Met een prijsverschil van bijna 30 mille tussen de instapper en het huidige topmodel.
In december maakten we kennis met de vernieuwde E-klasse coupé en vandaag heeft Mercedes Nederland bekendgemaakt wat de Duitser mag gaan kosten. Het model komt (voorlopig) beschikbaar in vier smaakjes. Drie vierpitters en een V6.
Ook de E-klasse wordt gestraft als het gaat om CO2-tax. De viercilinders zijn beduidend goedkoper in vergelijking met de zescilinder. Details over het nieuwe model check je HIER. Een vergelijking met zijn voorganger DAAR. Hieronder de Nederlandse prijzen.
E200
184 pk en 300 Nm uit een tweeliter benzinemotor. Sprint in 7,8 tellen naar de honderd en heeft een top van 240 km/u. De instapper kost 57.052 euro.
E220d
De diesel is iets duurder. Met een lekker koppel van 400 Nm doet de E220d een 0-100 in 7,4 tellen. De top ligt op 242 km/u. Dieselen met een E-klasse coupé doe je vanaf 61.114 euro
E300
De pittigste en duurste vierpitter. 245 pk, 370 Nm, 6,4 naar de 100 en een top van 250. Staat bij de dealer voor 63.850 euro.
E400 4Matic
Zoals ik al omschreef in de tekst is de versie met de 3.0 V6 een stuk duurder. De 333 pk, 480 Nm sterke coupé knalt naar de 100 in slechts 5,3 seconden en heeft een begrensde top van 250 km/u. De E400 4Matic is op dit moment de allerduurste met een prijskaartje van 90.505 euro. Met een paar opties gaat het al gauw richting de 100k, of zelfs nog meer.
Ik mis voor nu toch een lekkere 6-cilinder diesel, voor de rest een erg fijne auto lijkt mij!
@remylahaye: komt er sowieso wel binnenkort, de 350D
Toch wel pijnlijk om te zien dat de E300 een vierpitter is. Dat was vroeger flink anders.
Wel vind ik het een parel van een auto. Zou uitstekend bij mij passen als E350 diesel. Geen kids, vrouwtje naast me en je hebt een uitstekende reisauto.
@viezefreddyw: gister en vandaag de hele dag in de auto van pa op pad geweest maar wat is dat toch lekker hoor een zware motor (E320 cdi w211). Ik kan mij echt niet voorstellen dat die 4 cilindertjes net zo oppakken als een 3.0 v6. Gelukkig is die ouwe nog gek met zijn wagen dus hoef ik nog niet op te passen dat hij perongeluk een l4 koopt.
@lekbak: Een zes cilinder diesel is het allerlekkerst om kilometers te vreten. En een W211 320 is een heerlijke auto. Mijn pa heeft in 8 jaar tijd drie keer een W211 gehad. Eerst een 220, toen een 280 en daarna een 320. Fantastische auto’s met een heel erg mooi interieur dat vandaag de dag nog steeds schitterend is. Mooier dan de W212 als je het mij vraagt.
Mijn vader selecteert zijn auto’s op cilinders. Hij wilt niet meer vier maar gewoon zes. Vindt hij het lekkerst en ik kan het alleen maar met hem eens zijn.
Ouch! In België staat de E400 coupé aan 64.807 euro. Pijnlijk (again!) …
@leaper035t: ach 30K om de wegen een beetje op peil te houden hè ;)
@esprit84: touché ;)
@esprit84: inplaats van het wegennet onderhouden, stimuleert de BE overheid blijkbaar de verkoop 4×4’s ;)
@leaper035t:
Hier in Duitsland “krijg” je een heuse S Coupe 400 4 Matic voor de in het artikel genoemde 100.000 Euro en die auto heeft dan ook nog eens 367 ipv 333 pk.
@T5Power: hem dan best in Duitsland kopen. More POWERRRR for your money!
Prachtige wagen,geen slecht woord over te zeggen
@brankohyundai97: alleen de drie ruiten aan de zijkant,, een coupe hoort er maar 2 te hebben,, naar mijn mening het enige minpunt
Wat een geld voor zo een auto
En de e400 vervangen we binnenkort voor de e43 AMG?
@dutchdriftking: Nope, die komt er met 367pk naast te staan. Dus de stijlvolle variant of de sportieve is straks de keuze
@granlusso: of komt er geen e43 maar wel een E50 AMG met de 6 in lijn? En dan een E63 als overtreffende trap?
@dutchdriftking: Dat zou wel kunnen, dan zal de E50 als opvolger van de E43 komen, dus misschien dat de Coupé helemaal geen E43 krijgt.
Prachtige auto, alleen merk ik dat ik wat uitgekeken raak op de lijnen van de coupés van Mercedes-Benz, vooral omdat ze op elkaar lijken.
