• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

KW maakt van je Tesla Model Y een Model 3

Auteur: Loek, gepost 19 november 2021 om 21:03 – 5 Reacties

Met dank aan KW kun je van je Tesla Model Y een Model 3 maken, voor als je dat om wat voor reden dan ook wil.

Soms is een auto ontwerpen heel simpel. Tesla lijkt niet moeilijk te hebben gedaan over het ontwerp van de Model Y. Ze hebben een Model 3 gepakt en hem iets hoger op de poten gezet, om het even simpel te zeggen. Dat natuurlijk omdat het concept van de Model 3 goed werkte en SUV’s helemaal heet zijn, dus op zich is het logisch dat de Model Y een welbekend concept is.

Model Y naar Model 3 met KW

Wat nou als je een Model Y hebt gekocht, maar uiteindelijk toch de verlaagde veren van de Model 3 toffer vindt? Dan kun je een schroefsetje van KW Performance voor de Tesla Model Y overwegen. Zij verlagen namelijk de Model Y voor je waardoor het stiekem net een Model 3 is. Zo simpel kan het zijn.

Verlaagd

Het gaat in totaal om 25 tot 50 mm verlaging, je mag zelf de KW schroefset voor de Tesla Model Y instellen. Volgens KW werkt het prima voor de Tesla-SUV en wordt het rijgedrag er significant strakker van. De KW schroefset bleek populair voor de Model 3 en dus was de keuze om hem naar de Model Y over te zetten snel gemaakt.

KW beweerde eerder dat de Tesla Model 3 door zijn verlaging ook nog eens een betere actieradius kreeg. Datzelfde lijkt toepasbaar te zijn op de Tesla Model Y met de KW schroefset. Het is misschien dus nog een verstandige koop ook. Je kunt de schroefset krijgen voor beide varianten van de Model Y (Long Range en Performance). De volledige onthulling vindt plaats tijdens de Essen Motor Show in december, waarschijnlijk zullen dan ook de prijzen worden aangekondigd.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla verkoopcijfers Q1 2021 zijn indrukwekkend

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

model-y, Tesla, tuning

Vorig bericht: « Rimac maakt de Nevera lekker smerig
Volgend bericht: Video: Wouter bekijkt de nieuwe Range Rover (2022) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pascal zegt

    19 november 2021 om 21:53

    Tsja… de Model Y is gewoon geen knappe auto, daar verandert een beetje verlagen weinig aan. Dus doe geen moeite zou ik zeggen! In dat segment werd het voor mij waarschijnlijk een Kia EV6

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    20 november 2021 om 06:53

    Maarja wel de hatchback ipv sedan, dat is dan wel weer handig met spullen inladen.

    Login om te reageren
  3. lebeaunl zegt

    20 november 2021 om 07:31

    Kijk, dan zitten er in ieder geval kwalitatieve veren op dat hok.

    Login om te reageren
  4. flutterby zegt

    20 november 2021 om 07:51

    Uit reviews begreep ik dat de Y al redelijk stug geveerd was zonder de rij eigenschappen van de 3. Ik ben benieuwd of deze de balans verbeteren.

    Login om te reageren
  5. sagaris zegt

    20 november 2021 om 12:24

    Op het onderstel is sowieso beknibbeld lijkt het. Aangezien de Max toelaatbare massa ruim overschreden wordt met 5 personen en belading. Dan mag er nog een aanhanger achter en een derde zit rij🙈

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North