• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de nieuwe Volvo XC40!

Auteur: jaapiyo, gepost 29 september 2017 om 11:24 – 61 Reacties

Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC40!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC40!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC40!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC40!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC40!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC40!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC40!Afbeelding Dit kost de nieuwe Volvo XC40!

XC40
Wat moet je meebrengen voor de nieuwe svelte Zweed?

Volvo mag dan uit het koele Zweden komen, het merk is tegenwoordig ontzettend heet. Ons aller @dizono identificeerde het fenomeen al vroeg: iedereen wil tegenwoordig een Volvo. Probleem is alleen: erg goedkoop zijn ze niet, die Scandinavische stukken graniet. Vooral niet als je zo’n hippe SUV wil hebben. Een XC60 doet al snel een rug of zestig, de XC90 zit daar nog een stukje boven. Zeker nu de bijtellingsvoordelen die de grootste XC genoot verdwenen zijn, is dat geen klein bier.

Gelukkig heeft Volvo iets nieuws in de aanbieding: de kleinere XC40. Alle informatie over het nieuwe model meldden we je afgelopen week al. De vraag was alleen nog: hoe scherp prijst Volvo het model voor de Nederlandse markt? We hebben nu het antwoord, want zojuist publiceerde Volvo de prijslijst van de auto.

Het magische getal is 39.975 Euro. Dat is de instapprijs voor de XC40 T3, met manuele zesbak. Deze variant beschikt over 156 pk. Je kan de auto vervolgens opwaarderen met een ‘Momentum’, ‘Inscription’ of ‘R-design’ pakket, maar dat kost je zo’n tweeëneenhalf tot viereneenhalve rug extra.

Een stapje hoger op de benzineladder staat de T4 met 190 pk, die altijd gekoppeld is aan een achttraps automaat. Deze mag weg voor minimaal 44.475 Euro. Dan is er ook nog de T5 met 247 pk, die je sowieso 55.375 Euro terugzet. Je komt daarmee in de buurt van de goedkoopste XC60, maar dat heeft ook te maken met het feit dat de T5 altijd AWD en een automaat heeft, plus minimaal het ‘Momentum’ uitrustingsniveau.

Zijn er ook nog diesels beschikbaar? Jawel! Dieselen in een XC40 begint bij de D3 met 150 pk voor 43.975 Euro. Een stapje hoger staat de D4 met 190 pk. Die start bij 54.875 Euro. Het grote verschil kan wederom verklaard worden door het feit dat de D4 AWD, een automaat en de ‘Momentum’ uitrusting standaard heeft. Check hieronder een plaatje van de volledige prijslijst. Geeft Volvo de XC40 met deze prijsstelling voldoende momentum om een succes te worden, of valt het je toch wat tegen?

Volvo-XC40-prijslijst

Met dank aan Erwin voor de tip!

Ook interessant!

  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60
  • Zo stoer zag je de Volvo XC40 nog niet eerder
  • Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5
    Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5: elektrisch vs PHEV
  • Volvo Concept Recharge
    Nieuwe modellen van Volvo krijgen echte namen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, SUV, Volvo, xc40

Vorig bericht: « F1 Maleisië: Mercedes en Grosjean hebben het lastig
Volgend bericht: Waarom Red Bull en co boos zijn op Marcin Budkowski »

Lees Interacties

Reacties

  1. EdGaR zegt

    29 september 2017 om 11:29

    Hmm ik kan het niet goed onderbouwen maar ik vind dat de XC40 6 tot 9K goedkoper had moeten zijn. Vind instappen vanaf 40k voor een kleine Volvo wat aan de optimistische kant. Desalniettemin is het interieur goed gelukt.

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      29 september 2017 om 11:38

      @edgar: Ik vind het interieur helemaal niet goed gelukt. Navi scherm hoort naar mijn mening altijd in landscape en het binnenste van het stuur lijkt net de onderkant van een zwart tupperwarebakje.

      Login om te reageren
      • janmetdelangeachternaam zegt

        29 september 2017 om 13:27

        @straatzakelijk: helemaal met je eens, overigens snap ik die sturen totaal niet. Alles en iedereen stapt over op die mooie kleine sturen, behalve Volvo. Ziet er naar mijn mening echt niet it

        Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      29 september 2017 om 12:26

      @edgar: komt puur door de bpm! In verhouding tot de xc60 betaal je relatief veel meer bpm voor dit ding

      Login om te reageren
      • v60germany zegt

        29 september 2017 om 15:28

        @hollandbest: die CO2 bubbel / bpm is Neerlands grootste achilleshiel, voor een goed succes met die gehele crossover aanwas.

