Dit kost de Ferrari GTC4Lusso T

Auteur: , 36 Reacties
GTC4Lusso-T

Goed nieuws voor diegenen die na het zien van de Ferrari 812 Superfast besloten hebben te opteren voor de GTC4Lusso. Als je de V12 laat voor wat die is kan je flink wat geld besparen.

Potentiële Ferrari kopers zaten waarschijnlijk al een tijdje met smart te wachten op de onthulling van de 812 Superfast. Begin vorig jaar werd immers de Ferrari FF reeds omgebouwd tot GTC4Lusso en vanaf dat moment wisten we dat het niet meer lang kon duren voordat ook de F12berlinetta aan de beurt was. Op de onlangs georganiseerde Autosalon van Genève was het dan eindelijk zover: de 812 Superfast zag het levenslicht.

Maar wacht even, is ‘ie eigenlijk wel zo mooi? Persoonlijk vind ik de de F12berlinetta in ieder geval beter te pruimen en afgaande op jullie reacties ben ik niet de enige. Dat is natuurlijk zuur voor diegenen die hun geld hebben opgespaard om een dikke Ferrari te kopen.

Maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Nu we de belofte van een fantastisch mooie F12berlinetta-opvolger kunnen afschrijven, kan je met een gerust hart kiezen voor de GTC4Lusso. Bij dit model is de facelift volgens de meesten namelijk wél geslaagd. Bijkomend voordeel: als je bereid bent concessies te doen op het gebied van emotie en geluid kan je je nog flink wat geld besparen ook.

Dankzij de nodige belasting op de grammetjes CO2 die de V12 uitstoot betaal je voor de Lusso met V12 inmiddels namelijk ruim 370.000 Euro. De versie met geblazen V8 stoot 85 gram CO2 minder uit per kilometer en dat betekent dat er tienduizenden Euro’s minder in de koffer van Jeroen Dijsselbloem gestopt hoeven te worden. De GTC4Lusso T met RWD kost namelijk slechts 296.638 Euro.



36 reacties

Ik zou het best voor die instapversie doen, hoor.. Geblazen V8 achter de voorwielen, achterwielaandrijving, flinke wielbasis… Het lijken de ideale ingrediënten voor een lekker speelse GT.
@Jochempie: plus zon turbo v8 is ook goed te tunen.
@nvn1993: dat is vloeken in de kerk
Oke de 812 is misschien niet de mooiste, maar dat is deze in mijn ogen ook niet. Mijn keuze zou dan ook zijn: een 2e hands F12, in TdF blu met cognac leren bekleding.
@tvklarenbosch:
Voor mij ook een F12 a.u.b. In Blu Pozzi met zandkleurig interieur, nét wat minder “in your face”.
@amghans: iedere Ferrari is toch ‘in your face’? Overigens ook een prachtige combo, niks mis mee
@tvklarenbosch: als we zo gaan redeneren dan zou ik absoluut voor de 599 gaan. Oké, die heeft nog die irritante versnellingsbak, waar wel zo ongeveer de beste uit z’n soort (en de Aventador de Huayra gebruiken die techniek nog steeds) maar is verder vele malen mooier dan de F12 :-)
@poes: daar ben ik het absoluut niet mee eens, ik vind de F12 veel mooier. Gelukkig verschillen smaken.
Een beetje GTC4Lusso gaat bijna op de 4 ton zitten. Wel erg aan de prijs hoor.. Met de geblazen V8 zou ik prima kunnen leven ook al vind ik hem als een drol klinken.
Als je 3 ton aan een auto kan uitgeven lukt die laatste ton nog ook wel toch?! Ik zou altijd voor de v12 gaan.
@bluedust: voor een GT is het zat om een V8 erin te hebben. Is meer een cruiser dan sportauto, ook al is het een Ferrari
@lekkerlinksrijden: denk alleen dat een hoop klanten de V12 zullen bestellen ‘omdat het kan’, als iemand drie ton voor een speeltje heeft kan die vierde ton er in de regel ook nog wel bij
@scottishcarspotter2000: Plus de V12 is een uitstervend blok. Die zal in de toekomst wellicht beter z’n waarde behouden dan de V8 T.
@bluedust: wat een onzin argument :-)

