• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de nieuwe Opel Astra

Auteur: RubenPriest, gepost 16 augustus 2019 om 14:01 – 52 Reacties

Afbeelding Dit kost de nieuwe Opel AstraAfbeelding Dit kost de nieuwe Opel AstraAfbeelding Dit kost de nieuwe Opel AstraAfbeelding Dit kost de nieuwe Opel AstraAfbeelding Dit kost de nieuwe Opel AstraAfbeelding Dit kost de nieuwe Opel AstraAfbeelding Dit kost de nieuwe Opel AstraAfbeelding Dit kost de nieuwe Opel Astra

Dit kost de nieuwe Opel Astra
Wat mag je dokken voor deze opgefriste hatchback?

Een geheel nieuwe generatie Astra zit er nog niet in. Wel heeft Opel de Astra in het nieuw gestoken. Onderdeel van deze vernieuwing zijn een reeks nieuwe benzine- en dieselmotoren.

De pret begint met een 1.2 benzinemotor met 110 pk. Voor dit instapmodel mag je 24.199 euro neertellen. Daarna volgt dezelfde motor, maar dan met 130 pk. Deze variant is slechts een paar honderd euro duurder en kost 24.699 euro. De ‘dikste’ 1.2 is de variant met 145 pk voor 25.949 euro. Daarna volgt de 1.4 met eveneens 145 pk voor 27.949 euro. Laatstgenoemde komt uitsluitend met een CVT-automaat. Opel stelt dat de benzinemotoren tot 21 procent minder CO2 uitstoten in vergelijking met de vorige motoren. Wat de diesels gaan kosten is nog niet bekend. Opel zeg dit in een later stadium bekend te maken.

Voor het eerst is de Astra te krijgen met een 9-traps automaat. Deze zal geleverd gaan worden op de 1.5 liter diesel met 122 pk. Net als met de benzinemotoren, variëren de vermogens van de diesels van 105 tot 145 pk.

De zakelijke rijker kan opteren voor de Astra Business Edition. Deze variant komt met een Multimedia Navi-systeem met 7-inch touchscreen, Apple CarPlay, Bluetooth en USB-aansluiting, een verstelbare middenarmsteun voor, een lederen stuurwiel met bedieningsknoppen en parkeersensoren achter. Deze hatchback kost 24.199 euro of 163 euro netto bijtelling per maand.

De vernieuwde Astra is over een paar weken op de (IAA) van Frankfurt voor het eerst te zien.

Ook interessant!

  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Compleet nieuwe Opel Astra
    [Update] Compleet nieuwe Opel Astra, elektrisch pas in 2022
  • Nieuwe Astra
    Nieuwe Astra L (inclusief OPC) is al bijna klaar
  • Nieuwe Astra
    Nieuwe Astra met 300 pk: dit is de koplamp!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, geld, lease, Opel

Vorig bericht: « Niet alleen valetparking-problemen op Schiphol
Volgend bericht: De geniale Glickenhaus Baja Boot met dik 650 pk is klaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    16 augustus 2019 om 14:04

    Wat kosten equivalente Golfs ?

    #teluiomzelfuittezoeken

    Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      16 augustus 2019 om 17:20

      @amghans: geen idee

      #teluiomjetehelpenmetjeluiereet

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        16 augustus 2019 om 21:25

        @koekwaus: aan jou heb ik ook niks . . . ?

        Login om te reageren
  2. quotama zegt

    16 augustus 2019 om 14:08

    Opel heeft toch weer een imagobooster nodig. Hier word ik niet warm of koud van. Vast een zeer geschikte comfortabele auto die je brengt waar je moet zijn. Uiteraard is dat belangrijk. Alleen met dit design kijkt echt niemand op of om. Lelijk vind ik t ook niet hoor. Maar wie wordt hier nu hebberig van?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      16 augustus 2019 om 16:09

      @quotama: ik vond de GTC van een paar generaties terug echt een mooi ding. Daar is hier niets meer van over volgens mij

      Login om te reageren
      • wouteraerox zegt

        16 augustus 2019 om 18:44

        @gulli: eens, mooi design. Oogt sportief en wat gedrongen. Nooit mee gereden, iemand hier ervaring met een GTC met wat meer pk’s?