        En dan de overheid maar klagen dat doelstellingen in autoland totaal niet worden gehaald. Vraag je dan maar eens af waar en waarom de belastingverzwakking voor EV en PHEV straks weer tot stand komt.

        Retoriek is politiek…

        Login om te reageren
      • luuktb zegt

        29 september 2017 om 22:08

        @hollandbest: De reden voor de hoge BPM is de nieuwe test cyclus .
        Omdat de XC40 volgend jaar pas geleverd wordt is de nieuwe cyclus van toepassing .
        Deze geeft een realistischer beeld van de uitstoot , daarom een hoge BPM .
        Maak je borst maar nat , dit gaat voor iedere nieuwe auto gevolgen hebben .

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 september 2017 om 13:25

      @edgar: 6k goedkoper is de startprijs van een VW Tiguan met 150 benz’ne p’ks. En Volvo staat toch wel een trapje hoger op de ladder dan VW. Een BMW X1 met 140 benzine pk’s is weer €2k duurder. Het lijkt me dat de Volvo prijzen gewoon in lijn met de concurrentie en marktpositie zijn.

      Login om te reageren
      • dijan zegt

        29 september 2017 om 17:19

        @mashell: Hoezo is de Tiguan minder?? Ik vind hem mooier .

        Login om te reageren
        • henk_he zegt

          29 september 2017 om 17:55

          @dijan: merkimago… VW is voor arbeiders, Volvo voor tandartsen en architecten.

          Login om te reageren
          • saxoke zegt

            30 september 2017 om 00:10

            @henk_he: da is ook flauwe kul da tussen je oren zit.

            Login om te reageren
            • bartsmit zegt

              30 september 2017 om 08:24

              @saxoke: toch is da zo. Mercedes is voor taxi’s en zangers van het volkslied. Japanners voor mensen die zekerheid en value for money willen. BMW en Alfa voor echte liefhebbers van dynamisch rijden.

              Login om te reageren
  2. aarsgewei zegt

    29 september 2017 om 11:29

    Toen ik de voorkant zag stond ik al bijna op om hem te gaan bestellen, maar toen kwam de achterkant… Jammer zeg. En interieur vind ik ook helemaal niks met die lelijke ventilatie naast het scherm.

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      29 september 2017 om 11:40

      @aarsgewei: Helemaal mee eens. Van voor tot de helft van de achterportieren is schitterend. Daarna krijg je een C-stijl van een Suzuki Ignis, bah.

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    29 september 2017 om 11:29

    Ik vind het niet goedkoop. 40k voor een handtasje met 150 briesende shetlandpony’s onder de kap. Gelukkig is de auto wel hoog genoeg om je Vinex-wijk uit te komen.

    Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 september 2017 om 11:33

    Minimaal 10k BPM, wat een ouderwetse bedragen!!

    Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      29 september 2017 om 12:33

      @svenska_aeroplan_ab: tijd voor nieuwe motoren van volvo

      Login om te reageren
  5. bartsmit zegt

    29 september 2017 om 11:34

    Niet goedkoop? Nee dat ben je zelf whoehaha…;-) jongens – wen er maar aan. De tijd gast door. Toen de Euro er net was vond men ook alles te duur. Omgerekend 70K Guldens voor een beetje een Golfje was toen ook te duur.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      29 september 2017 om 11:55

      @bartsmit: nu nog steeds

      Login om te reageren
      • bartsmit zegt

        29 september 2017 om 18:06

        @lekkerlinksrijden: gaat niet veranderen. Zorg dat je meer verdient. Dat scheelt een hoop ergernis.

        Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 september 2017 om 11:35

    Wel de ultieme vrouwenauto, heeft zelfs vagina-vormige ventilatieroosters!

    Login om te reageren
    • thearchitect zegt

      29 september 2017 om 11:39

      @svenska_aeroplan_ab: lang geleden dat je er eentje van dichtbij hebt gezien, vriend ? ;)

      Login om te reageren
      • ahs1979 zegt

        29 september 2017 om 11:43

        @thearchitect: volgens mij wel, bij mijn weten hoort het “knopje” bovenin te zitten ?

        Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      29 september 2017 om 11:45

      @svenska_aeroplan_ab: Dan is het toch de ultieme mannen auto? Of Potmobiel, zoals je wilt.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 september 2017 om 11:58

      @svenska_aeroplan_ab: Het schijnt dat er ook vislucht uit komt.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        29 september 2017 om 13:02

        @berlinetta: da’s behoorlijk kut.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          29 september 2017 om 14:31

          @w0o0dy: ‘Ocean Breeze-airco’ heet deze optie.

          Login om te reageren
    • leko zegt

      29 september 2017 om 12:47

      @svenska_aeroplan_ab: Ik wilde al opmerken die roosters lijken wel op de grill van de Edsel, was ook geen succes.

