Dit kost de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Auteur: , 58 Reacties

Een Italiaanse SUV met 510 pk. Kost dat?

De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (rijtest) is een aantrekkelijke sedan. Heb je liever een hoge instap, dan kun je bij de Stelvio terecht. Van dit model is er tevens een ‘Quadrifoglio’ en de SUV heeft nu een Nederlandse prijs.

De snelste productie-SUV ter wereld op de Nürburgring (7:51,7) kost 127.750 euro. De Stelvio Quadrifoglio is niet alleen supersnel. De auto is ook behoorlijk praktisch. De Quadrifoglio komt standaard met Q4-vierwielaandrijving. 50 procent van het vermogen wordt naar de vooras gestuurd.

De Stelvio Quadrifoglio heeft zoals gezegd 510 pk, doet de 0-100 in 3,8 seconden en heeft een top van 283 km/u. De door Ferrari ontwikkelde 2.9 V6 biturbo is in de Stelvio Q gekoppeld aan een achttraps automaat. Ren nog niet naar de dealer om een order te noteren. De dikke SUV komt pas in de eerste helft van 2018 naar Nederland.



58 reacties

Ik vind het eigenlijk niet eens zo’n heel gekke prijs. Een Porsche Macan en Maserati Levante zijn niet te vinden met zoveel pk. De gewone Levante is iets duurder en heeft 350 pk. De snelste Macan heeft 440 pk en is ook iets duurder. Zijn er andere, directe concurrenten voor de Stelvio? Een S Q5 komt er ook niet aan te pas. Een GLC AMG ook niet… Zij zijn wel een stukje goedkoper maar een stuk minder vermogen…
@viezefreddyw: Merc komt nog met een GLC63 variant straks. Denk dat die hem het leven wel zuur gaat maken. Qua prestaties dan.
@e34m5touring: De gewone GLC AMG 63 kost €137.000. Dat ding heeft minder vermogen. DE GLC AMG 63S kost ruim €150.000. Dat is toch wel een groot verschil, denk je niet?
@viezefreddyw: T’is ook geen slechte deal maar dat is een Giulia Q ook niet. Maar toch verkopen M/AMG/RS vele malen meer van hun modellen. Terwijl ze qua prijs/prestaties veelal duurder/minder zijn. Neemt niet weg dat het verschil groot is, maar zolang het kopers niet afschrikt moet ik nog maar zien hoeveel ze er weten te slijten. Ik hoop enorm veel want dan pik ik er graag 1 op straks, maar ik ben er bang voor.
@viezefreddyw: na een of twee jaar is het verschil in nieuwwaarde de meerprijs van een Mercedes dubbel en dwars waard.
@viezefreddyw: Belangrijker is dat je dan een auto krijgt die klopt en helemaal af is. Kijk op Autoweek (zijn de duivel hier, ik weet het) maar eens de volgende tests terug en maak de optelsom:
Dubbeltest GLC/Velar: https://www.autoweek.nl/video/range-rover-velar-vs-mercedes-glc-dubbeltest/
Afscheid Alfa Giulia: https://www.autoweek.nl/video/alfa-romeo-giulia-afscheid-duurtest/
@viezefreddyw: Van een Golfje Comfortline als prijsverschil tussen een Mercedes en een Alfa ligt iemand die in dit segment koopt ook niet wakker.
@viezefreddyw: om de prestaties van de stelvio te evenaren kun je de GLC63 amg nemen. Gaat ook in 3,8 sec naar de 100 maar kost je wel even 27k meer.
Heb je daar in tegen wel weer een v8 in het vooronder.
@mb10: €27.000… Dat is onwijs veel geld, toch? Met dat geld kan je een onwijs leuke occasion kopen voor naast je Stelvio Q. Een leuke SLK of Z4 cabrio bijvoorbeeld. Is het vrouwtje weer helemaal happy.
@viezefreddyw: jazeker, deze excentrieke auto hoef je denk toch niet nog meer naar je eigen hand te zetten. Kun je prima voor die occasion gaan.