De V12 is 25% duurder dan de V8. In aanschaf. Reken maar dat de V12 flink meer zuipt dan de V8. Dat onderhoud van de V12 duurder is dan de V8. Etc-etc. De V12 is uiteindelijk echt veel duurder dan de V8 (in Nederland dan). Ook bij degenen die zich dit kunnen veroorloven speelt dat een rol.
Ik vind de 812 superfast een mooiere auto
Ik dacht dat de 4 in GTC4Lusso voor de vierwielaandrijving stond. Niet dus haha.
Wel graaie auto, al zou ik liever voor die 812 SuperFast.

Eigenlijk zou ik voor dit geld gewoon een grijze 599 Fiorano en een donkerblauwe F355 Berlinetta kopen en als het budget het toelaat nog een Rosso Corsa 308GTB, net zo leuk en iets stijlvoller als je het mij vraagt.
RWD? Was het idee van de FF en de GTC4Lusso niet dat ze als enige Ferrari’s AWD hadden?
@jobberns: dat misverstand leefde bij mij dus ook..
in dat geval zoek ik wel een tweedehands FF in mooie kleurstelling; donkergroen met mooi caramel kleur leer ofzo.
@jobberns: De V12 heeft ook nog steeds enkel AWD. Enkel de V8 (nieuw voor dit type Ferrari) heeft RWD.
In NL haten ze supercars en rijken.
@hacker: tsja, je kunt ook in Dubaï gaan wonen. Of Monaco. Maar dan moet je wel hopen dat je het zelf goed voor elkaar hebt, want anders wil je daar echt niet zijn.
Ik zou voor de V12 gaan en juist om de 4wd. Dit moet een auto zijn waarmee je wat vaker gaat rijden en dan vind ik 4wd wel fijn met 690 pk.
Ik vind het design helemaal geweldig!
Gewoon even langs superleggera touring sturen, zij kunnen van een drol nog een kunstwerk maken! En wie gaat er nog voor een pauper V8 als je ook een 12 cilinder kunt rijden!
@henkhupelschoten: ohhh die Berlinetta Lusso. Wat een mooie auto is dat! Ben benieuwd of dat ook op de bodemplaat van een 812 geschroefd kan worden.
@gulli: ja dat is zo’n bijzondere schoonheid. Wel jammer dat Ferrari tegenwoordig zo moeilijk doet over coach building en hun logo’s. Er zijn toch in het verleden geweldige creaties uit voort gekomen.
@gulli: zij weten als enige hoe een echte Ferrari moet zijn, niet te druk kwa styling en gewoon lekker veel flair met een Spartaanse v12. Drie werf hoera voor touring!
Gewoon altijd de V12. Blijft ook meer waard na een pasr jaar.
Grappig, dat de meeste hier opeens veranderen in aristocraten en Ferrari- kenners. Terwijl ze in het dagelijks leven gewoon in een Fiat stappen….
@dhrwilders: Mogen hier dan alleen Ferrari-eigenaren op reageren? Zal eenzaam worden voor @viezefreddyw.
@berlinetta: Meneer vergeet dat dit een site is waar IEDEREEN zijn of haar mening mag geven over welke auto/firma/concern/persoon/coureur/raceteam of wat dan ook. Zolang het maar een onderbouwde reactie is.
Ik heb toch meer met ferrari’s van een jaar of 15 geleden, de klasse die veel modellen van toen hadden, is in mijn ogen door de jaren heen verdwenen
Ferrari heeft al laten zien dat zij met turbo’s ook geen raad meer weten met het geluid. Ik zou er met een hele grote boog omheen lopen als ik hiervoor in de markt was.
@nopetrolnofun: Is er een alternatief dan als je voor een auto als dit in de markt bent? (Oprechte vraag)
@viezefreddyw: een directe concurrent is er inderdaad niet. Een Vanquish lijkt mij dan nog het meest voor de handliggend. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen was; als je toch al meer dan 3 ton stukslaat op een auto, kan een V12 er ook wel vanaf :p

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).