      Login om te reageren
  7. poekoek zegt

    29 september 2017 om 11:35

    Momenteel kost een V40 D3 Business Sport 29995. Een vergelijkbare XC40 D3 Design kost met 49375 bijna 20k meer!!! Bijzonder groot prijsverschil als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
    • poekoek zegt

      29 september 2017 om 11:36

      @poekoek: XC40 D3 R-design bedoelde ik

      Login om te reageren
    • notyourmom zegt

      29 september 2017 om 11:55

      @poekoek: maar de v40 zit onderhand al in de uitfasering. Dat trucje past volvo vaker toe. Zo deden ze dat ook met de XC60 nordic+ luxury line. Die was ook scherp geprijsd net voor de lancering van de nieuwe XC60

      Login om te reageren
      • poekoek zegt

        29 september 2017 om 11:57

        @notyourmom: eerder kostte een D3 ook niet veel meer dan 32.5 a 35k. Alsnog een enorm verschil.

        Login om te reageren
        • timowouters zegt

          29 september 2017 om 14:31

          @poekoek: een v40 R-Design D3 kost gewoon 37.295. Dan vind ik de xc40 niet e treem duur. Nu de Business Sport er is, krijg je wel een dikke 7k korting. Dat tikt aan. Auto is dan ook bijn end-of-life. (Niet dat t mij boeit. Ik heb straks voor 30k een 190pk v40)

          Login om te reageren
  8. thearchitect zegt

    29 september 2017 om 11:41

    Mijn eerst gevoel zegt: duur.
    Heeft vast iets te maken met die belachelijke energielabels: E en F.
    Zelfde reden waarom de nieuwe Renault Koleos €10.000 tot € 15.000 duurder is dan in de rest van Europa..

    Login om te reageren
    • EdGaR zegt

      29 september 2017 om 11:45

      @thearchitect: denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.

      Login om te reageren
    • aerohead zegt

      29 september 2017 om 12:21

      @thearchitect:
      Die energielabels zijn uberhaupt een aanfluiting: een XC90 D4 heeft label B !
      Er heeft ooit ergens een keer kritisch stuk gestaan over hoe die labels voor auto’s worden samengesteld.
      Er werd werkelijk geen spaan heel gehouden van de rekenmethode en nog steeds is daar niks aan veranderd.

      Login om te reageren
      • hollandbest zegt

        29 september 2017 om 12:39

        @aerohead: komt door de Hybride hulp als je zonder hybride besteld betaal je ineens van 4k 15k bpm… Ofterwijl het loont om een hybride te kopen bij volvo

        Login om te reageren
        • michel526 zegt

          29 september 2017 om 19:01

          @hollandbest: Dat verbruik is volgens de nieuwe verbruiksmethodiek bepaald, dat is nu verplicht voor nieuw te introduceren auto’s, uiterlijk september 2018 zijn ALLE bestaande auto’s daarvoor aan de beurt en dan giert o.a. een X1 ook omhoog.
          Groene labels zijn in dit segment dan voorlopig exit

          Login om te reageren
          • inoh zegt

            1 oktober 2017 om 11:25

            @michel526: Op zich is dat natuurlijk redelijk. Ze zijn ook veel minder zuinig. Heb het altijd al vreemd gevonden dat in BPM-land Nederland SUV’s ook privé worden gekocht.

            Login om te reageren
  9. notyourmom zegt

    29 september 2017 om 11:50

    De instapper is zeker niet mals geprijsd. Realiseer je alleen wel dat je voor een gelijkwaardige x1, of q3, net zo veel geld kwijt bent (of misschien wel meer). Toch zal ik wel voor de XC40 gaan, mocht ik ooit voor de keuze staan.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 september 2017 om 11:59

      @notyourmom: Maar die zijn ook te duur.

      Login om te reageren
      • notyourmom zegt

        29 september 2017 om 12:00

        @berlinetta: en toch is er een markt voor haha.

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      29 september 2017 om 12:36

      @notyourmom: de X1 smoelt toch wel net even lekkerder.

      Login om te reageren
  10. zeevink zegt

    29 september 2017 om 11:58

    Prachtige wagen en pittige prijzen. Zeker ten opzichte van de huidige V40 en V60. Ben benieuwd hoe de auto in het echt is. En wat is zijn concurrentie? Een Q2 of een Q3? BMW X1?

    Login om te reageren
  11. roland78 zegt

    29 september 2017 om 11:58

    “Premium” in combinatie met “SUV” is nooit goedkoop, maar blijkbaar verkoopt het. Premium gaat wat mij betreft hand in hand met een automaat en een fatsoenlijke uitrusting. Ergo: basisprijs XC40 is €50k voor een T4 Inscription. (Of pak anders een Mazda CX-5.)

