• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is GEEN Audi RS6

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 december 2014 om 20:05 – 71 Reacties

Afbeelding Dit is GEEN Audi RS6Afbeelding Dit is GEEN Audi RS6Afbeelding Dit is GEEN Audi RS6Afbeelding Dit is GEEN Audi RS6Afbeelding Dit is GEEN Audi RS6Afbeelding Dit is GEEN Audi RS6

Geen-RS6
..maar hij lijkt er sprekend op, en heeft met 750pk nog eens meer oempf dan een RS6. How can this?

Misschien had je het al geraden : hier zijn de duistere krachten van een tuningfirma aan het werk. Onze landgenoten bij JD Engineering namen een 420 pk sterke Audi S6, het pre-faceliftmodel dus (tegenwoordig heeft een S6 namelijk 450 pk), en gaven hem een Stage 2-pakket. Dit houdt in: een haast Talladega-tastische schep extra vermogen onder de kap. Iets specifieker:

– Audi RS6 full bodykit
– Full milltek resonated exhaust
– Turbo upgrades
– Upgrade charge air radiator cooler
– Audi Ceramic Brakes front & rear
– Audi Air suspention modified – 4cm
– 21″ RS6 Wheels
– JD Stage 4 Remap 750pk & 850Nm
– JD DL501 Gen II gearbox remap

Ik had er zelf een 2.0 TDI ultra-achtige sleeper van gemaakt, maar dan loop je tegen allerlei praktische bezwaren zoals het ontbreken van voldoende koellucht aan. In zowel de S6 als de RS6 ligt hetzelfde motorblok, dus als je toch met de turbo’s gaat spelen kan je maar beter de lichtste variant nemen. Dit is ook de reden waarom een tuner als 9ff bijvoorbeeld kiest voor een 911 GT3 als basis van zijn projecten, en niet voor een Turbo of GT2.

Maar genoeg gepraat: we laten de Milltek-pijpen spreken:

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
    Mijn Auto: Audi S6 Avant van Kelly
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, jd-engineering, s6, tuning, Video

Vorig bericht: « Bernie Ecclestone toont zelfspot met lollige kerstkaart
Volgend bericht: Het grote “Chinezen-klonen-alles”-topic »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    18 december 2014 om 20:07

    Is dit geen “sleeper” dan…?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      18 december 2014 om 20:08

      @norge: Ik zie geen trekhaak. Dus hier valt niet veel mee te sleepen.

      Login om te reageren
      • ko3n zegt

        18 december 2014 om 21:32

        @E34M5Touring: 1

        Login om te reageren
      • redbeams zegt

        18 december 2014 om 22:30

        @E34M5Touring: Ja want sleepogen bestaan niet op audi’s ;)

        Login om te reageren
    • jurdespotter zegt

      18 december 2014 om 20:13

      @norge: nu niet meer…

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      18 december 2014 om 20:14

      @norge: Deze Audi is ongeveer net zo ordinair als Paris Hilton dus nee dit is geen Sleeper meer.

      Login om te reageren
    • merc010 zegt

      18 december 2014 om 20:16

      @norge: nee?

      Login om te reageren
  2. stfu zegt

    18 december 2014 om 20:11

    Vraag me dan toch af wat ie uiteindelijk heeft gekost incl verbouwingen en of ie qua restwaarde onderaan de streep nog steeds interessant is. Kutte is toch wel dat als je kenteken gecheckt wordt dan men denkt dat je een faker bent.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      18 december 2014 om 20:20

      @stfu: Ik denk dat het BPM technisch ook iets aantrekkelijke is om een iets oudere en zuinige auto op kenteken te zetten.
      Maar faker of niet, des te leuker is het om dat volk er maximaal uit te rijden.

      Login om te reageren
    • paddoswam zegt

      19 december 2014 om 10:20

      @stfu: de meeste mensen doen dit soort dingen voor zichzelf, niet voor de restwaarde.

      Login om te reageren
  3. lamborghiniaventador zegt

    18 december 2014 om 20:13

    Als je er toch zoveel geld aan uitgeeft, had dan tenminste de LED-koplampen erop laten zetten…. Snap zoeizo niet waarom hij het niet heeft ingeruild met een orginele rs6

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      18 december 2014 om 20:59

      @lamborghiniaventador:
      Kerstverlichting is maar 3 weken per jaar leuk, de overige 49 rij je er mee voor joker….

      Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      19 december 2014 om 14:22

      @lamborghiniaventador: De eigenaar van die S6 is de eigenaar van JD zelf.

      Hij koopt meestal een auto leeg qua opties en bouwt zelf opties erin, scheelt wel wat.

      Of die binnenkort nog full led koplampen in gaat bouwen weet ik niet.

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      22 december 2014 om 19:12

      @lamborghiniaventador: in Nederland betaal je bijtelling over de catalogus prijs. Wanneer je privé een auto vd zaak wil is het gebruikelijk om na aankoop veel extra’s op de auto te zetten.

      Login om te reageren
  4. jackass266 zegt

    18 december 2014 om 20:19

    Niet verkeerd. En wat kost zo’n pakketje?

    Login om te reageren
  5. digitaltoilet zegt

    18 december 2014 om 20:21

    Jammer van de verkeerde koplampen. Die vind ik nou net altijd zo bruut staan bij de RS6 waar deze wel standaard zijn.

    Login om te reageren
    • volvov70 zegt

      18 december 2014 om 20:34

      @digitaltoilet: Ha! Standaard staat niet in het woordenboek van Audi. Voor full led lichten betaal je flink extra.

      Login om te reageren
      • digitaltoilet zegt

        18 december 2014 om 23:14

        @volvov70: bij een normale A6 of S6 wel ja, kosten dan rond de 2,5 mille dacht ik zo. Maar de RS heeft dit toch echt al standaard.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          18 december 2014 om 23:48

          @digitaltoilet: dus bij een RS6 zit je eraan vast. Lekker dan… Ik zou ze niet willen. Niet dat ik een RS6 kan betalen hoor…

          Login om te reageren
  6. sydney zegt

    18 december 2014 om 20:23

    Liever een originele RS6.Met die paar PK’s minder kan ik prima leven.

    Login om te reageren
  7. vr6audi zegt

    18 december 2014 om 20:25

    Een sleeper is toch een normaal uitziende auto die heel snel is, niet een auto die omgebouwd is naar een snelle auto en dan ook nog eens heel snel is. Dit is gewoon het nabootsen van een RS6. Maar geen sleeper. Een Golf1/2 met 800pk is een sleeper.

    Login om te reageren
  8. resulutionNL zegt

    18 december 2014 om 20:26

    En dan gewoon grijs spuiten. Het is zeker niet lelijk, maar had toch liever een andere kleur gezien. Rood, blauw, groen oid.

    Login om te reageren
  9. E550 zegt

    18 december 2014 om 20:26

    Ik begrijp niet waarom je niet gewoon een Duitse RS6 koopt. Ik denk dat het heel weinig scheelt wat betreft geld, maar dat je er wel veel meer voordeel hebt om een originele RS6 te kopen: Audi-garantie, originele kleur, originele auto , hogere verkoopwaarde.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      18 december 2014 om 21:22

      @e550: Als je als tuner graag wilt laten zien wat je kunt met je toko is dit misschien een betere optie. Je laat toch een beetje je skills zien zo.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        18 december 2014 om 23:48

        @E34M5Touring: Goed, dat is dan de enige voordeel die ik kan bedenken, naast het feit dat hij iets goedkoper is dat een originele RS6 kopen. En volgens mij valt het personaliseren ook wel mee. Wielkasten uitrollen is volgens mij niet zo heel duur. Ben benieuwd wat jullie allemaal hebben gepersonaliseerd (wat niet op een RS6 zit). Neemt niet weg dat ik het een mooi gelukt project vindt.

        Login om te reageren
  10. mexxt zegt

    18 december 2014 om 20:27

    Kleine toevoeging,
    Led koplampen komen er nog in, maar die willen we ook nog aanpassen. de ombouw is goedkoper dan een volledige rs6 kopen, op deze manier kan je hem volledig personaliseren (wielkasten gerold, verlagen etc etc) en het grote voordeel, een dsg ipv een automaat. Dus een directere beleving.

    Login om te reageren
    • wimbers zegt

      18 december 2014 om 21:36

      @mexxt: noem de dsg maar een verbetering.
      Een zf-achtige bak zoals de 3.0 bitdi is in mijn beleving een veel fijnere bak, de dsg is veel te schokkerig, en het is bijna niet mogelijk om echt soepel weg te rijden.

      Heb er een jaar mee gereden, maar mijn ding was het niet.

