
Met zijn lekkere moderne smoelwerk heeft Volkswagen de prijs van de nieuwe T-Roc bekendgemaakt.
De nieuwe T-Roc is flink onder handen genomen. Het design is compleet vernieuwd en de auto groeide liefst 12 centimeter in lengte. Wat we nog niet wisten is de prijs van deze aanstaande topper. Nu wel.
Altijd mild-hybride met DSG
Elke nieuwe T-Roc komt met een mild-hybride aandrijflijn. De eTSI-motor is altijd gekoppeld aan een 7-traps DSG-automaat. Zelf roeren is er niet meer bij. Maar bij een T-Roc geloof ik niet dat ook maar iemand treurig over is.
Met de lancering zijn er twee motorvarianten beschikbaar: 116 pk of 150 pk, beide viercilinder benzinemotoren. Later komen er ook versies met een full-hybride aandrijflijn. Het is hopen op een gepeperde variant met pretpk’s, van de vorige was er ook een T-Roc R. Maar met het huidige BPM-klimaat is het nog maar de vraag of zoiets in Nederland interessant is.
Vier First Editions om uit te kiezen
Volkswagen trapt af met First Edition-uitvoeringen. Dit zijn versies die lekker aangekleed zijn zodat je niet zelf meer in de configurator hoeft te hannesen. Er is een Trend First Edition, Life First Edition, Style First Edition en een R-Line First Edition. De prijzen zien er dan zo uit.

Eerstgenoemde begint bij 37.990 euro. Dat is ook de voorlopige vanafprijs van de nieuwe Volkswagen T-Roc. Daarboven zit de Life First Edition (vanaf 40.490 euro), de Style First Edition (44.990 euro) en de R-Line First Edition voor 46.990 euro.
Alle nieuwe T-Roc-modellen komen standaard met vier jaar fabrieksgarantie en gratis pechhulp in heel Europa. Vanaf 1 oktober is de nieuwe T-Roc te bestellen. Goed om te weten: dit is meteen de 2026 prijs, oftewel de hogere BPM van volgend jaar is al ingecalculeerd. Daarmee komt Volkswagen niet opeens met een BPM-correctie op 1 januari voor de T-Roc.

Waarom ze dat doen? Omdat we inmiddels in oktober zitten en de nieuwe Volkswagen T-Roc vanaf 5 december bij de dealer staat. Slechts een paar weken voor het begin van 2026 dus.
Valt het mee of valt het tegen? Laat het weten in de comments!





Veel geld voor een krappe c-segmenter
Dus momenteel minimaal bijna €38k voor een T-Roc, dat vind ik de auto bij lange na niet waard voor een opgehoogde Polo.
Opgehoogde Golf. Voor een opgehoogde Polo kom je uit bij de T-Cross. Da’s qua kwaliteitsbeleving helemaal een drama trouwens…
Altijd leuk dat de introductie in de kleuren gebeurt waarin je ze nooit ziet als ze voor je de rotondes met 5 km/h nemen of op de meest linkse baan van een driebaansweg.
Gezien het formaat (écht praktisch zijn ze niet) is de doelgroep ook al voor een groot deel bekend. Gezien de prijzen is ook alleen die generatie kapitaalkrachtig genoeg om deze Polo op de oprit te parkeren. Zelf vind ik deze wel iets mooier dan de Golf Plus of Opel Agila..
Tja alle wagens zijn duur. De prijs is geen showstopper wat mij betreft. De uitstraling daarentegen wel…
Maar nee hoor, het leven is hier echt waar niet duurder dan in de ons omringende landen, echt waar niet…
Goede prijs voor een SUV coupé versie van de Tiguan!
Alleen is de Tiguan 30 cm langer, maar voor de rest
Komt er ook weer een cabrio?