• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoveel is er betaald voor een Lightyear die 20 km/u kan

Auteur: machielvdd, gepost 24 april 2023 om 18:56 – 20 Reacties

De Lightyear-veiling zit erop en de opbrengst is bekend.

Het zou zomaar kunnen dat er nooit meer een Lightyear gebouwd gaat worden (doorstart of niet), dus de veiling van de inboedel was een unieke kans om er eentje te bemachtigen. Er kleefden wel wat nadeeltjes aan de aangeboden Lightyear 0’s. Zo zijn ze niet straatlegaal, om maar iets te noemen.

Toch is er nog best wel wat geboden, zo blijkt. De opbrengst van de Lightyear-veiling is namelijk bekend en die valt op zich niet tegen. De klapper was een prototype dat wegging voor bijna een ton (€98.888 om precies te zijn).

Dit was ook de fraaiste van het stel, omdat het de enige was met een (bijna) compleet interieur. Je kunt er echter niet zoveel mee, want dit was een statische showauto met een topsnelheid van circa 20 km/u…

Met de andere prototypes kun je potentieel wel harder rijden. Die zijn alleen wat minder fraai (lees: niet) afgewerkt en de startprocedure is ook vrij omslachtig. Maar goed, deze auto’s zijn natuurlijk niet gekocht om er zo mee weg te rijden.

Voor de meest complete rijdende prototypes zijn overigens bedragen van €85.000 en €70.000 betaald. Een van de gecamoufleerde prototypes ging weg voor 45 mille en een accupakket voor hetzelfde bedrag. In totaal bracht de veiling €650.000 in het laatje.

Dat was meer dan de curator verwacht had, maar het is bij lange na niet genoeg. De curator heeft namelijk al voor €17 miljoen aan vorderingen binnengekregen en dat is nog lang niet alles. €650.000 is natuurlijk ook kleingeld als we het hebben over een failliete autofabrikant.

Als Autoblog hebben we trouwens nog geprobeerd een steentje bij te dragen door mee te bieden op printer cartridges, maar helaas zijn we overboden…

Foto’s: Troostwijk Auctions

Via: Omroep Brabant

Ook interessant!

  • Bieden maar: de inboedel van Lightyear staat te koop
  • Jouw belastinggeld gaat naar een autofabriek van Lightyear
    Jouw belastinggeld gaat naar een autofabriek van Lightyear
  • Lightyear 0: de Nederlandse zonneauto met 1.000 km range is klaar!
  • Lightyear heeft 1 miljard nodig
    Oh, Lightyear heeft slechts 1 miljard nodig!

Nieuwste artikelen

  • Configureer een BMW alsof het weer 2005 is
  • ‘Verboden’ versie van de Toyota GR Supra bestaat nu alsnog
  • Controversiële crossover gaat nóg controversiëler worden
  • Een voorproefje op de nieuwe 911 GT2 RS
    Een voorproefje op de nieuwe 911 GT2 RS
FacebookTweetPinLinkedIn

lightyear, veiling

Vorig bericht: « Nieuwe E-klasse krijgt een neus á la EQE
Volgend bericht: Duitse klimaatextremisten blokkeren ambulances »

Lees Interacties

Reacties

  1. ukbob zegt

    24 april 2023 om 19:29

    e650.000…
    Dat geeft het VAG concern per jaar uit aan wc papier ongeveer..

    Login om te reageren
    • mc96 zegt

      24 april 2023 om 23:43

      En Red Bull Racing aan catering 😀

      Login om te reageren
  2. drdre1 zegt

    24 april 2023 om 19:30

    Weet niet wie er nou officieel met de scepter zwaaide binnen dat bedrijf (op papier de CEO, maar mss speelde er nog meer mee in de gehele financiële constructie), maar het lijkt toch een hoogvlieger te zijn. Marketingmanager/PR manager van Google was aangenomen, vast niet goedkoop, er waren tot voorkort nog vacatures voor het invullen van de 2e fase van het hele plan (de productie) en de CEO wist dan bij RTLZ ook nog te vermelden dat het redden en overeind houden van Lightyear een haalbare kaart was, ook al ging je maar met ongeveer 1/5e deel van je medewerkers verder. En alle financiële verliezen werden netjes afgehandeld. 🤔 Wannabe-visionair die voor de bühne de boel financieel aantrekkelijk probeert te houden, terwijl het schip zinkende is. Een soort Titanic kapitein.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      24 april 2023 om 19:44

