• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de nieuwe Hyundai KONA Hybrid

Auteur: RubenPriest, gepost 13 september 2019 om 11:43 – 13 Reacties

Afbeelding Dit kost de nieuwe Hyundai KONA HybridAfbeelding Dit kost de nieuwe Hyundai KONA HybridAfbeelding Dit kost de nieuwe Hyundai KONA HybridAfbeelding Dit kost de nieuwe Hyundai KONA HybridAfbeelding Dit kost de nieuwe Hyundai KONA HybridAfbeelding Dit kost de nieuwe Hyundai KONA HybridAfbeelding Dit kost de nieuwe Hyundai KONA HybridAfbeelding Dit kost de nieuwe Hyundai KONA Hybrid

Dit kost de nieuwe Hyundai KONA Hybrid
Naast de variant met een benzinemotor en de KONA Electric is hier de KONA Hybrid.

De KONA Hybrid werd in de lente van dit jaar aangekondigd en nu is eindelijk de Nederlandse prijs bekendgemaakt. De crossover is géén plug-in hybride, maar een reguliere hybride. Dat betekent elektrisch rijden zonder te stekkeren.

In tegenstelling tot een plug-in kun je met de KONA Hybrid niet volledig elektrisch rijden over lange afstanden. Net als bijvoorbeeld de hybride aandrijflijn van een Toyota of Lexus, zal de KONA Hybrid alleen elektrisch rijden op lage snelheden. Denk aan rijden door een woonwijk, of in stadsverkeer. De focus ligt op een zo laag mogelijk brandstofverbruik en op papier bedraagt dit 3,9 l/100 km met de 16-inch velgen. Het gemiddelde verbruik komt neer op 4,3 l/100 km als je de 18-inch velgen hebt.

De aandrijflijn bestaat uit een Kappa 1.6 Atkinson GDI motor. De verbrandingsmotor is goed voor 105 pk en 147 Nm. De elektromotor levert 43,5 pk en 170 Nm koppel. Daarnaast is er een kleine lithium-ion-polymeer accu van 1,56 kWh aanwezig. Natuurlijk is de KONA Hybrid geen snelheidswonder. De acceleratie naar 100 km/u verloopt duurt iets langer dan elf seconden en de topsnelheid bedraagt slechts 160 km/u.

De nieuwe Hyundai KONA Hybrid is er vanaf 27.995 euro. De crossover komt in drie smaakjes op de markt. Het gaat hier om Comfort, Fashion en Premium.

Ook interessant!

  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Dit is de Hyundai Kona N!
  • Hyundai Kona N met 280 pk eindelijk officieel
  • Hyundai Bayon is de nieuwste Koreaanse cross-over

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, Hybride, Hyundai, kona

Vorig bericht: « Dit is hoe belachelijk veel poen Daniel Ricciardo binnenharkt
Volgend bericht: Foto’s: dit kwamen jullie tegen op vakantie (de finale) »

Lees Interacties

Reacties

  1. m_rick zegt

    13 september 2019 om 11:52

    Dit is dus gewoon een Kia Niro. Mag deze ook 1300 kilo trekken?

    Login om te reageren
    • flik2punt0 zegt

      13 september 2019 om 17:30

      @marsm104: ja dat vraag ik mij ook af. Dan zou het al een veel betere keuze zijn

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    13 september 2019 om 12:03

    Een redelijk saaie auto waar veel babyboomers erg blij van zullen worden. Laag verbruik én hoge instap!

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      13 september 2019 om 13:48

      @dutchdriftking: vreselijk isd

      Login om te reageren
  3. lekbak zegt

    13 september 2019 om 12:18

    Lol, ze hebben er een tweede startaccu bij in gelegd. 1.56kwh is maar 130ah op 12v, en dus maar een kwart op 48v. Dat stelt dus echt helemaal geen ene reet voor.

    Login om te reageren
  4. bernoulli zegt

    13 september 2019 om 12:50

    Wat is dit toch een chaotisch design.

    Login om te reageren
  5. koeberg zegt

    13 september 2019 om 13:03

    > Dat betekent elektrisch rijden zonder te stekkeren.
    Nee, het betekent rijden op benzine met (bij regulier gebruik) een iets lager verbruik dan zijn niet-hybride versie.

    Login om te reageren
  6. erce zegt

    13 september 2019 om 13:12

    Dat ding in een vlaag van verstandsverbijstering een paar maanden geleden op Ibiza gehuurd. Wat een waaibomenhout.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      23 september 2019 om 11:05

      @erce: je moet dit altijd in de context zien.
      Ter context, mijn ouders hebben een Kona, en ik ben weg van dat ding. Ja, je betaalt geen 25k voor een extreem grote auto met luxueuze materialen, maar dat moet je dan ook niet verwachten. Je zit hoog, zonder dat het een extreem hoge anti-Greenpeace-mobiel is. Je hebt misschien geen leer, maar wel een 8,5 inch touchscreen met DAB+, TomTom Navigatie, Apple Car Play en een premium speakerset (die nog eens heel lekker klinkt ook). Standaard heb je een achteruitrijcamera, Lane Keep Assist, City Braking, etc.

      Die 1.0 Turbo is niet het geweldigste blok wat er is, maar wel verrassend rustig en het voelt niet aan als zo’n minuscuul blok. Op 130-140 km/u behoudt hij zijn rust en pas bij 170 km/u ga je iets van terughoudendheid merken. Dat ligt wederom weer meer aan het feit dat het een éénliter is, niet aan dat er Koreanen aan hebben gezeten.

      De Koreanen zijn er echt niet op uit om je voor een dubbeltje op de eerste rang te zetten wat betreft afwerking en materiaalgebruik en ja, als dat belangrijk voor je is dan moet je niet bij Hyundai gaan shoppen, maar voor 25.000 euro een auto met een optielijst zoals die van mijn ouders, volgens mij moet je bij VW dan nog een vinkje zetten zodat je airco hebt. Want ja, daar staat wél materiaalgebruik hoger in het vaandel, dus daar betaal je ook voor. Het is maar op welk gebied je concessies neemt.

      Login om te reageren
  7. Calimero zegt

    13 september 2019 om 16:44

    Ik heb mooiere modellen van Hyundai gezien.
    Jammer van de ” dubbele” koplampen en achterlichten. Zonder dit had de auto er waarschijnlijk al een stuk beter uit gezien.

    Login om te reageren
  8. robicide zegt

    14 september 2019 om 07:48

    “Net als bijvoorbeeld de hybride aandrijflijn van een Toyota of Lexus, zal de KONA Hybrid alleen elektrisch rijden op lage snelheden.”
    Aangezien dit hoogstwaarschijnlijk exact dezelfde aandrijflijn is als de Ioniq en Kia Niro (gezien de specs) is dit niet waar. Ik rij in mijn Ioniq regelmatig zelfs bij 130+ km/u nog volledig elektrisch.

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    14 september 2019 om 10:27

    Wat is hier precies zuinig aan?
    Mijn diesel levert 116pk en 270nm en haalt als je gewoon netjes op de snelweg rijdt 2,5L/100km.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      14 september 2019 om 17:24

      @gulli: misschien kan je hiermee alleen netjes zuinig rijden, zodat je geen moeite hoeft te doen om netjes zuinig te rijden.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North