Koop jij deze BMW Z3 in Fidschigrün?

Auteur: , 61 Reacties
BMW Z3 Fidschigrün

Jawohl, dit is door BMW zo geleverd. En het prijskaartje is ook niet mals!

BMW Z3’s worden rustig aan meer geld waard. Coupés niet eens rustig, die zijn in waarde geëxplodeerd de afgelopen jaren, zeker met een 3.0 of dikkere zes-in-lijn onder de motorkap. Maar deze BMW Z3 cabrio heeft slechts een 1.8, goed voor 120 Beierse pony’s. Toch zijn er ook wel redenen waarom deze Z3 net iets meer geld mag opbrengen dan de gemiddelde op Marktplaats.nl.

Zo is er om te beginnen de tellerstand: 64.443 kilometer heeft deze Z3 volgens de adverteerder afgelegd sinds deze in 1998 de fabriek uit rolde. En dat is nog niet alles, ook de historie schijnt sluitend te zijn. De auto is in eerste instantie in Duitsland geleverd en werd in 2006 op Nederlands kenteken gezet waarna er nog twee mensen mee reden. Op de foto’s staat de auto er nog fris bij op zijn dikke BBS’jes, iets wat allesbehalve vanzelfsprekend is in het tweedehands Z3-aanbod. Bovendien is de auto luxe uitgevoerd met onder andere airconditioning, verwarmde spiegels, cruise control, stuurbekrachtiging en nog vele andere extra’s.

BMW Z3 Fidschigrün
BMW Z3 Fidschigrün
BMW Z3 Fidschigrün
BMW Z3 Fidschigrün

Oh, en de kleur moeten we nog even bespreken natuurlijk. U kijkt naar Fidschigrün, een kleur die te kiezen was via het Individual-programma van BMW destijds. Het groen komt terug in het Sonderwunsch interieur, waar het als kleur dient voor de piping van het zwarte leder. Subtiel? Alles behalve. Maar je zult geen tweede treffen die hetzelfde is uitgevoerd, vermoeden wij.

Prijskaartje? Even slikken misschien, maar men vraagt €11.395,- voor dit exemplaar.



61 reacties

In nog geen 11.395 jaar!
Hmm sorry, niet mijn ding. Echt jammer dat de coupé inmiddels zo idioot duur is!
Het kleurtje doet mij iets te veel denken aan zo’n speelgoedauto van Barbie, maar wel hulde aan de eindbaas (m/v) die destijds geen neuq gaf en deze bijzondere kleur bestelde.
@edge: Het kleurtje lijkt ook erg op ‘turkish green’, wat wel gewoon leverbaar was. Ik had iets dergelijks met de Z4 die ik voorheen had: die was in ‘nachtblau’, wat sprekend lijkt op ‘monaco blau’: zelfs als je een nachtblauwe en een monocablauwe Z4 naast elkaar zet is het lastig om het verschil te zien. Het verschil in prijs was echter neorm: nachtblau is een individual-kleur en had een meerprijs van € 1.000 ten opzichte van monaco blau. Je begrijpt dat ik niet de eerste eigenaar van die auto was, want ik snap niet dat je zoveel zou uitgeven aan een dergelijk miniem verschil.
@donvincenzo: Ik wil hier geenszins iemand schofferen of affronteren, maar het verschil tussen ‘Turkisch Green’ en dit is toch redelijk groot. ‘Turkish Green’ is veel lichter, eerder een pastelkleur. Bijlange niet zo opvallend als dit.
Ook het verschil tussen ‘nachtblau’ en ‘monacoblau’ vind ik nogal groot. Ikzelf zou ook nooit 1000 euro extra opleggen voor ‘nachtblauw’, want ik vind ‘monacoblau’ duizenden keren mooier.
@stefan1207: Nou dan ben je zo ongeveer de enige die het ziet. Ik had een Z4 in nachtblau, mijn broertje had er een in monacoblau. We hebben ze geregeld naast elkaar gezet en dan dacht iedereen dat ze dezelfde kleur hadden. Pas als je zei van niet zagen sommigen een beetje verschil.

Fidshigrun heb ik nooit in het echt gezien maar zo te zien verschilt dat inderdaad wel duidelijk van turkish green. Het lijkt ongeveer dezelfde kleur maar dan veel meer verzadigd, als je begrijpt wat ik bedoel.
Misschien met de hoop dat ‘ie nog wat in waarde gaat steigen maar mooi is het niet. Kun je beter wat anders kopen voor de fun en dus gebruiken.
Lage kilometerstand, sluitende historie en een zeer aparte (maar originele!) kleur. Allemaal goed tot zover. Maar waarom dan in godsnaam aanbieden op after-market velgen..? Zal origineel toch ook wel op leuke BMW velgen geleverd zijn (is ook zo op te zoeken)
@ukbob: BBS velgen wordt veelal gezien als een keurige upgrade. Kwalitatief is het topspul. Sterker nog, in de jaren 90 was BBS hofleverancier bij BMW. Veel BMW velgen werden en worden door BBS gebouwd. Zowel als optie als accessoire kon je via BMW BBS velgen bestellen.

