• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de vernieuwde Ioniq 6 (en de Ioniq 6 N komt eraan!)

Auteur: machielvdd, gepost 3 april 2025 om 09:01 – 26 Reacties

Verrassing: de Hyundai Ioniq 6 krijgt een flinke facelift.

Vond je ook dat de ook dat Hyundai Ioniq 6 een beetje gedateerd begon te ogen? Nee hè? Toch is het nu alweer tijd voor een facelift. En het is niet eens een subtiele facelift, want de Ioniq 6 krijgt een geheel nieuwe neus.

Waar de Ioniq 6 eerst nog redelijk conventionele koplampen had, zijn dit gespleten koplampen geworden. De dagrijverlichting zijn nu minimalistische streepjes en de rest van de koplamp zit verstopt in het zwarte gedeelte van de voorbumper. Die is overigens ook helemaal opnieuw getekend.

Hyundai Ioniq 6 facelift
Hyundai Ioniq 6 facelift
Hyundai Ioniq 6 facelift

Je kunt zelfs kiezen uit twee voorbumpers. Hyundai lanceert namelijk de Ioniq 6 N Line (de rode auto op de foto’s). Deze is voorzien van behoorlijk agressieve voor- en achterbumpers, met contrasterende grijze elementen. Met de banaanvorm blijft het een moeilijk design, maar de neus is zeker een verbetering. Dus het is geen overbodige facelift.

In het interieur zijn er ook nog wat subtiele aanpassingen doorgevoerd. Zo is er een nieuw driespaaks stuur, een groter scherm voor de climate control en de middentunnel is op de schop gegooid. Specificaties noemt Hyundai niet, dus het is niet bekend of de facelift van de Ioniq 6 ook nog technische verbeteringen met zich mee brengt.

De auto waar natuurlijk echt op zitten te wachten is niet de N Line, maar de échte N. Goed nieuws: die is ook in aantocht. Als je goed kijkt zie je op de headerfoto al een lichtblauwe Ioniq 6 staan met een grote spoiler. Dat ziet er veelbelovend uit. Hyundai verklapt ook wanneer deze auto onthuld wordt: in juli trekken ze het doek van de langverwachte Ioniq 6 N.

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 5 is nu eindelijk een échte SUV
  • Hyundai IONIQ 9 gaat Kia EV9 achterna
    Hyundai IONIQ 9 gaat Kia EV9 achterna
  • Hyundai teast overtreffende trap van de Ioniq 5 N
  • Hyundai koos naam Ioniq 9 om een vunzig grapje te maken

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Hyundai, ioniq-6, ioniq-6-n

Vorig bericht: « De nieuwe Hyundai Nexo op waterstof is hier!
Volgend bericht: Skoda Elroq RS is de snelste Skoda ooit (voor een leuke prijs!) »

Lees Interacties

Reacties

  1. erce zegt

    3 april 2025 om 09:15

    Geen overbodige facelift, want wat een lelijk hok is het eigenlijk.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      3 april 2025 om 09:52

      Tja mooi zou ik de auto ook niet noemen, maar kan modellen als dit wel waarderen. Functie boven vorm, iedereen rijdt tegenwoordig in een busje of blob, dit is een daadwerkelijk gestroomlijnde auto. Zelfde heb ik met de Prius, originele Ioniq en de model 3.

      Login om te reageren
      • Flutterbear zegt

        3 april 2025 om 17:07

        De 3de generatie van de Prius doet het voor mij ook wel, net als de Model 3. De Ioniq 6 vind ik echt maar een lelijk ding en daar lijkt deze facelift niets aan te doen.

        Login om te reageren
      • potver7 zegt

        3 april 2025 om 17:39

        Functie boven vorm… welke functie dan?

        Ja hij is gestroomlijnd, maar een gestroomlijnde auto kun je ook zo ontwerpen dat-ie lekker op het netvlies ligt. En daar is bij dit ding absoluut geen sprake van. Sterker nog, ik durf de stelling nog wel aan dat met name bij de kont van deze auto de vorm ten koste is gegaan van de aerodynamica – en dat ze er op z’n minst toch wel wat meer volume/gebruiksgemak uit hadden kunnen halen zonder verlies aan stroomlijn.

        Login om te reageren
  2. martinus.tussengas zegt

    3 april 2025 om 09:24

    Goeie timing nu Tesla zo negatief in het nieuws is. Ik vind persoonlijk deze auto echt te gek, net als de Ioniq 5.

    Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      3 april 2025 om 17:08

      De Ioniq 5 vond ik in het echt wel een afknapper, de EV6 is dan weet wel mooier dan op de persfoto’s.

      Login om te reageren
  3. marh zegt

    3 april 2025 om 09:42

    Iets wat lelijk is mooi maken valt niet mee en dat blijkt wel weer.

    Login om te reageren
  4. tommycooker zegt

    3 april 2025 om 09:54

    Sedans verkopen hier niet meer.

