• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kosten de nieuwe Audi S4 en S5 TDI

Auteur: RubenPriest, gepost 14 augustus 2019 om 11:38 – 64 Reacties

Dit kosten de nieuwe Audi S4 en S5 TDI


De Nederlandse prijzen zijn bekend.

Maximale dieselpret met genoeg koppel om de aarde een stukje te verschuiven kan met de nieuwe S4 en S5 TDI. De 3.0 V6 TDI motoren leveren 347 pk en 700 Nm koppel in de S4 TDI en S5 TDI. Perfect zijn ze zeer zeker niet, de geraffineerde mening van @wouter lees en zie je in onze rijtest met de nieuwe S4 TDI.

Van de gefacelifte Audi waren vooralsnog enkel de prijzen van de reguliere A4 bekend. Wat de S4 moest gaan kosten was nog niet duidelijk. Daar is nu een antwoord op gekomen. Audi’s keuze voor een dieselmotor is fijn voor de autobahn-blazer, maar de Nederlandse koper krijgt een klap in het gezicht van datgene dat de belastingdienst heet.

Dit kosten de nieuwe Audi S4 en S5 TDI

Pak er maar vast een doos tissues bij, want het begint met 96.180 euro voor de S4 TDI Limousine. De S4 TDI Avant is er vanaf 98.480 euro. Voor de S5 TDI Sportback begint het bij 97.870 euro. De S5 TDI Coupé is iets duurder met een prijskaartje van 98.270 euro. In alle gevallen zal de totaalprijs boven de 100.000 euro uitkomen als je een beetje gaat spelen met de configurator. En dat is toch wel een serieuze smak geld voor een vlotte diesel sedan, station of coupé.

De eerste exemplaren van de S4 en S5 TDI arriveren medio oktober in ons land.

Ook interessant!

  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • politie
    Nederlandse Politie krijgt nieuwe en zeldzame Audi's
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, a5, Audi, avant, Coupe, geld, s4, s5, sedan, station, tdi

Vorig bericht: « Luxe, premium sportsedan met AWD maakt hebberig
Volgend bericht: Nederlandse prijs Audi Q5 met stekker is bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. karaya zegt

    14 augustus 2019 om 11:54

    Motorgeluid over de speakers en nepuitlaten. En nog een diesel ook.

    Wie gaat dit in godsnaam kopen.

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      14 augustus 2019 om 12:14

      @karaya: niemand

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        14 augustus 2019 om 12:42

        @sjonniedeluxe: maar zou je eerder een Tesla of dit aanschaffen?

        Login om te reageren
        • theblazerunner zegt

          14 augustus 2019 om 20:21

          @kennone: Tesla, liever totaal wat anders dan deze halfbakken onzin.

          Ze hadden tenminste de S5 gewoon benzine moeten laten, zoals ‘ie in de VS gewoon geleverd wordt.

          Login om te reageren
    • poes zegt

      14 augustus 2019 om 12:48

      @karaya: Ooit weleens in een dikke diesel gereden? Weinig dat in de dagelijkse praktijk zo lekker rijdt.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        14 augustus 2019 om 14:41

        @poes: ik word depressief van diesels.

        De stank, het lelijke geluid en vooral de vermogens opbouw. Leuk voor in een vrachtwagen.

        En dan zwijg ik nog over het extra gewicht op de voortrein.

        Login om te reageren
        • rrk147 zegt

          14 augustus 2019 om 14:52

          @karaya: stank? De eerste beste scooter stinkt meer. Geluid? Een standaard S5 zal niet erg goed klinken, maar wellicht dat dat wel mogelijk is, een oude 530d klonk altijd erg goed, evenals de D5 van Volvo, dus dat kan zeker wel. Ik vind de meeste benzine motoren met dsg-achtige bakken en bijbehorende scheten 9ok voor heen meter klinken. Neemt niet weg, dat ik ook niet snel een S5 zou kopen, als ik dat überhaupt kon. Maar het lijkt mij een erg fijne auto. Eem

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            14 augustus 2019 om 16:33

            @rrk147: De stank van een scooter lijkt me niet echt een goed referentiepunt.

