Dit is waarom elke baby straks in een Volvo wil rijden

Auteur: , 44 Reacties

Nu ja, elke baby... Alleen zij die gezegend zijn met een dergelijke Zweedse schone als moeder. Maak kennis met Volvo's Excellence Child Seat Concept.

One lucky baby

Dat de Volvo XC90 dé keuze is voor voetbal- en hockymoeders (vaders mogen ook), blijkt wel uit de parkeerterreinen van de lokale sportverenigingen. Volvo komt nu met de Excellence Child Seat Concept, zodat ook ouders van piepjong grut een XC90 willen. Zagen we op de autoshow in Shanghai nog de XC90 Excellence met Lounge Console, waarbij de voorste passagiersstoel was vervangen voor een voetsteuntje, nu vind je op die plek een kinderstoel.

Je kind insnoeren in deze luxe ‘Maxi Cosi’ is een fluitje van een cent, je kunt het stoeltje namelijk een kwart slag draaien. Zit je kostbaarste bezit eenmaal goed vast, dan draai je de stoel weer terug en ga je zelf achter je kind zitten. Deze kan zo continu papa of mama in de gaten houden en -belangrijker- ook andersom.

Volvo = veiligheid, en dat was volgens het persbericht dan ook de belangrijkste reden voor dit concept. Met hun rug richting de rijrichting zitten baby’s nu eenmaal het veiligst. We hebben het vermoeden dat het ook wel bij een concept zal blijven, want we zien enige praktische bezwaren. Hoe fijn het ook is om het flesje te kunnen opwarmen in de verwarmde bekerhouder, even opstap zonder de kleine wordt op deze manier wel een heel ongezellige aangelegenheid. Over het eventueel vervangen van de babystoel voor een iets groter of normaal exemplaar zwijgt Volvo. Aan de andere kant, hoe grappig is het om tijdens verjaardagen te kunnen pochen met je nieuwe en nog grotere auto omdat je hummeltje van twee ‘uit de XC90 is gegroeid’…

Zie hem staren



44 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Lekker milfje
@thomasbol: die is even oud als je zus
@richman: Ziet ze er goed uit voor iemand van 39
@richman: Mijn vrouw is ook even oud als m’n kleine zusje. Van belang is alleen dat het om twee verschillende personen gaat.
@richman: Je en ? goed te doen hoor dan.
@thomasbol: die term geld in mijn ogen voor mooie dames boven de 40.
@dutchdriftking: meiden van 18 kunnen ook moeder zijn.
@thomasbol: daar is de term milf niet echt voor bedoelt denk ik. En daarbij wil ik geen 18 jarig moedertje.
Pfff, zitten niet eens speakers in de babystoel! Heeft mijn simpele Recaro al…
Daarom valt het remsysteem al 1 jaar af en toe uit bij mijn collega’s v60 plug in hybrid, want veiligheid voor alles.
Overigens heeft hij de auto nu al weggedaan levensgevaarlijk zoiets.
@audirijder: Mijn leidinggevende rijdt nu bijna twee jaar in een V60 Plug-In en heeft nog nooit een probleem gehad, op een kapot bumpertje na omdat zijn vrouw wel even dacht in te parkeren zonder sensoren. Ik denk dat jouw collega gewoon pech heeft gehad met een slecht exemplaar.
@Edge: Met de normale v60 zijn volgens mij nauwelijks problemen. Met de plug in echter heel erg veel en ik denk dat jouw baas mazzel heeft gehad.
@audirijder: heeft je collega toevallig een review bijgehouden op autoweek? Daar omschrijft een review namelijk exact hetzelfde euvel.
@knipperlichtje: is ook een bekende kwaal, vaker voorbij zien komen
@knipperlichtje: Nee naar mijn weten niet. Overigens zijn er veel meer problemen met de v60 plug in hybrid bij ons op kantoor, echter niet zo erg dat de remmen het begeven. Wel vaak dat de motor weigert te starten of uitvalt tijdens het rijden.
Ik zou het, als ik kersverse papa zou zijn, wel voor lief nemen om een aantal maanden te hannesen met de maxi cosi (want er komt vooralsnog geen groter model dan dit). Het zou niet de reden zijn om een XC90 te kopen, wel dat ik het gewoon een prachtige auto vind.
@joost1990_2: enkele maanden!!! Guess again, binnenkort dien je je kind tot 15 maanden achterwaarts te vervoeren. Regelgeving heet I-size. Pluspunt van deze volvo, (voor sommigen althans niet voor mij persoonlijk) dat zeikwijf zit niet meer naast je aan je kop te zeuren. Sterker nog, waarschijnlijk hebben de moeders enkel nog oog voor het kind.
@jackass266: Maxi Cozi is voor enkele maanden, daarna ga je naar group 1. Onze Hauck Variogaurd gaat tot 18kg achterwaarts (wel met isofix).
@jackass266: Cybex Sirona. Is gericht naar achter, zwenkt naar links of rechts, om kinderen uit de auto te halen, natuurlijk met isofix, en is voldoende compact om ook in een 4-zitsbabrio te gebruiken. Wat ik dus ook doe.
Overduidelijk overcapaciteit daar.. man man man.
Ik snap ’t niet, in dat zitje kun je toch nog steeds niet bij d’r tepel?
@Jochempie: na een paar maanden zuigen van dat kind lukt dat wel….
Rot toch op man, ga dat kind z’n moeder bezwangeren ofzo: en dan? Multipla verbouwen? Net je XC90 besteld, krijgt dat moppie een tweeling. F#ck.