In het echt zal dat ongetwijfeld niet zo zijn, en bovendien vind ik de betreffende drie coupés ook een stuk mooier dan de auto’s van Audi en BMW, daar ligt het niet aan.
Ik vind het gewoon een beetje… saai? Op foto’s dan he, of ben ik nu de enige?
Overigens wel een fijn motorenaanbod. Jammer dat er inderdaad zo’n groot verschil zit tussen de sterkste en op één ma sterkste.
Einfach zu viel. Jammer, want ik zie hem graag.
Ik heb mijn twijfels over de achterkant…iets klopt er niet helemaal.
Geen elegante coupé imo met name door de vreemde raampartij met die extra spijl lijkt daardoor op een tweedeurs CLS.
61k voor de basisdiesel… Vind ik flink geld. Dan maar een mooie uitloper 350cdi. Die vind ik qua model toch mooier.
Wel ongelooflijk tof dat ze geen turbomotoren maar NA-motoren leveren. Yay Mercedes!
@john4545: een ongeladen 4 cilinder met 245pk. Knap hoor! Of toch niet zo?
@lekbak: Geen idee? 1 turbo? 2 turbos? 3 turbos? 4 turbos? Variabele kleptechniek? driedubbel dwarsgedraaide downpipe vliegwiel met uitgevijlde zeemleren sluitkleppen? Het staat er niet bij.
@john4545: er staat ook niet bij of het dezelfde bediening is als een t-ford of dat het de standaard is. Er staat ook niet bij of de motor van zout is gemaakt of van metalen. Er staat ook niet bij of de ramen van plexiglas zijn of van glas. Moet ik nog meer open deuren in trappen of snap je wat ik bedoel?
@lekbak: Luister, ik begrijp dat in tijden dat de autoblog-eigenaar zich zo veilig in een M3 voelt dat ie zn zoontje van anderhalf naar de opvang brengt, en de meeste autos inderdaad peuterpks uit turbos halen op lage toeren, het overal is, en dus geen enkele uitdaging is, dat we wat water bij de wijn doen. We zijn een klein landje, met minderwaardigheidscomplex, en staan graag met onze Alfa Giulia uit ”passie” urenlang in de file. Maar het minste wat we bij autos kunnen blijven houden is masculine benoemingen als de aspiratie, en dan met name het turbo-woord gebruiken. Graag dan ook hoeveel turbos want somige autos hebben meer dan 1, en zetten dat braaf en trots op de carroserie, zoals een biturbo V12 van Mercedes. Dus ga mij niet lastig vallen met flauwekul alsof het de normaalste zaak vd wereld is dat er niet meer vermeld wordt of er wel of geen turbomotor in een auto zit. Ik ga ervan uit dat als het er niet bij staat, dat het een NA-motor is.
@john4545: je snapt dus niet wat ik bedoel. Jammer. Zielig ook.
@lekbak: Ah, argumentum ad zielig. Ik heb Mercedes AMG jouw berichten doorgemaild, dat het vermelden van de biturbo zielig is, en wat jou en autoblog punkt Niederlande betreft, overbodig ist.
@lekbak: Daarnaast: vind jij het niet leuk om daar iets meer over te weten? Ik ben geen groot voorstander van turbomotoren, zullen we zachtjes uitdrukken, maar wat BMW met hun diesels en Porsche allemaal bedacht hebben voor hun turbomotoren is interessant. Zijn we zo ver afgezakt naar eenheidsworst dat dit niet meer de moeite van het vermelden waard is? Is er nul verschil tussen Mercedes turbo en bmw? Waarom is mercedes eigenlijk overgestapt van kompressortechniek naar turbo?
@john4545: voor iemand die het zo boeiend vind heb je er verdomd weinig verstand van. Die opmerking over de compressor ga ik dus niet eens inhoudelijk op in.
@lekbak: Met een K, mijn beste. Kompressor.
Zelden zo’n mooi dashboard gezien was er even mee aan het spelen in de configurator. Kreeg me toch een hoog hebben hebben factor ineens.
In zo’n ding wil je toch geen 4 cilinder man. Gewoon een lekkere 6 cilinder moet in. Zo’n 4 cil past kwa “laufkultur” niet bij deze auto.
Stond er vandaag eentje bij ons op het werk. Mooi donkerblauw, typeaanduiding C22 achterop. Prachtige auto.
Mij persoonlijk zegt het niet zoveel, vermits ik hedendaags voor de wereldtop in V12 uitvoering ga met een Mercedes-Benz (Maybach) in Brabus-uitvoering : http://www.brabus.com , iets dat uiteraard niet bepaald iedereen zich kan permiteren . . .