            En dat sommige diesels best aardig klinken wil niet zeggen dat ze goed klinken.

            Login om te reageren
        • granlusso zegt

          14 augustus 2019 om 16:33

          @karaya: Het geluid van een viercilinder benzine is anders ook niet opwindend en laat het aantal zes- en achtcilinders in auto’s alleen maar minder worden.

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            14 augustus 2019 om 17:29

            @granlusso: Een viercilinder benzine klinkt beter dan een viercilinder diesel.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              14 augustus 2019 om 18:07

              @karaya: niet waar. Van buiten klinkt een vier cilinder diesel minder mooi maar binnen in de auto hoor je er minder van. De lagere tonen worden gemakkelijker door bandgeruis en de audio installatie overstemd. En dat is een belangrijke aspect, want een viercilinder klinkt door de bouwwijze per defintie een tikkie vervelend, dus wegfilteren en overstemmen is wat je daarmee wilt doen. Als je motorgeluid belangrijk vindt, dan zijn de driecilinders tegenwoordig interessanter, die hebben meer karakter. Als het je om echte geluidbeleving gaat, dan rijdt je electrisch want minder motorgeluid en dus zuiverder geluid uit de audio installatie. Een goed stuk muziek klinkt nou eenmaal een heel stuk mooier dan een verbrandingsmotor.

              Login om te reageren
              • karaya zegt

                14 augustus 2019 om 19:49

                @mashell: “Van buiten klinkt een vier cilinder diesel minder mooi maar binnen in de auto hoor je er minder van”

                Dus de diesel klinkt minder mooi maar binnen hoor je er minder van?! Dat is vreemd want dieselmotoren zijn luidruchtiger dan benzinemotoren. Misschien wijs je op de betere geluidsisolatie die diesels ten deel valt juist om het vervelende geluid te maskeren. Ik zat laatst in een laatste generatie S-klasse diesel en zelfs in die auto kon ik de motor duidelijk horen. In een S-klasse benzine hoor je bij lage belasting helemaal niets.

                Ik zou bijna willen zeggen dat je uit je nek lult.

        • mashell zegt

          14 augustus 2019 om 18:13

          @karaya: wat is er mis met de vermogensopbouw van een diesel? Die is van een turbo diesel nagenoeg hetzelfde als die van een turbo benzinemotor. Alleen het getal op de toerenteller is anders. De vermogensopbouw van een atmosferische benzinemotor is duidelijk anders maar eigenlijk helemaal niet zo leuk, je moet toeren maken en voordat er iets gebeurd, saai en voelt traag aan.

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            14 augustus 2019 om 19:54

            @mashell: Ik weet niet in wat voor atmosferische benzineauto’s jij hebt gereden maar dat zal niet veel soeps zijn geweest. (was te verwachten gezien je nogal vreemde automobiele voorkeuren)

            Er is niets mooier dan een benzinemotor die progressief vermogen opbouwt tot het maximum toerental.

            Pak eens een oude BMW zes in lijn of een Busso V6. (of een Honda V6)

            Als je dat saai noemt ben je of een ongelofelijke boer of geestelijk minder bedeeld.

            Login om te reageren
          • theblazerunner zegt

            14 augustus 2019 om 20:23

            @mashell: Haha dan is je motor de klein, vriend!

            Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        14 augustus 2019 om 18:02

        @poes: klopt helemaal, ik heb er genoeg ervaring mee.

        Login om te reageren
    • Jochen zegt

      14 augustus 2019 om 12:56

      @karaya: Alphabet, Athlon, LeasePlan, Van Mossel om er maar een paar te noemen

      Login om te reageren
    • mijnporsche zegt

      14 augustus 2019 om 13:14

      @karaya: 90% mij gedachte. Toevoeging: Techniek uit het jaar 0. Troep. Eerlijke prijs is +- 42k

      Login om te reageren
    • intimrasiert zegt

      14 augustus 2019 om 14:17

      @karaya: Deze gaat het record afschrijving wellicht breken. Ff checken na 2 jaar.

