Wat gaat de performance gezinsbak uit Ingolstadt kosten?
Een dikke 2.9-liter twinturbo V6, lekker veel ruimte en een aangenaam ontwerp. Dat is de nieuwe Audi RS 4 Avant in een notendop. We moesten er lang op wachten, maar tijdens de IAA in Frankfurt was dan eindelijk de publieke onthulling. Vrijwel alles over de powerstation is bekend, enkel een Nederlandse prijs ontbrak. Dat mysterie is nu opgelost, want de prijzen zijn bekendgemaakt.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: de RS 4 Avant is er vanaf 120.015 euro (prijs voor 2018). Daarmee prijst Audi de station niet heel aantrekkelijk ten opzichte van de concurrentie. De Mercedes-AMG C63 Estate is namelijk negen mille voordeliger, al zijn dat prijzen voor 2017. Maar de AMG heeft tevens een 4.0 V8 en is nog krachtiger ook.
Met een vermogen van 450 pk levert de RS 4 Avant 155,5 pk per liter. De Audi sprint in 4,1 seconden naar de honderd en heeft een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Met het optionele RS Dynamic pakket ligt de top op 280 km/u. De RS 4 Avant mag dan geen V8 hebben, de Audi is vermoedelijk wel zuiniger dan de AMG, mocht je dat iets interesseren. Volgens de Duitse autofabrikant is de nieuwe RS 4 Avant 17 procent zuiniger in vergelijking met het vorige model. Vanaf 15 november kan de RS 4 Avant worden besteld.
Update: Audi heeft een nieuwe prijs gecommuniceerd. De RS 4 Avant heeft met 119.095 euro een voordeligere vanafprijs gekregen.
42 reacties
Ik zou ‘m zeker zo bestellen in het blauw als er geen concurrentie was.
OT: duur geintje maar lijkt me wel een erg fijn apparaat
Alfa Giulia 510 pk v6biturbo/600nm €111k voor de handbak of automaat. Standaard dik in alles
Mercedes c63s amg 510pk v8 biturbo/700nm € 111k automaat. De 476pk/650nm versie 100k met opties kunnen prijzen nog wel wat omhoog, maar standaard al prima in uitvoering.
Audi RS4 450 pk, 600nm 120k automaat…. Ieder zijn ding en ik moet zeggen de eerste RS2 wat top. De 2e 2.7bi turbo ook nog leuk.. Maar nu, als ik mocht/kon kiezen dan zou ik toch echt denk ik voor de Benz gaan alhoewel ik de Alfa pas zag staan in t donkerblauw en dacht.. WOW ook een hele dikke vette bak zeg. Wat deze 3 in de lease doen? Alfa zal wel weer te duur zijn/worden door de hoge afschrijving op dit merk.. maar Mercedes zou tov Audi er nog beter uit moeten komen.. Ik denk dus dat we de Audi in NL niet zo heel veel gaan zien ook omdat het Quattro systeem wat eerst nog een keyselling argument was / kon zijn voor diegene die dat zoeken dat nu niet meer is omdat de anderen dit ook hebben…
Nb misschien een triotest? Ik wil graag hulp verlenen als dat nodig is :)
Ik heb geen flauw idee waar de 9 mille vandaan komt.
De RS4 wordt pas NA de jaarwisseling geleverd. Dus alle prijzen zijn van NA de jaarwisseling.
De Mercedes (en andere soortgelijke auto’s) hebben nog een prijs van VOOR de jaarwisseling.
Maar de CO2 BPM-tjes worden weer duurder. Volgend jaar zijn ze allemaal te duur ;-)
Paar dingen die opvallen aan de prijs: dat is 4 mille MEER dan een RS5 Coupe.
Ik zou zelf een S4 Limousine doen. Donkerblauw, nette velgen, bruin leer. Waar een dikke Mercedes AMG wel werkt, klopt het bij Audi minder,