Dit is waarom de Alfa Romeo Giulia perfect is

Auteur: , 108 Reacties

Als we Ome Sergio mogen geloven tenminste.

Alfa Giulia

De Giulia kampte met een kleine vertraging, maar toch stond ‘ie daar in Genève te shinen zoals een echte Italiaan betaamt. De sedan zal straks de strijd aangaan met de C-klasses, 3-series, A4’s en XE’s van deze wereld. FCA CEO Sergio Marchionne vertelt waarom de Giulia met vertragingen kampte.

Zo waren er problemen rondom de motoren, geeft Marchionne toe. Om hoongelach en schaamrood te voorkomen werd de sedan uitgesteld. De auto moest in zijn ogen perfect zijn om de mogelijke ondergang van Alfa te voorkomen. De afgelopen jaren is er dan ook een shitload aan geld in het project gestopt. Door met een slechte auto te komen zou het hele project een verspilling van tijd maar bovenal geld zijn geweest, aldus de CEO. Zeker dat laatste is nogal een belangrijk puntje binnen het FCA-concern. Dankzij de cruciale lange ontwikkeling is de auto volgens Sergio nu perfect.

Na deze grote woorden zijn we dan ook heel erg benieuwd hoe de Giulia zich weet te verhouden tegenover de huidige gevestigde orde. Het zijn nu niet bepaald de minste concurrenten. Alfa heeft de naam, maar dit is anno 2016 niet genoeg. Het merk moet verkoopaantallen halen en dat weten ze donders goed.

De Italiaan is in Europa vanaf 14 april te bestellen. Er kan gekozen worden tussen twee benzinevarianten en één diesel. Voor de zakelijke rijder zal de diesel het meest interessante worden. De 180 pk sterke 2.2 JTDm komt namelijk in aanmerking voor 21% bijtelling. Wanneer het model bij de Nederlandse dealer komt te staan en voor welke prijs is nog niet bekend. (via Autonews)



108 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Okay, ik ben geen Alfa fan in hart en nieren, maar mocht ik voor de keuze staan dan zou ik deze zeker overwegen.
Wel eerst de rijtest van Autoblog zien natuurlijk …(kiss-ass…).
Of een ATS!!
@danone: Om vervolgens allemaal theoretisch geneuzel te horen en dat ie “best premium” is maar vervolgens niks horen over ruimte, rijgedrag, stuurgedrag, gevoel in pedalen en de schakelbak? ;)
@stfu: Volgensmij is dat ook grotendeels persoonlijk en zul je dat moeten ervaren bij een proefrit…
@stfu: wel goed zeggen op zijn Wouter’s: Prie-mie-jum..
@stfu: ik heb er in Frankfurt in gezeten en zelfs op de achterbank zat ik met mijn 1,89 meter prima (hoofd en bene).
@capibaro: Hetzelfde lukt mij nog in een 156, ik kan letterlijk achter mijzelf zitten en ik ben ook 1,89.
@mclarenf1lm: hoe heb je het voor elkaar gekregen om letterlijk achter jezelf te gaan zitten? Wat voor bizar circusfiguur ben jij?!
@mclarenf1lm: ik heb een 156 en het verschil in beenruimte is enorm.
Is toch veel leuker dan zo’n saaie 3 serie, c klasse of a4. Dit en een xe zal ik er altijd boven verkiezen.
@thefmanl: “Je bent pas een autoliefhebber, als je een alfa romeo hebt gehad.”
@martinus: en toch… Ondertussen bij gebrek aan een opvolger voor de 159 ook bij andere premium merken gaan shoppen. En ik betwijfel dat ik terug ga naar Alfa. Er ontbreekt nog steeds een station wagon.
@martinus: je bent pas een autoliefhebber, als je dat zelf vind.
@martinus: de laatste Alfa in deze klasse is een 75. Hoewel ze nu natuurlijk best een leuke poging doen, vind ik de achterkant echt helemaal niets.
@thefmanl: als deze op elke hoek staat is hij ook saai. Simpel toch?
@bartsmit: Inderdaad. Toen de Volvo V40 net uitkwam was het een revelatie. Wat een design! Schitterende auto! Nu iedereen daar gehoor aan gegeven heeft en de auto gekocht, is het een saaie lease-slet…
@gtwillem: toch zie ik een v40 nog steeds heel graag. Liever die en deze alfa als lease sletten dan golfjes.
@thefmanl: tot dat je een 3-serie hebt gehad en hier 160.000km in 4,5 jaar mee hebt gereden zonder geen énkel probleem. Serieus. De 3-serie is echt kneiter goed. Mis ‘m nu nog steeds als ik de bochten door ga…