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        18 december 2014 om 22:26

        @wimbers: inderdaad. Een DSG boven de ZF bak zetten toont weinig autokennis. De ZF-transmissie is namelijk fantastisch

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      18 december 2014 om 22:28

      @mexxt:
      Als er iets afbreuk doet aan de beleving dan is het wel DSG, ga dan voor een handbak, blijft nog even heel ook….

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        18 december 2014 om 23:36

        @jrk68: behalve je koppeling…

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          19 december 2014 om 12:08

          @stfu:
          Enig idee hoelang de koppeling van een DSG heel blijft?
          Maximaal een ton en dan mag je niet 1 maar 2 platen laten vervangen….
          Wel een beetje blijven nadenken hè….

          Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    18 december 2014 om 20:30

    De activiteiten van 9ff moeten helaas in verleden tijd worden geschreven, want volgens mij delen ze automobiele hemelstandplaats met Spyker.

    Ze gebruikten het liefst oude Mezger blokken omdat deze veel sterker waren dan de Turbo blokken. (zeker in het achterhoofd met extreme motorvermogens en toerentallen). Halve raceblokken.

    De charme van een S6 vind ik overigens dat het niet op een RS6 lijkt, maar wat ingetogener is. Dit is een beetje ordinair.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      18 december 2014 om 20:46

      De site is echter nog wel redelijk actueel, dus ik gok dat ze uit de insolventie zijn gekomen

      ttp://www.9ff.com/

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        18 december 2014 om 22:22

        @sir_smokalot: Ik zag het ook net. Lijkt inderdaad op een doorstart. Nieuwe logo en naamvoering (het was 9ff, is nu 9FF).

        Login om te reageren
      • kroverbeek zegt

        19 december 2014 om 10:29

        @sir_smokalot: 9ff pakt trouwens een GT3 omdat de turbo en GT2 de karakteristieke bredere turbo-body hebben. De GT3 heeft zonder de koelsleuven nét wat smallere heupen en is daarom zeker qua topsnelheid net wat beter.

        Login om te reageren
  12. FB_100003751665849 zegt

    18 december 2014 om 20:31

    De vermogensuitdraai in de video is inmiddels wat verouderd, hier staan de huidige specs:
    http://www.jdengineering.nl/audi-s6-4-0-tfsi-jdengineering/

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    18 december 2014 om 20:45

    Ach ja, dit heb ik liever dan al die Audi A6 TDI’tjes met RS opsmuk

    Login om te reageren
  14. volvoturbo zegt

    18 december 2014 om 20:54

    Zie stage 2 genoemd en dan weer stage 4.. En een charge air radiator cooler is wel een hele vreemde maar zal wel intercooler betekenen :)

    Login om te reageren
    • mexxt zegt

      18 december 2014 om 22:22

      @volvoturbo: deze heeft een watergekoelde intercooler, vandaar de naam.

      Login om te reageren
  15. meepinz zegt

    18 december 2014 om 20:55

    Mooie auto .. maar wat moet zoiets kosten ?

    Login om te reageren
  16. RazorHead zegt

    18 december 2014 om 20:57

    Waarom staat in het filmpje 575pk vermeldt en nergens de 750 stuks ?

    Login om te reageren
    • volvoturbo zegt

      18 december 2014 om 21:31

      @RazorHead: verschil pk’s aan de wielen/krukas wellicht (filmje niet gezien)

      Login om te reageren
    • mexxt zegt

      18 december 2014 om 22:23

      @RazorHead: het filmpje is nog de stage 2 setup, zonder de rs6 turbo’s.

      Login om te reageren
  17. bofkont zegt

    18 december 2014 om 21:29

    Heerlijk! JD is de beste VAG tuner van Nederland, mijn S3 die ik heb gehad heeft op diezelfde rollenbank gestaan ;)
    JD kuurtje is erg lekker kan ik uit eigen ervaring zeggen.
    En op en top betrouwbaar! nooit problemen gehad met de wagen.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      18 december 2014 om 22:39

      @bofkont: Heb een seat leon 1.8 20vt gehad die ook een nachtje bij JD gelogeerd had. Wat een kanon was dat. Bij een volgend VAG product gaan we zeker weer eens langs JD.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      19 december 2014 om 08:52

      @bofkont: wat ik mij nu altijd afvraag: Is jd engineering en jd customs nou van dezelfde?

      Login om te reageren
      • mexxt zegt

        19 december 2014 om 09:52

        @rolov: nee ;)

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          19 december 2014 om 13:03

          @mexxt: bedankt ;)

          Login om te reageren
      • bofkont zegt

        19 december 2014 om 13:01

        @rolov: Nee volgens mij niet.