    Login om te reageren
  5. awesome zegt

    3 april 2025 om 10:07

    Hier rijdt er een rond in die cyaan tint.
    Allemachtig, wat een gedrocht van een auto is dat.

    Login om te reageren
  6. kniesoor zegt

    3 april 2025 om 10:09

    Verkoopt dit ding überhaupt een beetje in Nederlandje, kom ‘m gevoelsmatig nauwelijks tegen op ‘s heren wegen. Dit i.t.t. de Ionig 5, waarmee je zo ongeveer wordt doodgegooid.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      3 april 2025 om 12:09

      Loopt niet lekker als ik de verkoopcijfers op AW bekijken. in 2023 1044 en in 2024 588, 2025 tot nu toe minder dan 100 stuks. Xpeng verkoopt meer auto’s dan de Hyundai van de Ioniq 6.

      Login om te reageren
  7. tenaci zegt

    3 april 2025 om 10:22

    Als mensen ook eens stil zouden staan bij het verbruik (en daarmee de haalbare range t.o.v. een andere auto met dezelfde techniek…, ja Ioniq 5…) dan zou dit echt we verkooptopper moeten zijn. Ik zal daarnaast wel een van de weinigen zijn die deze nog wel aardig mooi vindt, maar zou dit altijd verkiezen boven welke elektrische SUV dan ook.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 april 2025 om 10:28

      Ach die laatste paar kilometer range… Ik vind dit een zeker een gave wagen maar de Ioniq 5 is ook gaaf en die voelt een stuk ruimer, is overzichtelijker en is de dagelijkse praktijk daarom de fijnere auto.

      Login om te reageren
  8. mashell zegt

    3 april 2025 om 10:25

    Dat nieuwe front straalt wel uit dat wagen erg aerodynamisch is. Ik vind het wel een gave wagen maar dat batterij kleiner was dan in de Ioniq 5 facelift was onberijpelijk, hopelijk fixen ze dat nu ook.

    Login om te reageren
  9. vopo zegt

    3 april 2025 om 10:47

    Vind dit echt de Fiat Mulipla van deze eeuw.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      3 april 2025 om 11:14

      Nah dat is de XM.

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        3 april 2025 om 11:15

        En de iX.

        Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      3 april 2025 om 16:40

      De Multipla is ook van deze eeuw ;)

      Login om te reageren
  10. aerohead zegt

    3 april 2025 om 11:13

    Ik snap nog steeds waarom ze camera’s OP de plek van spiegel zetten.
    Waarom niet cameraatjes in de lichtunit achter en in het zij gedeelte van de lichtunit voor ?
    Met een beetje slimme software is het beeld te combineren naar iets wat een zijspiegel natuurlijk weer geeft
    En dan kunnen er zelfs veel meer details worden meegegeven dan een fysieke spiegel.

    Als vandalen nu zo’n ding er af trappen is het een zeer dure grap.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 april 2025 om 11:49

      De reden zal wel zijn dat ze nu optie A of optie B kunnen leveren maar je idee van camera’s verder naar voren en naar achteren zodat er een veel beter beeld ontstaat dan wat een spiegel kan leveren is zeker interessant.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      3 april 2025 om 17:53

      Ik snap nog steeds niet waarom ze überhaupt camera’s monteren in plaats van spiegels. Ja het is aerodynamischer, maar daar heb je dus alleen wat aan als je hard genoeg rijdt. En de gemiddelde snelheid van autoverkeer in NL is net iets meer dan 42 km/u… De energiebesparing bij hogere snelheden wordt dus grotendeels tenietgedaan door het verbruik van camera’s en beeldschermen bij lagere snelheden en stilstand.

      Maar dat ze ze alsnog op de ‘vertrouwde’ plek monteren kan ook te maken hebben met allerlei andere functies die in spiegels zijn ingebouwd om ze buiten de ‘kooi’ van de auto te krijgen, zoals thermometers.

      Diefstal/vandalisme wordt uiteraard een steeds groter probleem, maar zijn dat niet in de perceptie van een autofabrikant. Die ziet dat alleen maar als opportunities… ;)

      Login om te reageren
  11. audirs3 zegt

    3 april 2025 om 13:21

    Nu nog een stationwagon variant!

    Login om te reageren
  12. Tonnie zegt

    3 april 2025 om 15:16

    Ik vind zo’n ioniq 6 dus best wel gaaf. Ook al os de banaanvorm een beetje moeilijk. Ik kan dit meer waarderen dan vrijwel elke crossover of suv.

    Login om te reageren
    • Rinkelty zegt

      3 april 2025 om 21:00

      Eens. Liever een karaktervolle auto dan een saai hok.

      Login om te reageren
  13. 560pk zegt

    3 april 2025 om 22:42

    De neus (ook niet mooi) is niet het grootste probleem van deze auto. Die zit m in de kont, en dat is onoplosbaar.

    Login om te reageren
    • grandmasterb zegt

      7 april 2025 om 16:35

      Klopt, een mooier gezicht is leuk, maar een lelijke kont,,, daar knap ik helemaal op af.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North