Moet wel toegeven dat dit een erg mooie auto is, maar twijfel er wel over of we ‘m veel terug gaan zien.
@rvds15: Afgelopen twee jaar 200.000 km in een Peugeot 508 gereden, geen enkel probleem gehad. Dus dan is die eigenlijk ook kneiter goed.:)
@steef2: totdat je de bochten door gaat..😉
@rvds15: daar gaat die Peugeot ook gewoon doorheen.
@rvds15: 328i, rijdt heeeeerlijk. Maar nog nooit zulke hoge onderhoudskosten gehad. En hiervoor reed ik nog wel een A3 sportback uit 2007 met een 2.0 tdi 170 pk met s-tronic….
Ziet eruit als een BMW ..
Wat mij de mooiste sedan op de markt.
Ze doen er bij Alfa goed aan dat verder ook alles klopt, al Is het maar om de haters hier de wind uit de zeilen te nemen.
Ik ben het volledig met “ome” a Sergio eens.
@talladega: helaas nog niet echt “op de markt”, Ricky Bobby.
Die motoren heb ik nog wel een vraagje of twee over. Ten eerste: zijn die diesels gewoon van Mazda? 2.2 diesels zie je niet veel.

Daarbij vind ik de 2.0 turbo nogal tegenvallen. 200pk. Zelfde als de 2.0 liter turbo in 1998. Verbruik zal wel beter zijn, maar Alfa’s hadden altijd net dat beetje meer power dan hun concurrenten, in plaats van minder.

Daarbij is het ook gewoon een rotsmoes welke de liefhebber gewoon als zoete koek zal slikken. Motorenprobleem. Bang voor hoongelach. Kom op, Sergio. Je runt autofabrikanten. Die maken auto’s. Of het moet echt een wanproduct zijn geweest. Anders calculeer je het risico in. Je kan beter auto’s verkopen met wat problemen dan je dealers laten leegbloeden. Zo moeilijk is het ook weer niet.

Zeg gewoon dat Alfa Romeo gewoon geen prioriteit had. Want dat was denk ik het geval. En dat is helemaal niet erg.
@gtwillem: de 2.0 komt ook als 280pk-versie. Dus die zullen ze uit kostenoverweging gewond downtunen naar 200pk.
@gtwillem:

2.2 is een echte JTD ..
De Cherokee gebruikt em al een tijdje ..
@lincoln: is dat geen 2.8 of is dat al weer langer geleden?
@remcott: Die 2.8 komt uit de Ducato, dat is ~10 jaar geleden. Die 2.2 is wel een Fiat motor, geen geleende.
@gtwillem: haha fiat een dieselmotor lenen bij mazda..
via iPhone app
@Poll: waarom niet? Zo briljant zijn die blokken niet. (Niet dat ze slecht zijn, maar ik ga pertinent niet mee in de Hosanna).

Daarbij, Fiat koopt ook zijn sportwagens in bij Mazda (de 124 is gewoon een MX-5) dus waarom niet?
@gtwillem:

Waarom niet? Simpel Japanners en Diesels gaan niet samen die moet je links laten liggen ze hebben er helemaal niks mee en van nood maken ze een blok of kopen er een voor de EU markt. Kijk naar de D4D dat is een rampsalig slecht blok. Toyota koopt daarom nu ook motoren bij BMW en Suzuki bij FCA. FCA’s diesels zijn erg goede blokken die nagenoeg onverslijtbaar zijn.
@nokia: De Japanse merken hebben er minder behoefte aan omdat diesels veelal een Europese aangelegenheid zijn. met goede benzinemotoren en hybrides heb je wereldwijd veel meer verkoopmogelijkheden dan een diesel. Zo simpel is het.

Dat gezegd hebbende, er zijn wel Japanse diesel pareltjes! Ik neem ze even kort met je door:

1. Honda Accord 2.2 CDTI: zeer verfijnde motor met een heerlijk koppel en aangenaam verbruik.
2. Subaru Legacy 2.0 Diesel Boxer: Net als de Honda een enorm fijne diesel. En deze klinkt zelfs best aardig.
3. Lexus IS220d: Snel, zuinig en nog een fijne auto ook!
4. Toyota Land Cruiser 100 4.5 D4-D: Onverzettelijke V8 diesel.
5. Mazda 6 2.2 Diesel: prima allrounder.