        Login om te reageren
  18. neal zegt

    18 december 2014 om 21:49

    Waar is de tijd dat JD nog met z’n Golf II op zelf gemaakte 19’ers naar meetings kwam :-)

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 december 2014 om 21:55

      @neal: Gelukkig is hij zijn petjes tijd ontgroeid ;)

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 december 2014 om 21:56

      @neal: Daarbij heeft Jeroen wel wat anders aan zijn hoofd.
      Al zal het software schrijven voor spyker momenteel wel een op laag pitje staan ;)

      Login om te reageren
    • IJsblok zegt

      19 december 2014 om 09:29

      @neal:

      Die tijd is nooit geweest, want dat was iemand anders :$

      Login om te reageren
  19. audiq7bmw7 zegt

    18 december 2014 om 21:59

    RS of niet wat is dit een dikke Audi lekker zegg.

    Login om te reageren
  20. dennisvvti zegt

    18 december 2014 om 22:20

    Heeft iemand al een poultje geopend heeft over hoelang hij uitgebrand in een bosweg wordt teruggevonden ???

    € 10,- binnen twee maanden

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      18 december 2014 om 23:55

      @dennisvvti: die lui gebruiken liever RS4 B7’s en RS6 C5’s. Due zijn veel ingetogener. In welke kleur dan ook, een RS4 B8 of RS6 C7 valt gewoon op.

      Login om te reageren
  21. wjeurs zegt

    18 december 2014 om 22:29

    How can this, heerlijk Nederlands-Engels

    Login om te reageren
  22. turbolive67 zegt

    18 december 2014 om 22:30

    Deze man komt natuurlijk uit lochem the place to be

    Login om te reageren
    • GTR zegt

      19 december 2014 om 00:02

      @turbolive67: jij snapt ‘m! Goede mensen die gasten bij JD. Ook mijn dieselstoker laten chippen daar. Mijn leukste investering haha.

      Login om te reageren
  23. lennnijmeijer zegt

    18 december 2014 om 22:35

    filmpje komt uit lochem

    Login om te reageren
  24. thedammer zegt

    18 december 2014 om 23:02

    Doe mij maar een gewone rs6 in het rood met zilver/witte interieur. Wil wel graag die miltek uitlaat

    Login om te reageren
  25. MAB zegt

    18 december 2014 om 23:50

    Jammer van de te grote velgen, nou lijkt hij juist zo nep, moest maximaal 20 inch zijn

    Login om te reageren
  26. dick1980 zegt

    19 december 2014 om 00:22

    Fijn dat de RDW nu ook weet dat de S6 met kenteken 1-TVF-55 nodig herkeurd moet worden…

    Login om te reageren
  27. 3246cm252kw zegt

    19 december 2014 om 02:01

    Is een originele RS6 niet goedkoper?

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      19 december 2014 om 13:01

      @3246cm252kw: Daar gaat het hier niet om, puur stukje reclame wat hij kan.

      Login om te reageren
  28. neal zegt

    19 december 2014 om 09:05

    @ bofkont, Petjestijd zou ik niet zo noemen. hij was toen ook al erg serieus bezig dus het is er alleen maar beter op geworden. Iedere tijd z’n charme… binnen dik 10 jaar zijn de huidige auto’s ook weer ‘petjesauto’s’

    Login om te reageren
  29. koningcaris zegt

    19 december 2014 om 12:24

    Mooi gedaan, blijft een schade bak, dat is dan wel jammer.

    Login om te reageren
  30. basgti zegt

    19 december 2014 om 19:35

    Is de aandrijflijn dezelfde als van de RS6?

    Login om te reageren
  31. audipanamerabmw zegt

    19 december 2014 om 21:04

    Geen RS6 maar net zo dik als een RS6, alleen is de RS6 de echte baas natuurlijk.

    Login om te reageren
  32. schellekens006 zegt

    19 december 2014 om 22:34

    Waarom kleur veranderen vind dat zon afknapper. Overgespoten sjaak.

    Login om te reageren
  33. jouellp zegt

    19 januari 2015 om 15:49

    zo en nu nog iemand die dit zelfde verhaaltje herhaald maar dan op de sedan. bodykitje , turbo jetsers eronder uit laatje er bij gooi er een chip tussen een zoeff maar zo is ie ook al vet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North