    Login om te reageren
    • thearchitect zegt

      29 september 2017 om 12:13

      @roland78: Q2 niet denk ik. Die kun je voor € 40.000 best leuk aangekleed krijgen (idem voor de VW T-Roc).

      Login om te reageren
  12. antoonniels zegt

    29 september 2017 om 12:17

    Mhh precies wat ik verwachte dus. Tijd voor onderhandeling met de baas dan maar of gewoon lekker wat anders.

    Login om te reageren
  13. stekkerbak zegt

    29 september 2017 om 12:26

    Qua formaat gelijk aan de Tiguan en X1.
    Qua prijs dichtbij de X1, maar vast beter in de opties.

    Het uiterlijk is echter een dikke afknapper.

    Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      29 september 2017 om 14:26

      @stekkerbak: Tiguan is net zo groot als een XC60 als ik mij niet vergis. Hij zal qua concurrentie de strijd aan gaan met de X1 en Q3. Deze zijn een maatje kleiner dan de Tiguans.

      Login om te reageren
  14. willeme zegt

    29 september 2017 om 13:36

    40 Mille. Dat bedoelde Volvo dus met ‘een hoge instap’.

    Login om te reageren
  15. weetikveel zegt

    29 september 2017 om 13:42

    Maar als volvo voor de benzinemodellen alleen een en dezelfde 2.0 turbomotor gebruiken, dan kan je toch net zo goed voor de basisversie gaan met een chippie?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 september 2017 om 14:41

      @weetikveel: maar die motoren zijn natuurlijk alleen in de basis hetzelfde. Een fabrikant krijgt het voor elkaar bijvoorbeeld 4 verschillende stuurwielen te leveren. Dat soort logistiek passen ze uiteraard nog meer toe onder de motorkap waar de consument het niet direct door heeft. Allemaal met als doel kosten te beparen. Dus bij een motor met een lager vermogen kunnen zomaar dunnere slangen, dunnere zuigerveren etc toegepast worden. Dat kan na het “chippie” en wat kilometers wel voor problemen gaan zorgen.

      Login om te reageren
  16. eelco74 zegt

    29 september 2017 om 14:16

    Zo dat is een hoop geld voor een best wel kleine auto. Een leuke GLA business solution start zelfs lager. Leg er 2800 euro bij en je kunt in de C klasse stappen. Of voor mijn part een giulia met de 200pk benzine, standaard met automaat.

    Login om te reageren
  17. thezwart zegt

    29 september 2017 om 14:18

    Ze doen als of iedereen zo 40k kan opbrengen voor een auto. Wat een gekke prijzen, voor dat bedrag Kun je een mooie c of A4 rijden

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 september 2017 om 14:42

      @thezwart: leasemaatschappijen hebben geen moeite met 40k opbrengen. En particulierne kopen toch al vooral veel kleinere en goedkopere auto’s. Dit is gewoon wat zo’n auto kost. Kun je die niet betalen, dan kies je wat anders. Dat is ook pech voor Volvo.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        29 september 2017 om 18:24

        @mashell: precies, want bij een leaseauto betaalt uiteraard de leasemaatschappij! Dit wordt zeker niet omgerekend naar een vergelijkbare maandlast..

        Login om te reageren
    • freezzr zegt

      30 september 2017 om 16:43

      @thezwart: een mooie A4 1.4tfsi zonder opties ja. Een Momentum is al erg luxe uitgevoerd.

      Login om te reageren
  18. inbedrijf zegt

    29 september 2017 om 17:06

    Mooie, net interieur. Nog even wachten op de hybride en dan een prima vervanger voor mijn GTE

    Login om te reageren
  19. kareljansen zegt

    29 september 2017 om 18:23

    Ik weet het niet, naar mijn idee blijft het toch een beetje een vrouwending. Niet dat daar wat mis mee is, maar daarom niet mijn smaak.. qua prijs lijkt dit wel vrij hoog ingezet, hoewel de bpm hier waarschijnlijk ook een flinke duit in het zakje doet.

    Login om te reageren
  20. av_diver zegt

    30 september 2017 om 00:13

    Er komt toch ook nog een (3 cylinder?) T2 met ~120pk?

    Login om te reageren
    • inoh zegt

      1 oktober 2017 om 11:28

      @av_diver: Klopt, maar Volvo introduceert altijd eerst de sterkere motoren. Bij de V90 is er ook nog steeds geen T4.

      Login om te reageren
  21. 730ld zegt

    30 september 2017 om 22:03

    Is dit de nieuwe Dacia Duster?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North