Dus Japanse topdiesels zijn er wel degelijk! Alleen iets lastiger te vinden.
@gtwillem: de auto’s moesten goed zijn, zonder gezeik en terugroepacties. Dan is een 2.0 turbo met ‘maar’ 200pk ideaal. Zal niet erg zwaar belast worden dat blok, wat de betrouwbaarheid ten goede komt
@gtwillem: Net dat beetje meer power? E36/E46 M3 vs. 156 GTA…321/343pk vs. 250pk maar beide een 3.2. Vermogens van Alfa’s vallen mij over ’t algemeen tegen. Wat jij ook zegt met de 2.0 Turbo…

Verder een hele mooie auto, mooiste in z’n klasse maar de beste heb ik een heel hard hoofd in. Wordt weer een auto die je alleen met je hart koopt. Een BMW koop je met je hart èn met je verstand.
@skinnybmw: of een andere Duitser
@skinnybmw: Klopt, de GTA komt serieus vermogen te kort ten opzichte van de 3.2. Terwijl beide 3.2 liter zescilinders waren.

Ik doelde meer op de motoren bijvoorbeeld in de 156. 1.6 had 120pk, concurrentie zat op 100. 1.8 had 144pk, concurrentie zat rond de 125. De 2.0 had 155pk, concurrentie 135-140.


Echter, is de Alfa Giulia wel een 3-serie concurrent? Of anders gesteld: in hoeverre? BMW heeft wel een generatie voorsprong en rijdt ook zeker niet beroerd…
@gtwillem: E36 318i…143pk, 320i 150pk. Ik zelf denk wel dat Alfa wil proberen de C-klasse, 3-serie, IS, V50 en A4 wil beconcurreren maar heb altijd gevonden dat de 156/159 er net onder zit…dus tussen de Vectra’s etc. en de ‘premium’ modellen.
@skinnybmw: klopt. Alfa Romeo zit gevoelsmatig meer er tussen in. BMW is wel even iets hoger in de markt.

(Alhoewel ik bang ben dat Alfa de Giulia gaat positioneren tegen de 3. Terwijl de 156 er net onder zat.)
@skinnybmw:

Waarheid is echter dat ze bij BMW en Alfa een hart noch verstand zullen accepteren ..

Ijskoud volstrekt emotieloos geld is nml wat ze voor hun producten terug willen hebben ..
@lincoln: ik geloof dat er bij BMW en Alfa zeker nog mensen werken die houden van mooie auto’s. Die zullen dan ook zeker nog gebouwd worden naast de modellen die geld moeten opleveren.
@skinnybmw: of een BMW koop als je denkt dat je je zo maatschappelijk moet bewijzen.
@deboes: ach, dat slaat natuurlijk nergens op…hou niet van zulke mensen.
De moeite van het wachten meer dan waard!

Wat een mooie auto is het geworden!
Doet mij een beetje denken aan de 164: introductie werd ook uitgesteld om de puntjes op de i te zetten. Bleek vervolgens kwalitatief gezien een prima product. Alleen jammer dat het ook de omslag naar FWD betekende… :-(
Komen er nog meer benzine motoren? Gat tussen 200 en 507pk is wel heel groot…
Best een fraaie auto hoor maar om dit nou helemaal de hemel in te prijzen vind ik behoorlijk overdreven. Echt onderscheiden doet ie niet. Eerst maar eens in real life aanschouwen. Bovendien lopen er velen weg met de XE en dat die niet saai zou zijn. Er is geen lijntje in de carrosserie te zien, ik vind hem nu al saai. Geef mij toch maar de Duitse drie. Maar goed dat iedereen zijn eigen mening heeft.
@strepentrekker: Heb hetzelfde met de XE, in het begin vond ik hem mooi maar nu ik hem een paar keer zie rijden vind ik hem een beetje saai. Met name de achterkant. Deze Alfa krijgt wel mijn goedkeuring! Erg mooie auto met een prachtig interieur.
@strepentrekker: Ik vind de XE ook wel mee vallen. Vooral de schraapdiesel met kleine velgen en de normale koplampen ziet er echt als een oude Mondeo uit.