Anyhoe: Maxi Cosi achterin, op de achterbank, in de gordel. Klaar. Pa en Moe gewoon voorin. Kind moet ook eens alleen zijn, en focussen of zoiets als bekleding, raam-rubber of desnoods een playskool hanger. Dus niet 24/7 in de ogen kijken van mama. En vise versa ook niet. Kijk eens naar buiten mop. De wereld is groter dan je eigen kleutertje.
En ja, ik heb ook gewoon kinderen, en ja, daar hou ik ziels veel van, maar dit soort betutteling,.. doet vrouwlief gelukkig ook niet aan mee ( al zou zij overigens wel de weg van huis naar school ’t liefst willen be-rubber-tegelen).


Tip voor die zweedse vrouw: Gooi dat kind maar weg, van mij krijg je zo een nieuwe :-)
@postzegel: haha heerlijk commentaar dit!
@postzegel:

Hulde!
@postzegel: Boek anders even met je DigiD een afspraak bij Dhr. A. Mentatie. Die kan je precies wijzen op je rechten en plichten.
Volvo en veiligheid…Volvo kon beter beginnen om de hoofdsteun van de chauffeur op de veilige hoogte te zetten ; staat véél te laag…blijkbaar hadden ze wat last van tunnelvisie en hadden ze enkel oog voor die blonde deerne…
@dieterwieter: je snapt het niet. Het artikel maakt duidelijk dat de Volvo XC90 voorin voor babies bedoeld is. Die man is dus gewoon veel te groot om voorin te zitten.
Baby achterin, ouders voorin. Niet omgekeerd.
@boomhauwer: en de baby maar janken omdat die achterbankleuning niet op mamma lijkt.
…. en trouwens wel deuren aan de linkerskant, maar geen deuren aan de rechterkant, waar “moeder en kind” zitten in “weer en wind”. Dat lijkt me niet prettig en gevaarlijk bovendien…
Dit is natuurlijk heel leuk en aardig, maar deze heb je niet zomaar even eruit gesloopt à la een ISOFIX zitje wanneer je met een stel vrienden weg wil.
Wat is er mis met de easyfix? Ohw wacht, is niet van Volvo natuurlijk
Het idee is leuk, maar dan gewoon in de kofferbak. Lekker rustig!
Grand Espace power: easyfix met maxicosi op middelste stoel achterin. Volop ruimte om aan weerszijden een volwassene te laten zitten. Veel veiliger wordt het ook niet met de kleine helemaal in het midden van zo’n grote en veilige wagen. Jammer dat dit niet meer past in de Espace 2015.
@maxhunter: Gelukkig zijn er inmiddels alternatieven zoals de Galaxy, Sharan/Alhambra die dat ook zonder problemen kunnen.
Eerste auto die ooit zie zonder rechter b-stijl…
@MB11: Nog nooit een Ford B-max gezien?
Gelijk ook de gehele B stijl verwijderd, is het niet gewoon een Ford B(aby)-max?
Duideljk dat de meeste reaguurders hier nog gewoon in dat stoeltje thuishoren…..
Ideaal voor als je kind zo degelijk wil verwennen dat het geen enkele seconde zonder je kan! Is ook een stuk makkelijker als ze op hun 25ste het huis nog niet uit durven.
Mooi concept/idee, zou gestandariseerd moeten worden. Veel autos kunnen de passagiers voorstoelen al vrij makkelijk plat leggen. Soort isofix/easyfix-achtig systeem erop en je bent klaar.
Baggeridee. De trend is naar lichtere auto’s, niet naar zwaardere. Zo’n grote flexibiliteit voor stoelen verhoogt het gewicht enkel maar.
Mijn baby heeft niks te willen. Hij mag al blij zijn als hij mee mag rijden

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).