        Login om te reageren
        • cossiekiller zegt

          17 augustus 2019 om 22:51

          @wouteraerox: Ik heb een OPC van de gtc van 2015 met 320pk. Rijdt heerlijk. Vreet alleen voorbanden… Maar ja, beetje normaal met semi slicks en vlot rijgedrag…

          Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    16 augustus 2019 om 14:09

    Heb een tijdje de Astra Touring gereden. Veel waar voor het geld maar niet de beste auto in de klasse. Wel een prima alternatief als je een scherpe prijs zwaar laat wegen. Met de nieuwe motor van Peugeot zal de auto nog een stuk fijner rijden want de 1.0 3 cilinder was off-boost echt niet fijn en kwam met boost soms wat ongecontroleerd over. Soepel rijden in de bebouwde kom was lastig. Of te traag of standje “uitslover” zeg maar.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      16 augustus 2019 om 21:27

      @w0o0dy: deze Facelift heeft geen Peugeot-motoren. De auto heeft nog GM-architectuur en de nieuwe blokken zijn GM-blokken.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        16 augustus 2019 om 21:39

        @bernoulli: prove it.. ik geloof er namelijk helemaal niets van en met mij de meeste pers ook niet.

        Login om te reageren
        • bernoulli zegt

          16 augustus 2019 om 23:18

          @w0o0dy: prove maar dat het PSA-blokken zijn.

          Login om te reageren
        • dtwo zegt

          17 augustus 2019 om 09:31

          @w0o0dy: Je zou het kunnen afleiden uit het gegeven dat bijvoorbeeld de transmissies anders zijn dan bij PSA. Ook is de diesel een driecilinder dus ook niet het bekende PSA-blok en het lijkt me heel sterk dat die al vervangen wordt. Verder ook infotainment uit de GM-stal, ook wat merkwaardig als ze er verder PSA spullen in zouden stoppen, vind je niet? Of de 1.2 benzinemotor ook een andere is dan het PSA motortje zal moeten blijken uit de technische details, maar ik durf er wel een kwartje op in te zetten dat het geen PSA spul is.

          Login om te reageren
        • serro zegt

          17 augustus 2019 om 11:19

          @w0o0dy: 1.2 motoren zijn peugeot motoren. Heb zelf nog aan gesleuteld

          Login om te reageren
          • bernoulli zegt

            17 augustus 2019 om 12:36

            @serro: heb je al gesleuteld aan een Astra die nog niet rondrijdt?

            Login om te reageren
            • serro zegt

              17 augustus 2019 om 14:49

              @bernoulli: die motoren die zitten al in de crossland

              Login om te reageren
              • bernoulli zegt

                17 augustus 2019 om 15:58

                @serro: de Crossland is ook al een halve Peugeot. De Astra niet.

            • serro zegt

              17 augustus 2019 om 14:54

              @bernoulli: oh ja en het onderstel van de nieuwe modellen zijn ook van peugeot

              Login om te reageren
              • bernoulli zegt

                17 augustus 2019 om 15:58

                @serro: klopt. De nieuwe modellen is allemaal PSA. De nieuwe.

  4. baklava zegt

    16 augustus 2019 om 14:10

    Met pruttel motortjes die zuipen als een malle en bij 100.000km kanoem zeggen. Nee dank je #ontsladownsizing

    Login om te reageren
    • baklava zegt

      16 augustus 2019 om 14:10

      @baklava: *kaboem. Wtf is kanoem

      Login om te reageren
      • keeper1 zegt

        16 augustus 2019 om 14:15

        @baklava: Kaboem, maar dan met een n ipv een b

        Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    16 augustus 2019 om 14:20

    Overigens stuurde de auto erg prettig, was erg stil en geeft het onderstel zoveel rust aan de bestuurder dat je prima lange afstanden kunt afleggen. Ik vond het in ieder geval een prima auto terwijl ik best kritisch ben.

