• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de BMW ‘Z4 M’ van G-Power

Auteur: RubenPriest, gepost 27 juni 2019 om 07:43 – 19 Reacties

Afbeelding Dit kost de BMW ‘Z4 M’ van G-PowerAfbeelding Dit kost de BMW ‘Z4 M’ van G-PowerAfbeelding Dit kost de BMW ‘Z4 M’ van G-PowerAfbeelding Dit kost de BMW ‘Z4 M’ van G-PowerAfbeelding Dit kost de BMW ‘Z4 M’ van G-PowerAfbeelding Dit kost de BMW ‘Z4 M’ van G-Power

Dit kost de BMW 'Z4 M' van G-Power
De Z4 M40i naar een volgend niveau tillen. Kost dat?

BMW komt zelf niet met een Z4 M. De M40i is het topmodel van de huidige Z4. Niet dat je ook maar iets tekort komt. Met 340 pk levert het topmodel in principe net zoveel vermogen als de Z4 M van de eerste generatie Z4. Van de vorige generatie kwam er ook nooit een volbloed M-model.

Als BMW die handschoen niet oppakt, dan doen tuners dat wel. G-Power heeft zijn expertise losgelaten op de Z4 M40i en het resultaat is een aangenaam kanon. De Duitsers tillen het vermogen van het topmodel naar een keurige 500 pk en 700 Nm koppel. Genoeg power om de achterbanden op eenvoudige wijze op te roken.

G-Power voorzag de Z4 van een andere turbo, een grotere intercooler, een nieuw uitlaatsysteem en nieuwe software voor de ECU. Dit resulteerde in die extra 160 pk en 200 Nm koppel. Standaard heeft de M40i 4,5 seconden nodig om 100 km/u aan te tikken. Wat de Z4 na de tuning doet is niet bekend, maar om en nabij de 4,2 seconden zal realistisch zijn. De topsnelheid ligt op 300 km/u.

Dan de prijzen. Om die topsnelheid te kunnen halen moet de begrenzer worden uitgeschakeld. Dit kost 595 euro bij G-Power. De V3 Software tuning komt met een prijskaartje van 1.949,99 euro. De nieuwe turbo’s kosten 3.450 euro, het uitlaatsysteem met downpipe en sportkatalysator 1.950 euro en de grotere intercooler kost 1.750 euro. Inclusief een dyno run (357 euro) kost de tuning meer dan 10.000 euro in totaal. Kost wat, maar dan heb je ook wat?

Ook interessant!

  • G-Power GX6M bombardeert je netvlies
  • Bizarre BMW Z4
    Bizarre BMW Z4 met 400 pk kost, eh, 185 mille
  • G2M CS Biturbo
    Zoveel vermogen heeft de G-Power G2M CS Biturbo
  • BMW bewaart de leukste Z4 M40i voor het laatst

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Cabrio, g-power, m40i, tuning, z4

Vorig bericht: « ‘Terugkeer Daniil Kvyat Red Bull geen schande’
Volgend bericht: Huis in Maasdam heeft plek voor 20 auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. porker zegt

    27 juni 2019 om 08:01

    Dan heb je wel wat ja. Een moeilijk normaal te besturen semi jap voor veul. Zal het vast lekker op de boulevard in Scheveningen. Wel petjes op!

    Login om te reageren
    • scrmeagle zegt

      27 juni 2019 om 08:08

      @porker: heb je er al mee gereden dan ?

      Login om te reageren
      • porker zegt

        27 juni 2019 om 08:16

        @scrmeagle: 500 pk 700 nm in een cabrio, het is een gokje idd. Het is meer dat me de M40i “voldoende” lijkt of is het “nooit genoeg vermogen!” voor jou?

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          27 juni 2019 om 11:20

          @porker: ik denk dat dit serieus nog goed rijbaar is. En je hoeft niet overal vol gas he

          Login om te reageren
    • gove zegt

      27 juni 2019 om 08:12

      @porker: ?

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    27 juni 2019 om 08:08

    Mooie upgrade toch?

    Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    27 juni 2019 om 08:18

    “BMW komt zelf niet met een Z4 M.”

    Was getekend: de BMW perschef die eerst nog een hele stapel M40i’s wil verkopen voordat ze hem op de markt brengen.

    Login om te reageren
  4. Teerdz zegt

    27 juni 2019 om 08:39

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. karhengst zegt

    27 juni 2019 om 08:58

    Ik zat te wachten op foto’s van een wanstaltig gedrocht, maar G-Power is dus één van de bedrijven die het wel voor elkaar krijgt een auto nog enigszins toonbaar te laten en het bij motorische upgrades te houden?

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      27 juni 2019 om 11:33

      @karhengst: Je hebt die sjonnie wielen niet gezien?

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        27 juni 2019 om 16:59

        @rikus: Ja ze zijn groot maar in mijn optiek kunnen ze qua design voor af-fabriek door.

        Login om te reageren
  6. neeszz zegt

    27 juni 2019 om 09:07

    G-Power stelt nooit teleur!

    Login om te reageren
  7. kevindb zegt

    27 juni 2019 om 09:13

    Kun je ook bij G-power terecht voor de nieuwe Supra?

    Login om te reageren
    • emping zegt

      27 juni 2019 om 14:59

      @kevindb: lijkt me van wel .

      Login om te reageren
  8. ghost zegt

    27 juni 2019 om 10:03

    Geen gekke upgrades voor die 10k. Ik had het dubbele aan geld verwacht..

    Login om te reageren
  9. intimrasiert zegt

    27 juni 2019 om 11:11

    Hele interessante optie, 10k is gezien de extra performance niet veel.

    Login om te reageren
  10. raceface zegt

    27 juni 2019 om 12:46

    Maar, HIJ IS ZO LELIJK?!?!

    Login om te reageren
  11. haroldv zegt

    27 juni 2019 om 20:33

    Ondanks dat ik weet dat de luchtweerstand exponentieel groeit, met de snelheid, verbaast me het toch dat hij maar 300 loopt, met 160pk meer. Het is niet zo dat hij maar 250 zou gaan, zonder begrenzer. En als ik zie hoe snel die van mij op de 250 zit (540i), voelt het alsof hij makkelijk 270-280 zou halen.

    Login om te reageren
  12. cortinaracing zegt

    29 juni 2019 om 13:15

    Lijkt een beetje op de Z8 Alpina, zal ook wel hetzelfde rijden met dat soort wielafmetingen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North