• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost Volvo’s bomvolle ES90 Launch Edition

Auteur: RubenPriest, gepost 28 mei 2025 om 15:57 – 11 Reacties

Dit kost Volvo's bomvolle ES90 Launch Edition

De Volvo ES90 is er nu ook als Launch Edition, maar wat kost het?

Volvo wil het segment van de premium elektrische auto doen opschudden. En voor wie geen heeft om tijd te verliezen in de configurator heeft Volvo de ES90 Launch Edition bedacht. Voorzien van de juiste opties zodat je meteen de showroom uit kunt rijden.

De exclusieve Launch Editions zijn tijdelijk verkrijgbaar voor de eerste kopers. De snelle beslissers, zeg maar. No pressure. Maar ze willen het wel gezegd hebben. De Volvo ES90 wordt leverbaar als Single Motor Extended Range met achterwielaandrijving en een bereik van 650 km (WLTP). Daarnaast zijn er ook Twin Motor en Twin Motor Performance uitvoeringen, beide uitgerust met AWD-vierwielaandrijving en een rijbereik tot 700 km (WLTP).

De Launch Editions zijn gebaseerd op de uitvoeringen Plus en Ultra. De Plus Launch Edition is verkrijgbaar vanaf € 74.495. Deze Launch Edition is € 500 duurder dan een gewone Plus, maar je krijgt er € 3.670 aan opties voor. Het gaat hier om Nordico bekleding met stoelventilatie (voor én achter), een Climate Pack, de 21” Aero velgen en Visual Park Assist met 360-graden camera.

De Ultra Launch Edition gaat nog een stapje verder. Deze versie begint bij € 81.495 en net als bij de Plus kost de Launch Edition € 500 meer. Je krijgt dan Nappaleder stoelen inclusief stoelventilatie rondom en 22 inch velgen. Normaal gesproken opties van enkele duizenden euro’s, volgens Volvo bespaar je € 2.500.

Als je van plan was deze opties toch al aan te vinken op je Volvo ES90 Plus of Ultra dan is deze Launch Edition inderdaad meer dan welkom. Je hebt nog even om erover na te denken. De Launch Edition blijft tot en met 4 oktober in het aanbod.

De Volvo ES90 begint bij € 69.995 als Single Motor Extended Range. Maar die is dus een stuk minder riant aangekleed, laat staan de Launch Edition versies. Nice, of toch liever wachten op de nieuwe XC70?

Ook interessant!

  • De Volvo ES90 is nu echt in aantocht!
  • Eindelijk: onthulling Volvo ES90 staat voor de deur
  • Video: Volvo ES90, de opvolger van de S90
  • BREEK: Volvo ES90 lekt het internet op, allegedly

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

ES90, Volvo

Vorig bericht: « BMW propt meer dan 600 pk in de i4
Volgend bericht: Nederlands Toyota-liefhebber koopt Supra Final Edition voor twee ton »

Lees Interacties

Reacties

  1. tenaci zegt

    28 mei 2025 om 16:05

    Voor dat geld had ik op z’n minst een mooie auto verwacht. Deze kan helaas niet in de schaduw van de S/V90 staan. Dat hij elektrisch is maakt me niks uit, maar hij had zoveel mooier kunnen zijn.

    Login om te reageren
  2. BMWbankier zegt

    28 mei 2025 om 16:47

    Ben vooral benieuwd naar de CW-waarde en praktijkverbruik ipv theorie. Volvo en Polestar heben totaal geen goed track record met zuinige elektrische auto’s. Deze vorm lijkt veel op die van een Polestar 2, met ook een slecht praktijkverbruik en actieradius. Vrees het ergste voor deze ES90.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      28 mei 2025 om 19:15

      Wat is er slecht aan het praktijkverbruik van een polestar 2?

      Ik rij in de zomer gemiddeld 14,5 en in de winter 17,5 kW/100km.
      Dat is een PS2 van voor de facelift.
      Recentelijk de facelift mee gehad en die reed aanzienlijk zuiniger. Met gemak was daar 500km op een volle accu te behalen.

      Tijdens de vakantie naar Italië met dakkoffer en 140kmh waar het kan gemiddeld op 21kw/100km uitgekomen na een kleine 3000km.

      Ja de Model 3 van mijn vrouw is zuiniger maar in vergelijking met een BMW i4 of Audi Q4 doet de polestar het erg netjes t.o.v het WLTP verbruik.

      On topic: wat een smak geld wel voor een auto die minder fraai is dan zijn voorganger.

      Login om te reageren
  3. cdlop01 zegt

    28 mei 2025 om 18:43

    Lijkt net een vrachtwagen, wat een lomp hok. Veel en veel te zwaar door immens batterij pakket.

    Login om te reageren
  4. Usdriver zegt

    28 mei 2025 om 19:10

    Mooie auto. Maar nog niet beschikbaar voor een proefrit.
    Dat is nog een nogo. En levering pas in 2026 helpt ook niet.

    Login om te reageren
  5. mjpamsterdam zegt

    28 mei 2025 om 20:20

    Als Volvo-eigenaar/liefhebber(meer dan 3 exemplaren in bezit) en niet elektro-adept snap ik niet waarom de grootste accu met alleen achterwielaandrijving niet kan.

    Login om te reageren
  6. MM93 zegt

    28 mei 2025 om 20:41

    Wordt dit nu net zo’n drama auto als de EX90?

    Login om te reageren
  7. utregcity zegt

    28 mei 2025 om 22:02

    Mooi ding in het echt. Veel en veel mooier dan bv zo’n lompe bak als een i7.

    Login om te reageren
  8. Andreivierfunf zegt

    28 mei 2025 om 22:38

    De ES90 ziet eruit als zo’n ouderwetse schoen voor mensen die ongelijke benen hebben.
    Ze hadden gewoon de nieuwe S90 moeten gebruiken en aanpassen voor Duracell aandrijving.

    Login om te reageren
  9. anthwan zegt

    29 mei 2025 om 08:22

    Hoe kan het dat de Twin-motor versies verder kunnen komen?? Mijn botte brein zegt het tegenovergestelde.

    Login om te reageren
  10. alpacatje zegt

    29 mei 2025 om 10:19

    Mijn X5 50e kost bijna hetzelfde…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North