    Login om te reageren
    • avdb55 zegt

      16 augustus 2019 om 18:29

      @w0o0dy: de “nieuwe” motoren hebben niks van doen met Peugeot. Zijn gewoon Opel motoren.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        16 augustus 2019 om 18:57

        @avdb55: Hahaha en jij gelooft ook in Sinterklaas?

        Login om te reageren
        • avdb55 zegt

          17 augustus 2019 om 21:42

          @w0o0dy: beste w0o0dy, vroeger wel, nu denken mn neefjes en nichtjes dat ik Sinterklaas ben.
          OT: je schijn het beter weten dan de Opel-directie. Die heeft nl. zelf aangegeven dat dit absoluut geen Peugeot motoren zijn. Misschien eerst nadenken en dan pas reageren. Het feit dat er andere typen Opel rondrijden waar wel Peugeot motoren in worden gebruikt betekent niet dat dat automatisch ook voor de Astra geldt. Toegegeven de specs komen wel erg overeen.

          Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        16 augustus 2019 om 19:00

        @avdb55: jij gelooft ook in Sinterklaas?

        Login om te reageren
    • 1audi1 zegt

      16 augustus 2019 om 22:28

      @w0o0dy: Ik vond alleen de stoelen echt belabberd, had je daar geen last van op die lange afstanden? Normaal nooit rugpijn na het autorijden behalve toen ik die Astra 3 weken als leenauto had.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        16 augustus 2019 om 22:55

        @1audi1: er zijn standaard stoelen en die optie voor betere.. welke had je? Ik vond de stoelen niet geweldig maar goed genoeg voor 1000 km op een dag zonder pijn en dat redde ik niet met een Golf 5

        Login om te reageren
  6. 571ay zegt

    16 augustus 2019 om 14:39

    Ze hadden hem flink mogen wijzigen hoor. Ziet er erg gedateerd auto, maar goed opa Henk en oma Dien zullen hem wel te pruimen vinden.

    Login om te reageren
  7. mercs zegt

    16 augustus 2019 om 14:49

    Niet eens een torretje met meer dan 150pk. Geen optie dus

    Login om te reageren
  8. pignon zegt

    16 augustus 2019 om 14:54

    Gewoon een auto die prima lijkt voor bijna heel nederland. Misschien niet voor ‘liefhebbers’ of ‘kenners’, maar wel voor mensen die zich van A naar B verplaatsen.

    Login om te reageren
  9. kennone zegt

    16 augustus 2019 om 15:24

    Wat een zaaddodend design zeg!

    Login om te reageren
  10. chriscross zegt

    16 augustus 2019 om 15:26

    Hebben ze die chrome lijkenwagenstrip aan de zijkant nu eindelijk weggelaten?

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      16 augustus 2019 om 19:00

      @chriscross: zwarte sierlijst is altijd al een kosteloze optie geweest. Viel het iets minder op maar nog steeds geen design uitblinkertje.

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    16 augustus 2019 om 15:32

    Als het verschil kleiner dan chiptunen is zal de 110pk vrij weinig verkocht worden gok ik zo.

    Login om te reageren
  12. lucskie zegt

    16 augustus 2019 om 15:55

    Wat was er mis met de 1.4 en 1.6 turbo van Opel? 10 keer liever dan die drie cilindertjes van Peugeot

    Login om te reageren
  13. mcshine zegt

    16 augustus 2019 om 16:07

    Is dit de nieuwe Astra? Zou zweren dat dit al een paar jaar rond rijdt.

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    16 augustus 2019 om 16:09

    “Opel stelt dat de benzinemotoren tot 21 procent minder CO2 uitstoten in vergelijking met de vorige motoren.”