      Login om te reageren
    • dakloos1981 zegt

      14 augustus 2019 om 21:48

      @karaya: je hebt nog teveel verbruikende dieselmotoren liggen. Even tunen en je kan het weer verkopen blijkbaar

      Login om te reageren
  2. atrak zegt

    14 augustus 2019 om 11:54

    Doe voor dat geld maar een E400d 4-matic of een 540xd.

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      14 augustus 2019 om 12:15

      @atrak: Niet te vergelijken, heel andere karakters.

      Login om te reageren
  3. autodrome zegt

    14 augustus 2019 om 11:58

    Wow wat een geld voor een diesel … Wachten tot de de kop er van af is en in Duitsland kopen maar …..

    Login om te reageren
  4. cocoloco zegt

    14 augustus 2019 om 12:14

    Cabrio blijft gewoon de heerlijke 6 cilinder benzine of komt deze te vervallen?

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      14 augustus 2019 om 12:26

      @cocoloco: de cabrio wordt een hybride met een 3 cilinder op gas. Samen goed voor 136pk en 750nm bij 10439 toeren.

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        14 augustus 2019 om 20:26

        @straatzakelijk: Dat zou het niet eens heel slecht doen qua geluid. Zal als een MV Agusta F 800 klinken :D

        Login om te reageren
  5. nijhofp zegt

    14 augustus 2019 om 12:20

    62.000 in Duitsland en rond de 98.000 in Nederland. Dat verschil is echt abnormaal groot.

    Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      14 augustus 2019 om 12:55

      @nijhofp: Welkom in één Europa. Waar we lekker op de vierkante cm blijven klootviolen.

      Login om te reageren
      • r525 zegt

        14 augustus 2019 om 13:39

        @antoonniels: Leuk altijd. Als Brussel iets bepaald is het “Dictatuur Brussel bepaald alles!!1!1!”, en als ze iets niet bepalen is het “Welkom in 1 Europa”…..
        Hypocriet gezeik.

        Login om te reageren
        • spylegion zegt

          14 augustus 2019 om 14:06

          @r525: En in beide gevallen is het de Nederlandse overheid die het bepaalt.
          Schijnbaar kunnen ze de ene wet uit Brussel, naar believen, naast zich neer leggen maar ‘moeten’ ze een andere wel verplicht doorvoeren.
          Cherry picking op kosten van de eigen burger heet dat.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            14 augustus 2019 om 18:24

            @spylegion: maar die ene wet uit Brussel die over de autoprijzen gaat, die bestaat dus niet. We zijn een unie maar de landjes blijven zelf verantwoordelijk voor hun financiën. Daarom kunnen de Grieken en Italianen er een potje van maken, kan Nederland de burger zwaar belasten om bedrijven laag te kunnen belasten en kunnen de Duitsers auto’s goedkoop houden om hun grootste industrietak te stimuleren. Wil je dit anders dan heb je maar één optie, wordt een echte Eurofiel en streef een fiscale unie na.
            Overigens zou goedkopere auto’s in Nederland ook nogal nadelige effecten hebben. De waarde van het huidige wagenpark zou verdampen (dat is voor niemand leuk) en auto’s zouden bereikbaarder worden voor mensen met lagere inkomens, dat klinkt sociaal maar het zou ook meer auto’s op de weg betekenen en dus nog meer files en nog meer parkeerdruk in de steden genereren.

            Login om te reageren
    • Stefje zegt

      14 augustus 2019 om 13:16

      @nijhofp: troost je, in Duitsland zijn ze ook bezig met de invoering van een Co2 heffing. Nog even en het is overal even duur. Hoef je nooit meer te klagen over Nederland.