      Ik komen bij mij wat herinneringen Spyker naar boven zoals je dit beschrijft.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        25 april 2023 om 08:06

        Nouja, dit is mijn beeldvorming, als iemand meer weet wat er achter LY zat, wat er mis ging en waarom ze nu de kleine LY proberen te financieren, ik ben benieuwd?

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 april 2023 om 20:17

      Elon Musk betaalde 47 miljard voor Twitter en ging ook maar met een vijfde van het personeel verder. De CEO heeft dus gewoon zijn grote voorbeeld gevolgd.

      Login om te reageren
  3. avocado zegt

    24 april 2023 om 19:59

    Het hoogste bod voor lot 1 was volgens mij 98.888eu. Oh en vergeet de 18%fee + 21%btw niet, daarvoor alleen al kun je een leuke C-segmenter voor kopen.

    Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      25 april 2023 om 08:22

      Met leuke C segment bedoel je zeker geen Focus RS?

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    24 april 2023 om 20:19

    Maar de grote vraag is natuurlijk, wie kocht dat prototype? Het Louwman museum?

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      24 april 2023 om 22:04

      Zouden dat niet gewoon andere fabrikanten zijn die wel eens op hun gemakje willen uitpluizen wat dit nu precies is en wat ze er zelf mee kunnen?

      Login om te reageren
      • Flutterbear zegt

        25 april 2023 om 08:23

        Zo bijzonder is de techniek niet. Je kan beter een oud medewerker aannemen.

        Login om te reageren
      • Hubert zegt

        25 april 2023 om 16:02

        Daarom hebben ze dus alle IP in een aparte BV zitten.

        Login om te reageren
    • Reimon zegt

      24 april 2023 om 22:09

      Dat dacht ik ook al.. wel een uniek stukje Hollandsche autogeschiedenis. Kort maar krachtig.

      Login om te reageren
  5. piebepost zegt

    24 april 2023 om 21:27

    En nu beschikt HankiPanki Shanghai Automotive over een volledig uitgewerkt prototype van een grootschalig vermarktbare zonnecelauto.

    Login om te reageren
    • luittinke zegt

      25 april 2023 om 11:49

      Dat “grootschalig vermarktbaar” was juist hetgeen dat een beetje tegenviel. Dat zal HankiPanki Shanghai Automotive ook niet volledig ontgaan zijn verwacht ik.

      Login om te reageren
  6. Habanero zegt

    24 april 2023 om 23:45

    Wat een verschrikkelijk lelijk onverkoopbaar ding in de echte wereld was dit. Ik ga niet beweren dat het idee an zich zo verkeerd was, de vorm was dat absoluut wél. Zoals zoveel automobiel-experimenten, die in hun extreem avant-gardisme alleen maar meegelift hebben met het uiteindelijk faillissement. Dus ja, deze prototypes zullen wel ergens in een mooie verzameling van soortgelijks belanden.

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      25 april 2023 om 07:21

      Bij mij andersom: twijfel aan het idee maar het model is nog te pruimen.
      De zonnecellen leveren in NL te weinig op en bovendien stal ik mn autos liefst binnen; dat helpt ook niet mee 😄

      Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      25 april 2023 om 08:01

      Functie boven vorm, het ging om de laagste Cw-waarde.

      Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      25 april 2023 om 08:25

      Als ze in plaats van hub motoren achter een fatsoenlijke elektro motor erin hadden gehangen was ik wel geïnteresseerd geweest. Nu was het met 10s naar de 100 gewoon te traag voor z’n dure auto.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 april 2023 om 16:18

      Maar de vorm was juist heel erg Citroën CX. Ongebruikelijk maar wel mooi.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North