Haha, na ik denk dat ik zelf ook wel vrolijk word van een SLK of z4.
@viezefreddyw: als jij in je stelvio Q stapt wordt t vrouwtje niet blij gemaakt met een oude slk. Die moet dan ook een dik hok
@viezefreddyw: aan reacties hier en daar te lezen zal het aan mij liggen, maar wat luxe/afwerking en imago betreft ligt Alfa toch een plank lager dan Porsche en Maserati? Dan vind ik het prijsverschil niet meer dan logisch.
@davelepeef: Geloof me. De afwerking van een Maserati is in vergelijk met zijn concurrenten in dezelfde prijsklasse ondermaats. In vergelijking met een Mercedes, BMW, Audi en/of Porsche is een Maserati onwijs slecht afgewerkt. Ook dingen als infotainmentsystemen en rijhulpsystemen zijn van een veel lager niveau. Als je een Maserati koopt, dan doe je dat omdat je het een speciaal merk vindt. Niet om de afwerking en materiaalgebruik. Het zit hem dan ook grotendeels in imago. Waarom Maserati deze prijzen vragen is puur omdat ze dat kunnen vragen.

Ik vind het interieur van Alfa Romeo tegenwoordig best goed afgewerkt. Het materiaalgebruik is ook goed te noemen. Wat dat betreft is het zeker niet slechter dan Maserati. Misschien wel beter.
@viezefreddyw: Een Porsche Macan zit wel op iets hoger niveau qua afwerking, maar een tragere, duurdere en wat mij betreft veel lelijkere auto dan de Stelvio.
Sowieso is het hele “power-SUV” segment een rationeel belabberde keuze. Dus als je dan toch al niet nadenkt, doe dan de rest ook met je gevoel. En mijn gevoel komt uit op de Stelvio Q. Lijkt me echt een fantastisch ding om te hebben als ik een SUV zou willen.
@viezefreddyw: speciaal voor de Maserati had ik ‘imago’ toegevoegd ;)
Best wel een machtige wagen hoor, nondejus! Deze zou ik dan ook blind verkiezen boven de RS4 Avant, als je dus perse meer ruimte en vierwielaandrijving wilt hebben.
@trustmeiamanengineer: Meer ruimte? Hahahaha! En heeft de RS4 voorwielaandrijving dan?
@svenska_aeroplan_ab: Nee. Als in minder ruimte nodig een geen 4WD willen dan neem je natuurlijk de Giulia Q.
This is the one car! Heerlijk zeg!
Die 50% vermogen naar de vooras lijkt met trouwens het maximale dat naar de vooras gaat. De Q systemen zijn namelijk in de eerste plaats achterwielaangedreven georiënteerd.
Een “kale” RS 4 Avant kost 7 mille minder. Dan is dit een “koopje”…
@jeroenwz: Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de RS 4 Avant is er vanaf 120.015 euro. Daarmee prijst Audi de station niet heel aantrekkelijk ten opzichte van de concurrentie. De alfa heeft hier veel meer te bieden en valt op in het verkeer. Dat kun je van de Duitse drie niet zeggen.
ultieme winstersport auto!
Best een nette prijs.

Als ik in de markt was voor een suv van €130k dan was ik zeker voo de Stelvio Q gegaan. Ik vind de 2.0T met 280pk al een fijn apparaat maar dit moet helemaal machtig zijn om te rijden. En het geluid zal ook een stuk beter zijn. Van de 2.0T hoor je bijna helemaal niets helaas.
@allesmetturbo: Meh, ik vind de 2.9L V6 niet zo lekker klinken eerlijk gezegd. Heb eens een tourtje gemaakt met een Giula Q en vond het geluid maar niets.
@viezefreddyw: tov de 2.0T lijkt mij het wel een hele verbetering. De 2.0T hoor je bijna helemaal niet.

Maar oke, het geluid an sich is niet heel spectaculair van de 2.9 idd.