      Login om te reageren
      • Stijnson zegt

        14 augustus 2019 om 13:21

        @stefje: Heb je hier meer info over? Voor de duitse autoindustrie zou dat niet heel goed zijn

        Login om te reageren
        • Stefje zegt

          14 augustus 2019 om 16:16

          @stijnson: aub:

          https://www.cleanenergywire.org/factsheets/putting-price-emissions-what-are-prospects-carbon-pricing-germany

          Login om te reageren
  6. gilettelubbers zegt

    14 augustus 2019 om 12:23

    Toch denk ik dat je dit veel gaat tegenkomen in Duitsland. Daar karren ze nog heerlijk door in dikke diesels, groot gelijk natuurlijk

    Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      14 augustus 2019 om 12:42

      @gilettelubbers: Oh?! En waarom?

      Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        14 augustus 2019 om 12:47

        @lithiumion: Omdat de zomers nogsteeds te koud zijn.

        Login om te reageren
      • basr32 zegt

        14 augustus 2019 om 12:54

        @lithiumion: Omdat je daar niet genaaid word bij het kopen van een auto. Hier wel, het prijsverschil kan tienduizenden euro’s zijn. Zonder vaseline.

        Login om te reageren
        • Jochen zegt

          14 augustus 2019 om 12:59

          @basr32: ze rijden veel met teruggedraaide tellers. Bij Nieuw kopen in Duitsland resulteert dat soms in auto’s die bij het verlaten van de showroom op -120.000 km staan.

          Login om te reageren
          • apenkop zegt

            14 augustus 2019 om 13:01

            @jochen: wat een ongefundeerde onzin

            Login om te reageren
            • Jochen zegt

              14 augustus 2019 om 16:54

              @apenkop: goh je meent het

              Login om te reageren
          • gilettelubbers zegt

            14 augustus 2019 om 13:07

            @jochen: dit is echt onzin. Sinds 2015 is bijna 80% (private) lease. Pas wanneer de auto’s uit het leasecontract komen worden ze met enige regelmaat terug gedraaid.

            Login om te reageren
            • Stefje zegt

              14 augustus 2019 om 16:19

              @gilettelubbers: daarom altijd een aankoopkeuring bij iemand die de tellerstand kan uitlezen (met elke obd11 kan dat volgens mij).

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                14 augustus 2019 om 18:29

                @stefje: dan lees je toch gewoon de tellerstand uit die het instrumentencluster ook weergeeft? Je zult speciale modelspecifieke data moeten uitlezen om een teruggedraaide teller te kunnen uitlezen (historie van foutcodes bijvoorbeeld, die worden met de kilometerstand van optreden opgeslagen).

            • Jochen zegt

              14 augustus 2019 om 16:55

              @gilettelubbers: goh je meent het, zou een tellerstand van minus 120k serieus bedoeld zijn ;-)

              Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      14 augustus 2019 om 13:04

      @gilettelubbers:
      Je hebt helemaal gelijk. Maar ook in Duitsland begint de linkse politieke klimaatwaanzin om zich heen te grijpen en te woekeren als een pest.

      Login om te reageren
      • gilettelubbers zegt

        14 augustus 2019 om 14:46

        @kempenaer: dat wil ik best geloven. Maar ik denk dat de Duitsers ook door hebben dat bijvoorbeeld elektrisch rijden daar nog niet ideaal is, dit gezien de actieradius en het (veel) grotere wegennet. Maar zijn moderne diesel nou nog zo vervuilend? Volgens mij is meermaals bewezen dat dit niet het geval is. Ik zie ze in Duitsland niet snel afstappen van de diesels

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        14 augustus 2019 om 18:33

        @kempenaer: is het een pest of een zegen? Als de Duitsers in electrisch rijden gaan investeren gaan de ontwikkelingen sneller en hebben we allemaal het genot van een V12 rijden, want electrisch rijden is nog soepeler dan een V12. Dan zijn we van de uitstoot in de steden en dus de milieuzones verlost en hebben we ook geen terrorisme meer want we financieren het niet meer via de olieproducerende landen. Durf in te zien dat de huidige fosiele brandstoffen weg een doodlopende is en dat het electrische alternatief duidelijk beter is.