Dit komt wel vaker voor. Zo komen de Alpina velgen altijd bij Ronal vandaan en zijn de Audi S en RS velgen veelal van Speedline.
@willeme: zoals Enkei dat voor Honda en volgens mij ook Toyota is en was.
@ukbob: wat is er mis met BBS wielen, passen er qua tijdsgeest perfect bij…

Waarschijnlijk niet…
Hier past maar een reactie… https://youtu.be/sSQ85ryb2Q0
@bennyyy: Haha vooral gemaakt door onzekere mannen die bang zijn voor hun eigen homoseksuele gevoelens ;)
Met zo’n kleur mag je alleen op die jaren 90 beertjes-velgen van Ronal rijden.

http://mbklassiekerclub.nl//images/fbfiles/W123/images/mazda_cabrio.jpg
Zelfs gratis hoef ik hem nog niet!
Moet ik dan ook gelijk uit de kast komen?
@mrrallycross: Is in dit land niet strafbaar hoor, maar doe het gerust als je er zelf aan toe bent schat ;)
Ah zo’n coupé had ik wel graag gereden, maar niet ten koste van een hoop geld. Jammer.
Vraagje, is de coupé qua rijden zoveel beter dan de cabrio? De prijzen verschillen inderdaad enorm.
@pomoek: Qua rijden heb ik eigenlijk geen idee. Maar de Coupé’s zijn vaker besteld met een zwaardere motor, bieden meer ruimte en is veel mooier. Volgens mij zijn er ook minder van geproduceerd.
@viezefreddyw: De Z3 Coupe is alleen als zescilinder geleverd. Eerst als 2.8 (193 pk) en M Coupe (321 pk). Na de LCI werd dat de Z3 3.0i (231 pk) en M Coupe (325 pk).

De Z3 Roadster is krap, de Z3 Coupé ook. Je hebt iets meer bagageruimte, maar stel je daar niet te veel bij voor. Het is geen Volvo P1800. Ikzelf pas er met geen mogelijkheid in. 1,85m is toch wel de max denk ik wil je in een Coupé passen. Een Roadster past beter, mits het dak open (of softtop, die beweegt mee ;)).

Qua rijden is het lekker ouderwets. Beetje old-school Triumph, TVR en Austin Healey gevoel. De E46 M3 Coupé was veel beter, eigenlijk. Maar minder excentriek. Het is een beetje E30/E36 techniek met iets te veel motor, eigenlijk. Stijfheid van een coupé is wel aanzienlijk beter, alhoewel de Roadster voor zijn soort niet slecht scoort.
@willeme: Het 3.0i blok vind ik een heerlijk blok. Heel veel ervaring mee in een Z4 uit 2003. Het ding reed heerlijk, klonk goed en was eigenlijk snel zat. Totdat we in een Z4 M Roadster reden. Dus werd hij er op ingeruild.

Ik vind het fijne auto’s en aangezien ik nog niet eens de 1.80 haal pas ik er prima in.

Bedankt voor je info!
@willeme: Over de ruimte voor de bestuurder kan ik het alleen maar met je eens zijn, boven de 1.85m gaat het erg van je lichaamsbouw afhangen of je nog in een Coupe kunt zitten. Maar de bagageruimte is toch echt niet slecht. Bijvoorbeeld 6 kratten bier, of de vakantiebagage van 4 personen (ander stel reed in een Lotus Elise, vandaar).
Voor wat betreft de 3.0 kan het onderstel het vemogen goed aan maar de Z3M kan wel wat meer tricky zijn.
@willeme: ik heb er 1 gehad en ben 1.93. Dat was reden genoeg om hem ook weer te verkopen… gemaakt voor de compacte Duitser dus.
@willeme: M Coupe is een bijzonder listige auto om te rijden ook met die korte kont, de E36 en de E46 M3 zijn idd stukken beter van dat.
@bofkont: Thanks! Ik heb een idee voor een leuk lijstje ;-)
@willeme: Succes ben benieuwd!!
@pomoek: Vooral zeldzamer geloof ik. Want in principe is de coupe gemaakt op basis van de roadster. Dus ik denk niet dat het anders rijd.
@kilum: maar dan wel op het M onderstel. Enkel geleverd met 2.8, 3.0 en 3.2 blok. Rijdt wel degelijk anders! En vergeet ook niet dat de carrosserie een stuk stijver is dan de cabriolet.
@ptothem: Het onderstel is gelijk aan die van de roadsters, je hebt met een non-M Coupe dus niet het stugge M-onderstel.
@kilum: stijver
@pomoek: productie aantallen spelen een rol daarbij zijn de coupé uitvoeren uitsluitend met 6 in lijn motoren geleverd.
@pomoek: De 6 cilinder Z3 cabrio’s stijgen anders ook aardig, van de coupe’s zijn vooral de 3.0 en de M explosief gestegen, de 2.8 is nog wel relatief goedkoop te vinden die stijgt duidelijk minder hard.
hmm… ik ben geen E36/7 expert maarreuh, volgens mij zijn die achterlichten niet origineel, evenals witte knippers voor. Ik snap het wel, die gele accenten vloeken bij deze ‘prachtige’ mintgroene kleur.
@hp525i:
Wat is “origineel”?
Als er witte knippers in de accessoirecatalogus stonden toen, maar ze zaten er af fabriek niet op, is het dan “origineel” of niet?
Maakt het zoveel uit?
@bmwtouring2: zie eerste zin, “zo kwam ie uit de fabriek rollen.” Dát klopt in elk geval niet. Het maakt mij geen flaus aus wat orgineel is. Ik waardeer de aanpassing zelfs ?
Weinig kilometers, maar man wat ziet de bestuurdersstoel er toch belabberd uit!
@jack_abarth:

