• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Volkswagen Atlas Tanoak

Auteur: jaapiyo, gepost 28 maart 2018 om 18:18 – 30 Reacties

Afbeelding Dit is de Volkswagen Atlas TanoakAfbeelding Dit is de Volkswagen Atlas TanoakAfbeelding Dit is de Volkswagen Atlas TanoakAfbeelding Dit is de Volkswagen Atlas TanoakAfbeelding Dit is de Volkswagen Atlas TanoakAfbeelding Dit is de Volkswagen Atlas Tanoak

Atlas-Tanoak
Iedereen bij Defensie is nu waarschijnlijk jaloers.

Waar onze jongens (m/v) dankzij een dubieus besluitvormingsproces hun G-Klasse’s namelijk moesten verruilen voor saaie Volkswagen Amarok’s, laat Veedub op de New York International Auto Show (NYIAS) zien dat het in staat is een veel dikkere pickup te bouwen. Het uit de kluiten gewassen beest heet de Atlas Tanoak, vernoemd naar een plantje dat groeit aan de Westkust van Amerika.

Zoals de naam al aangeeft, baseert de Tanoak op de Volkswagen Atlas, de grote no-nonsense SUV die Volkswagen (helaas) niet aanbiedt in Europa. Het is daarmee tevens een broertje van de Atlas Cross, die we je eerder vandaag al voorschotelden. De Tanoak deelt de basis (en conventionele 3.6 V6) met zijn Atlas-familie, maar is een dikke voet langer dan de reguliere Atlas. Noodzakelijk om plaats te beiden aan een fatsoenlijk laadgedeelte.

Waar het bij de Atlas Cross echter al vaststaat dat het concept ook het productiestadium zal halen, is dat bij de Tanoak nog maar de vraag. Door het concept in New York neer te zetten wil Volkswagen proeven hoeveel animo er bestaat voor de auto. Pickups zijn nog altijd ongekend populair in Amerika, maar vergeet niet dat Volkswagen qua afzetcijfers in Amerika kleiner is dan een merk als Subaru. Tussen het grote geweld van Ford, Chevy en Chrysler (RAM), verzuip je al snel in de patriottische pickup-markt. Ook de in de VS behoorlijk populaire Aziaten slagen er maar mondjesmaat in marktaandeel van de domestics weg te snoepen met hun pickups. Het voordeel is wel dat ook een paar procent van de Amerikaanse markt zich al snel vertaalt tot een hele zwik auto’s…

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • dikke VW Atlas
    Dikke VW Atlas heeft gepeperd motortje en 22 inch wielen
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

atlas, concept, new-york-2018, pickup, Volkswagen

Vorig bericht: « Kjeld Nuis pakt record met hulp van Max Verstappen’s ex
Volgend bericht: BMW deelt M-badges uit als Oprah Winfrey auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    28 maart 2018 om 18:31

    >modelnaam als onderdeel van de voorkant
    https://cdn.discordapp.com/emojis/395965977935740948.png

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      28 maart 2018 om 19:17

      @toyotafortuner: jij krijgt hiervoor een paar internetpunten ( T_T)\(^-^ )

      Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    28 maart 2018 om 18:34

    De Amarok is niet de vervanger voor de G-klasse!

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      28 maart 2018 om 19:43

      @rufctr01: Ja en nee. Ja: voor gebruik tijdens opleiden, oefenen en trainen binnen Europa wel. Nee, voor inzet tijdens missies niet.

      Login om te reageren
      • shadowbroker zegt

        28 maart 2018 om 21:04

        @Henk_he: Waarom gebruiken ze de Amarok niet voor het ‘echte’ werk dan? Gewoon toch niet daarvoor gemaakt?

        Login om te reageren
        • henk_he zegt

          28 maart 2018 om 21:28

          @shadowbroker: omdat PON geen onderhoud in Mali wil uitvoeren. En nee, daarvoor zijn ze totaal niet geschikt. Beetje off-road kan wel, maar het echte werk, daar heb je een G-wagon voor nodig, zeker met wat extra kilo’s aan bepantsering, wapens en materieel.

          Login om te reageren
        • henkhekje zegt

          30 maart 2018 om 07:56

          @shadowbroker: ze gaan best vaak kapot, dus ze mogen het land niet uit :)

          Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        29 maart 2018 om 08:57

        @Henk_he: officieel is de Amarok niet aangemerkt als vervanger voor de Gklasse. De Amarok is meer voor op de openbare weg en licht terrein.

        Login om te reageren
  3. misterdrogba zegt

    28 maart 2018 om 18:35

    Nou @720s tot zover het “onderscheidend” design van VW.. ;)

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      28 maart 2018 om 19:07

      @misterdrogba: haha, touché. VW blijft ons natuurlijk altijd een stapje voor.

      Let wel: deze heeft weer extra kerstboomlampjes in een andere vorm bij de mistlampen! Dat had die vorige dan weer niet.
      Oh, die zaten ook al op de T-Roc. Hmm, I rest my case.