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          14 augustus 2019 om 19:59

          @mashell: Mashell de fijnproever schakelt een V12 gelijk met een elektromotor.

          Ik vraag me echt af wat jij hier doet, een potje zelfkastijding?

          Login om te reageren
        • nopetrolnofun zegt

          14 augustus 2019 om 21:58

          @mashell: man, verhuis toch naar autoweek, daar zitten dezelfde figuren als jij.

          Login om te reageren
  7. brera22 zegt

    14 augustus 2019 om 13:00

    Bijna 40K verschil ,dit koopt niemand meer,2 jr wachten en dan koop je het voor 60K incl bpm en alle opties…

    We worden hier genaaid in dit land,,,,,,

    Login om te reageren
    • kempenaer zegt

      14 augustus 2019 om 13:02

      @brera22:
      Autorijden wordt kapot gemaakt. Diep triest.

      Login om te reageren
  8. kempenaer zegt

    14 augustus 2019 om 13:02

    Ik heb in redelijk wat verschillende auto’s gereden en niets rijdt lekkerder dan een dikke, zuinige, romige, koppelrijke zescilinder diesel.
    Als het hypersportief moet, dan is een benzinemotor leuk, maar voor de dagdagelijkse auto waarmee je het meerendeel van de kilometers rijdt, is een dieselmotor gewoon het fijnste.
    Actieradius in de praktijk boven de 1000 km en rijden op golven van soevereine kracht.
    In Nederlandje door hysterisch linkse politiek helaas zo goed als verboten!
    Als je een brood 20 euro per stuk maakt middels belastingen, dan stapt men ook over op een alternatief, ook als dat alternatief minder te hachelen is.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      14 augustus 2019 om 14:45

      @kempenaer: een V12 van 7 liter rijdt pas romig en die nagelt niet.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        14 augustus 2019 om 18:34

        @karaya: maar een electromotor rijdt nog romiger want nog meer koppel en geen versnellingsbak.

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          14 augustus 2019 om 20:00

          @mashell: Ik denk dat jouw definitie van romig iets anders is als die van de gemiddelde autoliefhebber.

          Jij zou het goed doen als manager van Audi. Het laatste leven uit de modellenlijn slaan.

          Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      14 augustus 2019 om 15:15

      @kempenaer: helemaal met je eens. Dikke diesels rijden zo lekker op de lange afstanden.

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    14 augustus 2019 om 13:46

    Toch jammer dat die ruk-automaat de boel zo verpest!

    Login om te reageren
  10. loserboi932 zegt

    14 augustus 2019 om 13:52

    De meest romige, fijne, stille en comfortabele V8 is nog altijd de Jaguar AJ-8. Niets rijdt fijner. Maakt totaal geen geluid. Tenzij je het wilt. In tegenstelling tot die tractor blokken.

    Zo romig. Lekker, room.

    Login om te reageren
    • maxidyne zegt

      14 augustus 2019 om 15:12

      @loserboi932: Lexus LS, nog stiller en verfijnder.

      Login om te reageren
  11. terazino zegt

    14 augustus 2019 om 14:56

    Dik 90.000 Euronen voor wat in feite een Golf Variant is maar dan luxer. Geen haar op mn hoofd….

    Login om te reageren
  12. brera22 zegt

    14 augustus 2019 om 15:37

    Terazino je heb groot gelijk dit koopt niemand meer in Nederland,…

    Na 3 jr is de helft weg vd 100K en dan heb je het nog niet eens over de opties op deze autos….
    Dan word het meestal nog 15 a 20 k duurder van,,,,

    Login om te reageren
  13. marcow zegt

    14 augustus 2019 om 15:53

    Performances-gekkies-test: S4 diesel vs S60 Polestar Engineered (PHEV). Kom maar door!

    Login om te reageren
  14. wachma zegt

    16 augustus 2019 om 10:56

    De s was nu net een populaire wagen. Maken ze het stuk door een karakterloze trage diesel er in te steken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North