Een ander uitlaatsysteem zal het vast beter maken maar ik heb eigenlijk nog nooit een Q gehoord met een aftermarket systeem.
@allesmetturbo: de Giulia Veloce hoor je echt wel, hoor. Maar geen spectaculair V6 (Busso) geluid of zo, maar kernachtig ronkje. Ik vond de mijne zelfs wat lawaaiig….maar dat komt omdat ik 9 jaar Lexus achter mij had :)
redelijk geprijsde SUV
Wat blijft ie lelijk he.
@str8six: een alfa lelijk vinden? Foei! Pas op voor de fanboys
@fouadski: als ’t fanboys zijn, zijn ze ’t eens met me.
Het zal wel een zeldzame verschijning blijven. Machtig vet ding, dat wel natuurlijk.
Een SQ5 kost met dezelfde extra s als de Alfa 101 .000 . Dan heb je 354 pk ,maar even langs JD en kun je voor 25.0000 euro toch veel extras doen .
@dijan: de (oude) 3.0tfsi gaat naar 435pk en de 3.0tdi naar 380. De alfa met een chip naar de 560 stage 1. Is nog best wel een verschilletje. Ik denk dat de sq5 ook aardig wat zwaarder zal zijn.
@allesmetturbo: daar staat tegenover, als we toch hier getalletjes gaan neuken , dat ik met mijn 3.0.TDI 1000 km op een tank kan rijden. Dat wil ik die fiat wel eens zien doen
@justsomebody: dat is wel lekker, maar daar is vw ook goed in. Diesels bouwen. Maar is ook niet echt te vergelijken met een 510pk sterke benzine. ik ken sws bar weinig benzine auto’s die wel 1000km op een tank doen.
@allesmetturbo: klopt ! Iets met appels en peren……..
283 kmh in een SUV…
Toch jammer dat er geen Giulia Sportwagon komt.
Holy wheelgap Batman!!!
Wat een machine en wat een prestaties, deze zet de levante in de schaduw.
Dat is het idee van een suv tegenwoordig toch? Een net iets te grote hatchback te hoog op de wielen zetten met oversized wielkuipen. Voila, suv..
Fraai ding! En de prijs is zeker redelijk gezien de concurrentie.
Alfa bouwt vaak prachtige auto’s en als ik auto’s puur op emotie zou kopen zou ik voor zo’n Stelvio Quadrifoglio gaan of een andere prachtig Italiaans kunstwerk op vier wielen.
Maar mijn verstand fluistert “pas op, het komt uit Italië” en dan kijk ik al snel weer naar de auto’s van onze oosterbuur.
@dirkv: Fluister je dat ook tegen jezelf als het om vrouwen gaat?
@berlinetta: Haha, zeker weten!
@dirkv: ja dat dacht ik toen mijn werkgever mij een passat cc aanbood, mijn vrouw ligt helemaal in een deuk hoe vaak ik al heb staan blauwbekken achter de vangrail, terwijl zij gewoon van beurt naar beurt rijdt in haar ouwe trouwe alfa
@deboes: Ga eens in de spiegel kijken: een hele lange neus .
@dijan: knappe jongen: heb je onze onderhoudshistorie, of in het geval van de vag, pechhistorie gehacked?
@dirkv: whahaha… jij zoekt een betrouwbare auto bij onze oosterburen?
We zijn in 2017 aanbeland hè 😉
Een Macan S of X3M40i gaan ook best aardig van hun plek en klinken niet minder. Alfa is uiteindelijk maar een Alfa. Leuk maar toch net niet.
@bartsmit: achja dat gevoel van ‘net niet’ heb ik juist wanneer ik een bmw x3 zie rijden
Scherp geprijsd tov de concurrentie, totdat je in de rest van 1 Europa gaat kijken naar de prijs…
Een SUV in 3,8 seconden van 0 naar 100. Idioot!
Knap karretje. Doet U mij er maar één met een tweeliter motortje. Snel zat. SUV’s en bergen pks nooit begrepen…
walgelijke foto’s
Mooiste Jeep wat er is en die Duitser creperen want zo bouwen zo snel zo goeie wegligging als Italianen zo doorzetten lopen de Duitsers altijd acht de feiten aan zoals altijd ze kunnen alleen maar kopiëren altijd dat gezeik over afwerking laatst bij me schoonvader gezeten in de neiuwe a5 pfff heb alles gevoeld ik stap met alle liefde weer terug jn mijn alfa ik voel hetzelfde plastic sorry het is overal hetzelfde plastic jullie zijn gehersenspoelde idioten moffen hielen likkers

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).