Bij nader inzien, is dat nu een special motiefje in het leder of zijn het krassen/kreukels?
@jack_abarth: goeie. Ik dacht eerst ook dat het kreukels waren maar het lijkt alsof er een tekening opstaat. Ken alleen geen BMW optie die dat biedt.
Gek eigenlijk, er zijn, behalve Amerikanen uit de vijftiger en begin zestiger jaren weinig merken die er goed uitzien in gewaagde kleuren of pasteltinten.
Zijn BMW’s hier te serieus voor?
Een merk als Panhard kon het hebben en zag er goed uit, een 500tje ook, maar kennen jullie merken die zo een kleur gewoon staat?
@desjonnies: Een Studebaker Champion van 1952 is ook nog wel eens te vinden in een soortgelijke kleur. Het staat hem ook nog eens erg goed.
Echt een ontzettend lelijke kleur,doet de auto geen recht aan
Ik vind het Phoenix Gelb wel mooi… :)
Vraag me af of de Z3 geld waard gaat worden. Heb in Dubai op verschillende plekken verstofte en verwaarloosde Z3s geparkeerd zien staan. Verwaarloosd als in achteloos zonder omkijken geparkeerd. Ook niet de minste uitvoeringen. Als je die ophaalt voor een habbekrats (€500-1500) is er misschien nog wat geld aan te verdienen, al is transport ook een kostenfactor dan.
@stephane8200: In Dubai staat ook veel duurder en exclusiever spul te verstoffen…

Tuurlijk wordt de Z3 een klassieker.
@bmwtouring2: dat valt best mee. Kom je er vaak?
@stephane8200:
Nog nooit geweest…
Regelmatig duiken er op het net foto’s op van stoffige supercars, vandaar de reply.
Jij komt er misschien wel?
@stephane8200: Ben het met je eens dat het nog maar de vraag is of de Z3 geld waard gaat worden. Maar je argumentatie vind ik wel erg, uhm…hoe zal ik het zeggen, creatief en letterlijk vergezocht.
@hallobanaan: je mist een stukje tussendoor van mij. Ik maakte het gedachtensprongetje dat als ze wat waard worden het eventueel een mogelijk zou kunnen zijn een paar op te halen.
@stephane8200: De 3.0 en de M modellen zijn nu al bijzonder duur aan het worden, de 4 cilinders laat maar staan.
@bofkont: dat is wel een logische ontwikkeling. Die wil iedereen, zeker nu met 4/3/2 cilinders, graag hebben.
@stephane8200: Nee, ik denk niet het ‘collectibles’ gaan worden. De M-modellen wel. Als je een bijzondere uitvoering heb met lage kilometers kun je nog een goede deal doen. Maar de Z3 is gewoon een massa product. Een vrij matige auto ook (afwerking, rijkwaliteiten, verouderde techniek) destijds, zeker als je de nieuwprijs mee rekent.

Zorg in elk geval dat je lol hebt aan je auto en hem ook zou kopen zonder de waardestijging in het achterhoofd. Want het moment dat de rente weer normaal word komen we er achter dat een Z3 gewoon een auto is waar er duizenden van zijn.
Wel apart, kenteken hoort uit een serie die omstreeks 2003 is uitgeleverd, maar volgens het artikel is ie in 2006 ingevoerd?
Vind het zo een heerlijk fris exemplaar. Doe mij ‘m maar!
11.395,- + de kosten om hem in een fatsoenlijke kleur te laten spuiten … !
Maatje van me had er 1 met een Mosselman Turbokit. Leverde net zoveel pk’s als de 2.8i. Liep goed hard dat ding. Wel een beetje laggy maar eenmaal op stoom ging ie er goed vandoor! Die had een hele fraaie donkerblauwe kleur met een bruin interieur. Echt sjiek. Deze kleur vind ik vooral erg lelijk. Verder natuurlijk wel een fijne uitv. Lage km stand enz.
Ja hoor, even een wrapje erover..
Bijzonder uniek ding, al lijkt me dit niet echt een wagen die heel erg snel verkoopbaar is, kleurtje moet je wel van houden, ook die laffe 4 cilinder is echt zwaar ondermaats voor de Z3, maar een nette originele Z3 cabrio 6 cilinder zit duidelijk in de lift kwa prijzen, vooral de 3.0 en de M versie zijn al stervensduur.
Ik heb sindskort een Z4 3.0 roadster, ook die dalen niet meer in waarde zoals het nu lijkt.
Airco in een cabrio???
Perfecte cabrio voor Michael van Gerwen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).