Ik zag laatst eentje rijden en metallic blauw met de led-koplampen en dikke velgen. Die was opzich wel strak, maar het kon spannender.
Totdat de gemiddelde Jan Modaal er een setje 15 inch banden eronder pleurt met de het kaalste interieur doet hij niet meer onder dan een Passat of een Megane..
@ptrdaas: 15 inch banden is wel een serieus klein velgje dan 😂
Een Nissan Maxima, Infiniti Q50, Mazda 6 vind ik mooier.
@michaelcorleone: waarom kun je reacties niet disliken?
via iPhone app
@jansen: kom op, kerel. @michaelcorleone vind die mooier. Toch zijn goed recht? En hij heeft een punt, want qua ontwerp vind ik de Mazda en de Infiniti ook een stuk geslaagder dan de wel heel behoudende Alfa.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de prijzen. Is daar al iets over bekend?
Ik vind hem zeer geslaagd. Vooral de achterkant is fraai. Niet meer dat scheve orgel aan uitlaten van de QV, maar twee pijpjes die heel clean zijn weg gewerkt.
De enige in die segment die ik mooier en exclusiever vind is de ATS
@dutchcorvette:
Sorry, ik zL wel heel dom zijn, maar wat is een ATS?
@sabrerator: dat is een Cadillac in het D-segment. Ook met achterwielaandrijving. Best een leuke auto.
@sabrerator:

Cadillac ats ..
Is nogal exclusief .. Dus daarom ken je em niet ..
Maar wel een heeeeeeel stuk minder exclusief dan deze Alfa volgens sommige bronnen ..
@lincoln:
Bedankt. Tja, een mens kan niet alles weten, toch?



Hoewel ik dat op gebied van auto’s wel probeer, trouwens.
@sabrerator:

Helemaal goed boef ..
En geloof me .. Zelfs orakels als @gtwillem weten niet meer dan 2% van het hele autoverhaal ..
@lincoln:

Qua looks wel exclusief maar die weegt wel ruim 1500kg, de giullia gaat daar ruim 200kg onder zitten. De jag XE zit er 100kg onder ,wat wel wat weinig is voor een ‘licht alluminium’ marketing praatje dat erbij gaat. De C-klasse zit er 270kg onder en de 3 serie komt overen met de giullia. De cadillac gebruikt wrs dus nog iets ouder staal qua body.
De leasesletten gaan nooit veranderen van de usual suspects, zeker niet als die ook nog eens de beste spec’s voorleggen.
@sabrerator: volgens mij een Caddy (Niet die pick-up van VW maar Cadillac)
@ahs1979: En die Caddy van VW is geen pick-up, maar een bestelbusje…
@talladega:
De rode pick-up.
@talladega: Die Rabbit pick up bedoel je? ;)
@henrie:
Zo heet hij in de States, wijsneus.
Je weet ook niet veel hè.
@talladega: Zo, lekker volwassen reactie zeg. Snotneus…
@henrie: mk1 caddy.. Wel degelijk een pick-up.
Hele fraaie kar, doet me denken aan de Infiniti Q50. Hoop wel dat deze Alfa het beter gaat doen dan die Japanner. Heeft wel grote velgen nodig vind ik! Vooral op de foto’s van de beursvloer vind ik de velgen achter al iel ogen. Maar hoop op het beste!
Nóg een topic, toe maar.
Pure porno ..

Doet me denken aan een (net iets boven)gemiddelde leasebak ..
4 deuren met een chagrijnige snuit ..

Chapeau tante Sergio ..
Je hebt echt iets onderscheidends neer gezet ..
Ik heb een tijdje niet alles gevolgd dus het kan mij ontgaan zijn, maar wat is er met deze concept gebeurd?
http://www.diseno-art.com/news_content/wp-content/uploads/2014/08/Alfa-Romeo-Giulia-Concept-rear-angle.jpg
http://www.car24news.com/wp-content/uploads/2014/11/Alfa-Romeo-Giulia-Concept-front.jpg

Als dit het hem was geworden was het een beauty geweest nu is het gewoon een normale auto en geen typische Alfa.
@michaelcorleone:

Wowowowow .. Freaking evil ..
Dan had er idd iets gestaan ja ..
Scherp .. Was em al helemaal vergeten ..
@lincoln: Het was ook voor jou bedoeld ouwe reus ;)
@michaelcorleone: Fisker bestond toch al? Sorry, maar zie echt nergens een link tussen dit gedrocht en Alfa.
@michaelcorleone: Nou, niks. Maar zo gek is dat niet. Het is namelijk het geesteskind van een Duitse automonteur die in zijn vrije tijd als auto’s tekent. Thorsten Kirsch heet de beste man, en hij heeft nog wel wat leuke hersenspinsels op papier gezet, getuige zijn DeviantArt profiel
@Edge: Zijn portfolio bekeken, maar weer het bewijs dat vrije tijd ook niet zaligmakend is.
@michaelcorleone: De ingenieurs bij Afla zouden zo op je opmerking reageren: Maar het was toch ook helemaal niet de opdracht een typische Alfa te maken? Sergio zei dat we een BMW 3 serie concurrent moeten maken. Dus dat hebben we gedaan, we hebben een BMW 3 serie gemaakt.
Iedereen heeft het over de Duitse 3 maar vergeet dat er ook nog een hele mooie Zweedse S60 rond rijdt. Die verkies ik boven de Duitsers. De Jaguar XE is ook bloedmooi.
Ik vind hem leuk, zeker de QV versie. Maar elke keer als ik naar de foto’s kijk, dan lijken die wielen zo klein… vooral aan de achterkant. Er is denk ik teveel ruimte boven het wiel en het spatbord. Ik weet niet wat het precies is, maar het ziet er iig een beetje raar uit.

Ik hoop wel dat het een succes wordt en Alfa ‘redt’ zodat ze met nog meer modellen komen en eindelijk beetje stevig op hun voeten staan.
Lekkere “kont” voorkant vind ik niet zo.
Driewerfs jaaaa
Een rode graag. Met 2.0 benzine.
Hybride? Elektrisch? Niet? Wat waren dan die motor problemen?
Ik vind het een verstandige keuze, kwaliteit gaat in dit segment voor alles. Toch was de 159 ondanks alles ook al erg goed, met eigenlijk maar 2 echte structurele problemen. De m32 bak van GM was onbetrouwbaar en de stuurhuizen van de eerste versies.

Ik hoop wel dat ze snel met de station komen, de stelvia mag dan al in november komen, ik blijf het bij voorbaat al niks vinden.
Sinds wanneer is dit een concurrent van de Duitse drie… Lijkt mij gewoon een leuk alternatief voor een Mazda, Hyundai, Opel etc. Laten we het vooral niet meer maken dan het is.
@ptothem: daar is ie te duur voor, en met achterwielaandrijving is het weldegelijk bedoeld als alternatief voor die drie.

Al denk ik dat deze uiteindelijk eerder een concurrent is voor de alternatieven voor de Duitse 3, dus de Volvo S90, de Jaguar XE, etc. De koper die een BMW te duur en te onpraktisch vindt, en Mercedes te degelijk en een Audi te saai. Mensen zoals ik, maar dan met geld…
@ptothem: omdat alle auto’s concurrent zijn van ‘ de Duitse 3’ , zolang je die premioem zeepbel maar lekt prik….pure marketing kul, maar wel geslaagd, heel onnodig linksrijdend Nederland is er in gestonken.
Het is zeker geen lelijke auto, maar zo zijn z’n concurrenten dat ook niet. Ja ja, “Duitse drie is saai” bla bla bla XE is fantastisch en Volvo is fantastisch en Frans is fantastisch want hij zong “heb je even voor mij”…. anyhoe

Uiteindelijk is de vraag wat er voor zou moeten zorgen dat mensen uit de concurrenten stappen en in deze stappen? Ik denk dat het in het begin een succesje kan zijn omdat het nieuw is, maar ik vraag mij sterk af of het dat lang kan uithouden. Dat zag je ook met de Mito en Giulietta.

Daarnaast vraag ik mij af of ze nog wel een goede dealernetwerk hebben. Vraag mij nu waar een AR dealer bij mij in de buurt is en ik zou het je niet eens kunnen vertellen…
@Rick-dos: misschien dat de focus op dynamisch rijgedrag door een klein team met vrijwel carte blanche en rwd wel een beetje onderscheidend product op kan leveren? De meeste concurrenten gooien grote teams en vooral ook calculators en heel erg veel common components in de strijd. Deze auto is bijna met een blank canvas ontworpen (en ja de afgeleiden hiervan delen dan wel weer veel met deze waardoor de rekensommetjes alsnog moeten kloppen en er daadwerkelijk geld verdiend kan gaan worden) en dan kun je echt iets onderscheidends neerzetten.
We gaan het zien maar ik denk dat dit echt een nieuw hoofdstuk voor Alfa Romeo kan zijn.
@w0o0dy: Ik geloof je direct als je stelt dat dat gebeurd is mbt deze auto alleen is de vraag hoeveel van het koperspubliek weet dat feitje en hoeveel interesseert zich dat? En daar bovenop hoeveel interesseert zich dat genoeg om over te stappen van de concurrent? Ik denk bar weinig.
In ieder geval niet genoeg om op langere termijn succesvol te blijven. Zeker als je ook weet dat de concurrentie binnen nu en drie jaar volledig nieuwe modellen introduceert.