      Login om te reageren
  4. robert110 zegt

    28 maart 2018 om 18:36

    Er is op zich wel interesse in de Amarok in Noord Amerika. Een iets meer ge-Amerikaniseerde variant kan dus nog best wel eens verkopen. Aan mensen die niet echt een pick up nodig hebben dan. Want de echte pick up gebruikers ga je hier niet uit hun Sierra’s en F-150’s lokken.

    Login om te reageren
    • volvov70 zegt

      28 maart 2018 om 18:50

      @robert110: Dat zijn dan ook trucks en geen (mid-size) pickups ;-)

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        28 maart 2018 om 19:16

        @volvov70: De F-150 en Sierra 1500 zijn Class 2 Light Duty trucks. De Tanoak zal hoogstwaarschijnlijk een Class 1 Light Duty truck worden (maatje Ford Ranger, Toyota Tacoma).
        Als je dan bedenkt dat een Class 1 truck ongeveer het zelfde mag laden en trekken als een Class 2 truck van 15 jaar geleden dan is het niet meer zo simple als het inruilen van je ouder Sierra 1500 voor een nieuwe Sierra 1500. De GMC Canyon (class 1) presteert namelijk het zelfde als die oude Sierra 1500 alleen een Canyon is goedkoper dan een nieuwe GMC Sierra 1500.
        Het is tegenwoordig dus niet meer: eens een 1/2 ton (class 2) altijd een 1/2 ton omdat de class 1 trucks nu daadwerkelijk interessant zijn voor professionals die voorheen een class 2 hadden.
        Alleen dat allemaal maakt voor Volkswagen weinig uit omdat die professionals niet zomaar opeens een Volkswagen zullen kopen als ze voorheen altijd GMC kochten.

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          28 maart 2018 om 19:58

          @robert110: Maar heeft Volkswagen de Amarok niet al in de klasse van de Ford Ranger en Toyota Tacoma?

          Login om te reageren
          • robert110 zegt

            28 maart 2018 om 20:10

            @edge: Die wordt niet in Noord Amerika verkocht.

            Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    28 maart 2018 om 18:40

    Thx, fixed!

    Login om te reageren
  6. loserboi932 zegt

    28 maart 2018 om 18:45

    De F650 crew cab for haulin’.
    En de F650 XUV voor de fam.
    Bescheiden en milieubewust

    Login om te reageren
  7. detroitv8 zegt

    28 maart 2018 om 18:47

    “Chrysler (RAM)”? Ehh. Dodge.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      28 maart 2018 om 18:58

      @detroitv8: Nope. De trucks heten geen Dodge meer https://www.ramtrucks.com/ram-1500.html, alleen de gewone auto’s nog.

      Login om te reageren
      • detroitv8 zegt

        28 maart 2018 om 19:08

        @jaapiyo: RAM Trucks is gelieerd aan Dodge. Net als DS geen Peugeot is, is een RAM geen Chrysler.

        Login om te reageren
        • robert110 zegt

          28 maart 2018 om 19:18

          @detroitv8: Ram en Dodge is tegenwoordig van FCA (Fiat Chrysler Automobiles) dus Chrysler kan, Fiat kan ook, maar eigenlijk is het FCA en het is zeker geen Dodge.

          Login om te reageren
          • detroitv8 zegt

            28 maart 2018 om 19:31

            @robert110: FCA klopt zeker, maar RAM trucks is voortgekomen uit Dodge. Zo heeft de nieuwste RAM een leuke easter egg in de middenconsole, lijntekeningen van alle 5 generaties RAM waarvan de 4 voorgaande onder Dodge. RAM wordt ook bij de Dodge dealer verkocht. DS is eigendom van PSA maar wordt verkocht bij geselecteerde Citroën dealerschappen.

            Login om te reageren
  8. 2wheeler zegt

    28 maart 2018 om 19:35

    Gave bak, ziet er gewoon goed uit en het is jammer dat het hier blijkbaar niet verkoopt. Ik zie tegenwoordig ook steeds meer Rangers rijden, dus blijkbaar is er wel enige interesse.

    Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      30 maart 2018 om 07:58

      @2wheeler: hoe minder vw hoe beter

      Login om te reageren
  9. Edge zegt

    28 maart 2018 om 20:01

    Ik vind hem wel fraai. Ik hoop dat die doorlopende LED strips aan de voor en achterzijde het productiestadium halen.

    Login om te reageren
  10. michaelb zegt

    28 maart 2018 om 20:12

    TRON als inspiratiebron?

    Login om te reageren
  11. redbee5 zegt

    28 maart 2018 om 20:34

    Is het alweer kerst?! Jemig wat een led, vreselijk ik vind dit totaal niet passen bij een pickup.

    Login om te reageren
  12. kennone zegt

    28 maart 2018 om 20:41

    Nu nog een V8 er in en hij is af

    Login om te reageren
  13. 3246cm252kw zegt

    28 maart 2018 om 21:18

    Bizar mooie wagen! Heel ruig en toch heel lux oogt die.

    Login om te reageren
  14. karhengst zegt

    29 maart 2018 om 00:15

    Dat ze de coca cola trailer er niet vast achter hebben gehangen.

    Dan komen we hier achteraf gezien nog goed weg met die GTE verlichting.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North