meest tegen de binnenkant en vind de buitenkant niet prachtig, maar ook niet perse lelijk. Die voor mij is deze week besteld en wacht er met veel ongeduld op tot ik hem heb :-D
@quincy: ik vind het net een kikker
@quincy: terwijl er aan de achterkant weer zo’n gekke verhoging zit / achterraam stopt te snel. Echt amper zicht in de binnenspiegel kan ik je vertellen
Brrr, mat rood. Lelijker kan haast niet. Verder wel een dik ogende Tesla :)
Op verzoek kan elke stoffeerder je interieur aanpassen. Als je maar betaald. Opzienbarend he?
Origineel is minder lelijk.
30mm verlaagd en daardoor zuiniger? Want de rolweerstand is ook minder geworden met die sloffen eronder?
@chriscross: brede banden hebben inderdaad minder rolweerstand

https://www.schwalbe.com/nl/rollwiderstand.html
@hehe: bij gelijk aantal bar, maar denk toch niet dat je gelijk hebt.
@bitd: ik beweer niet dat de auto er zuiniger van wordt, de BMW I3 heeft ook niet voor niets van die smalle bandjes. Maar sec de rolweerstand schijnt toch echt minder te zijn bij bredere banden en verder gelijke omstandigheden, hoe onlogisch dat ook klinkt.
@hehe: zal vast kloppen, maar bandenspanning is nooit gelijk
@hehe: leuk weetje! Bedankt voor de link. nooit geweten en ook niet logisch voor je gevoel.
@chriscross: niet alleen zuiniger, maar je voelt ook elke kiezelsteen. De 20” schijnt en 10mm verlaging op de performance schijnt al oncomfortabel te zijn, laat staan 21” en 30mm verlaagd. Er blijft simpelweg geen spelling over om te veren..
@flutterby: hoe comfortabel iets is is een mening, geen feit.
@serialchiller: dat zeg ik ook niet, maar zover ik weet moeten we allemaal voldoende aan de wetten van de natuur.

Nu weet ik dat Elon Musk resultaten heeft behaald die onmogelijk leken, maar dit is zelfs voor hem een stap té ver.
@chriscross: Lees eens gewoon wat er staat. Hij is 7 procent zuiniger puur door de verlaging. Er wordt toch niets gezegd over de rolweerstand en de bredere banden?
Net als bij iedere Tesla is het kontje fijn, maar de neus en het interieur een stuk minder.
De tuning is nog vrij netjes. Velgen mogen naar 19 inch, want dit is veel te groot!
Die velgen staan er zeer goed onder, bijna alsof ‘ie zo uit de fabriek is gerold. Chapeau!
Leer naar wens kan ook bij Alba. Deze optie is eenvoudig te bestellen via leaseplan en is zeer betaalbaar.
Heb m nu een paar keer in het echt gezien, die neus klopt gewoon echt niet …
Ook niet net Nivitec frutsels en franjes….
Die neus doet mij altijd denken aan de kikker emoticon🐸. Kan er nu ook niet meer normaal naar kijken
@robindrenth: haha precies dat!
@robindrenth: dat bedoel ik dus ….
Ik zie het verschil niet.
Het is en het blijft een lelijk ding
Tijdens het scrolled door de foto dacht ik ….ja…..ja……ja………0wwwwww. Alsof je frontaal op een boom botst bij het zien van de laatste interieur foto.
@autopetje: ( tijdens het scrollen door de foto’s )
Wat een prachtige auto. Leuk al die jaloerse reacties.
De voorkant van de Model 3 is inderdaad niet z’n mooiste zijde…..eens! Blijf ik ook vinden.

Er zijn zeker mooiere auto’s, maar het complete pakket, de vreselijke goeie rij-eigenschappen en prestaties maken heel veel goed. Tel daar dan nog eens bij op dat het zakelijk een zeer interessante auto is, dan kun je er bijna niet omheen tenzij je echt zo voorgeprogrammeerd bent dat je van je vrienden niet mag zeggen dat je een electrische auto tof vindt…….

Voor iedereen die nu oordeelt zonder de auto ook maar eens goed bekeken te hebben, rijd eens een stukje (mee) in een Model 3 AWD/P en 9 van de 10 zal zijn mening echt wijzigen. Ben ik van overtuigd (en ja ook ik ben een echte petrolhead).
Ik zie een standaard interieur 🤔

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).