    Dat zegt meer over de vorige reeks motoren dan de huidige denk ik ?

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    16 augustus 2019 om 17:15

    Ik les in een pre-facelift Astra diesel met bijna 2 ton op de teller. Een prima wagen hoor met dito looks

    Login om te reageren
  16. goodolddays zegt

    16 augustus 2019 om 17:43

    Opel, het automerk equivalent van “Meh”

    Login om te reageren
  17. blackmilo zegt

    16 augustus 2019 om 18:32

    Een oud collega van me heeft een astra gereden, elke week had hij er wel gezeik mee. En de Opel garage wist niet meer wat ze er mee moesten doen. Kort samengevat die motoren van de vorige generatie waren een grote flop.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      16 augustus 2019 om 18:56

      @blackmilo: ik heb 10 jaar geleden een Corsa gehad, reed erg leuk maar na een olielek (welke de dealer pas ontdekte dat ik geklaagd had over het verbruik) zijn er zoveel gremlins overgebleven dat ik bijna om de maand weer in de garage stond. De dealer durfde me op een gegeven moment niet wéér de vervang-Agila mee te geven dus kreeg ik zijn 200pk sterke Astra Station mee. Dat was wel een leuk weekje ? Maar die tijd in de Corsa kijk ik met gemengde gevoelens op terug.

      Login om te reageren
      • blackmilo zegt

        16 augustus 2019 om 18:58

        @gulli: het zijn prima autootjes, ik heb er 2 wat oudere gereden, allebei oud boodschappen auto’s. Een ervan trok boven de 80 kilometer sterk naar links of rechts, bleken de wielen een beetje scheel te kijken (ik kom even niet op het juiste woord). Verder wel plezier van gehad.

        Login om te reageren
      • ablogjunk zegt

        16 augustus 2019 om 21:44

        @gulli: zeer bekend probleem bij vooral de 1.4 16v blokjes. Iets met de olie keer ring van de krukas…

        Login om te reageren
  18. mikje90 zegt

    16 augustus 2019 om 19:04

    Is dit het nieuwe model, en niet het model wat al even meegaat. Of heb ik onder een steen gelegen?.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      17 augustus 2019 om 14:35

      @mikje90: ik heb een maamd of 8 in dit model gereden. 1.0 “roffel” Innovation. En deze facelift verschilt inderdaad amper, behalve de motoren.

      Heb niks met Opel, maar auto is prima bevallen. Goede AGR-stoelen. Wel een aantal onhebbelijkheden en overall een goedkope feel. En de auto ziet er “meh” uit.

      Login om te reageren
  19. ozzytrk zegt

    16 augustus 2019 om 19:13

    Kan hij die 533.000km halen ? Zoals die 2000 modellen

    Login om te reageren
    • baklava zegt

      16 augustus 2019 om 21:16

      @ozzytrk: nee

      Login om te reageren
  20. dolledries zegt

    16 augustus 2019 om 19:38

    Grappig .. bij opel een facelift voordat de nieuwe komt .. en de Golf 8 als totaal nieuw heeft een soortgelijkmgestylde achterkant. En ik kies voor de Astra

    Login om te reageren
  21. inflatable zegt

    17 augustus 2019 om 01:33

    Werkelijke “kost”prijs is vanaf ruim 16.000 euro.. De rest is allemaal belasting, BPM en BTW.. Mooi he, zo’n 50% wil men in Den Haag even vangen als je een auto koopt..

    Login om te reageren
  22. daniel1975 zegt

    17 augustus 2019 om 20:51

    Mist iets wat voorgangers wel hadden en ik bedoel niet het gewicht… ?

    Login om te reageren
  23. cossiekiller zegt

    17 augustus 2019 om 22:51

    @wouteraerox: Ik heb een OPC van de gtc van 2015 met 320pk. Rijdt heerlijk. Vreet alleen voorbanden… Maar ja, beetje normaal met semi slicks en vlot rijgedrag…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North