Heeft men überhaupt een lange termijn visie? Ik bedoel kijk naar de Mito. Een auto die in 2008 is geïntroduceerd maar waarvan nog steeds geen opvolger bekend is. Ze hebben nu zoveel geld tegen dit model aan gesmeten. Vervelende is dat ze al moeten nadenken over een opvolger binnen nu en twee jaar om over 6 a 7 jaar een nieuwe Giulia te kunnen introduceren. Als dit model niet het gewenste resultaat gaat opleveren hoe gaan ze dan de volgende modellen bekostigen als ze nu nog bezig zijn met de korte termijn?

Al met al heb ik zo mijn bedenkingen bij al deze plannen. Ik wens ze trouwens alle succes in de wereld het is mij om het even of ze beter presteren dan een ander merk, maar ik mis gewoon een echte visie. Roepen dat je wat andere modellen op een bepaald moment gaat introduceren is volgens mij niet een goed doordacht plan en geen duidelijke visie voor de toekomst.
@Rick-dos:. De Jaguar Xe kan eigenlijk op ieder vlak meekomen met de concurrentie maar verkoopt toch niet in de aantallen van Audi, MB en BMW. Infiniti en Lexus scoren ook geen aantallen met prima auto’s, dus een goede auto alleen is zeker niet genoeg. Ik denk dat Alfa Romeo wel een beter imago/merkbekendheid heeft dan die drie merken maar of ze het voor elkaar krijgen valt idd te bezien.
Lange termijn? Tja, deze en wat suv’s, een coupé, de Spider en wellicht weer een 164/169 opvolger.. Dat moet voldoende zijn. Voor de Mito en in zekere zin ook de Giulietta zie ik het wel wat somber in. Maar bij die modellen Is de kostprijs de sleutel en ik gok dat Alfa dat segment daarom gaat afstoten. Valt niet tegen de concurrentie op te boksen als je geld MOET verdienen op iedere auto. Mogelijk dat ze dmv een samenwerking toch met iets komen maar dat zal rebadgen worden zoals VAG het doet…. De Audi A1, A3 vs de Polo en Golf strategie zeg maar.

Ik hoop vooral dat het assortiment in c-, d- en e- segment nog wat meer diversiteit krijgt.. Ook dankzij Alfa. Maar dat is niet zomaar gedaan dat Is duidelijk.
@w0o0dy:

Jag XE kan niet meekomen me de concurrentie waar het telt, verbruik en afschrijving. En naar ik gemerkt heb ook niet qua spotprijsjes voor leasingfirma’s.
Levertijden?
Als ie 35k gaat kosten met de juiste bijtelling komt t goed…
@jmdekort: vanaf volgend jaar is de bijtelling voor alle auto’s met een tankdop 22%, dus dan hangt t alleen nog van de prijs af.
@dondeboer: en restwaarde. En dat is traditioneel toch een beetje een achilleshiel van Alfa. Want als je een echte BMW 3 serie voor minder dan de Alfa kunt leasen dan wordt er geen Alfa geleast.
Idd 22%….marktaandeel is 0.21%…..alfa mooi merk maar ergens hebben ze de boot gigantisch gemist
Snap nooit waarom de Duitse merken zo heilig verklaard worden hier.Duits is primium de rest niet.Mijn 156 is een stuk luxer dan een Golf uit hetzelfde bouwjaar. In m’n 156 TS rij ik altijd met plezier,klinkt nog lekker ook.Wie kan dat met z’n Golf of BMW na ruim 15 jaar nog zeggen?
@Alfarobert: Iemand met een nette 325i.
@Alfarobert: premium betekent niets anders dan extra duur. En daarom willen alle merken tot VW aan toe premium zijn want dat betekent gewoon extra winst marge.
Zo ome Sergio nu nog een sportwagen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).